Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Metodický list  Jedním z cílů sportovní činnosti je upevňování zdraví sportujících. Naplňování tohoto cíle klade nemalé požadavky na trenéry, učitele.
Advertisements

Základy sportovního tréninku mládeže
Požadavky k získání známky
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
ORGANIZAČNÍ FORMY V TĚLESNÉ VÝCHOVĚ
Senzitivní období Mgr. Václav Kain.
Personální řízení a jeho úloha v podniku
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE FAKULTA TĚLESNÉ VÝCHOVY A SPORTU KATEDRA ATLETIKY Název kreditní práce Název práce v angličtině Kondiční atletika Kreditní práce.
Teorie atletické přípravy dětí a mládeže
ZDRAVÍ 6. ROČNÍK Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická
Školní výchova ke zdravým stravovacím návykům dětí
Metodický list Výuka probíhá diskusní formou. Hledáme odpověď na otázku – proč je užitečné věnovat se sportovní činnosti či jiné intenzivní pohybové činnosti.
 Nepopíratelný je pozitivní vliv pohybové činnosti na zdraví člověka. Ne každému však vyhovuje prestižní forma závodění. Existuje bezpočet pohybových.
TERMINOLOGIE NOVÉ TRENDY.
Duševní zdraví a psychohygiena
RVP ZV příloha Vzdělávací oblast Umění a kultura
Tělesné sebepojetí.
Osnova přednášky: 1.Charakteristika tréninkové jednotky (TJ), typy TJ. 2.Struktura TJ – úvodní, hlavní a závěrečná část. Obsah a význam jednotlivých částí.
Zdravotní tělesná výchova
Západočeská univerzita v Plzni
TEORIE SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
Výchova ke zdraví v porodní asistenci
OBSAH SEMINÁŘE Č.2 : Rozbor sledované pohybové jednotky
Reforma školství v ČR.
Bp a Bk 2216 SPORTOVNÍ HRY I. základní výukový předmět pro studenty s tělovýchovným zaměřením se základními pohybovými předpoklady Studenti rozumí sportovní.
Metodika poradenství podpory zdraví a prevence nemocí MUDr. Věra Kernová Doc. MUDr. Lumír Komárek, CSc. Státní zdravotní ústav Praha.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
GYMNASTIKA I. Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
ÚVOD DO SPECIALIZACE AKTIVITY PODPORUJÍCÍ ZDRAVÍ 3. Životní styl - zdravý způsob života Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním.
Dětský aerobik Pod pojmem dětský aerobik rozumíme rozmanitá cvičení za hudebního doprovodu, která vycházejí především z aerobiku pro dospělé, ale také.
Mgr. V ě ra Knappová, Ph.D. RKPF
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Definice, základní pojmy
Duševní hygiena. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
PLAVÁNÍ V KONDIČNÍCH PROGRAMECH Lekce č. 26 Irena Čechovská Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Plavání ve zdravotně orientovaných pohybových programech Lekce č. 27 Irena Čechovská, červen 2006 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Gymnastika I. Univerzita Karlova Praha Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Osobní trenér kondičního a zdravotního cvičení Instruktor skupinových lekcí:  H.E.A.T Program  Závěsné systémy TRX a R.I.P. 60  Flowin  Bosu  Zdravotní.
Markéta Stará  Cíle školní TV  Vzdělávací, výchovné, zdravotní, socializační  Cíle vzdělávací oblasti “Člověk a zdraví“  ZŠ, středoškolské.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
kurzy tenisu pro děti z mateřských a základních škol
Organizační formy práce v tělesné výchově
Tělesná výchova v rámcovém vzdělávacím programu Klára ročková
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Organizační formy práce v TV Vyučovací jednotka TV Lukáš Buřt
Organizační formy ve školní TV vyučovací jednotka
Školení cvičitelů III. třídy VG 1. konzultace
PhDr. Dušan Bartůněk UK FTVS
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Specifické didaktické formy ve vyučovací jednotce
Domov pro osoby se zdravotním postižením
OSNOVA PŘEDNÁŠKY: Charakteristika R, R jako důležitý faktor sportovních výkonů. Biologické základy R. Členění rychlostních schopností – druhy R. Tréninkové.
Reforma školství v ČR.
Didaktika TV; Martina Matúšková
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Pohybové schopnosti a dovednosti
Přiřaď vitamíny Zdraví.
LETNÍ PŘÍPRAVA KATEGORIE ML. DOROST, ST. DOROST A JUNIOŘI
Kondiční příprava ve sportu
Odborná nutriční poradna FitBee
KONDIČNÍ PŘÍPRAVA Michal Lehnert.
TRÉNINKOVÁ JEDNOTKA Michal Lehnert.
Transkript prezentace:

Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města Prahy.

Tématický plán – 11. lekce Teorie tvorba cvičebních programů. pojem wellness, fitness Praxe kruhový provoz program Core training

Tvorba gymnastických pohybových programů Při tvorbě a realizaci cvičebních programů zohledňujeme: Podmínky, kde bude cvičební program realizován Cílovou skupinu, pro kterou je určen (věk, pohlaví) Cíl zaměření cvičebního programu a tedy i strukturu obsahu Způsob i náročnost zatěžování

Obecné zásady tvorby Pravidelnost, dlouhodobost a postupnost dostatečně četné pohybové činnosti (2-4x týdně). Vhodná doba a optimální čas trvání Přiměřenost, pestrost a vyváženost programu, střídání různých typů cvičení Regenerace, pitný režim, stravování, péče o tělo, wellness

Gymnastické programy Ze souboru cviků a činností tří základních gymnastických druhů základní gymnastiky rytmické gymnastiky aerobiku

Zaměření programů Zdravotní zaměření Výkonové zaměření Výchovně vzdělávací zaměření Psycho-sociální zaměření

Wellness Wellness je charakterizován jako způsob života s kladným vztahem k péči o zdraví, kdy zdraví chápeme jako stav úplné tělesné, duševní a sociální pohody. pět částí, které spolu vzájemně souvisejí, ale lze je ovlivňovat i samostatně pozitivní přístup k životu zvládnutí stresu osobní návyky výživa a kontrola hmotnosti fitness

Fitness Jednou z nejdůležitějších součástí zdravého životního stylu Tvořen čtyřmi faktory: aerobní zdatnost svalová síla svalová vytrvalost kloubní pohyblivost (flexibilita)

Pohybové programy fitness Kondičně orientované (často označované jako tzv. rychlé, tj. související s energetickými možnostmi organizmu člověka) Zdravotně orientované (často označované jako tzv. pomalé, tj.související s procesy řízení a regulace pohybu).

Kondičně orientované programy Cvičení aerobního charakteru Úkolem je zlepšovat aerobní a svalovou vytrvalost a pozitivně působit na funkci a strukturu pohybového ústrojí i psychiku cvičenců Různé druhy aerobiku

Zdravotně orientované programy Cvičební programy pro vyrovnání svalových dysbalancí, relaxaci a celkové protažení strečink cvičení s malými míči (overball-balantes) cvičení systémem Pilates (kontrolovaná kvalita vedených pohybů a poloh) jogová cvičení (Fitness joga, Power joga, Contact joga, Nouvelle joga, Thai joga, Power stretch aj.)

Core training - Příklad gymnastického programu

Doporučená literatura BLAHUŠOVÁ, E. Životní styl Wellness, zdravé cvičení pro pohodu. Praha. Olympia,1995, ISBN BUZKOVÁ, K. Fitness jóga. Praha. Grada, 2005, ISBN CZICHOSCHEWSKI, H. a kol. Perfektní bodystyling. Praha. Grada, 2006, ISBN HINTERMAN, C., HAMMER, R. Exercise and Dietary Programming to Promote Maternal Health Fitness and Weight Management. Internet, 1998 NOVOTNÁ, V., ČECHOVSKÁ, I., BUNC, V.: Fit programy pro ženy. Praha. Grada 2006 ROSCHINSKY, J. Hubneme cvičením a správnou výživou. Praha. Grada 2006, ISBN PERIČ,T. Sportovní příprava dětí. Praha. Grada, ISBN SKOPOVÁ, M., ZÍTKO, M. Fit sestavy. Praha. Olympia, ISBN SKOPOVÁ, M., ZÍTKO, M. Základní gymnastika. Praha. UK Praha, 2005, ISBN STRAKOŠ, D., VALOUCH, V. Osobní trenér II. Praha. Grada, 2005, ISBN STACKEOVÁ,D. Fitness – metodika cvičení ve fitness centrech. Praha. Karolinum 2005 VELÍNSKÁ, L. Aerobik. Praha. ČASPV, ISBN VYSUŠILOVÁ, H.: Pilates – balanční cvičení. Praha. ARSC, 2005,ISBN