Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN 1802-4785. Provozuje.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Advertisements

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Namáhání na tah a tlak Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Slabiky la, lo, le, lu, li Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Zorková. Dostupné z Metodického portálu
Porovnáváme povrch a objem válce a kuželu. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zbyněk Tůma. Dostupné z Metodického portálu.
C ČERNÝ PETR Ostré sykavky – C
Čtení s porozuměním Interaktivní prezentace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
PRACOVNÍ LISTY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
VYŠŠÍ X NIŽŠÍ UPEVNĚNÍ SLOVA NIŽŠÍ UPEVNĚNÍ SLOVA VYŠŠÍ CVIČENÍ
Rozlišování krátkých a dlouhých samohlásek
ČERNÝ PETR – DRUHY ZELENINY
DOPRAVNÍ ZNAČKY A JEJICH VYUŽITÍ
TRÉNUJEME PAMĚŤ HRAČKY Prezentace zaměřená na trénink paměti.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Edita Havránková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Vítejte v Písmenkově – seznamte se s písmenkem Y, y
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měřidla délky Číslo DUM: III/2/FY/2/1/3 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Fyzikální veličiny.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lucie Barillová. Dostupné z Metodického portálu Provozuje Národní.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
ZELENINA A JEJÍ POZNÁVÁNÍ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
K V A R T E T O Co k sobě patří Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Macháčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Mezinárodní standardizace přípravy průvodců CR
Právní úprava cestovního ruchu v ČR: živnostenský zákon
Historie železniční dopravy
Formy lázeňských pobytů a lázeňské péče
Kalkulace ceny zájezdu
DOPRAVNÍ ZNAČKY A JEJICH VYUŽITÍ
POČASÍ KALENDÁŘ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Získávání energie pro život
České bankovky a kdo je na nich vyobrazen
Průvodce CR a skupiny návštěvníků
Doprava a dopravní služby
POČASÍ GRAFOMOTORIKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
DOPRAVNÍ ZNAČKY A JEJICH VYUŽITÍ
Dopravní ceniny, tarify, slevy, letový řád
Materiálně-technické podmínky poskytování stravovacích služeb
Trasování a sestavení programu zájezdu
Mezinárodní standardizace přípravy průvodců CR
Spolupráce průvodce cestovního ruchu s cestovní kanceláří
Povinnosti průvodce CR při vzniku mimořádných situací
PUZZLE M Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
České mince a co je na nich
České mince Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Strejčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Slabiky lu, le, li, lo, lá, lí Metodický komentář:
Jak to asi vypadá doma? Sleduj obrázky a povídej.
Soubor interaktivních her z matematiky I.
BALONY a násobilky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Macháčková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN.
Prvouka – části lidského těla a kostra
Jméno: Poznáš hudební nástroje? Doplň názvy.
PUZZLE P Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Kde bydlí Honzík? Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. L. Gregoríková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Prezentace seznamuje děti s počasím a představuje také roční období
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr
PRACOVNÍ LIST Úkoly: 1) Na internetu vyhledej, ve kterém podnebném pásu se vyskytují obilniny zmíněné v prezentaci (pšenice, žito, ječmen, oves). 2) Vyznač.
Prezentace určena k opakování a upevnění pojmů více a méně.
KVARTETO – hláska R Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Samohlásky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
Rychlé počítání v časovém limitu 15 vteřin II.
Prvouka – Sídliště Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Doporučuji snímky, které obsahují vyšší počet, z počátku skrýt.
České bankovky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Strejčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Prezentace určena pro názornou ukázku toho, co je více a co je méně.
Transkript prezentace:

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV). Průvodce CR a skupiny návštěvníků

Pozorování a hodnocení návštěvníků CR metoda pozorování: – záměrné vnímání účastníků – získání informací o jednotlivých členech skupiny sledování: – držení těla – úprava zevnějšku – oblečení – výraz tváře – oblečení

Turisté Turisté pod Eiffelovou věží – Paříž Turisté na Karlově mostě – Praha

Styl práce průvodce CR podle přístupu k návštěvníkům autokratický přístup: negativní typ průvodce průvodce: – rozhoduje sám – neumožňuje spoluúčast kolektivu – nezajímá se o názory klientů – distancuje se od návštěvníků – je panovačný

Styl práce průvodce CR podle přístupu k návštěvníkům liberální přístup způsobuje dezorganizaci a chaos průvodce – nespolupracuje se skupinou – kontakt se skupinou pouze při zajišťování závazného programu – nechává skupině úplnou volnost – nestačí na práci průvodce – má minimální podíl na úspěchu zájezdu

Styl práce průvodce CR podle přístupu k návštěvníkům demokratický přístup: průvodce: – spolupracuje se skupinou – respektuje názory a náměty klientů – využívá motivaci – kázeň skupiny – dosáhne podřízení zájmů členů zájmům skupiny

Průvodce ve vztahu s klienty nesmí projevovat nadřazenost spolupracuje se všemi členy skupiny, vytváří přátelskou atmosféru nebrání vzniku menších skupin (4–6 členů), které lidé upřednostňují menší skupiny ulehčují průvodci práci

Skupiny návštěvníků CR

Dělení skupin návštěvníků CR podle vzniku formální skupiny: – vznik za nějakým účelem – platí v nich pravidla – kompaktní – neosobní charakter – pracoviště, školy – pro práci průvodce lepší skupina z jednoho podniku, ale nebezpečí „ponorkové nemoci“

Dělení skupin návštěvníků CR podle vzniku smíšené: – z jednotlivců přihlášených na zájezd – vysoký stupeň anonymity – někteří účastníci ztrácejí zábrany – přístup průvodce k účastníkům, kteří ztrácejí zábrany: diferencovaný a individuální, snaha o zmírnění jejich negativního vlivu na ostatní

Dělení skupin návštěvníků CR podle vzniku neformální: – spontánní vznik na základě zájmových, citových vazeb – vznik při zájezdech zaměřených na turistiku a na aktivní využívání volného času – emocionální, společenské, kulturní zážitky

Kontrolní otázky: Jaký přístup k návštěvníkům uplatňuje negativní typ průvodce? autokratický přístup Co způsobuje ve skupině liberální přístup průvodce? dezorganizaci a chaos Jaký přístup průvodce ke skupině je nejvhodnější? demokratický

Jak se dělí skupiny návštěvníků podle vzniku? formální, neformální, smíšené Jakou metodu užívá průvodce pro získání informací o jednotlivých členech skupiny? metodu pozorování

Zdroje: ORIEŠKA, J. Metodika činnosti průvodce cestovního ruchu. 6. přepracované a doplněné vydání. Praha: Idea servis, ISBN LASZAY, Björn. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: C3%BCcke.jpg MOONSOLEIL. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: FUNDACIOESPLAIGIRONA. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: ci%C3%B3_Esplai_Girona.JPG?uselang=cs

JOXEMAI. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: uselang=cs BÖHRINGER. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: KRIPLOZOIK. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: [cit ]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: