LÁVKA PŘES LABE V ČELÁKOVICÍCH Milan Kalný Jan Komanec Václav Kvasnička.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 1 Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly Ministerstva vnitra Informace o metodické činnosti odboru.
Advertisements

Ing. Daniela Jančíková, SŽDC s. o. Stavební správa západ;
1 Multi-neck hořáky, Chili vložky a LIFE+ špičky Technologie dělá rozdílné svary.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada13 AnotaceVinuté.
Inovativní změny v normě EN 545:2010 a jejich dopady na vodovody z tvárné litiny Ing. Miroslav PFLEGER.
„Rekonstrukce chodníku podél silnice III/01152(II/474) km 0,000 – 0,222“ Tento projekt byl spolufinancován z rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury.
Redukce lůžek Existuje prostor pro redukci lůžek akutní péče?
Kultura a památková péče v Pardubickém kraji v letech
ZAPOJENÍ SPOLEČENSTEV DO TVORBY NOREM VÝTAHOVÝ PRŮMYSL ČR.
BEZPEČNOST JEŘÁBOVÉ DOPRAVY Při konstrukci a provozu jeřábů musí být přísně dbáno na zásady bezpečnosti, aby nebyl ohrožen život a zdraví osob a zabránilo.
Název školy Střední škola stavební a dřevozpracující, Ostrava, příspěvková organizace Autor Ing. Marie Varadyová Datum:červen 2012 Předmět: Zkoušení stavebních.
Cena Inovace roku 2015 Praha, Uplatnění ultravysokopevnostního betonu na nosné konstrukci lávky Jan L. Vítek & Robert Coufal.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 11Číslo.
Ing. Jaroslav Kořínek – výkonný ředitel společnosti KIC Odpady a.s. KRAJSKÉ INTEGROVANÉ CENTRUM NAKLÁDÁNÍ S KOMUNÁLNÍMI ODPADY v MORAVSKOSLEZSKÉM KRAJI.
Experimentální metody oboru – Pokročilá tenzometrie – Měření vnitřního pnutí Další využití tenzometrie Měření vnitřního pnutí © doc. Ing. Zdeněk Folta,
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 2. ročník oboru strojírenství Vzdělávací.
Systém správy dokumentace akreditované zkušební laboratoře Bc. Jan Randl, 4912.
Mechanické vlastnosti dřeva - úvod VY_32_INOVACE_28_565 Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo.
Anotace Materiál slouží pro výuku speciálních oborů, pro žáky oboru zednické práce. Prezentace obsahuje výklad problematiky poruch plochých střech.
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_20-15 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
Ing. Martin Kocourek ministr průmyslu a obchodu ZPĚT NA VRCHOL – INSTITUCE, INOVACE A INFRASTRUKTURA Podpora výzkumu, vývoje a inovací na MPO – program.
Činnost služby dopravní policie v roce 2011 v dohledu nad silničním provozem plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha 12. ledna 2012.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_07-15
Mechanické vlastnosti technických materiálů
Bezpečnost silniční a železniční dopravy
Stavební výkresy CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_OK_TP_01
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Spoje kolíky a čepy Autor: Ing. Bc. Petra Řezáčová
Název školy příspěvková organizace Autor Ing. Marie Varadyová Datum:
Ústav technicko-technologický
Vlastnosti stavebních materiálů
Financování dopravní infrastruktury v období
Mgr. et Mgr. Pavel Římovský, Bc. Yvona Záhorovská
Mezinárodní vzdělávací projekt TESEUS
Domovní elektrická instalace
ČESKÉ STAVEBNICTVÍ A LEGISLATIVA
Rozpočet města Police nad Metují na rok 2017
Projekt novostavby vysokoškolských kolejí v rozsahu DPS
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Ocel VY_32_INOVACE_25_502 Projekt.
Rámy – účel, konstrukce, vlastnosti
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Stropy VY_32_INOVACE_02_021 Projekt.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_27-04
NÁZEV PROJEKTU: INVESTICE DO VZDĚLÁNÍ NESOU NEJVYŠŠÍ ÚROK
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_07-13
Financování přímých NIV
Technické prostředky v požární ochraně
Statické mechanické zkoušky tvrdosti
INFRASTRUKTURA PRO VZDĚLÁVÁNÍ
SEMINÁŘ OZO Ladislav Hejný
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_32-07
Hromosvody - dokumentace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_27-01
Dřevěný žebřík CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_TE_TP_18
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Zemní práce a zakládání staveb
Zlatá medaile na výstavě Aqua-therm Praha 2002
Elektrické napětí Spolehlivost dodávky elektrické energie
BRUSNICKÝ, DEJVICKÝ A BUBENEČSKÝ TUNEL ROK ZKUŠEBNÍHO PROVOZU Petr Dolínek, náměstek primátorky hl. m. Prahy.
. Seminář ČESTR Chov SKotu 2017.
„Rovnoměrná struktura zrna + tvrdost po celém
Logistický systém ve společnosti Těžké strojírenství Plzeň a.s.
ZKOUŠKY CEMENTU teorie
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Financování dopravní infrastruktury v letech 2018 – 2021
KŘIVKA DEFORMACE.
Sociální a dostupné byty
Zákoník práce 2 – Vznik a zánik pracovního poměru
Financování železniční infrastruktury
dopravní infrastruktury
Transkript prezentace:

LÁVKA PŘES LABE V ČELÁKOVICÍCH Milan Kalný Jan Komanec Václav Kvasnička

Lávka přes Labe – situace Jez Lávka Káraný Grádo Radnice

Lávka přes Labe - vývoj projektu Lávka přes Labe – vyhledávací studie 06/2004

Dokumentace pro územní rozhodnutí 12/2004 jednodušší výměna závěsů jednodušší výměna závěsů menší reakce na opěry menší reakce na opěry menší dynamické účinky a= 0,14 m/s 2 menší dynamické účinky a= 0,14 m/s 2 nižší pylony nižší pylony možnost montáže visutým jeřábem možnost montáže visutým jeřábem dynamické účinky a= 0,23 m/s 2 dynamické účinky a= 0,23 m/s 2

Lávka přes Labe – podélný řez a půdorys 09/2007 – Dokumentace pro stavební povolení 02/2009 – Zadávací dokumentace stavby (ZDS)

Lávka přes Labe – příčný řez a vizualizace 02/2012 – Aktualizace DSP a ZDS, vydání stavebního povolení 1. Hlavní pole > 150 m, průchozí šířka 3,0 m 2. Zatížení 300 kg/m2 nebo vozidlo 3,5 t 3. Bezbariérový přístup (vyhl. 369/2001 Sb) 4. Stavební náklady < 40 mil. Kč bez DPH 5. Rychlá výstavba

Lávka přes Labe – investiční náklady (bez DPH) 1. Odhad investičních nákladů v období 2004 – 2009: 25,25 --> 40,67 mil. Kč (růst 10%/rok) 2. Tender 2009: kontrolní rozpočet (URS) 47,57 mil. Kč, nabídky 54,87 – 69,53 mil. Kč 3. Tender 2012: kontrolní rozpočet (URS) 46,35 mil. Kč, odhad IN 39,40 mil. Kč nabídky 32,89 – 42,49 mil. Kč nabídky 32,89 – 42,49 mil. Kč skutečnost 33,87 mil. Kč skutečnost 33,87 mil. Kč

Lávka přes Labe – úpravy navržené zhotovitelem 04/2012 – 2. tender na zhotovitele stavby – Předání staveniště (bez přeložky VN 22kV) – Schválení změny RM Čelákovice 1. Příčiny: Přeložka kabelu ČEZ VN 22 kV (SO 411) Přeložka kabelu ČEZ VN 22 kV (SO 411) Rekonstrukce jezu a tlak na dodržení harmonogramu Rekonstrukce jezu a tlak na dodržení harmonogramu 2. Opatření: Změna příčného řezu ocelového pylonu Změna příčného řezu ocelového pylonu Zrušení tahových kyvných stojek v krajních polích Zrušení tahových kyvných stojek v krajních polích Úprava mostovky – změna poměru mezi OK a BK Úprava mostovky – změna poměru mezi OK a BK Zjednodušení spodní stavby Zjednodušení spodní stavby

▲ 2009: ZDS pro 1. Tender ▲ 2012: ZDS pro 2. Tender ▲ 2009: ZDS pro 1. Tender ▲ 2012: ZDS pro 2. Tender 2012: Optimalizace během RDS ► 2012: Optimalizace během RDS ► Lávka přes Labe – vývoj příčného řezu lávky

Lávka přes Labe – podélný řez a vizualizace (RDS)

Ocelový pylon ~37m

Lávka přes Labe – materiály f ck = 110 MPa... charakteristická válcová pevnost f ck,cube = 130 MPa... charakteristická krychelná pevnost f R1k = 15 MPa... zbytková pevnost v tahu za ohybu CMOD 1 = 0,5 f R3k = 10,5 MPa... zbytková pevnost v tahu za ohybu CMOD 3 = 2,5 Min. obsah rovnoměrně rozptýlených drátků: 120 kg v m 3, tj. 1,5 % objemu. Beton C110/130 (realita C130/150) Zkoušky betonu: ČSN EN A1

Lávka přes Labe – materiály Závěsy Redaelli Ø20 až Ø36 mm Char. pevnost v tahu R pu,k ≥ 1440 MPa (DIN 18800) Dovolené namáhání: σ pd = 0,5 Rpu,k = 720 Mpa Únavové rozkmity: Δσ = 100 MPa pro N = 2 x 10 6 Δσ = 150 MPa pro N = 5 x 10 5 Δσ = 220 MPa pro N = 1 x 10 5 Délková tolerance ± 5 mm Možnost rektifikace ± 150 mm Možnost výměny závěsu

Statická zatěžovací zkouška Návrhové zatížení: 1 vozidlo 3,5 t nebo rovnoměrné zat. q fk 3 kN/m 2 Zkušební zatížení: 8 vozidel po 3,5 t (účinnost cca 70%) Teoretický průhyb: 211 mm Pružný průhyb: 189 mm Trvalý průhyb: 12 mm Celkový průhyb : 201 mm

Dynamickázkouška 1. hor., f 0 = Hz 0,580 Hz 1. torz., f 0 = Hz 1,750 Hz 1. vert., f 0 = Hz 0,720 Hz 2. vert., f 0 = Hz 0,910 Hz 3. vert., f 0 = Hz 1,250 Hz

Uvedení do provozu

Lávka přes Labe výhledová situace

Letecký pohled

Závěr 1.Lávka v Čelákovicích je první realizací z UHPC v České republice 2.UHPC C130/150 byl vyvinut Metrostavem & TBG z místních materiálů 3.Návrh je založen na rozsáhlém výzkumu, vývoji a zkouškách 4.Technologie UHPC je velmi náročná na dodržení rovnoměrné kvality 5.Vlastnosti materiálu a konstrukčních prvků překonaly naše očekávání 6.Materiál je značně dražší než běžný beton, ale u lehkých konstrukcí o velkém rozpětí je to kompenzováno úsporami na závěsech, pylonech a zakládání 7.Trvanlivost je vynikající, předpokládaná životnost 120 let s minimální údržbou 8.Zavěšená lávka v Čelákovicích má největší pole v ČR Experimenty a zkoušky prvků z UHPC byly provedeny za podpory grantů MPO ČR č.FR- TI3/531 a CESTI WP3 – mosty.

Děkuji za pozornost. Hlavní účastníci: Investor: Město Čelákovice + SFDI Projektant: PONTEX, s.r.o. Zhotovitel: METROSTAV a. s., Divize 5