Finanční gramotnost: Kdo nám může poradit. NA PORADCI ZÁLEŽÍ … 10 Kdo nám může poradit Člověk s kufříkem se ptá jiného čekajícího na tramvaj: „Promiňte,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní pravidla při finančním investování, rentabilita, riziko, likvidita Zdeněk Jelínek.
Advertisements

Kudy vlastně putují peníze
Ekonomická gramotnost
Úvěrové operace.
Produkty finančního trhu
Nástroje finančního trhu
O FIRMĚ DATALIFE PROFESIONÁLNĚ spolupracujeme s těmi nejlepší finančními společnostmi na trhu jak u nás tak v zahraničí. společnost Datalife nabízí profesionální.
Asociace finančních zprostředkovatelů a finančních poradců České republiky, o.s. CIFA forum PRAHA duben 2008 Investiční příležitosti.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKRZU_EKONOMIKA2_06 Název materiálu: SPOŘENÍ – DĚTI, ZÁJMY Tematická oblast: Ekonomika, 2. ročník Anotace: Prezentace.
Prezentace společnosti INSIA 1. 2Prezentace společnosti Insia Prodejce Závislost na finančních institucích *Jeden, případně několik produktů bez vzájemné.
Opakování FINANČNÍ GRAMOTNOST
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Číslo materiáluVY_62_INOVACE_EKO_4S_RE_33_13 NázevDesatero spotřebitele dle ČNB Druh učebního materiálu Prezentace PředmětEkonomika Ročník4 Tématický celekOchrana.
Rozumíme penězům Buštěhrad Projekt Rodina Splátkova  Sociální postavení  Ekonomická situace  Příjmy  Výdaje  Finanční produkty / stavební.
Jak vypadá profesionální poradenské řešení Petr SYROVÝ €FA.
Finanční matematika v osobních a rodinných financích
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy: Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská 839, Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Tento studijní materil byl vytvořen jako výstup z projektu č. CZ.1.07/2.2.00/ Proces slučování bankovních a nebankovních úvěrových registrů v České.
 banka byla založena v lednu roku 1990  tehdy se jednalo o státní peněžní ústav, který byl 5. března 1992 transformován na akciovou společnost  v červenci.
Šablona č.: III/2 – VI/2 – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji finanční gramotnosti Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Občanská.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Tento studijní materil byl vytvořen jako výstup z projektu č. CZ.1.07/2.2.00/ Pojišťovnictví Regulace a dohled Ing. Dalibor Pánek
MBank Maximum výhod a pohodlí ??? PETRA NGUYENOVÁ ma381.
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy: Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská 839, Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03C 8 AutorIng. Helena Svršková Období vytvořeníŘíjen 2012.
Finanční gramotnost Hospodaření domácnosti Pořízení automobilu.
Zadluženost domácností a její dopady na ekonomiku ČR
Prezentace společnosti Fincentrum
Hospodaření, ekonomika. hospodaření ekonomická činnost : výroba spotřeba obchod, směna vlastnosti dobrého hospodaření hospodárnost – promýšlení všech.
Produkty finančního trhu Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Podnikové finance Ing. Miroslav Sponer, Ph.D. - Základy financí.
Finanční gramotnost: Půjčky a úvěry. PROČ CHTÍT VĚDĚT VÍC … 03 Půjčky a úvěry 2 „Odměna za to, že se člověk vyzná je obrovská. A tresty za neznalost finanční.
Finanční gramotnost – klidná cesta rozbouřeným mořem financí Jaké znalosti a dovednosti musíme mít, abychom naplnili vlastní cíle?
Finanční gramotnost: Počítání s procenty. PROCENTA A ÚROK 01 Počítání s procenty 2 Existují 2 skupiny lidí. Ti, kteří úroky platí, a ti, kteří je inkasují.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 11 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: říjen 2012 Ročník: 9. Vzdělávací.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Marcela Zahrádková NÁZEV:VY_62_INOVACE_01B_03_Majetek a závazky domácnosti TEMA:Finanční.
Finanční gramotnost: Platební karty. PROČ CHTÍT VĚDĚT VÍC … 04 Platební karty 2 „Karetní business: body za platbu, slevy, balíčky, spoření, pojištění,
Název: Finanční trh a některé jeho produkty Autor: Ing. Luboš Janovský Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast:Finanční produkty Ročník:3.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Úvěry od nebankovních institucí.
1. Lekce Základní hospodaření s financemi Ujasnění základních finančních pojmů Rodinný rozpočet a tvorba finančního plánu Zajištění příjmů, proč a kdy?
ABSOLUT-IN inteligentní poradenství. Poradenská společnost ABSOLUT-IN působí na českém finančním trhu od roku Poskytuje služby v oblasti pojištění,
Ing. Veronika Dostálková MBA ZADLUŽOVÁNÍ Finanční gramotnost 3. ročník Září 2012.
ABSOLUT-IN inteligentní poradenství. Poradenská společnost ABSOLUT-IN působí na českém finančním trhu od roku Poskytuje služby v oblasti pojištění,
Finanční gramotnost: Peníze a jejich časová hodnota.
Ing. Veronika Dostálková MBA BANKOVNÍ PRODUKTY Finanční gramotnost 3. ročník Září 2012.
Kód vzdělávacího materiálu: VY_62_INOVACE_0203 Název vzdělávacího materiálu: Bankovnictví Datum vytvoření: Jméno autora: Ing. Zdenek Páže Předmět:
Další vzdělávání v Moravskoslezském kraji Finanční gramotnost v praxi Ing. Ludmila Tkáčová CZ.1.07/3.1.00/
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Druhy bank. Obchodní banky (komerční) Hypoteční banky Úvěrová a spořitelní družstva (kampeličky) Banky se speciálními funkcemi.
Bankopojištění (bank-assurance) Markéta Suchomelová.
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_62_INOVACE_40 Jméno autora: Ing. Gabriela Hautová Název.
Kam s penězi, aby nezahálely
ROZPOČTOVÁ GRAMOTNOST- rodinný rozpočet
BANKY A PENĚŽNÍ ÚSTAVY.
Finanční gramotnost: Počítání s procenty.
Finanční gramotnost: Půjčky a úvěry.
Kód vzdělávacího materiálu:
Aktivní bankovní operace – úvěry pro občany
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Podnikatelské profese v oblasti finančněprávních služeb
ABSOLUT-IN inteligentní poradenství
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
Finanční arbitr.
DUM - Digitální Učební Materiál
LET ZAPOJENÝCH DĚTÍ PROJEKTŮ 6 15 KOL PROJEKTU ROZHLED.
Souhrnné informace Kontaktní údaje: Jindřišská 889/17, Praha 1
Transkript prezentace:

Finanční gramotnost: Kdo nám může poradit

NA PORADCI ZÁLEŽÍ … 10 Kdo nám může poradit Člověk s kufříkem se ptá jiného čekajícího na tramvaj: „Promiňte, více co je RPSN?“ „Bohužel ne.“ Zní odpověď. „V tom případě pro Vás mám skvělou nabídku … „

OBSAH – KDO NÁM MŮŽE PORADIT 10 Kdo nám může poradit  Není poradce jako poradce  Výrobci a distributoři  Potřebná oprávnění, veřejný registr  Způsob práce, dojem, důvěra  Otázky?

NENÍ PORADCE JAKO PORADCE 10 Kdo nám může poradit  pojišťovacích zprostředkovatelů, vázaných zástupců, cca 5000 tipařů (registr ČNB, březen 2015)  Jak si svého poradce vybrat, co od něj požadovat?  Doporučení známých  Potřebná oprávnění  Nezávislost  Kvalitní práci založenou na důvěře

KDO NÁM PRODÁVÁ? VÝROBCI A DISTRIBUTOŘI 10 Kdo nám může poradit  Výrobci: banky, pojišťovny, hypoteční banky, stavební spořitelny, investiční společnosti, vymýšlejí produkty, určují jejich vlastnosti  Distributoři: zprostředkovávají prodej konečným uživatelům (zaměstnanci „výrobců“ nebo jiné osoby s oprávněním dohledatelným v registru ČNB)  Zprostředkování pojištění  Zprostředkování investic  Zprostředkování ostatních finančních služeb  Každá oblast vyžaduje zvláštní oprávnění. Má jiná pravidla  Seznam: Každý finanční produkt má svého výrobce a distributora

ZPŮSOB PRÁCE, DOJEM, DŮVĚRA 10 Kdo nám může poradit  Naše pocity z osobního jednání Představí sebe a společnostNepředstaví společnost Zajímá se o situaci klienta, klade otázky, naslouchá odpovědím Zajímá se o peníze, které má klient k dispozici Zhodnotí situaci, pak teprve hledá řešeníNezajímá se o rodinnou situaci a další souvislosti Vybírá z více variant (od více výrobců), porovnává Nabízí omezené množství variant (od 1 či 2 výrobců) Nevnucuje produkty, nabízí variantyPřesvědčuje klienta o správnosti svého řešení Věnuje čas posouzení klienta, nabízí na 2 či další schůzce Používá jeden produkt na všechno Popisuje nejen výhody, ale i rizikaSnaží se prodat hned na 1. schůzce Schůzka s ním je příjemná, nevyvíjí nátlak Neposlouchá, mluví jen o výhodách své nabídky Věnuje se klientovi dlouhodoběUzavřením smlouvy jeho služby končí

KOHO RADĚJI ODMÍTNOUT 10 Kdo nám může poradit Naslouchám. Zajímám se o situaci, rodinu, o cíle, o komplikace, které by mohly nastat. Mám co nabídnout! Poradce, který mi nabízí produkty, aniž ví co chci, raději odmítnu. Vím co chci … Porovnávám z nabídek institucí produkty, které klient opravdu potřebuje. Moje služba končí dosažením cíle, nikoli podpisem.

OTÁZKY 10 Kdo nám může poradit 1. Uveďte příklad „výrobce“ finančního produktu: Kdo může být jeho distributorem? 2. Jak zjistíte, zda je distributor fin. produktů (finanční poradce) oprávněn tuto činnost vykonávat? 3. Jak a kde si můžete ověřit, že je finanční poradce oprávněn vám nabízet: pojištění; investice; ostatní finanční služby (na příklad stavební spoření)? 4. Jaké vlastnosti by měl mít finanční poradce, abyste si ho vybrali? 5. Co by vás naopak odradí v chování finančního poradce, který vám přišel nabídnout své služby?

10 Kdo nám může poradit 1.Počítání s procenty 2.Peníze a jejich časová hodnota 3.Půjčky a úvěry 4.Platební karty 5.Rizika a jak se zabezpečit 6.Hospodaření s penězi 7.Spoření a investování 8.Financování bydlení 9.Zajištění na stáří, renta 10.Kdo nám může poradit NAVAZUJÍCÍ TÉMATA