Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice 370 01 Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/34.0423 Č ÍSLO MATERIÁLU.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
R a k o u s k o MELK s klášterem I automatický posun !!
Advertisements

 Předmět: Literatura  Tematická oblast: Česká a světová literatura po r  Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia  Oblast podpory: III/2 Inovace.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Umberto Eco – Jméno růže
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
VY_32_INOVACE_CJK42660BED Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_CJK42960BED Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Vypravování Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
VY_12_INOVACE_CGR_B10_STE_Umberto_Eco_Jmeno_ruze
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Téma: Audience – V. Havel
Téma: Máj - K. H. Mácha VY_32_INOVACE_582.
Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU 17. PowerPoint – zadání a ukázka – představení osoby NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná.
Postmodernismus Postmodernismus. Dokážete vysvětlit tento pojem?
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Světová literatura 2. poloviny 20. století opakování.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
POSTMODERNISMUS. Vzniká v letech 20. století Rezignuje na tzv. moderní umění, odmítá avantgardu, revoluci v umění Chce být post-moderní.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
STŘEDNÍ ŠKOLA A VYŠŠÍ ODBORNÁ ŠKOLA CESTOVNÍHO RUCHU, SENOVÁŽNÉ NÁMĚSTÍ 12, ČESKÉ BUDĚJOVICE Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Rakousko I. základní data Mgr. Simona Steinbauerová Zeměpis cestovního ruchu Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12,
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Postmodernismus. Postmodernismus  Vzniká v letech 20. století  Rezignuje na tzv. moderní umění, odmítá avantgardu, revoluci v umění  Chce.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU DUM 11 – Křesťanská filosofie – úvod, rozdělení NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Řečtí filozofové Tematická oblast Antika Datum vytvoření Ročník
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Světová literatura 1. poloviny 20. století Lion Feuchtwanger
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Význam křesťanství ve středověku
POEZIE V ČESKÉ LITERATUŘE PRVNÍ POLOVINY 20. STOLETÍ
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU 4. NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice A UTOR Mgr. Petr Kříž T EMATICKÝ CELEK Zahraniční literatura 20. století R OČNÍK 4. D ATUM TVORBY

Anotace: Tato prezentace přibližuje dílo Umberta Eca Jméno růže. Orientačně seznamuje s další autorovou tvorbou. Inovuje výuku využitím multimediálních pomůcek. Materiál je určen pro výuku ve 4. ročníku střední školy – světová literatura 2. poloviny 20. století. Metodické pokyny: Materiál použije učitel při výkladu látky. Doba prezentace odpovídá zhruba 40 – 45 minutám. Prezentaci může učitel doplňovat svými otázkami.

Umberto Eco Jméno růže

1. UNIVERSITÀ REGGIO CALABRIA. wikipedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:

italský autor, sémiotik (nauka o znaku), literární teoretik, estetik a filosof v současnosti přednáší na univerzitách a věnuje se literatuře další dílo:Jak napsat diplomovou práci Šest procházek literárními lesy Dějiny krásy Dějiny ošklivosti Baudolino Foucaultovo kyvadlo

1. Celková charakteristika -postmoderní román (postmoderna = literární směr současnosti, hlavní princip – dílo je interpretovatelné různými způsoby – Jméno růže lze chápat jako historický román, detektivku, filosofické nebo teologické dílo) -dílo se snaží navodit atmosféru středověku - odehrává se během jednoho týdne v roce 1327 v severní Itálii

2. Postavy Adso – vypravěč příběhu, mladý benediktýn, žák Viléma, naivní, důvěřivý Vilém z Baskervillu – široce vzdělaný františkánský mnich, bývalý inkvizitor, učitel Adsona, s Adsonem v opatství vyšetřují vraždy mnichů mniši z kláštera – opat Abbo, knihovník Malachiáš, herbarista Severin, pomocný knihovník Berengar, slepý Jorge z Burghosu, cellerarius Remigius, Salvator atd. Bernardo Gui – Vilémův protivník, papežský vyslanec a inkvizitor

3. Děj a kompozice - Eco román koncipuje jako „nalezený rukopis“, tedy pravdivý text samotného vypravěče - děj vychází ze tří Aristotelových jednot – místa, času, děje - kompozice chronologická - Příběh se odehrává v severní Itálii roku Vilém s Adsonem přicházejí do kláštera, kde se má odehrát učená rozprava (= disputace) dvou názorových proudů v církvi (zda Ježíš byl chudý nebo ne). Ihned po příjezdu zjistí, že v klášteře došlo k vraždě mnicha. Vilém se snaží zjistit, kdo je vrahem.

3. Děj a kompozice - Všechny stopy vedou do klášterní knihovny, kam mniši nemají přístup. Vilém nachází tajný vstup a zjišťuje, že knihovna je obrovským labyrintem. Také přijdou na to, že v knihovně pravděpodobně bude schována druhá část Aristotelovy Poetiky, pojednávající o komedii. - Po řadě příhod Vilém náhodou vše rozluští a objeví vraha. Tím je slepý Jorge z Burghosu, který nenávidí smích (Kristus se nesmál, smích je věcí ďábla)a proto střeží Aristotelovu Poetiku. Vznikne požár, při kterém celá knihovna vyhoří. - Vilém z Adsonem odcházejí, až po mnoha letech se na toto místo znovu vrátí Adso, nyní najde už jen trosky opuštěného opatství.

4. Jazyk díla - spisovná ich-forma - jazyková výstavba se snaží evokovat historické období - velké množství latinských pasáží, citací z Bible a jiných děl 5. Vliv díla - v roce 1986 natočil Jean-Jacques Annaud stejnojmenný film se Seanem Connerym, Christianem Slaterem, F. Murray Abrahamem

Zdroje: ANDREE, Lukáš. Literatura pro 4. ročník středních škol. Vyd. 1. Brno: Didaktis, c2010, 3 sv. ISBN ANDREE, Lukáš. Odmaturuj! z literatury. Vyd. 3. rozš., dotisk. Editor Eva Hánová. Brno: Didaktis, c2004, 208 s. Odmaturuj!. ISBN AL], [Otakar Slanař... et]. Obsahy a rozbory děl: k Literatuře - přehledu SŠ učiva. 1. vyd. Třebíč: Petra Velanová, ISBN