Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Mgr. Dana Rejlová Datum/období: říjen 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma sady: Prvouka pro 2. ročník v mezipředmětových vztazích Název: VY_32_INOVACE_Podzim na zahradě - ZELENINA Škola pro 21. století
Předmět - Prvouka Věková skupina - 2. ročník Časový fond – 45 minut Popis – Materiál slouží k procvičení a prohloubení učiva Prvouky s využitím mezipředmětových vztahů – Matematika – řešení slovních úloh (výpočet, odpověď), sčítání a odčítání s přechodem základu 10. Snímek č. 3 slouží jako obrázková osnova pro vypravování. Snímek č. 4, 10, 14, 17, 20 je výkladový. Na snímku č. 5, 6, 11, 15, 18, 21 řešíme slovní úlohy. Žáci počítají samostatně – kontrola po kliknutí do volného prostoru (výpočet, odpověď). Na další kliknutí se objeví zařazení daného ovoce. Na snímku 8 a 13 opakujeme sčítání a odčítání do 20 s přechodem základu 10. Snímek č. 7, 9, 12, 16, 19, 22 – opakování. Po kliknutí na správnou odpověď se postupně odkrývá obrázek, na snímku č. 7 odkaz na písničku Statistika. Snímek 23, 24 – pexeso (vytisknout, vystřihnout). Materiál obsahuje 25 stránek a je určen k interaktivní výuce. 2 Anotace
Proč je zelenina zdravá? 3 Zelenina obsahuje vitamíny a velké množství vody. Z každé zeleniny jíme její určitou část.
Plod 4 Plody jíme u papriky, rajčete, dýně, lilku, melounu.
Vypočítej 8+6=14 Tatínek sebral 14 paprik. Paprika je plodová zelenina. Jíme její plody. Tatínek sebral 8 žlutých a 6 zelených paprik. Kolik paprik sebral celkem? Výpočet Odpověď
Vypočítej 18-4=14 Na záhonku zůstalo 14 rajčat. Rajče je plodová zelenina. Jíme její plod. Na záhonku dozrálo 18 rajčat. Hana 4 rajčata utrhla. Kolik rajčat zůstalo na záhonku? Výpočet Odpověď
Písnička je ZDE.ZDE Z jaké zeleniny jíme plod? 7 meloun okurka květák špenát brokolice lilek paprika rajče mrkev dýně
Klikni na příklady s výsledkem
Pěstujeme tuto zeleninu pro plod? Klikni ZDE Klikni ZDE Klikni ZDE Klikni ZDE Klikni ZDE Klikni ZDE
Kořen 10 Kořen jíme u mrkve, petržele, celeru a ředkvičky. U petržele a celeru jíme i stonek a listy.
Vypočítej 20-8=12 V řádku zůstalo 12 mrkví. Mrkev je kořenová zelenina. Jíme její kořen. V řádku bylo 20 mrkví. 8 mrkví maminka vytáhla a dala do salátu. Kolik mrkví zůstalo v řádku? Výpočet Odpověď
Pěstujeme tuto zeleninu pro kořen? Klikni ZDE Klikni ZDE Klikni ZDE Klikni ZDE Klikni ZDE Klikni ZDE
Klikni na příklad s výsledkem
Cibuli a stonek 14 Cibuli a stonek jíme u cibule, česneku a pórku.
Vypočítej 7+8=15 Ve velkém košíku bylo 15 cibulí. Cibule je cibulová zelenina. Jíme její cibuli. V malém košíku bylo 7 cibulí. Ve velkém košíku bylo o 8 cibulí více. Kolik cibulí bylo ve velkém košíku? Výpočet Odpověď
Pěstujeme tuto zeleninu pro cibuli? Klikni ZDE Klikni ZDE Klikni ZDE Klikni ZDE Klikni ZDE Klikni ZDE
Listy 17 Listy jíme u salátu, petržele a špenátu.
Vypočítej 12-9=3 Chyběly 3 saláty. Salát je listová zelenina. Jíme jeho listy. Na oběd je potřeba 12 salátů. Na zahrádce bylo jen 9 salátů. Kolik salátů chybělo? Výpočet Odpověď
Pěstujeme tuto zeleninu pro listy? Klikni ZDE Klikni ZDE Klikni ZDE Klikni ZDE Klikni ZDE Klikni ZDE
Květenství 20 Z květáku a brokolice jíme květenství.
Vypočítej 14-5=9 Teta přinesla 9 květáků. Z květáku jíme květenství. Maminka přinesla 14 květáků. Teta přinesla o 5 květáků méně. Kolik květáků přinesla teta? Výpočet Odpověď
A je čas na pexeso. Zahraj si s kamarádem. Klikni na název zeleniny 22 paprika mrkev jahoda třešeň angrešt cibule květák meloun jablko dýně
23
24
25 Použité zdroje Použitá literatura: ADÁMKOVÁ, Petra a kol. Člověk a jeho svět. Brno: Didaktis, 2007, ISBN MGR.ŠTIKOVÁ, Věra. Já a můj svět - prvouka pro 2. ročník - učebnice. Brno: Nová škola, s.r.o., _, ISBN Jiné zdroje: Galerie