PODZIM na SILNICÍCH - chodci + cyklisté = nechránění účastníci - chybí pud sebezáchovy - zejména horší viditelnost (tma, mlha, déšť…..) - změna povrchu vozovky, prodloužení brzdné dráhy (mokro - 2x, sníh – 5x, led až 10x…) + listí - více než 90% DN zaviní lidský činitel, výmluvy na mlhu, silnice…….
PODZIM na SILNICÍCH ŘIDIČI Zimní pneumatiky Neočištěná všechna skla a zpětná zrcátka Špatné osvětlení vozidla + špinavé Svítí pouze denním svícením (neosvětluje prostor před vozidlem, zvýrazňuje protijedoucí vozidlo, nemusí svítit vzadu…..) Nesníží rychlost – přiměřená je jiná než povolená, dohledná vzdálenost CHODCI Cca ½ zemře za snížené viditelnosti Vidí auto, ale řidič nevidí chodce Neviditelní - tmavé oblečení (na cca 18 m), chybí reflexní prvky (až na 200 m) – návrh novely – povinnost tam, kde není dostatečné osvětlení
PODZIM na SILNICÍCH CHODCI Chůze po nesprávné straně, kočárky Přechody pro chodce – Všebořická ul. – ČEZ – jeden ukázkový, další se zneviditelnily CYKLISTÉ Skalní polykači km jezdí stále, drahé kolo, přilbu i oblečení – bez reflexů, jezdí vedle sebe, nepoužívají cyklostezku Nevybavené kolo základními prvky – snížená, nesnížená viditelnost Cyklostezka = pozemní komunikace, platí pravidla Akce na cyklostezkách – vymlouvají se, že to tak koupili Akce „Vidět a být viděn“ – 24% nemělo náhradní žárovky, 40% nekontroluje osvětlení, 38% mělo závadu na vnějším osvětlení
SPOLEČNÉ VÝZNAMNÉ AKCE POLICIE ČR, Ústecký kraj, BESIP SAFETY ROAD – duben – KÚ + Litoměřice studentů Středních škol Akce na cyklostezkách – květen + červen DEN PRO KAMIONY – září - D 8 Výsledky horší – cca o 1/3 více zastavených