Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost • V roce 2012 se Střední odborné učiliště zapojilo do Operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Advertisements

Konference „Inovace a technologický transfer – výzva a příležitost pro Ústecký kraj“ 20. května května 2014, Ústí nad Labem
V ZDĚLÁVÁNÍM K VYŠŠÍ ADAPTABILITĚ ZAMĚSTNANCŮ SPOLEČNOSTI O.K. T EXTIL, S. R. O. CZ.1.04/1.1.02/
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Základní škola, Brno, Štolcova 16
OP LZZ - Rozvoj kvalifikační úrovně a kompetencí pracovníků v cestovním ruchu Individuální projekt pro CzechTourism.
Stáže pro mladé zájemce o zaměstnání Představení projektu Fond dalšího vzdělávání, Na Maninách 20, Praha 7
Výzva č. 31 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.4 Partnerství a sítě Mgr. Martina Jedličková.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
KLÍČ K ROZVOJI PROFESNÍCH KOMPETENCÍ Název projektu: KLÍČ K ROZVOJI PROFESNÍCH KOMPETENCÍ Soukromá vyšší odborná škola sociální o.p.s., Jihlava (projekt.
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
Systémová podpora profesionálního výkonu sociální práce
1 Prioritní osa 2 Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání 30. října 2008 Karolína Gondková Odbor vysokých škol Odbor vysokých škol.
EU a investice do lidských zdrojů Úřad práce v Liberci Oddělení implementace projektů ESF.
CZ / Podpora konkurenceschopnosti a adaptability MSP prostřednictvím systematického modulového vzdělávání a poradenství Středisko služeb.
Průběh realizace aktivit projektu TIME Průběh realizace aktivit projektu TIME Lenka Zábranská.
Rada VŠ - Komise pro přípravu učitelů řešení problematiky strukturovaného studia učitelství - šetření na vysokých školách.
Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková, MŠMT Pardubice, 2.dubna 2004 Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková,
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
TUL H32 Představení projektu OPVK: „Inovace mezioborového studijního programu Ekonomika a Management se zaměřením na znalostní ekonomiku”
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
Evropský sociální fond - jedinečná příležitost k financování rozvoje lidských zdrojů ve výzkumu a vývoji Projekt Centrum manažerských dovedností ve vědě.
Projekt Inkluze – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost registrační číslo projektu CZ.1.07/1.2.02/ Úvodní seminář 22. září.
Projekt „Posilování sociálního dialogu – prevence násilí na pracovišti“ Ing. Michael Tauš Hlavní manažer projektu.
ESF – JPD 3 Grantové schéma 4.1
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
Stáže pro mladé zájemce o zaměstnání 2
Tematické setkání externí skupiny MŠMT Prioritní osa 4 OP Výzkum, vývoj a vzdělávání Podpora celoživotního učení a rovného přístupu ke kvalitnímu.
Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné Slezská univerzita v Opavě Zájem o studium na Obchodně podnikatelské fakultě v Karviné se zaměřením.
Globální granty jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Závěrečná konference globálních grantů Operačního.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Rozvoj klíčových kompetencí v rámci oborových didaktik, průřezových témata mezipředmětových vztahů Praha, 1. února.
Projekt IVOŠ Inovace a modernizace vzdělávacích programů VOŠ Operační program: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory: Vyšší odborné vzdělávání.
Operační program Praha - Adaptabilita odbor fondů EU, Magistrát hl. m. Prahy Operační program Praha - Adaptabilita Možnosti čerpání z ESF v.
Název projektu: PODPORA – PRAXE – PROFESE CZ.1.07/2.1.00/ Zahájení projektu: Ukončení projektu: PODPORA – PRAXE – PROFESE.
Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Ústeckém kraji Most
Most, 24. ledna 2008 Univerzita půl třetího věku Závěrečný seminář Mgr. Jaroslava Barbara Sporková
Úvodní konference projektu Kreativní a kompetentní učitel CZ.1.07/1.3.06/ Třeboň, 7. září 2010.
Výzva č. 32 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.1 Vyšší odborné vzdělávání Mgr. Martina Jedličková.
Možnosti podpory celoživotního učení v programech financovaných Evropskou unií Ing. Marek Mora Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR 10. května.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
OPERA Č NÍ PROGRAM VZD Ě LÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR.
Stabilizace sektoru vyššího odborného vzdělávání MŠMT Odbor vyššího odborného a dalšího vzdělávání.
Projekt,,Šablony v SZŠ Příbram“ OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST 1.5 Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Projekt je.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy 12. listopadu 2008Dr. Aleš Vlk Prioritní osa 2 Výzva.
Podpora vzdělávání prostřednictvím OP Rozvoj lidských zdrojů a OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Ing. Jan Vitula MŠMT.
Inovace dopravních a strojírenských vzdělávacích programů na VOŠ, SPŠ automobilní a technické v Českých Budějovicích Dr. Jiří Ludačka.
Pracovní setkání v rámci připravovaného IPo s názvem „Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji“ 1.
Oblast podpory 1. 3 Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení v Ústeckém kraji II 2. Výzva 2. etapa globálních grantů Seminář pro žadatele.
Operační program Rozvoj lidských zdrojů Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Zprostředkující subjekt.
VŠICHNI MÁME STEJNOU CESTU
Příjemce Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava
VŠICHNI MÁME STEJNOU CESTU
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Střední škola služeb a cestovního ruchu, Varnsdorf
Projekt „Posilování sociálního dialogu – prevence násilí na pracovišti“ Ing. Michael Tauš Hlavní manažer projektu.
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Plán vzdělávacích aktivit
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
INOVACE ŠVP ZAČLENĚNÍM PŘEDMĚTU FINANČNÍ HOSPODAŘENÍ
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Představení Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vyhlášení 3. výzvy předkladatelům grantových projektů k předkládání projektových žádostí o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost,
Název operačního programu:
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
Datová opora pro nastavení cyklu kvality
Při technické univerzitě v Liberci
NOVÉ FORMY VÝUKY VE ŠKOLÁCH JMK
Úvodní konference k projektu „Vybrané služby sociální prevence na území Jihomoravského kraje“ Tato konference je financována z Evropského.
Téma Polytechnické vzdělávání a Infrastruktura
Transkript prezentace:

Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová

ESF – Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Registrační číslo: CZ.1.07/2.1.00/ Doba realizace: –

Příjemce podpory: Obchodní akademie a Vyšší odborná škola sociální, Ostrava-Mariánské Hory, příspěvková organizace Celková finanční dotace na projekt: ,- Kč

GLOBÁLNÍ CÍLE Zkvalitnění vzdělávání ve VOŠS a podpora rozšíření jejich kapacit Inovace a zvýšení kvality vzdělávacího programu VOŠS Zvýšení uplatnitelnosti absolventů VOŠS na trhu práce Zvýšení odborných, pedagogických a manažerských schopností pedagogických pracovníků VOŠS

SPECIFICKÉ CÍLE V souladu s aktuálními potřebami trhu práce inovovat již existující vzdělávací program Sociální práce prostřednictvím modularizace a připravit kreditní systém hodnocení ECTS, který umožní mobilitu studentů mezi jinými VOŠ a VŠ Zprůhlednit obsah programu ve vztahu k oborům vyučovaným na VŠ a přispět ke snazšímu přechodu absolventů na VŠ

SPECIFICKÉ CÍLE Zvýšit četnost a prohloubit kontakty studentů a pedagogických pracovníků s odborníky z praxe, z jiných VŠ a VOŠ stejného nebo podobného zaměření, zvýšit uplatnitelnost budoucích absolventů VOŠS Ostrava na trhu práce Zvýšit odborné znalosti a tutorské dovednosti pedagogických pracovníků s využitím informačních technologií Rozšířit nabídku již existujícího vzdělávacího programu oboru Sociální práce v denní a dálkové formě o kombinovanou formu vzdělávání

SPECIFICKÉ CÍLE Zvýšit atraktivitu studia na VOŠS Umožnit uchazečům snadnější dostupnost studia bez nadměrné časové zátěže (studentů, příp. i zaměstnavatelů) Vytvořit nové studijní opory a zpřístupnit je studentům prostřednictvím informačního systému školy Zrealizovat výuku prvního ročníku inovovaného vzdělávacího programu ve všech akreditovaných formách vzdělávání V průběhu realizace klást důraz na horizontální témata, tj. rovné příležitosti a udržitelný rozvoj

CÍLOVÁ SKUPINA Studenti VOŠS Ostrava Pedagogové VOŠS Ostrava

KLÍČOVÉ AKTIVITY Inovace vzdělávacího programu prostřednictvím modularizace a kreditního systému Rozšíření nabídky studia o kombinovanou formu vzdělávání Akreditace inovovaného vzdělávacího programu a jeho výuka v 1. ročníku VOŠS

ČASOVÝ HARMONOGRAM PROJEKTU Leden 2012 – začátek projektu, stanovení realizačního týmu Únor 2010 – duben 2010 – evaluace stávajícího studijního programu studenty a odborníky z praxe Duben 2010 – říjen 2010 – intenzivní práce na podobě nového vzdělávacího programu Listopad 2011 – dokončení akreditačního spisu a jeho odevzdání na MŠMT k posouzení akreditační komisí 2012 – úspěšné získání akreditace

Leden 2011 – květen 2011 – práce na studijních oporách pro 1. ročníky inovovaného vzdělávacího programu Září 2011 – příprava studentů 1. ročníků na roli sociálního pracovníka podle nového vzdělávacího programu Únor, březen 2012 – evaluace nového vzdělávacího programu Duben 2012 – dokončení studijních opor pro 2. a 3. ročníky Červen 2012 – druhá fáze evaluace inovovaného vzdělávacího programu Srpen 2012 – ukončení projektu

Výstupy/produkty projektu TypNázevStručný popisDostupnost 1 Vzdělávací program Vzdělávací program pro obor sociální práce Vyplněný formulář akreditačního spisu pro všechny formy vzdělávání, tedy pro denní, dálkovou i kombinovanou. Akreditován na MŠMT, klíčový dokument vzdělávací soustavy VOŠS 2 Studijní opory Dle jednotlivých modulů Studijní opory k jednotlivým modulům pro ročník. Určeno zejména pro studenty kombinované formy vzdělávání, dostupné pro studenty všech forem vzdělávání. 1.ročník = 17 opor ročník = 36 opor Webové stránky projektu, knihovny, studovna VOŠS 3Evaluační zprávy Evaluace studijního programu studenty, kteří prošli částí inovovaného vzdělávacího programu Zpráva o činnosti – evaluační výstupy za zimní a letní období

Dosažené hodnoty monitorovacích ukazatelů Název ukazatele Plánovaná hodnota Dosažená hodnota Počet nově vytvořených / inovovaných produktů 053 Počet podpořených osob – poskytovatelé služeb 1533 Počet podpořených osob v počátečním vzdělávání - studentů celkem Počet podpořených osob v počátečním vzdělávání - studentů celkem Počet podpořených osob – pracovníků v dalším vzdělávání 1536 Počet úspěšně podpořených osob - pracovníků v dalším vzdělávání 2532 Počet úspěšně podpořených osob - pedagogických a akademických pracovníků 2432 Počet úspěšně podpořených osob v počátečním vzdělávání - studentů 30124

ZPĚTNÁ VAZBA OD CÍLOVÝCH SKUPIN Byla zjišťována po dobu realizace projektu v rámci: Implementace vytvořených studijních opor Evaluačních šetření

Evaluace výuky podle inovovaného vzdělávacího programu za zimní období školního roku 2011/2012 Sběr dat: 1. – 7. února 2012 Technika sběru dat: dotazník (17 otázek) Cílový soubor: studenti 1. ročníků VOŠS

Cílový soubor: 173 studentů 1. ročníků ve všech formách studia k Výběrový soubor: 124 studentů, z toho: 83 studentů (67 %) denního studia, 33 studentů (27 %) dálkového studia, 8 studentů (6 %) kombinovaného studia. 71,68 % z celkového počtu studentů.

CÍLE EVALUACE Zjistit spokojenost studentů s: inovovaným vzdělávacím programem, nabídkou předmětů, hodinovými dotacemi, obsahem jednotlivých předmětů, formou výuky, studijními oporami, kreditním systémem.

Evaluace výuky podle inovovaného vzdělávacího programu za letní období školního roku 2011/2012 Sběr dat: 28. května – 1. června 2012 Technika sběru dat: dotazník (16 otázek) Cílový soubor: studenti 1. ročníků VOŠS

Cílový soubor: 143 studentů 1. ročníků ve všech formách studia k Výběrový soubor: 79 studentů, z toho: 45 studentů (57 %) denního studia, 23 studentů (29 %) dálkového studia, 11 studentů (14 %) kombinovaného studia. 55,24 % z celkového počtu studentů.

ZÁVĚR EVALUACE Studenti jsou spokojeni s inovovaným vzdělávacím programem Studentům vyhovuje nabídka předmětů, hodinové dotace, obsahová náplň předmětů i forma výuky Studenti kladně hodnotí studijní opory, zavedení kreditního systému i vybavenost VOŠS

POZITIVA PROJEKTU Inovovaný vzdělávací program je akreditován MŠMT do roku 2016 Kreditní systém Studijní opory pro studenty kombinovaného studia Využití studijních opor i studenty dálkového a denního studia

Děkuji Vám za pozornost. Mgr. Michaela Holaňová Obchodní akademie a Vyšší odborná škola sociální, Ostrava-Mariánské Hory, příspěvková organizace Tel.: ,