AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce6. 2. 2012 Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Advertisements

Výpočet hmotnosti tělesa
Hustota II. Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , únor.
Výpočet hustoty látky (Učebnice strana 90 – 91) Hustotu látky ς, ze které je těleso zhotoveno, vypočítáme tak, že hmotnost tělesa m dělíme jeho objemem.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Leden 2012
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
Hustota LC.
MĚŘENÍ HUSTOTY.
Téma: Fyzikální veličiny – hustota
Hustota Hustota látky (Učebnice strana 86 – 89)
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Měření fyzikálních veličin – Hustota
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
1.3 Jak zjišťujeme vlastnosti látek? Měření.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Hustota LC.
Ú VODNÍ HLAVIČKA Doplň číslo lab. práce Ú KOL 1: Z OPAKUJ ZÁKLADNÍ POJMY 1) Co je to hustota? odvozená fyzikální veličina, která určuje hmotnost látky.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Hustota.
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličina H u s t o t a Creation IP&RK.
MĚŘENÍ HUSTOTY Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:leden 2012 Určeno:6. ročník ZŠ.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Hustota
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaÚvod Název výukového.
VÝPOČET HMOTNOSTI Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_2_Výpočet hmotnosti Téma: Fyzika.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co bude plavat? Co bude plavat na hladině a co ne? PROČ?
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:F Datum ověření ve výuce: Téma: Hustota látky Tématický okruh: Hustota Vzdělávací obor: Fyzika Vzdělávací.
ÚLOHY - HUSTOTA Seminář didaktiky fyziky 1 FY2MP_SDF1/01 Vypracovala : Bc. Lenka Dobešová.
HUSTOTA LÁTKY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_1_Hustota látky Téma: Fyzika 6. ročník.
F YZIKA Hustota látky Vypracoval: Lukáš Karlík. H MOTNOST RŮZNÝCH LÁTEK Co je těžší kilogram peří nebo kilogram železa? Jsou stejně těžké. Mají však stejný.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Hustota Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník7. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaPohyb tělesa Název výukového.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaElektrický obvod Název.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák odpovídá na otázky řešící pohyb tělesa. Žák zná vzorec pro výpočet.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k zopakování naučeného učiva a k naučení nového učiva. Žák si nejprve formou otázek.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaElektrický obvod Název.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_0 2 _05_úvod do fyziky Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679,
Název výukového materiálu
Hustota-výpočet hustoty
Interaktivní procvičování hustoty
Hustota a její měření.
Název výukového materiálu Identifikátor VY_32_INOVACE_PreJa17 Anotace
Opakování 1 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Fyzika hrou-opakování II.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Fyzika hrou-opakování I.
Objem tělesa Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Hustota-odvozená fyzikální veličina
zpracovaný v rámci projektu
Animovaná hodina fyziky na téma: hustota látky
Animovaná hodina fyziky na téma: hustota látky
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B31Fy6_Hustota 1
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Název výukového materiálu Vztah rychlosti, dráhy a času Identifikátor
zpracovaný v rámci projektu
Fyzika hrou-opakování I.
Tání = děj, při kterém se pevná látka mění na kapalinu.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
AUTOR: Mgr. Milada Zetelová
VY_32_INOVACE_20 20 HMOTNOST TĚLES autor: Mgr. Miroslava Mahdalová
Hustota látky Mgr. Vendula Bílková.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Fyzika hrou-opakování II.
Transkript prezentace:

AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření Název výukového materiáluHustota IdentifikátorVY_32_INOVACE_PreJa9 Anotace Prezentace určená ke shrnutí učiva o hustotě, k opakování učiva.

HUSTOTA m V ρ „Co je těžší? Kilo železa nebo kilo peří?“

Hustota Je vlastností látky, která určuje hmotnost látky v jednotce objemu. Krychličky o objemu 1 cm 3 zhotovené z různých látek mají různou hmotnost. železo měď stříbro zlato 7,8 g 8,9 g 10,5 g 19,3 g

Hustota látky je odvozená fyzikální veličina. Označujeme ji řeckým písmenem ρ (ró). Hustotu látky ρ vypočítáme, když dělíme hmotnost tělesa z této látky m jeho objemem V. ρ = m : V

Jednotky hustoty gram na centimetr krychlový kilogram na metr krychlový Zapamatovat:

Hustoty některých látek látkaHustota v hliník měď železo stříbro zlato dřevo smrkové 650 rtuť led při 0 °C 917 voda 998 vzduch 1,29

Výpočet hmotnosti tělesa Hmotnost stejnorodého tělesa (těleso z téže lát- ky) určíme: pomocí vah výpočtem, když násobíme hustotu látky ρ, ze kterého je těleso, objemem V tohoto tělesa m = ρ ∙ V

Použité materiály: Učebnice Fyzika pro 6. roč. ZŠ, SPN Praha 1981 Učebnice Fyzika pro 6. roč. ZŠ, Nakladatelství Prometheus, spol. s. r. o Učebnice Fyzika pro 6. roč. ZŠ a víceletá gymnázia, Nakladatelství Fraus 2004