Autor: Mgr. Radek Martinák Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika POČÍTÁME S DESETINNÝMI ČÍSLY (dělení) Přiřaď početní úlohy k početním.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
Advertisements

Dělení desetinným číslem Výukový materiál pro 6.ročník Autor materiálu: Mgr. Martin Holý Další šíření materiálu je možné pouze se souhlasem autora.
Matematická štafeta Autor: Mgr. Ivana Tesařová Datum:
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
Výukový materiál pro 6.ročník
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU : Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/
Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika Autor: Mgr. Martina Durinová DĚLENÍ.
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_M6_04 Sada DUMMatematika 6 Předmět Matematika Název materiálu Sčítání a odčítání do bez přechodu desítek.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák Převody jednotek délky, obsahu a objemu Kolik litrů je 32,9 m 3 ? Kolik.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika Autor: Mgr. Martina Durinová DĚLENÍII. PÍSEMNÉ DĚLENÍ DVOJCIFERNÝM DĚLITELEM
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika 6 NázevDesetinná čísla_8.
Dělení desetinných čísel beze zbytku
Výukový materiál pro 8.ročník
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
zpracovaný v rámci projektu
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková
POČÍTÁME S DESETINNÝMI ČÍSLY 58,326 …..zaokrouhli na desetiny
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_10 _Zaokrouhlování čísel do
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
ZLOMKY II. – opakování pojmů a postupů při početních operacích
Početní operace v oboru přirozených čísel
Obsah geometrických útvarů
SČÍTÁME A ODČÍTÁME DESÍTKY
(2a2 – b) . (-5a) 3a . (4a + 5) (2x + 3y) . (5x – 4y)
Název projektu: Moderní výuka s využitím ICT
  Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Násobení a dělení desetinného čísla 10, 100, 1000
Početní výkony se závorkami
zpracovaný v rámci projektu
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_17 _Zaokrouhlování čísel nad
Poměr v základním tvaru.
POČÍTÁME S DESETINNÝMI ČÍSLY
Násobení čísly 10 a 100 VY_32_Inovace_14TK-1 Mgr
Násobení jednociferného a dvojciferného čísla ( s 0 na místě jednotek)
Číslo v digitálním archivu školy
Násobení desetinných čísel
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Závěrečné opakování VY_32_Inovace_20TK-1 Mgr
FUNKCE – vlastnosti Co znamená rostoucí funkce?
Autor: Mgr. Pavla Jeníková Název projektu: Moderní škola
Autor: Mgr. Pavla Jeníková Název projektu: Moderní škola
MATEMATIKA Čísla přirozená – základní početní operace.
MATEMATIKA Druhá písemná práce a její analýza.
Násobení a dělení číslem 5
Desetinná čísla Vytvořil: Mgr. Lukáš Doležel
Posuň čárku 2.
Zlomky a desetinná čísla
Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Název školy: Soukromá základní škola Adélka, o.p.s.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název školy: Základní škola Dobříč, okres Plzeň - sever, příspěvková organizace Autor: Mgr. Anna Dyková Název: VY_32_INOVACE_19_Dělení desetinných čísel.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
MATEMATIKA První písemná práce a její analýza.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Poměr v základním tvaru.
2.1 DESETINNÁ ČÍSLA Sčítáme 0,123 Odčítáme 11,9 12,04 - 8,69 3,2066
34.1 Obecná pravidla pro mocniny s přirozeným mocnitelem
MATEMATIKA Desetinná čísla.
Opakování 2. písemná práce
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
MATEMATIKA – ARITMETIKA 7
Mocniny Rozvinutý zápis čísla
Desetinná čísla 6. ročník ZŠ.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Sčítání a odčítání do sta
Transkript prezentace:

Autor: Mgr. Radek Martinák Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika POČÍTÁME S DESETINNÝMI ČÍSLY (dělení) Přiřaď početní úlohy k početním operacím 5,6 + 4,3 = 58,6 : 0,6 = 7,8 x 4,5 = 82,52 – 45,6 = dělení odčítání násobení sčítání

Co už víme o desetinných číslech? setiny desítky desetiny Přiřaď číslicím řády , stovky jednotky tisíciny Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika

Dělení desetinných čísel přirozeným číslem Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika 1.Dělíme „na řádku“ 2.Postupuj stejně jako při dělení přirozených čísel 3.Jakmile „překračuješ“ desetinnou čárku, ihned ji zapiš do podílu ( výsledku ) 4.Při zkoušce postupuj jako při násobení desetinných čísel !!! Zbytek se píše „doprava“ a musí se upravit na desetinné číslo !!!

Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika 267,8 : 4 = 66, : 4 je 6, zbytek 2 Dělení desetinných čísel přirozeným číslem - postup 27 : 4 je 6, zbytek 3 38 : 4 je 9, zbytek 2 !!! Překročení des. čárky, musíme ji zapsat do podílu!!! Zkouška: 66, ,6 0,2 !!! 267,8

Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika 67,27 : 0,4 = 672,7 : 4 = 168, Dělení desetinných čísel desetinným číslem - postup Zkouška: 168,1. 0,4 67,24 0,03 !!! 67,27 Před dělením upravíme tak, abychom dělili přirozeným číslem – „posuneme“ desetinnou čárku o tolik míst doprava, kolik je desetinných míst v děliteli! ( násobíme 10, 100, 1000,…) Zkoušku provádíme s dělitelem, který je v zadání!!!

Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Tři kilogramy masa stojí 225,60 Kč. Kolik Kč zaplatíme za 2 kg? 3 kg………………………225,60 Kč 2 kg……………………? Nápověda …1 kg …? Používáme dělení Výpočet: 1 kg ….. 225,60 : 3 = 75, kg……………75,20. 2 = 150,40 Zaplatíme 150,40 kč.

mathematical operation = matematická operace (početní výkon) number = číslo Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika division (mathematics) = dělení decimal mark = desetinná čárka

Vypočítej 126,8 : 4 = Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika 395,6 : 6 = První den ušli žáci 3,86 km, druhý den ušli dvakrát méně km. Kolik km ušli celkem!? 38,45 : 0,7 = 72,64 : 0,5 = Maminka zaplatila za 3 čokolády 85,20 Kč. Kolik Kč by stálo 5 čokolád?