A KTIVITY VHODNÉ DO VÝUKY Celoživotním vzděláváním k zefektivnění výuky jazyků Seminář k předání informací o projektu 15. 3. 2016 Všeobecné a sportovní.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dokončení textu Čtenářská gramotnost.
Advertisements

Absolutistická monarchie ve Francii
Učivo o pravopise.
Studentská inovace praxí Jana Mina ř íková, 5. NŠ-NJ.
Studentská inovace praxí
Anglický jazyk Michaela Hrdličková, 251 PT1 – Provozní technika 1. ročník „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
PROJEKT 5.ročník - anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Téma: Rok – měsíce – dny.
Zábavné aktivity pro třídy s nadanými žáky 3. interaktivní dílna pro učitele 1. stupně ZŠ 22. června 2007 FZŠ Trávníčkova 1744, Praha 13.
Strom přátelství Ročník: 3. ročník Autor: Kateřina Holaňová
PŘIVLASTŇOVACÍ ZÁJMENO MY YOUR Povídej si se spolužákem ve dvojici. Snaž si zapamatovat si, co jsi slyšel.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hra na zapamatování Informace o hře Vytvořil: Jakub Hrubý 6.A
PYRAMIDA Práce a energie
TŘÍFÁZOVÝ MODEL UČENÍ Název vyučovací jednotky: ANIMALS (zvířata)
3. ročník, studijní obory SOU Mgr. Smékalová Dagmar „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.“
Neohebné. Společně vyjmenujte, které to jsou. Každá skupina si vytáhne jedno číslo (1-5) a o tom slovním druhu toho ostatním řekne co nejvíc. Tužkou na.
Učivo:Geometrické tvary a geometrická tělesa
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hra k zopakování a procvičení učiva ( Test znalostí) Podobnost Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
PYRAMIDA Celá čísla.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí. Písemné dělení Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Teorie a metod. výchovy ke zdraví 2
Anotace Materiál je vhodný ke společné práci žáků 3.třídy jako opakování učiva o kalendáři a o čase. Opakování může být motivováno některou hrou, doporučuji.
PROJEKT MÁLOTŘÍDKY SPOLEČNĚ Mgr. Hana Řádová Alternativní metody výuky MONTESSORI TVOŘIVÁ ŠKOLA.
04/2012STROPY1 VY_32_INOVACE_514 Anotace: Materiál je vytvořen pro žáky 2. ročníku odborného vzdělávání s výučním listem oboru tesař. Je určen k zábavnému.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor: Mgr. Milada Pleskačová Datum: Název: VY_12_INOVACE_1.2.2PRV2,3_10.
Ročník: 1. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Plavání Téma: Hry ve vodě Jméno autora: Mgr. Renata Kynzlová Vytvořeno dne: 15. září 2012.
Elektronické učební materiály - … stupeň Předmět Autor: Mgr. Iveta Votápková Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova Softball.
Aktivity využitelné ve výuce jazyků Celoživotním vzděláváním k zefektivnění výuky jazyků Seminář k předání informací o projektu Všeobecné a.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Základní a rozvíjející větné členy Grafický rozbor věty jednoduché.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva: Mocniny s racionálním exponentem Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing.
Anotace Materiál je vhodný ke společné práci žáků 2.a 3.třídy jako opakování učiva o zvířatech. Opakování může být motivováno některou hrou, doporučuji.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_274_ČJ8
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Aktivity využitelné ve výuce jazyků
Charakteristika výukového materiálu
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
POPIS PRACOVNÍHO POSTUPU
A Z KVÍZ Svět na prahu novověku. A Z KVÍZ Svět na prahu novověku.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Příbor, Dukelská 1346,příspěvková org.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Porozumění jednoduchému textu 2
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Charakteristika výukového materiálu
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_05_Školní potřeby
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Práva dítěte Výchova k občanství
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENE3OV
Autor: Mgr. Hana Novotná
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Transkript prezentace:

A KTIVITY VHODNÉ DO VÝUKY Celoživotním vzděláváním k zefektivnění výuky jazyků Seminář k předání informací o projektu Všeobecné a sportovní gymnázium, Bruntál, příspěvková organizace

W ABENSPIEL ( PLÁSTEV ) Cíl : opakování slovní zásoby Pomůcky : „plástev“ s písmeny (buď na fólii pro meotar nebo kopie pro sebe a dvě skupiny), dvě různobarevné fixy Průběh : 1. Vyučující si připraví 20 slov pro zopakování. 2. Do každého okénka vepíše počáteční písmeno jednoho ze slov. 3. Třída se rozdělí na 2 skupiny, každé z nich bude přidělena jedna barva. 4. Skupiny střídavě vybírají políčka, učitel čte definici daného slova (uvede slovní druh, při definování nesmí použít kořen slova), žáci musí slovo uhodnout. 5. Skupina, která slovo uhodne/vykřikne jako první, získává pole. Toto pole je označeno její barvou fixy. 6. Cílem je propojit „svou“ barvou dvě protilehlé strany plástve (princip AZ-kvízu)

N AJDI VE TŘÍDĚ ALESPOŇ JEDNOHO, KDO … Cíl : kladení zjišťovacích otázek, následná interpretace zjištěných informací Pomůcky : připravená tabulka s úkolem, koho má žák ve třídě najít. Lze uplatnit na jakékoliv konverzační téma (zde na téma Zdravý životní styl) Průběh : 1. Žáci dostanou tabulku s úkoly, chodí po třídě a vyptávají se spolužáků. Pokud najdou žáka, který odpovídá zadání, zapíší ho do tabulky. 2. Cílem je do každého okénka popravdě vepsat alespoň jednoho žáka (v zadání může být i „najdi dva, tři…“). 3. Učitel v průběhu dohlíží, aby byly otázky skutečně kladeny v cizím jazyce a aby od sebe žáci vzájemně neopisovali doplněná okénka. 4. Následně žáci referují o tom, co se dozvěděli. Jsou vhodné formulace jako: je zajímavé, překvapilo mě, nevěděl jsem, že… 5. Otázky lze také následně klást v plénu (Kdo z vás pravidelně sportuje?...), žáky spočítat a udělat na tabuli jakousi třídní statistiku.

B ĚHACÍ DIKTÁT Cíl : čtení, psaní, interpretace zapamatovaného textu Pomůcky : text diktátu, podle potřeby ve 3-4 kopiích Průběh : 1. Učitel umístí na různá místa ve třídě předtištěný text diktátu. Může jít o text z učebnice či dle úrovně o autentický text z různých zdrojů. Měl by z větší části obsahovat slovní zásobu, která je žákům známá. 2. Žáci vytvoří dvojice. Jeden z dvojice diktuje, druhý píše, na tlesknutí či jiný pokyn se vymění. 3. Žák, který diktuje, běží k nejdále umístěnému textu, čte a snaží se zapamatovat si co nejdelší úsek. Vrací se do lavice a nadiktuje text svému spoluhráči. Pokud zapomene, musí se vrátit a číst znovu. 4. Dvojice, která v časovém limitu napíše nejdelší úsek nebo která dopíše jako první, vyhrává. 5. Následně dvojice kontroluje napsaný diktát podle textu a opravuje všechny chyby, vč. Interpunkce, velkých a malých písmen apod.

W ORD CLOUD Cíl : označení slov, které se vyskytly v poslechovém textu nebo které označují vizuální vjemy v puštěném videu Pomůcky : video nebo poslechový text, připravená slova Wordcloud Průběh : 1.Žáci dostanou kopii s obrazcem poskládaným ze slov. Může se jednat o slova známá (vhodné k videu) i neznámá (vhodné k poslechu). Žáci si slova dobře přečtou ještě před poslechem. 2.Učitel pustí nebo čte text nebo video, žáci označují v obrazci slova, která slyšeli nebo která označují něco, co zahlédli ve videu. 3.Pokud označili všechna slova správně, měla by jim zůstat neoznačená slova jako tajenka. 4.Následná práce se slovy závisí na učiteli, avšak není nutná

L ÁMANÁ VĚTA Cíl : procvičení větné stavby, vhodné jako rozehřívací civčení Pomůcky : nejsou potřeba žádné Průběh : 1.Žáci se rozdělí na dvě skupiny, jedna opustí třídu. 2.Druhá skupina vymyslí větu o tolika větných členech, kolik je právě ve třídě žáků (takže lze vymyslet i souvětí). Každému žákovi přidělíme jedno slovo z dané věty. 3.Zavoláme zpět skupinu, která byla za dveřmi. 4.Žáci, kteří vymýšleli větu, chodí po třídě a prozpěvují si nebo vyvolávají stále dokola každý své slovo. 5.Příchozí žáci se snaží „posbírat“ pozorným posloucháním všechna slova. 6.Potom se snaží větu rekonstruovat a postavit hráče do řady tak, aby slova byla ve správném pořadí a věta dávala smysl.

K DYŽ …, TAK … Cíl : porozumění a pasivní procvičení věty se spojkou „když“, pohotová reakce na zadaný úkol Pomůcky : lístky s úkoly, věty mají strukturu „Když někdo něco udělá, tak ty udělej něco dalšího.“ Průběh : 1.Učitel rozdá každému žákovi jeden až dva lístečky s pokyny. 2.Žáci si nastudují svůj úkol, v průběhu hry se nemluví, pouze mohou zaznít slova, která jsou v úkolech. 3.Učitel odstartuje hru, následuje sled činností, nikdo předem neví, jakých a v jakém sledu.

D ĚKUJI V ÁM ZA POZORNOST. Mgr. Kristina Maderová