Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb Výchovn ě vzd ě lávací systém Č R Část 1. Pedagogika Mgr. Irena Kudláčková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Evaluace v mateřské škole
Advertisements

ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Možnosti financování dětského domova se školou Veselíčko
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA SOCIÁLNÍ U MATKY BOŽÍ JIHLAVA
Cíle vzdělávání Význam zvažování a stanovení cílů vzdělávání
Cíle dějepisné výuky, dějepisné kurikulum, RVP a výuka dějepisu
Systém kurikulárních dokumentů
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Kurz pro výchovné poradce Právní rámec výkonu poradenské činnosti
ČŠI a vlastní hodnocení školy
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Podpůrná a vyrovnávací opatření v inkluzivní škole
 VY_32_INOVACE_16_06  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
CZ.1.07/1.2.17/ Základní informace o projektu  Rozpočet projektu: ,- Kč (žádné spolufinancování)  Příjemce projektu: ZŠ a MŠ Brno,
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
REGIONÁLNÍ ŠKOLSTVÍ V PLZEŇSKÉM KRAJI. Počet škol a školských zařízení v Plzeňském kraji zřizovaných obcemi 385 zřizovaných krajem 98 soukromých 17 církevních.
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
VZDĚLÁVÁNÍ PO SPLNĚNÍ POVINNÉ ŠKOLNÍ DOCHÁZKY Mgr. Blanka Vohníková.
Děti představují naši nesmrtelnost. Osnova 1. Proč legislativní změny 2. Evropská unie 3. Koncepce 4. Legislativa 5. Kurikulární reforma 6. Různé 7. Závěr.
SOUČASNÁ SITUACE V ČR, MOŽNOSTI A ZMĚNY DO BUDOUCNA
PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D.
Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc
Rámcové a školní vzdělávací programy
Speciální školství v roce 2006 (a věřme, že i v dalších letech) Jiří Pilař
Ekonomika vzdělávání. Okruhy problémů, které EŠ zkoumá Vzájemný vztah vzdělání a vědecko- technického pokroku Financování školství Prognózování školství.
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Bc. Lektorství cizích jazyků
Přednáška do předmětu Ekonomika školství 04. listopad 2005
Vzdělání z hlediska teorie statků
Pedagogická diagnostika
Management pro vychovatele PaedDr. J. Šťáva, CSc. katedra pedagogiky tel
 Školská legislativa J. Šťáva katedra pedagogiky
2. ročník(4. semestr) NMgr. studia LF LF:MPSM101
Bc. Lektorství cizích jazyků
Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc. katedra pedagogiky tel učitelství odborného výcviku a praxe.
Školský zákon Zákon o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání ( )
Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc
Žák se speciálními vzdělávacími potřebami a změny v legislativě.
ASISTENT PEDAGOGA NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE CHRASTAVA. ZÁKLADNÍ ŠKOLA CHRASTAVA, náměstí 1.máje 228, okres Liberec – příspěvková organizace 25 tříd, 590 žáků.
Novelizace školského zákona Lucie Macků, Praha,
OP VVV a KP SVL Karolína Chloubová. Prioritní osa 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Investiční priorita.
Projekt Poradenství v Libereckém kraji I CZ.1.07/1.2.00/ I PORADENSTVÍ V LIBERECKÉM KRAJI Financován z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:VkO9 - 4 Datum ověření ve výuce: Téma: Vzdělávací soustava ČR Tématický okruh: Člověk a pracovní život.
Komparace ŠVP gymnázií Zkušenosti z praxe ČŠI Zpracovala PhDr. Renáta Ševčíková Brno, 17. června 2010.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
Dokumentace školy Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Liberec 12. prosince 2013 Mgr. Karel Bárta.
ZÁKONY & VYHLÁŠKY PhDr. Lenka Gajzlerová MI3DC_DSP Speciální pedagogika OP3DC_DSP Speciální pedagogika.
1. Systém vzdělávání v České republice
Školy a školská zařízení v Pardubickém kraji
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb
MAP – Místní akční plán ORP RK
ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ Průběh ZV RVP ZV.
Intervence u dětí v riziku PCH, dětí s PCH - ústavní a ochranná výchova (ÚV, OV) Věra Linhartová, jaro 2012.
PŘEDŠKOLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
PODPORA INKLUZIVNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI – PŘÍPRAVA A REALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ PODLE IVP Mgr. Jiřina Bednářová.
Analýza současného stavu institucionálního zajištění péče o ohrožené děti. [online] [cit ]. Dostupné z www: .
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Normativní financování vztahy a souvislosti
Pedagogický management 2005 J. Šťáva katedra pedagogiky tel
KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE
Mgr. Zuzana Šalamounová, Ph.D.
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
NÁRODNÍ PROGRAM ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ V ČR
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb Výchovn ě vzd ě lávací systém Č R Část 1. Pedagogika Mgr. Irena Kudláčková

2.pol.18.stol. – počátky všeobecného vzdělávání Roku 1774 Marie Terezie vyhlásila všeobecný školský řád Průběžně se mění spolu s požadavky, které na něj klade vyvíjející se společnost

Zákon č.561/2004 Sb. Zákon o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)

Zásady vycházející ze zákona: 1) Každý má právo na vzdělávání 2) Právo na vzdělávání v mateřském jazyce 3) Vzdělávání národnostních menšin – znaková řeč, Braillovo písmo

4) Povinná školní docházka (9 let) – jestliže je odklad školní docházky, vychází se v 16 nebo v 17 letech, pokud nastupuje v 6 letech, vychází v 15letech. 5) Na státních školách je vzdělávání bezplatné, možnost půjčování učebnic a na střední škole pouze pro sociálně slabší.

Druhy škol Mateřské školy (MŠ) Základní školy Střední školy - gymnázia - střední odborné školy (SOŠ) - střední odborá učiliště (SOU) - konzervatoře - vyšší odborné školy

Vysoké školy mají vlastní legislativu Zákon č. 111/1998 Sb. o vysokých školách.

Školy uskutečňují vzdělávání podle vzdělávácích programů Rámcový vzdělávací program (RVP) - vydává MŠMT pro každý obor základního a středního vzdělávání, předškolního vzdělávání, základního uměleckého a jazykového vzdělávání v jazykových školách - základní pedagogický dokument, který vymezuje státem stanovený povinný rámec vzdělávání

Každá škola pak následně připravuje svůj školní vzdělávací program (ŠVP), který se musí držet příslušného RVP a specifikuje vzdělávání v dané škole a posiluje její autonomii. ŠKOLNÍ VZDĚLÁVACÍ PROGRAMY  zohledňují konkrétní podmínky a zaměření každé školy a rozpracovávají RVP do vlastního učebního plánu a osnov.

KLÍČOVÉ KOMPETENCE jsou základním východiskem pro vytváření RVP vyvážení poznatků, které si žáci ve škole naučí, se schopností tyto poznatky prakticky využívat Podle toho se odvíjí celý plán vzdělávání.

Jedná se o kompetence v oblasti : řešení problémů učení komunikace kompetence sociální kompetence občanské

ODBORNÉ KOMPETENCE obsaženy v odborném (středním) vzdělávání jsou to vlastně kompetence, kterými budou žáci vybaveni po ukončení středního vzdělávání ve své pracovní odbornosti

Školská zařízení: podporují a doplňují vzdělávání ve školách vzdělávání ve školách a školských zařízeních zajišťují pedagogičtí pracovníci Jedná se o: školská zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků školská poradenská zařízení (PPP, SVP, SPC)

výchovná a ubytovací zařízení (dětské domovy, domovy mládeže..) zájmové úvary (Dům dětí a mládeže, Junák, Sokol, atletika, gymnastika, aj.) školní stravování školská zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy ( dětské domovy se školou, diagnostické ústavy, výchovné ústavy)

Informační zdroje:

Zákon 561/2004 Sb. Stodůlková,E., Zapletalová, E.:Pedagogika pro střední školy.Machart, 2010