Jaderná elektrárna Jak funguje? JJaderná elektrárna funguje na stejném principu jako uhelná elektrárna UU obou typů se elektrická energie vyrábí.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jedna ze dvou jaderných elektráren v ČR - Temelín
Advertisements

Pavel Vlček ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_352
Jedna ze dvou jaderných elektráren v ČR - Temelín
Obnovitelné (recentní) zdroje energie zdroje energie Slunce, voda, vzduch.
ELEKTRÁRNY Mgr. Kamil Kučera. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
Vodní elektrárna Voda přitékající přívodním kanálem roztáčí turbínu, která je na společné hřídeli s generátorem elektrické energie. Dohromady tvoří tzv.
Střední průmyslová škola a Střední odborné učiliště Uničov, Školní 164.
Tepelné motory. Struktura prezentace úvod pokus otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
VY__III/2__INOVACE__213 FYZIKA Autor DUMMgr. Jarmila Borecká Datum (období) vzniku DUM Ročník a typ školy 9. ročník ZŠ praktické ŠVP„Učíme.
Elektrárny Jaderné elektrárny. Specifika JE Odlišnosti od výroby v uhelných elektrárnách: *jaderné palivo je po celou dobu výroby uloženo v reaktoru *vysoká.
Atomové elektrárny Obor: Lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Vyučující: Mgr. LudvíkKašpar Školní rok: 2015/2016 Datum vypracování:
Generátor střídavého proudu. K primárním zdrojům elektrické energie řadíme uhlí, ropu, zemní plyn, vodu v přehradách a také jaderné palivo. Přeměna energie.
Vytápění Teplárny. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:
Obsah Generátor střídavého proudu Trojfázová soustava střídavého napětí Transformátor Přenos elektrické energie Střídavý proud v energetice 1.
Vytvořil: David Mašata a Michal Hlaváček. Popis jaderného reaktoru  Jaderný reaktor je zařízení, které umožňuje řízené uvolnění jaderné energie, která.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
FYZIKÁLNÍ KUFR Téma: Jaderná energie (9. ročník) Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
VY_52_INOVACE_05_03_LEZB Zbyněk Lecián Výukový materiál Škola: Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Autor: Zbyněk.
VY_32_INOVACE_04_19_Tepelné elektrárny. Anotace: Prezentace může sloužit jako výkladové učivo Autor: Mgr. Lenka Kajabová Předmět: Chemie Očekávaný výstup:
DOBRÝ SLUHA ALE ZLÝ PÁN Dana Drábová. JADERNÁ ENERGIE: DOBRÝ SLUHA, ALE ZLÝ PÁN Potenciální riziko jaderných elektráren spočívá v možnosti ztráty kontroly.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Rozdělení zdrojů Tematická oblast:Zdroje elektrické energie motorových vozidel.
DRUHY VOD Voda pokrývá 60 % zemského povrchu: Srážková voda Srážková voda Povrchová voda Povrchová voda Podzemní voda Podzemní voda Minerální voda (minerály.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 9 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. ? Co všechno může sloužit jako zdroj energie?
STROJOVNA.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
OBNOVITELNÉ ZDROJE ENERGIE
Elektrické stroje – transformátory Ing. Milan Krasl, Ph.D.
Účinnost různých systémů ukládání elektrické energie
Výroba elektrické energie
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s. Číslo projektu: CZ. 1
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ELEKTRÁRNY.
Výroba elektrické energie - obecná část
TEPELNÉ MOTORY.
Energetický průmysl ČR
Elektrické měřící přístroje
Fyzika – Tepelná elektrárna
Elektrické měřící přístroje
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Vznik střídavého proudu
VY__III/2__INOVACE__212 FYZIKA JADERNÁ ELEKTRÁRNA.
ESZS Přednáška č.9.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Zdeněk Šmíd Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_FYZIKA_19.
ESZS Přednáška č.4 Tepelný výpočet RC oběhu
Jaderná energetika, souhrnné otázky a úkoly
Netradiční zdroje elektrické energie
Elektrické spotřebiče, vodiče, nevodiče
VY_32_INOVACE_05-05 Radioaktivita – 2.část
Tepelné stroje.
Vodní energie,přehrady
Prezentace – výklad učiva
Autor: Olga Kociánová Datum (období): září 2011 Ročník: 5
JADROVÝ REAKTOR JADROVÁ ELEKTRÁREŇ
JADROVÝ REAKTOR, ELEKTRÁREŇ
Kožní soustava.
Atmosféra Země.
Téma hodiny: Elektrárny – výroba el
Mgr. Jan Ptáčník – Fyzika - Tercie
Vzduch.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Jolana Navrátilová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_Člověk a energie TÉMATICKÝ.
ELEKTROTECHNICKÉ MATERIÁLY
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_19 Fyzika,
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
Člověk a voda – VODNÍ STAVBY
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
E1 Přednáška č.5.
Voda, vzduch Vodík, kyslík.
Transkript prezentace:

Jaderná elektrárna

Jak funguje? JJaderná elektrárna funguje na stejném principu jako uhelná elektrárna UU obou typů se elektrická energie vyrábí v generátoru poháněném parní turbínou VV jaderné el. vzniká teplo řízenou reakcí při štěpení jader (U)uranu (U)uranu Uran JJe radioaktivní chemický prvek stříbrobílé barvy, která díky oxidaci po čase přechází k šedé barvě KKov VVysoce toxický RRadioaktivní PPoužívá se jako palivo v jaderných reaktorech

Reaktor ŠŠtěpení jader U VVznik velké energie

Primární okruh PProudí zde voda TTeplo odvádí do parogenerátoru

Parogenerátor PPředává zde voda své teplo do sekundárního okruhu VVznik páry

Sekundární okruh  Je tudy vedena pára do turbíny

Turbína  Pára roztáčí turbínu, která pohání generátor k výrobě el. proudu

Generátor  V generátoru se přeměňuje mechanická energie v elektrickou  Odtud do stožárů el. napětí a do domácí sítě

Kondenzátor  Zde se chladí pára z turbíny  Vznik vody, která se vrací zpět do parogenerátoru

Terciální okruh  Tímto okruhem proudí chladící voda, která odebírá páře teplo

Chladící v ěž  Zde se odparem v proudícím vzduchu ochlazuje voda okruhu  Do ovzduší jde pouze čistá pára

Nejv ě tší katastrofy sv ě ta ČČernobyl(1986) FFukušima(2011) TThree Mile Island(1979)

Jak to funguje? Video

Odkazy VVideo na internetu Flash Player.swf ( -elektrarna-swf/) TText ( AD_strana) OObrázky ( BZ-OVubbE4LMPM- NjZgE&ved=0EKouCAIoAQ)

Konec Velmi těžká havárie Těžká havárie Havárie s rizikem vlivu na okolí Vážná nehoda Nehoda Anomálie Odchylka Havárie Nehoda Stupnice jaderných událostí