Spolupráce školy s partnery Střední škola stavební Třebíč Technické fórum – Valeč 2016
Spolupráci s partnery považujeme za nevyhnutelnou 2010 projekt Spolupráce s partnery Vznikl Spolek osob podporujících stavební vzdělávání na naší škole Máme řadu individuálních dohod o spolupráci – TOMI, WEBER, HELUZ, PSJ Jihlava, KNAUF, ČKAIT, S.O.K, V- STAV Realizujeme OV ve firmách i pro firmy Jsme členy HK, SPS, CTI Přímo spolupracujeme s cca 14 ZŠ regionu
Příklady spolupráce Podíl odborníků na výuce – kurz PREFA výroby ve firmě S.O.K. a podpora výuky termografie Naše spolupráce se ZŠ zaměřená na prezentaci stavebního vzdělávání
Kurz PREFA výroby Poděkování firmě S.O.K. stavební, s. r. o. Specifické podmínky – práce ve výrobní hale, opakující se činnost Podmínky umožňují: Část vzdělávacího programu přenést do prostředí firmy Osvojit si zde potřebné znalosti a dovednosti Jejich osvojení ověřit přímo ve výrobě Vytvořit kvalitní výrobek Za odvedenou práci být odměněn
Obsah kurzu Teoretická část Kovové výztuže – pravidla použití Vlastnosti betonových směsí Zásady bednění Praktická část Kovové výztuže – praktická výroba Bednění prefabrikovaných prvků Betonáž prefabrikovaných prvků Kontrola kvality hotových výrobků
Práce žáků ve výrobní hale
Zpětná vazba a hodnocení žáků Hodnocení osvojení si teoretických poznatků formou testů – denně v závěru učební jednotky Hodnocení osvojení si praktických dovedností Hodnocení docházky Nabídka zaměstnání Zlatý certifikát Stříbrný certifikát Bronzový certifikát
Termografická diagnostika staveb a zařízení Moderní metoda, typická svým dynamickým rozvojem Pevně zařazená do školního vzdělávacího programu oborů Stavebnictví a Technická zařízení a energetická náročnost budov Posuzování stavu konstrukcí a zařízení, vyhledávání poruch Spolupracující firma – Centrum termografie, WORKSWEL s.r.o. Poděkování firmě V-STAV
Přínos spolupráce a její vliv na kvalitu výuky a na postavení školy na veřejnosti Kvalita výuky Žáci se zaměřením na TZB umí pracovat s termokamerou Umí identifikovat poruchy konstrukcí a zařízení Učí se hledat řešení nevyhovujícího stavu a tím minimalizovat tepelné ztráty budov Vysoký kredit školy v očích odborné i laické veřejnosti Škola má nadstandardně vzdělané pedagogy Může předávat kvalitní poznatky odborným partnerům Může se podílet na řešení sporů mezi investory a dodavateli Může provádět poradenství
Ukázka spolupráce – školení pro žáky
Spolupráce se ZŠ
Ukázka termogramu školní tělocvičny před zateplením
Ukázka foto snímku s termogramem
Spolupráce se ZŠ soutěž Navrhni svůj dům Zpracování modelu rodinného domu 7 letá tradice Organizačně i finančně náročná aktivita Každoročně 10 – 14 zapojených základních škol Každoročně cca 200 zapojených žáků Celkem cca 1890 zapojených žáků Školní kola na ZŠ
Struktura soutěže Školní kola Poradenská činnost Účast v porotách Diplomy a ceny Regionální finále Zapojení našich žáků Podpora partnerů – porota, ceny Finálové prezentace Bonifikace v přijímacím řízení
Ukázka práce žáků ZŠ
Zpracování vizualizací
Výsledek zpracování
Příprava prezentací žáci ZŠ studenti SŠ
Prezentace před porotou
Porotci: Ing. Arch. Pavlína Drbálková Ing. Arch. Lubor Herzán Ing. Milan Března Ing. Alois Holčapek Michal Hubacz Martin Zedníček Hodnocení
Předávání cen
Poděkování partnerům Za komplexní podporu při realizaci letošního 7.ročníku soutěže děkujeme: Firmě V-STAV s.r.o. Hrotovice panu Ing. Bronislavu Valovi Centru pro podporu architektury a počítačové grafiky Morava, spol. s. r. o., Firmě CAPARO, spol. s. r. o. Litvínovice 32, České Budějovice Firmě TOMI REKO spol. s. r. o. Firmě DOMY D.N.E.S. spol. s. r. o.
Závěrem Moderní výuka se dá jen těžko realizovat bez odborníků z praxe Popsaný přístup vyžaduje partnera na vysoké úrovni ochotného spolupracovat Nejcennější je předávání praktických zkušeností a přibližování efektivity práce učně reálným požadavkům firem Zkušenost ukazuje na nutnost vzniku center vybavených špičkovými technologiemi (projekční programy, termokamery, strojní omítačky, řezačky polystyrenu a minerální vlny) spolupracujících s klíčovými hráči na poli stavební výroby Propagaci stavebního vzdělávání je třeba podpořit zejména stabilizací stavební výroby a efektivní spoluprací se školami