FRANCIE – odborné a učňovské školství Příklad dobré praxe: CFA Les Compagnons du Devoir „Tour de France“ autor : PhDr. Pavel Toman Červen 2013.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Strategie celoživotního učení ČR Konference SVES 13. října 2010, Praha Jitka Krmíčková.
Advertisements

Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
 Vzdělávací mobilita jednotlivců podporuje mobility v oblasti vzdělávání, odborné přípravy a mládeže, rozsáhlé akce Evropské dobrovolné služby a sdílené.
1 Strojírenská 657/6, Žďár nad Sázavou 1. 2 Mobilita do Francie „země galského kohouta“  konference na krajském úřadě k zahájení projektu  prohlídka.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Střední škola stavební Jihlava Spolupráce s firmami autor : PhDr. Pavel Toman Červen 2014.
Nabízíme všem účastníkům projektu Posílení oborové zaměstnanosti absolventů Vytvoření poradenského servisu a aktivit pro stávající studenty, zájemce o.
STRATEGIE SPOLUPRÁCE OBCÍ MAS BYSTŘIČKA PROJEKT SDRUŽENÍ MÍSTNÍCH SAMOSPRÁV „MAS JAKO NÁSTROJ SPOLUPRÁCE PRO EFEKTIVNÍ CHOD ÚŘADŮ“
„MEZIMO“ Podpora znevýhodněné mládeže k posílení pracovní integrace, dalšího vzdělávání či odborné přípravy prostřednictvím mezinárodní mobility Projekt.
INTERREG V-A AT-CZ Listopad 2015 Informace pro Pracovní skupinu/regionální kolegium pro cestovní ruch při RSK JMK.
1 Koordinátor S 1 Příprava vedoucích pracovníků a koordinátorů středních odborných škol na tvorbu a realizaci ŠVP.
Klára Lysová Pravidla Rady Kraje Vysočina pro poskytování stipendia pro studium na zahraničních středních školách v partnerských regionech.
Projekt práce s nadanými studenty Drahomíra Pavelková, Alena Kolčavová Zlín,
ROZVOJ SPOLEČNÉ PARTNERSKÉ SPOLUPRÁCE VEŘEJNÉ SPRÁVY V ČESKO SASKÉM REGIONU / ENTWICKLUNG DER GEMEINSAMEN PARTNERSCHAFTLICHEN ZUSAMMENARBEIT DER ÖFFENTLICHEN.
Září 2008Mgr. Lenka Schwarzová INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Výzva k předkládání žádostí o finanční podporu.
STUDIE A ANALÝZA ŽIVOTNÍHO STYLU A ZDRAVÍ MLÁDEŽE V KRAJI VYSOČINA MUDr. Stanislav Wasserbauer Zdravá vysočina, o.s. a Státní zdravotní ústav ve spolupráci.
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ.
Školství na Novém Zélandu
Střední rybářská škola a Vyšší odborná škola vodního hospodářství
Dokument KAP MSK - obsah
Zástupce ředitele pro TeV Ing. Jarmila Tyšerová
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Ing. Kateřina Lichtenberková
Platformy projektu KAP LK
Školy jako centra celoživotního učení KAP MSK
Členská schůze MAS Nepomuk,
Odborná praxe v Německu
Pilotní projekt duálního systému v msk
Společenská odpovědnost ve školství
PODPORA TECHNICKÝCH A PŘÍRODOVĚDNÝCH OBORŮ
Aktivity a činnosti úseku služeb v oblasti dalšího vzdělávání
Prvky duálního systému přípravy žáků
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Biologické a zeměpisné školní akce
Průběh čerpání - Šablony pro SŠ/VOŠ I..
Program celoživotního učení Comenius
Ivana Francová, SOU Liběchov
UK01-KA
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola, Teplice
První tisková konference ministra Josefa Dobeše
Stipendia a Krajský akční plán rozvoje vzdělávání
PhDr. Eva Ferrarová Ph. D. Mgr. Lenka Ebringerová
Lidský kapitál a investice do vzdělání: Teorie a praxe
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Vzdělávání v Praze Hlavní město Praha podporuje řadu projektů s cílem zvýšit kvalitu vzdělávání zaměření na instituce zřizované Hlavním městem Praha pomoc.
Podnikové dětské skupiny Kristina Zapletalová
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
Možnosti studia techniky a technických projektů na fakultách ZČU
Krajský metodický kabinet STROJÍRENSTVÍ
KURÝR dlouhodobá brigáda
Národní agentura pro evropské vzdělávací programy
Ustavující setkání Řídícího výboru MAP,
Domy na půl cesty ve středočeském kraji
ÚVODEM… PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ ZŘIZOVANÝCH LIBERECKÝM KRAJEM 12. prosince 2018 I Liberec.
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
CENTRA VZDĚLÁVÁNÍ PRO UDRŽITELNOU BUDOUCNOST
Zkušenosti Gymnázia, Praha 5, Na Zatlance 11
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ŠKOLY ZAPOJENÉ DO PROJEKTU MOV
Strategické řízení a plánování
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Akční plán - plánované společné aktivity
Ochrana spotřebitele v počátečním vzdělávání Praha
Ustavující jednání Řídícího výboru MAP II, Praha 1
Je kvantita zárukou kvality ? Vladimír Ort
Systémové řešení – Motivace a vzdělávání pedagogů aktivita Společně na trhu práce CZ /0.0/0.0/16_034/
Transkript prezentace:

FRANCIE – odborné a učňovské školství Příklad dobré praxe: CFA Les Compagnons du Devoir „Tour de France“ autor : PhDr. Pavel Toman Červen 2013

Odborné a učňovské školství ve Francii  Od 15 do 19 let studenti studují lycée  Rozsah výuky je až 32 hodin týdně  Lycea jsou buď:  všeobecně zaměřená - lycée général (obdoba našich gymnázií)  nebo technicky zaměřená - lycée technologique (obdoba průmyslovek)  nebo profesně zaměřená - lycée professionel (učňovské školy)

Odborné a učňovské školství ve Francii  Dalším typem vzdělávání je alternativní učňovská příprava, která nabízí mládeži ve věku 16 až 26 let přípravu realizovanou v podnicích a to na základě smluv o získání kvalifikace pro mladé lidi (duální systém).  Absolventi získávají výuční list nebo jiný profesní certifikát.  Příklad alternativní učňovské přípravy - Centre de formation d´apprentis du batiment – partnerská škola SŠ stavební Jihlava (Leonardo da Vinci)

Příklad dobré praxe: CFA Les Compagnons du Devoir „Tour de France“  Specifický systém profesní přípravy založený na předávání a sdílení zkušeností  Společné ubytování a stravování ve společenství  Klíčovými partnery jsou firmy – spolupráce s cca firmami  Průběh vyučení – částečně ve školních dílnách, částečně ve firmách  Po vyučení zajištění dalšího odborného rozvoje

Příklad dobré praxe: CFA Les Compagnons du Devoir „Tour de France“  „Tour de France“  Odborný rozvoj v různých firmách po celé Francii  Trvání – 3 až 4 roky  Nejde jenom o profesní rozvoj, ale o celkový rozvoj absolventa po stránce osobní a kulturní.  Organizováno a zajišťováno CFA Les Compagnons du Devoir

CFA Les Compagnons du Devoir „Tour de France“