Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/21.1091 Číslo DUM: VY_32_INOVACE_168 Předmět: Český jazyk – Náš svět ( Člověk a jeho svět)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
HABSBURKOVÉ NA ČESKÉM TRŮNĚ
Advertisements

Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady C: Posloupnosti Autor: Mgr. Dagmar Špalová.
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady C: NEROVNICE Autor: Mgr. Alena Štědrá Název.
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady C: NEROVNICE Autor: Mgr. Alena Štědrá Název.
Základní škola a mateřská škola Tomáše Ježka Ralsko – Kuřívody Šablona II/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji výuky cizích jazyků EU 1/01.
Evropská kultura v 16.století počátek protireformace
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ANOTACE Šablona:ICT AJ Zájmena Přivlastňovací a osobní zájmena Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Cizí jazyk Tematický.
Obojživelníci- vývoj žáby
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceCísař Rudolf II. – Praha centrum Evropy Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje.
VY_32_INOVACE_22_17 Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis Název materiálu Doba Rudolfa II. Anotace – Žáci se formou prezentace seznámí se.
DUM (digitální učební materiál)
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _604.
PŘIVLASTŇOVACÍ ZÁJMENO MY, YOUR ANOTACE Šablona:ICT AJ přivlastňovací zájmena MY, YOUR Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací.
ICT M 5.R. Počítáme s velkými čísly II Anotace: Prezentace obsahuje příklady k procvičení učiva počítáme s velkými čísly. Prezentace je prezentována.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _606.
Evropa: západní a střední Evropa
ANOTACE ANOTACE Šablona: ICT Šablona: ICT Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací.
ICT VL Naše okolí 5.R Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Tematický okruh: Místo, kde žijeme Anotace:
MODERNÍ VĚDA Počátek novověku
Rudolf II. VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST 4. ročník - vlastivěda
Roční doby © Petra Lillová
Anotace Žáci zvyšují slovní zásobu, učí se naslouchat krátkému textu a dále jej reprodukovat… AutorMgr. Eva Dvořáková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Naslouchat.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Rodokmen Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
česká abeceda obsahuje 42 písmen pořadí písmen nelze měnit
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU : Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_112 Téma hodiny: Jiří Wolker Doporučeno pro: 9. ročník základní.
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_173 Předmět: Český jazyk - Náš svět (Člověk a jeho svět)
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_170 Předmět: Český jazyk – Náš svět (Člověk a jeho svět)
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_1 63 Předmět: Český jazyk – Náš svět (Člověk a jeho svět)
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Anotace Prezentace pro žáky k finanční gramotnosti, seznámení s podobou českých mincí Autor Čekalová Sylva Jazyk Čeština Očekávaný výstup Vyjasnění pojmů.
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kluky, okr. Písek
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
KEPLEROVY ZÁKONY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_14_32.
Novověk – nástup Habsburků na český trůn
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_13_32_ ZEMĚ.
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
ZÁMOŘSKÉ OBJEVY Anotace: Prezentace je určena
RÝSOVÁNÍ KOLMIC A ROVNOBĚŽEK
Sada : Člověk a jeho společnost VY_32_INOVACE_ 02 Dějepis _8.ročník_09
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Druh učebního materiálu
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Středověk – Jagellonci
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Projekt:. Pomoc škole a žákům, registrační číslo projektu CZ /1
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
Projekt:. Pomoc škole a žákům, registrační číslo projektu CZ /1
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.01_franska_rise,_francie Datum: Ročník: sedmý.
Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová
Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová
Rozvoj vědy a změny ve společnosti – konec 17. a 18. století
Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá
Transkript prezentace:

Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_168 Předmět: Český jazyk – Náš svět ( Člověk a jeho svět) Autor: Mgr. Renata Odvárková Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost.

VY_32_INOVACE_168_ rudolf1 VY_32_INOVACE_168_ rudolf1 Název: ČJ – NS – Rudolf II. – 1. část Anotace: Program seznamuje se základními českými dějinami – dobou vlády Rudolfa II. Vytváří nový pohled dle nejnovějších výzkumů. Datum vzniku: Autor: Mgr. Renata Odvárková Jazyk: český Datum odpilotování: Očekávaný výstup: Seznámení se s vládou Habsburků, hlavně dobou Rudolfa II. a jejím dopadem na rozvoj českých zemí Speciální vzdělávací potřeby: 2 Klíčová slova: Rudolf II., alchymie, Bruno, Brahe, kosmopolitní Druh učebního materiálu: PPT prezentace Druh interaktivity: vyhledávání odpovědí na otázky, řešení hádanek, prezentace vlastního názoru Cílová skupina: 4. ročník Stupeň a typ vzdělávání: Základní, první stupeň Typická věková skupina: 10 – 12 let Celková velikost: 300 kB

Rudolf II. – 1. část Základní škola, Nasavrky, okres Chrudim Název projektu: „Moderní škola 2010“ Jméno autora: Mgr. Renata Odvárková šablona: III/2, č. šablony: 3, č. sady: 3

Letos se slaví čtyřsté výročí jeho úmrtí. Zjisti, v kterém roce zemřel.

Zemřel v roce 1612.

Doba, kdy Rudolf II. vládl, byla popisována jako ráj na zemi. Jak dle tebe vypadá „ráj na zemi“? Zapiš si do sešitu a prezentuj před kamarády.

Byla to doba klidná a mírová Rudolf II., ač katolík, měl porozumění pro lidi jiného náboženského vyznání. Křesťané se rozdělili na katolíky a protestanty. Rudolf II., ač katolík, měl porozumění pro lidi jiného náboženského vyznání. Křesťané se rozdělili na katolíky a protestanty. Císař podporoval rozvoj vědy, umění. Myslitelé, vědci, umělci podnikali daleké cesty po kontinentu a sbírali nové poznatky. Z cest přiváželi zámořské a vědecké objevy. Císař podporoval rozvoj vědy, umění. Myslitelé, vědci, umělci podnikali daleké cesty po kontinentu a sbírali nové poznatky. Z cest přiváželi zámořské a vědecké objevy. Měnil se pohled na podobu světa. Měnil se pohled na podobu světa.

Vylušti, kteří dva významní myslitelé přišli s novými převratnými teoriemi. Gustav i Ondra radostně dováděli a nesli Ondrově babičce rukavice, ukradené neznámou osobou. (Vyškrtej první písmena slov a z nich sestav jméno jednoho filozofa.)

(Vyhledej podstatná jména rodu mužského a z jejich prvních písmen sestav jméno významného astronoma rudolfovské doby.) Tulipán, elektrika, ypsilónek, chodidlo, chlup, opat, sláva, gotika, bonbón, Radek, Libuše, akát, pověst, host, Praha, kronika, elektrikář, husitství Tulipán, elektrika, ypsilónek, chodidlo, chlup, opat, sláva, gotika, bonbón, Radek, Libuše, akát, pověst, host, Praha, kronika, elektrikář, husitství

ŘEŠENÍ HÁDANEK 1. Filozof Giordano Bruno říkal, že vesmír je nekonečný. Není tedy placatý, jak se dosud veřilo, ale kulatý. Katolická církev ho za to upálila. 2. Astronom Tycho Brahe sestavoval horoskopy pro Rudolfa II. a tvrdil, že planety obíhají kolem Slunce, tedy i Země.

Rozvíjela se matematika, astronomie, literatura, alchymie. Život na císařském dvoře se řídil dle horoskopů, které si nechával Rudolf II. sestavovat. Rudolf II. a celý císařský dvůr Rudolf II. a celý císařský dvůr sídlil v Praze. Praha se stala sídlil v Praze. Praha se stala nejkosmopolitnějším centrem nejkosmopolitnějším centrem Evropy. Evropy.

Objasni slova ALCHYMIE a KOSMOPOLITNÍ. Využij k tomu vhodné slovníky, encyklopedie, internet, atd. Splněný úkol mi odešli na ovou adresu. ALCHYMIE ALCHYMIE KOSMOPOLITNÍ

Použité zdroje: Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky na všech typech škol. Jakékoliv další využití podléhá Autorskému zákonu. ŠŮRA, Adam. Konec pohádky o Rudolfu II. Respekt. 2012, č. 3, s. 52 – 58. ISSN ŠŮRA, Adam. Konec pohádky o Rudolfu II. Respekt. 2012, č. 3, s. 52 – 58. ISSN