Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/34.0963 Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_05.
Advertisements

2. část Zařízení zajišťuje praní prádla, úklid společných i bytových prostor. Zejména uživatelé pobočky jsou podporováni v nácviku péče o domácnost.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S3_07.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_20.
INTERREG V-A AT-CZ Listopad 2015 Informace pro Pracovní skupinu/regionální kolegium pro cestovní ruch při RSK JMK.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_05.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_07.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_07.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_10_ Lidská práva Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_03.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_11.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Provozovny společného stravování
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Inf Počítač a lidé s handicapem
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Popis výukového materiálu Název: PowerPoint
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
  ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Popis výukového materiálu Název: PowerPoint
CESTOVNÍ RUCH AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
CESTOVNÍ RUCH JAKO SYSTÉM
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
TYPOLOGIE CESTOVNÍHO RUCHU
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Podnik VY_32_INOVACE_40_811 Projekt.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Aktuální problémy cestovního ruchu
Transkript prezentace:

Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu VY_32_INOVACE_OdP_S1_10 Popis výukového materiálu Název:Základní terminologie cestovního ruchu – 2. část Autor:Bc. Pavel Lang Datum: Obor: a) L/01 Gastronomie (nástavbové studium) b) L/01 Gastronomie Ročník:a) - 1. ročník a b) - 1. ročník Předmět:Cestovní ruch Anotace výukového materiálu 1. Materiál je určen pro výuku předmětu Cestovní ruch a je v souladu s ŠVP 2. Materiál je prezentován žákům prostřednictvím ICT s výkladem a doplněním při současném použití učebnice Cestovní ruch pro střední školy a pro veřejnost – D. Drobná a E. Morávková, nakl. Fortuna Praha 2004 Součástí materiálu je krátký test s označením odpovědí. Další formou zpětné vazby je test jako souhrn několika realizovaných materiálů. Pro výuku je použit - PC s dataprojektorem - interaktivní tabule - interaktivní dataprojektor

Bc. Pavel Lang 2. část

* typy CR, pro jejichž určení je klíčovým kritériem motivace návštěvníka; základními motivacemi jsou odpočinek, poznávání prostředí a kontakty s lidmi

* Rekreační CR ► CR mimo veřejné formy CR ► pobytový CR ► lázeňský CR ► sportovně orientovaný CR ► lovecký CR * Poznávací CR ► kulturně – poznávací CR ► přírodně – poznávací CR ► historicko – poznávací CR

* Socio – profesní ► obchodní CR ► kongresový CR ► incentivní CR * Společenský CR ► krajanský CR ► etnický CR ► návštěvy přátel a příbuzných apod.

* Jedná se o takový rozvoj, který současným i budoucím generacím zachová možnost uspokojovat jejich základní životní potřeby a současně nesnižuje rozmanitost přírody a zachování přirozené funkce ekosystémů Ekologicky udržitelný CR (environmentální CR): * CR, který dlouhodobě nenarušuje přírodní, kulturní a sociální prostředí * dle UNWTO: Schopnost destinace udržet si potenciál konkurence v soutěži s novými, historicky méně využívanými destinacemi, přitáhnout první i opakované návštěvy, podržet si kulturní jedinečnost, být v rovnováze s životním prostředím

* osoba cestující z jednoho místa do druhého, tato místa se mohou nacházet v jedné zemi nebo v různých zemích; dělí se na návštěvníky a ostatní cestující (cesta do zaměstnání, do školy, migrace aj.) * 1. cestující, který přijel na jiné místo, než je místo jeho bydliště * 2. osoba, která navštíví určité místo – muzeum, galerii, hrad, zámek apod., zahrnuje tedy účastníky CR i rezidenty Návštěvník

* fyzická osoba jakékoli národnosti, sídlící v dané zemi více než jeden rok; jsou to tedy občané státu i cizinci * každá osoba, která pobývá přechodně mimo místo svého běžného pobytu, přičemž motivací pro cestu není výdělečná činnost v tomto státě, a účastní se tedy některého druhu nebo formy CR Účastník CR

* cestující, který se zdrží v navštíveném místě alespoň 24 hodin za účelem využití volného času a v tomto místě též přespí v hromadném nebo soukromém ubytovacím zařízení * dočasný návštěvník, který se v navštíveném místě nebo zemi zdrží pouze jeden den, tedy bez přenocování Výletník

* velkoobchodník v CR, který vyhledává pro CR atraktivní místa, nasmlouvá zde ubytování, stravování a doplňkové služby CR * vytváří zájezdy, organizuje služby CR a nabízí je přímo nebo prostřednictvím prodejců * sestavuje katalogy, kde nabízí jednotlivým CK a CA pobytová místa nebo zájezdové trasy * v ČR je termínu touroperátor ekvivalentní termín CK

* podnik organizující zájezdy a zajišťující služby cestovního ruchu pro přímý prodej cestujícím nebo prodej přes zprostředkovatele * podnik, který prodává a rezervuje služby cestovního ruchu pro cestující/spotřebitele * na rozdíl od cestovní kanceláře nesmí organizovat zájezdy Cestovní agentura

* kratší cesta (zpravidla ne delší než jeden den) podniknutá s různou motivací, a to samostatně nebo jako součást zájezdu

TEST: 1. Popište formy CR, které je možné zařadit do CR rekreačního Otázky zpracujte písemnou formou na samostatný papír 2. Popište formy CR, které je možné zařadit do CR společenského 3. Popište problematiku, která je řešena v ekologicky udržitelném CR 4. Popište základní činnosti Touroperátora 5. Definujte termín Výlet, sestavte návrh na jednodenní výlet skupiny studentů po regionech ČR