1 Název projektu: Pořízení trolejbusů MDPO, a.s.
2 Žadatel: Městský dopravní podnik Opava, a.s. Sídlo firmy:Bílovecká 1127/98, Opava IČ: DIČ:CZ Jediný akcionář: Statutární město Opava, IČ
3 Předmětem projektu je modernizace vozového parku MDPO, a.s. nákupem 7 ks nízkopodlažních trolejbusů.
4 Projekt promptně reaguje na stávající stav trolejbusového parku, který je dočasně snížen v důsledku škody způsobené požárem na sedmi trolejbusech v říjnu V současné době je sice zajištěn provoz všech trolejbusových linek a spojů, rezervu tvoří autobusy MDPO, a.s., nicméně tento stav není dlouhodobě udržitelný.
5 Cílovou skupinou jsou obyvatelé a návštěvníci Opavy, specifickou cílovou skupinou jsou osoby s omezenou schopností pohybu a orientace. Beneficientem je MDPO, a.s., jeho zaměstnanci a SM Opava
6 Hlavním cílem projektu je kromě doplnění požadovaného stavu vozového trolejbusového parku, především zkvalitnění dopravní infrastruktury veřejné hromadné dopravy v SM Opava, zvýšení dostupnosti pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace či zvýšení bezpečnosti přepravy.
7 Projekt také přispěje, v důsledku zkvalitnění trolejbusové přepravy k podpoře cestování osob MHD či k naplnění strategických cílů na úrovni a.s., města či širšího území. Realizací projektu dojde také k úspoře elektrické energie, neboť nové moderní vozy jsou energeticky úspornější než většina stávajících trolejbusů.
8 Realizací projektu dojde ke zvýšení počtu nízkopodlažních trolejbusů z 18 na 25, což zvýší podíl nízkopodlažních trolejbusů z 66,6% na 73,5%. Počet garantovaných nízkopodlažních spojů také vzroste.
9 Harmonogram projektu je stanoven tak, aby byl reálný a dosažitelný, a také vzhledem k současnému stavu v MDPO, a.s. a finančním možnostem a.s. Dodávky trolejbusů budou realizovány postupně od srpna 2014 do května 2015, kdy bude ukončena fyzická realizace projektu.
10 Projekt řídí a realizuje výkonný a zkušený projektový tým, všichni jeho členové se v minulosti podíleli na realizaci dotačně podpořených projektů.
11 Celkové výdaje projektu jsou ,60 Kč, z toho jsou ,00 Kč způsobilé výdaje, na které bude požadována 40% dotace dle podmínek výzvy ROP.
12 Způsobilé výdaje: majetekkusůcenacelkem trolejbusy č. 1 až ,00 Kč ,00 Kč trolejbusy č. 6 až ,00 Kč ,00 Kč Celkem způsobilé výdaje ,00 Kč Dotace 40% ,00 Kč
13 Monitorovací indikátory projektu: Monitorovací indikátor Měrná jednotka Výsledná hodnota Počet nově pořízených ekologických vozidel ve veřejné dopravěpočet7 Počet nově pořízených vozidel kolejové a trakční dopravy ve veřejnépočet7 Počet nově pořízených nízkopodlažních vozidel ve veřejné dopravěpočet7
14 Fotodokumentace stávajícího stavu (trolejbus Tr 14, stáří 29 let)
15 Interiér tohoto vozidla
16 PRO SROVNÁNÍ: Moderní nízkopodlažní trolejbus Škoda Solaris (stáří 3 roky) Pozn.: Vůz č. 305 byl pořízen v rámci projektu spolufinancovaného EU z ROP NUTS II Moravskoslezsko „Modernizace trolejbusového parku v MDPO, a.s.“, v roce 2010
17 Děkuji za pozornost Ing. Radek Filipczyk ředitel společnosti Městský dopravní podnik Opava, a.s. Telefon: