1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část - řízení projektu seminář pro příjemce – 2. výzva GG 3.2 Krajský úřad Ústeckého kraje.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PODSTATNÉ A NEPODSTATNÉ ZMĚNY Seminář pro příjemce 10. ledna 2012.
Advertisements

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy. Princip financování Jednotkové náklady - náklady na realizaci nebo pořízení jednotky definované obvykle.
PODSTATNÉ A NEPODSTATNÉ ZMĚNY 6. října Podstatné a nepodstatné změny Změny v projektu – v průběhu realizace projektu může dojít k odchylkám od schválené.
Registrace poskytovatelů sociálních služeb v Jihomoravském kraji.
Rizika, specifikace administrace na konci programového období ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Seminář pro příjemce u výzvy č. 40 OP LZZ Stanislav Urbánek Petra Měchýřová 1 Podporujeme Vaši budoucnost.
Dotace na zpracování územních plánů pro rok 2015 Krajský úřad Jihomoravského kraje odbor územního plánování a stavebního řádu prosinec 2014.
Rekvalifikace a veřejné zakázky v oblasti zaměstnanosti Mgr. Eva Friedrichová vedoucí oddělení poradenství Úřad práce v Liberci Projekt: Podpora dalšího.
Seminář pro příjemce v rámci výzvy IOP č. 03 – Rozvoj informační společnosti ve veřejné správě , 9:30 hod Učebna č.3, 1. patro Ministerstvo vnitra,
PREZENTUJÍCÍ Proces poskytnutí dotace z Fondu Vysočiny Eva Navrátilová Krajský úřad Kraje Vysočina Odbor životního prostředí a zemědělství.
Setkání partnerů projektu Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje Reg.č. CZ.1.07/1.1.00/ Dne 23.září 2013 Ústí nad Labem.
Nejčastější chyby při administraci projektů OPPP a OPPI.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část projektu (seminář pro příjemce – 3. výzva, 3.2)
Seminář pro žadatele o finanční podporu – oblast podpory 1.1 CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4. patro 24. dubna 2014.
Seminář pro žadatele o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Krajský úřad Jihomoravského kraje Odbor regionálního rozvoje.
Projekt ORSEJ 2. jednání řídícího a realizačního týmu dne
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část -řízení a administrace projektu seminář pro příjemce – 4. výzva GG 3.2 Krajský úřad Ústeckého.
ZMĚNY PROJEKTU A ROZPOČTU PRINCIPY PARTNERSTVÍ NESROVNALOSTI Seminář pro příjemce OP VK 29. října 2012.
Kotlíkové dotace - úvod Mgr. Vanda Pánková. Obecné informace V programovacím období možnost výměny kotlů v domácnostech v rámci operačního programu.
Žadatel je povinen při výběru dodavatele projektu postupovat dle závazných podmínek v kapitole 9. Zadávání zakázek žadatelem/příjemcem dotace před podpisem.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
1 Lesná - Workshop pro příjemce Administrace projektu ( projektová část ) Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním.
Eva Kujínková MONITOROVACÍ ZPRÁVA věcná část ORR, Krajský úřad Kraje Vysočina.
Ekonomická část (oddělení nepřímých nákladů) Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 19. září 2012 Ing. Michaela Stříbrná.
Projekty Institucionálního plánu MENDELU v roce 2016 seminář pro řešitele projektů IP Brno,
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazná postupy pro.
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Dopracování projektu etapa změny, hlavní problémy, rizika Kroměříž
Projekt Spolupráce Zlínska a Stredného Ponitria Přeshraniční spolupráce Otrokovice
09/04/2015 Rizika při realizaci projektů v závěrečném období ROP SČ.
VYÚČTOVÁNÍ KULTURNÍCH AKCÍ A PROJEKTŮ PODPOROVANÝCH MO STŘEKOV Platné od
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Publicita projektu
Romana Bendová Globální granty kraje Vysočina jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
OCHRANA PROTI NESPRÁVNÉMU POSTUPU ZADAVATELE. PRAVOMOCI ÚOHS - § 112 vydává předběžná opatření, vydává předběžná opatření, rozhoduje, zda zadavatel při.
SEMINÁŘ pro poskytovatele v rámci projektu: „Zajištění vybraných služeb sociální prevence na území Jihomoravského kraje“ 5. dubna 2017 Tato akce je financována.
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
Seminář pro příjemce v grantových výzvách č. 53 a 57 OP LZZ Mgr
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Seminář pro příjemce věcná část řízení projektu TATO PREZENTACE JE FINANCOVÁNA EVROPSKÝM.
Fond mikroprojektů v Euroregionu Glacensis v období
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Seminář pro příjemce OPVK
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Úvodní setkání s poskytovateli sociálních služeb –
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Financování přímých NIV
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY V ŽÁDOSTECH O GP
MONITOROVACÍ INDIKÁTORY
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Realizace Vnitřních grantů 2015
Seminář SoMoPro III. - Právní část Mgr. Klára Benišová/1258
© 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
■■ ■■ Zlínský kraj Program RP18-18 na úpravu lyžařských běžeckých tras ve Zlínském kraji Katarína KOŇAŘÍKOVÁ Odbor strategického rozvoje kraje.
Seminář pro žadatele výzvy č. 79 a 80 IROP
Kotlíkové dotace v Moravskoslezském kraji
Program rozvoje venkova 2014 – 2020 LEADER
Realizace a vyúčtování malého projektu
Obsah Kontrola plnění podmínek smlouvy o poskytnutí dotace
Fond pro bilaterální vztahy První otevřená výzva
Kontrola a hodnocení předložených žádostí o NFP
Cyklus malého projektu
Modul „Ekonomika“ Modul „Formuláře“
Fond malých projektů Interreg V-A SK - CZ Realizace malého projektu Zdeněk Mikel Zlín,
Fond malých projektů Školení pro Konečné uživatele Zlín
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Transkript prezentace:

1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část - řízení projektu seminář pro příjemce – 2. výzva GG 3.2 Krajský úřad Ústeckého kraje

2 Důležité dokumenty  Smlouva o realizaci GP (součástí je schválená verze žádosti s úpravami z VK)  Příručka pro příjemce verze č. 4  Metodika monitorovacích indikátorů verze č. 2  Manuál publicity  Prováděcí dokument verze k

3 Monitorovací zpráva, předkládání MZ Podstatné a nepodstatné změny Monitoring Kontroly Archivace Obsah prezentace

4 Monitorovací zpráva  Průběžná MZ každé 3 měsíce nejpozději do 30 kalendářních dnů od ukončení monitorovacího období !  Mimořádná MZ mimořádná MZ se žádostí o platbu (vyčerpání 80 % dosud nevyúčtovaných plateb)  Závěrečná MZ - po ukončení projektu, nejpozději 2 měsíce po ukončení

5 Předkládání Monitorovacích zpráv  V českém jazyce do předepsaného formuláře v části _Pro příjemce_Monitorovací zprávy NE ze stránek MŠMT!!!  1x v tištěné podobě a 1x v elektronické verzi na CD chráněném proti přepisu (včetně všech příloh MZ)  Podepsaná statutárním zástupcem (případně pověřeným zástupcem – nutno doložit v MZ plnou moc, pokud již není přílohou smlouvy)  Ostatní přílohy MZ podepsány odpovědným pracovníkem – dle podpisových vzorů  Reakce na připomínky k MZ musí být dodány nejpozději do 15 pracovních dnů od doručení připomínek

6 Předkládání Monitorovacích zpráv  Vždy přes podatelnu KÚ – osobně nebo poštou: Krajský úřad Ústeckého kraje Odbor strategie přípravy a realizace projektů Velká Hradební Ústí nad Labem  Označení: „NEOTVÍRAT“ Monitorovací zpráva č.XX, registrační číslo a název projektu odesílatel = příjemce – ČITELNĚ !! (odesílatel nemůže být partner nebo fyz. osoba)  Rozhodujícím datem pro splnění termínu předložení MZ je datum doručení MZ, nikoliv datum podání zásilky na poště.  MZ se předkládá v originále společně s přílohami

7 Podstatné a nepodstatné změny v projektu

8 Nepodstatné změny projektu  Nepodstatné změny nesmí ovlivnit dosažení MI a cílů projektu a neovlivní právní akt  Není nutný souhlas poskytovatele podpory  Povinnost informovat a odůvodnit změnu v MZ  Změny v kontaktních údajích adresa, telefony, statutární zástupce, kontaktní osoby - informovat ZS em ihned, s MZ doložit např.kopii výpisu z OR  Změna harmonogramu jednotlivých KA - Příloha MZ č. 10

9 Nepodstatné změny projektu  Změna rozpočtu- Příloha MZ č. 9 přesun v rámci jedné kapitoly (přesun prostředků mezi položkami v rámci jedné kapitoly, vytvoření, zrušení položky) přesun mezi kapitolami do výše 15% -nesmí dojít k překročení % limitů kapitol, dle PpP -nelze navyšovat/obnovovat položky rozpočtu, které byly kráceny/zrušeny doporučením VK !! Není nutný souhlas poskytovatele podpory Přesto se doporučuje i tyto změny předem KONZULTOVAT !

10  Podstatná změna mění charakter a obsah projektu uvedeného v žádosti - Je třeba upravit právní akt.  Všechny podstatné změny konzultovat předem Podstatné změny projektu změna právní formy příjemce změna názvu příjemce změna v oblasti MI uvedených ve smlouvě (ne navýšení) Snížení MI = snížení rozpočtu Zrušení povinných indikátorů NENÍ MOŽNÉ změna bankovního účtu projektu

11 Podstatné změny projektu odstoupení partnera během realizace projektu zapojení nového partnera změna data ukončení projektu realizace max. 36 měsíců bez navýšení rozpočtu změny rozpočtu (kap PpP) Podstatná změna musí být oznámena poskytovateli podpory ve formuláři žádosti o podstatnou změnu - v části Pro příjemce_Monitorovací zpráva

12 Podstatné změny projektu V případě partnerství - projednání s partnery Oznámení/žádost nejprve em, zaslání zdůvodnění resp. upraveného rozpočtu  odsouhlasení PM a FM  Oficiální písemná žádost o podstatnou změnu (formulář podepsaný i partnery) Platnost změny od podpisu Dodatku ke smlouvě hejtmankou kraje VŠE KONZULTOVAT PŘEDEM Všechny podstatné změny nemusí být schváleny

13  Zrušení klíčové aktivity (KA) schválené v žádosti  Zavedení nové klíčové aktivity CO NENÍ DOVOLENO 

14 Monitorování

15  POZVÁNKA Název akce Datum a místo konání, Od – do Pravidla vizuální identity – loga, reg. číslo, název projektu  PREZENČNÍ LISTINA v případě vícedenních akcí na každý den! Název akce/téma/vzdělávací modul Datum a místo konání, od - do Jméno účastníka, název instituce Monitorování

16  ZÁZNAMY O ÚSPĚŠNÉM ZAKONČENÍ KURZŮ Závěrečné zkoušky, testy, práce,  OSVĚDČENÍ O ABSOLVOVÁNÍ KURZŮ  EVALUAČNÍ/HODNOTÍCÍ DOTAZNÍKY  FOTODOKUMENTACE  VÝSTUPY PROJEKTU = nové produkty projektu Vzdělávací kurzy, publikace, skripta, studijní opory, Monitorování

17 Kontroly projektu

18 Administrativní kontroly = MZ a ŽoP Možnost vyžádání si dokladů, které nejsou povinné Provádí ji PM společně s FM Monitorovací návštěvy V průběhu začátku projektu Kdykoliv jako konzultační a metodická pomoc Bez písemného záznamu Kontrola realizace projektu na místě dle zákona č. 320/2001 Sb. o finanční kontrole ve veřejné správě Minimálně 1x za realizaci projektu Kontroly projektu

19 Kontroly projektu Kontrola na místě dle zákona 320/2001 Sb. Ověřování skutečného stavu průběhu realizace projektu Požadované finanční prostředky byly skutečně vynaloženy Zachycení v účetnictví Způsob vedení dokumentace - Má být komplexní a přehledná, snadno dohledatelná Seznámení se s celkovým systémem řízení projektu - interní směrnice (systém vnitřní finanční kontroly - oběh účetních dokladů, oprávnění včetně podpisových vzorů, projektová pokladna, systém řízení v projektu a spolupráce s partnery, cestovní náhrady, povinná archivace dle OPVK)

20 Kontroly projektu Kontrola na místě dle zákona 320/2001 Sb. Systém sledování monitorovacích indikátorů Dokumentace ke klíčovým aktivitám - výstupy projektu, dokumentace průběhu realizace Dodržování povinné publicity Naplňování monitorovacích indikátorů a jejich dokladování Kontrola evidence pořízeného majetku v projektu

21 Archivace

22 Pravidla archivace  Do roku 2025  Závazek vyplývající ze Smlouvy o realizaci GP pro příjemce i partnery  Vnitřní směrnice organizace o archivaci a skartaci −Požadováno při kontrole na místě −Tato povinnost platí i pro dodavatele = uvést jako podmínku ve smlouvách, na objednávce nebo faktuře −V případě VZ uvést v zadávací dokumentaci a následně ve Smlouvě

23 Co se archivuje  Projektová žádost včetně příloh  Smlouva s poskytovatelem včetně všech dodatků  Smlouvy o partnerství včetně všech dodatků  Plná korespondence s poskytovatelem  Originály zápisů z provedených kontrol  Dokumentace k veřejným zakázkám  Faktury a doklady o platbách

24 Co se archivuje  Interní výdaje a doklady Výdaje za zaměstnance na základě pracovních smluv včetně vyplacených odměn Pracovní výkazy pracovníků projektu Cestovní doklady, knihy jízd, doklady týkající se režijních výdajů včetně metodiky výpočtu alikvotního podílu Kopie monitorovacích zpráv a žádostí o platbu Výstupy projektu (publikace, tiskové zprávy, letáky, publicitní výstupy) Doklady k vykázání plnění monitorovacích indikátorů  Elektronická archivace: - účetní záznamy projektu - u dokumentace, existující pouze v elektronické podobě - Viz. Kapitola 12 Příručky pro Příjemce

25 Kontakty a odkazy Projektoví manažeři KÚÚK: Mgr. Radomíra Dostálová : Mgr. Roman Kovář : OPVK KÚÚK : MŠMT :

26 Děkuji za pozornost Mgr. Radomíra Dostálová