Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.2862 Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Advertisements

Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_20_Péče a ochrana ŽP Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 20 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Řasy zařazení do systému organismů celková charakteristika ekologie.
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_12_Vzduch Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 12 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Já a můj svět PRO ROČNÍK:
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
SYSTÉM ROSTLIN Rostliny podle složitosti a stupně vývoje dělíme na nižší a vyšší. Tělo nižších rostlin je většinou jednobuněčné, ale může být i vícebuněčné.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Řasy Jsou starobylé nižší rostliny Žijí ve vodě, ve vlhku
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
PŘÍRODOVĚDA 5. ročník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Jeršovová.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_102_Prvoci
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Neživá příroda - voda Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Nezmar a ploštěnka – pracovní list.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Různé podmínky života na Zemi
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název projektu: Moderní škola
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Živá příroda – vývoj Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
JEDNOBUNĚČNÉ ORGANISMY
Transkript prezentace:

Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM: VY_32_INOVACE_XII_2_11_ŘASY Šablona číslo: XII Sada číslo: 2 Pořadové číslo DUM: 11 Autor: Mgr. Kateřina Zikmundová

Anotace: Výklad základních pojmů o řasách a jejich zařazení do skupin Očekávaný výstup : Žák zná třídění řas dle obsahu barviva, stavbu jednobuněčných i mnohobuněčných stélek, dokáže vysvětlit význam řas v přírodě, správně přiřadí druhy řas do jednotlivých skupin. Druh učebního materiálu: prezentace Typická věková skupina: 6. ročník, 11 – 12 let Klíčová slova: řasy červené, ruduchy, řasy hnědé, chaluhy, rozsivky, křemelina, řasy zelené, zrněnka, zelenivka, pláštěnka, krásnoočko, žabí vlas, šroubatka, kolonie, váleč koulivý, plankton, fotosyntéza, léčiva Pomůcky a materiál: prezentace, interaktivní tabule Potřebný čas pro výuku DUM: 30 min. Metodické zhodnocení a popis práce s digitálním učebním materiálem: Učitel seznámí žáky s řasami vyskytujícími se ve vodě i na souši, podrobně vysvětlí třídění podle stélky i přítomnosti barviva, upozorní na význam řas pro přírodu, býložravce i člověka. Žáci aktivně doplňují a odpovídají na zadané otázky s využitím interaktivní tabule.

ŘASY

nejjednodušší rostliny obsahují chlorofyl, který umožňuje fotosyntézu tělo se nazývá stélka tělo není rozlišeno na kořen, stonek a listy stélka jednobuněčná mnohobuněčná vláknitá lupenitá keříčkovitá

ŘASY ČERVENÉ - RUDUCHY zbarvení červené nebo modrozelené barvivo červené, modré, zelené rozmnožování pohlavní i nepohlavní výskyt: moře, hloubka až 200 m využití: potravinářský a farmaceutický průmysl

ŘASY HNĚDÉ barvivo zelené a hnědé zbarvení žlutohnědé až hnědé rozmnožování pohlavní a nepohlavní rozsivky v mikroskopu

ROZSIVKY jednobuněčné tělo kryté křemičitou schránkou složenou ze dvou částí schránky se v mořích hromadily mnoho milionů let usazováním a zpevněním vznikla pórovitá hornina křemelina využití: izolační materiál výskyt: sladká i slaná voda

TĚŽBA KŘEMELINY Borovany, Ledenice – Třeboňská pánev

CHALUHY mnohobuněčná, listovitá stélka přichycená k podkladu, délka až 60 m využití: krmivo, topivo, hnojivo, stavivo, zdroj jódu, potravinářský a farmaceutický průmysl

ŘASY ZELENÉ výskyt: voda, vlhká půda, borka stromů stélka jednobuněčná zrněnka tvoří zelené povlaky na borce stromů

ŘASY ZELENÉ jednobuněčné zelenivka stavba: buněčná stěna, cytoplazmatická membrána, cytoplazma, jádro, chloroplast pláštěnka bičíky umožňující samostatný pohyb buněčná stěna cytoplazmatická membrána chloroplast jádro bičíky

ŘASY ZELENÉ kolonie váleč koulivý kulovité tělo buňky s bičíky uspořádány po obvodu kolonie kolonie vyplněna a obalena slizem vysoký stupeň organizovanosti

ŘASY ZELENÉ mnohobuněčné žabí vlas rozvětvená stélka výskyt: sladká voda, akvárium šroubatka nevětvené vláknité tělo šroubovitě utvářený chloroplast

ŘASY ZELENÉ krásnoočko jeden nebo dva bičíky na povrchu pružná blána stigma – světločivá skvrna, informuje o množství dopadajícího světla výskyt: rybníky, kaluže, voda znečištěná biologickými odpady

VÝZNAM ŘAS produkují velké množství organických látek uvolňují obrovské množství kyslíku do ovzduší jsou součástí mořského planktonu slouží jako potrava mořských býložravých živočichů řasy v půdě zlepšují úrodnost využití v potravinářském průmyslu výroba léčiv kapustňáci

OTÁZKY 1 1.Jak se nazývá tělo řas? 2.Vyjmenuj tři skupiny řas podle barvy: 3.Uveď příklady mnohobuněčných stélek: 4.Ve kterém prostředí se vyskytují řasy? 5.Která řasa žije na borce stromů? červené, hnědé, zelené stélka vláknitá, lupenitá, keříčkovitá voda, vlhká půda, kůra stromů zrněnka

OTÁZKY 2 1.Jak se nazývají červené řasy? 2.Které organismy patří mezi hnědé řasy? 3.Jak se nazývá hornina tvořená schránkami rozsivek? 4.Druhové jméno váleče: 5.Co produkují řasy? ruduchy organickou hmotu a kyslík křemelina koulivý chaluhy, rozsivky

ZDROJE s.wikipedia.org/wiki/Soubor:Chlorococcales_composite.jpg s.wikipedia.org/wiki/Soubor:Chlorococcales_composite.jpg _frozen_pond_( ).jpg?uselang=cs _frozen_pond_( ).jpg?uselang=cs Obrázky staženy