Hrátky s mapou Autor: Mgr. Ivana Tesařová. AnotaceObsahuje nám ě ty č inností pro práci s mapou, seznámení s m ěř ítkem, výroba vlastních u č ebních pom.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Divize a představují.
Advertisements

Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBO Ř ANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. MONIKA RICHTÁRECHOVÁ Název: VY_32_INOVACE_181_SAMOHLÁSKY Téma: ROZD Ě LENÍ.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. MONIKA RICHTÁRECHOVÁ Název: VY_INOVACE_221_ORIENTACE_V_ČASE Téma: ROK, ROČNÍ.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Krou ž ky školní dru ž iny Výtvarný krou ž ek  Ve výtvarném krou ž ku d ě ti zkoušejí malovat r ů znými technikami  Uplat ň ují výtvarný talent  Pracují.
ČTVEREC, OBDÉLNÍK A JEJICH OBVOD A OBSAH pro 5. ročník
Bezobratlí.
 Škola: St ř ední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitn ě ní výuky prost ř ednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Na výb ě r máte ze t ř í mo ž ností. Pokud se pro jednu z nich rozhodnete, naje ď te na ni šipkou myši a klikn ě te. Bude-li Vaše odpov ěď chybná, z ů.
ICT M 5.r. Řešíme nerovnice Anotace: Prezentace obsahuje výklad u č iva nerovnice a p ř íklady k procvi č ování ř ešení nerovnic. Prezentace je.
 Typický osobní po č íta č m ůž eme rozd ě lit na t ř i č ásti:  Po č íta č ová sk ř í ň  Monitor  Další vstupn ě -výstupní za ř ízení (klávesnice,
Projekt EU – OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. MONIKA RICHTÁRECHOVÁ Název: VY_32_INOVACE_214_POČÍTÁNÍ_GEOMETRICKÝCH_TĚLES Téma:
KERAMICKÉ SUROVINY A MATERIÁLY.
 Co je strategie? Dlouhodobý plán č inností zam ěř ený na dosa ž ení cíle Z ř eckého „strategos“ – generál - vedení  Rozdíl mezi strategií a taktikou?
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. MONIKA RICHTÁRECHOVÁ Název: VY_32_INOVACE_202_NÁSOBENÍ_DVĚMA Téma: NÁSOBENÍ.
ICT M 5.r. Písemné násobení
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. MONIKA RICHTÁRECHOVÁ Název: VY_INOVACE_238_JEHLIČNATÉ_STROMY Téma: JEHLIČNATÉ.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. MONIKA RICHTÁRECHOVÁ Název: VY_32_INOVACE_201_PŘÍPRAVA_NA_NÁSOBENÍ Téma: PŘÍPRAVA.
2014 / 2015 Hospodaření Kateřina Hrdličková - Matýsek Fiscus.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ICT M 5.r. Řešíme rovnice Anotace: Prezentace obsahuje p ř íklady k procvi č ování ř ešení rovnic. Prezentace je prezentována interaktivn ě na.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. MONIKA RICHTÁRECHOVÁ Název: VY_32_INOVACE_211_POČÍTÁNÍ_GEOMETRICKÝCH_TVARŮ Téma:
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Marie Havránková Název prezentace (DUMu): Odborný styl – popis pracovního postupu Název sady:Funkční styly pro 2.
AnotacePracovní listy jako příprava pro práci v terénu. Seznamují žáky se základními pojmy a regionální tematikou. Vycházka do přírody, fotodokumentace,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Stran č ice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Ř ehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R18_ Slovní úlohy s procenty TEMA:
 Materiál obsahuje prezentaci jako dopln ě k k výkladu a sou č asn ě i úkoly pro samostatnou práci ž ák ů. Ur č eno 5.ro č níku.  Pilotá ž : Prezentace.
VYJMENOVANÁ SLOVA PO L – opakování Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
AnotaceObsahuje náměty činností k opakování jednotlivých zeměpisných oblastí ČR. Opakování lze realizovat formou prezentací v papírové či elektronické.
Matematická štafeta Autor: Mgr. Ivana Tesařová Datum:
Ž áci poprvé zasedli do zdejších školních lavic 1. zá ř í Naše škola má vytvo ř ený školní vzd ě lávací program s názvem Aktivita, tvo ř ivost,
Opakování vyjmenovaných slov po m Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Název školyPlavská škola AutorMgr. Jana Kneřová NázevVY_32_INOVACE_16_ČJ_Podstatná jména_stroj Téma Číslo projektu Anotace ČJ 4 – Podstatná jména - skloňování.
Školní výlet Autor: Mgr. Ivana Tesařová. AnotaceDUM využívá školního výletu k seznámení s regionem. Obsahuje soubor č inností pro práci s mapou, sout.
MZŠ Dymokury Ing. Martina Š ť astná. 1. Kde hledat hotové aplikace a jak je vyu ž ít ve výuce 2. Práce se Smart Tools 3. Jak si upravit procvi.
PROČ 28. ZÁŘÍ NECHODÍME DO ŠKOLY – projekt ke státnímu svátku Autor : Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
DESETINNÁ ČÍSLA Autor: Mgr. Ivana Tesařová. AnotacePracovní listy a multifunkční karty sloužící k vyvození a znázornění desetin a setin. Obsahují činnosti.
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_M6_03 Sada DUMMatematika 6 Předmět Matematika Název materiálu Sčítání a odčítání do bez přechodu desítek.
Po našich hradech a zámcích Autor: Mgr. Ivana Tesařová.
MĚŘÍTKO MAPY, KILOMETR Autor: Mgr. Ivana Tesařová.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Společnost Autor: Mgr. Martina Durinová MAAVOR SLEZ SKO.
Malé početní hrátky 1. Matematika pro učební stavební obory 1. Autor : RNDr. Zdeněk Bláha.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_0801_ŽIVOTNÍ Ú. Téma: Pojem _ŽIVOTNÍ ÚROVEŇ Číslo projektu:
MĚŘENÍ DÉLKY /praktické činnosti/ Autor: Mgr. Ivana Tesařová Datum:
Autor: Mgr. Ivana Tesa ř ová CHRISTMAS LESSON Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
TŘEBÍČSKO A JEHO PARAMETRY Autor : Mgr. Ivana Tesařová Datum:
PRVNÍ JEMNICKÁ BITVA O UPEVNĚNÍ KRÁLOVSKÉ MOCI LUCEMBURSKÉ Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Digitální učební materiál
MĚŘENÍ OBJEMU Autor: Mgr. Ivana Tesařová
Autor: Mgr. Ivana Tesařová
OBSAHY ROVINNÝCH ÚTVARŮ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_13
AUTOR: Martina Dostálová
EU_32_sada 2_13_PV_Kartografie_Duch
EU_42_sada 1_28_M_Měření 1_Lich
MATEMATIKA Poměr, úměra.
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 2_83
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_29_SOUSEDNÍ STÁTY ČR
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_217_ČJ2
Transkript prezentace:

Hrátky s mapou Autor: Mgr. Ivana Tesařová

AnotaceObsahuje nám ě ty č inností pro práci s mapou, seznámení s m ěř ítkem, výroba vlastních u č ebních pom ů cek. Mezip ř edm ě tové vztahy s matematikou. AutorMgr. Ivana Tesa ř ová P ř edm ě tVlastiv ě da O č ekávaný výstupRozlišuje mezi ná č rty, plány a základními typy map, vyhledává jednoduché údaje o p ř írodních podmínkách na mapách naší republiky. Druh u č ebního materiáluPracovní listy, mini projekty Cílová skupinaŽáci 5. ro č níku Metodický postupJe sou č ástí DUM Datum

PRAKTICKÁ CVI Č ENÍ S VYUŽITÍM MAP VÝROBA VLASTNÍCH POM Ů CEK ORIENTACE NA MA MAP Ě M ĚŘ ÍTKO MAPY SLEPÉ MAPY PUZZLE PROJEKT MAPA Č R

ORIENTACE NA MAP Ě, M ĚŘ ÍTKO Č INNOSTI : Opakování základních pojm ů : Sv ě tové strany na map ě, práce s kompasem/prakticky/, m ěř ítko mapy. P ř ipome ň te si: JE-LI M ĚŘ ÍTKO MAPY 1 : , znamená to, že 1cm na map ě je ve skute č nosti cm, tedy 3 a p ů l kilometru. VÝROBA R Ů ZNÝCH M ĚŘ ÍTEK M ĚŘ ENÍ A ZAPISOVÁNÍ VZDÁLENOSTÍ

fQhFGhU&width=341 Slepé mapy Vyzna č uj hory, ř eky, m ě sta, sousední státy, …

PUZZLE Výroba puzzlí „svépomocí“. Využijte jakékoliv starší vy ř azené mapky,plánky, obrázky známých staveb, pohlednice, … Sta č í podlepit tvrdým papírem, rozst ř íhat a puzzle je na sv ě t ě. P ř ipravte si tak kartotéku a využívejte kdykoliv: p ř i seznamování s u č ivem, opakování, za odm ě nu ve volném č ase. Ideální k procvi č ování fotografické pam ě ti p ř i orientaci na map ě !

PROJEKT MAPA Č R Práce ve skupinách: Zv ě tšováním p ř es č tvercovou sí ť je možno si vyrobit vlastní nást ě nnou mapu Č eské republiky. Využíváme mezip ř edm ě tových vztah ů s matematikou a lze tedy pracovat i v geometrii. Pot ř ebujeme: Mapu Č R / malý formát /, tvrdý papír, balicí papír, n ů žky, lepidlo, tužky, pastelky, pravítko. Postup: Každá skupina dostane č ást mapy rozd ě lenou č tvercovou sítí. P ř ipraví si z tvrdého papíru č tverce s dohodnutou délkou strany a z malých č tverc ů p ř enáší na velké zem ě pisné údaje. Nakonec mapu složíme jako puzzle a spole č n ě vybarvíme. Je vhodné tak p ř ipomenout nadmo ř skou výšku na map ě.