OPAKOVÁNÍ UČIVA 7. ROČNÍKU Autor: Mgr. Jana Střížková Vzdělávací oblast/Předmět/Téma: ČLOVĚK A PŘÍRODA / PŘÍRODOPIS / PŘEHLED ORGANISMŮ Druh učebního.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Semenné rostliny 4. ročník
Advertisements

Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.12 Anotace: Prezentace seznamuje s popisem nahosemenných rostlin, zástupci evropských jehličnanů. Vzdělávací oblast: Semenné rostliny.
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.17 Anotace: Prezentace seznamuje s dělením plodů podle oplodí a druhy plodů. Vzdělávací oblast: Plody a semena Autor: Ing. Jiří.
VĚDOMOSTNÍ TEST anatomie a morfologie nahosemenných rostlin Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
ČÁSTI TĚLA ROSTLIN DÍL 2. Květy a plody.
Digitalizace výuky Příjemce
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Rozmnožování rostlin Opylení
VYŠŠÍ ROSTLINY III. – jejich znaky krytosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Kapraďorosty Přírodopis VY_32_INOVACE_013, 1. sada, Př ANOTACE
Opakování 7. ročníku 2 Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př
Fylogeneze rozmnožování vyšších rostlin
PŘECHOD ROSTLIN NA SOUŠ- členění rostlinného těla
Opakování učiva přírodopisu 7. třída
Rozmnožování rostlin Mgr. Helena Roubalová
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
63. RISK VÝTRUSNÉ ROSTLINY
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Pohlavní Nepohlavní Vegetativní
Základní třídění podle způsobu rozmnožování
Květy a plody rostlin Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.20
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY Přírodopis VI..
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s výskytem a obecnými znaky třídy.
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P28/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Části rostlinného těla.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
ROZMNOŽOVÁNÍ ROSTLIN Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Elektronická učebnice - II
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
VĚDOMOSTNÍ HRA JE TO PRAVDA, NEBO NE. VYŠŠÍ ROSTLINY II
VÝTRUSNÉ ROSTLINY MECHOROSTY a KAPRAĎOROSTY
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
OBRATLOVCI RYBY.
TŘÍDĚNÍ ROSTLIN.
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
Krytosemenné rostliny
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
KRYTOSEMENNÉ ROSTLINY
KRYTOSEMENNÉ ROSTLINY (Magnoliophyta)
Podříše: Vyšší rostliny
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s typickými znaky čeledi miříkovitých,
STAVBA TĚLA ROSTLIN KLÍČOVÁ SLOVA: ORGÁN, ORGÁNOVÁ SOUSTAVA, KOŘEN (HLAVNÍ, VEDLEJŠÍ, SVAZČITÉ), STONEK (STÉBLO, LODYHA, STVOL), LIST (JEDNODUCHÝ, SLOŽENÝ,
JSOU TO: DŘEVINY A BYLINY.
Člověk a jeho svět 4. ročník
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.4 Rostliny - dělení Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo.
Rostliny.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov Autor: Mgr. Jarmila Kolářová Název: VY_32_INOVACE_1A_04_Dělení živočichů Téma: Člověk a jeho svět Datum tvorby:
Třídění přírodnin.
Krytosemenné rostliny – semena v plodech
Obratlovci: opakování
Třídění živých organismů
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Rozmnožování rostlin Jméno autora Datum vytvoření Září 2011 DUM 10
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Název školy: Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM:
Pohlavní orgány Plody - rozmnožování
STAVBA TĚLA ROSTLIN KLÍČOVÁ SLOVA: KOŘEN (HLAVNÍ, VEDLEJŠÍ, SVAZČITÉ), STONEK (STÉBLO, LODYHA, STVOL), LIST (JEDNODUCHÝ, SLOŽENÝ, ŘAPÍK, ČEPEL), KVĚT (TYČINKA.
VY_52_INOVACE_23_ Stavba těla semenných rostlin
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání
STAVBA TĚLA ROSTLIN KLÍČOVÁ SLOVA: ORGÁN, ORGÁNOVÁ SOUSTAVA, KOŘEN (HLAVNÍ, VEDLEJŠÍ, SVAZČITÉ), STONEK (STÉBLO, LODYHA, STVOL), LIST (JEDNODUCHÝ, SLOŽENÝ,
BOTANIKA.
zpracovaný v rámci projektu
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
VY_32_INOVACE_5/04_ČLOVĚK A PŘÍRODA
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Transkript prezentace:

OPAKOVÁNÍ UČIVA 7. ROČNÍKU Autor: Mgr. Jana Střížková Vzdělávací oblast/Předmět/Téma: ČLOVĚK A PŘÍRODA / PŘÍRODOPIS / PŘEHLED ORGANISMŮ Druh učebního materiálu: PREZENTACE Metodický list:ne Anotace: Pomocí hry Riskuj opakování učiva 7.ročníku. Žáci se rozdělí na dvě skupiny. Kliknutím na číslo v políčku se zobrazí otázka. Žáci odpovídají, body si sčítají. Po odkrytí všech polí se zobrazí téma přírodopisu v 8.ročníku. Pokud tuto hru použijete na začátku školního roku pro 8.ročník, tak vyměňte text. Ověřeno ve třídě: VII.A

Opakování učiva 7.ročníku

V osmém ročníku na vás čekají druhy savců, včetně člověka PARYBY RYBY ČELEDI ROSTLIN VÝTRUSNÉ ROSLTINY OBOJŽIVELNÍCI PLAZI ROSTLINY OBECNĚ PTÁCI

PARYBY RYBY 1000 Řekni, čím dýchají paryby. ZPĚT ODPOVĚĎ žábrami

PARYBY RYBY 2000 Řekni, k čemu slouží rybám plynový měchýř. ZPĚT ODPOVĚĎ K nadnášení a pohybu nahoru a dolů.

PARYBY RYBY 3000 Vysvětli pojem „plůdek“. ZPĚT ODPOVĚĎ Plůdek je malá rybka.

PARYBY RYBY 4000 Řekni, z jaké tkáně jsou rybí šupiny. ZPĚT ODPOVĚĎ z kostěné tkáně

PARYBY RYBY 5000 Řekni, v čem se liší paryby od ryb. ZPĚT ODPOVĚĎ Paryby mají v těle chrupavky a nemají skřele. Ryby mají kosti a žábry kryty skřelemi.

ČELEDI ROSTLIN 1000 Řekni, jak se jmenuje čeleď rostlin, kam patří rajče jedlé. ZPĚT ODPOVĚĎ lilkovité

ČELEDI ROSTLIN 2000 Řekni, jaké květenství je typické pro hvězdnicovité rostliny. ZPĚT ODPOVĚĎ úbor

ČELEDI ROSTLIN 3000 Řekni, jaký plod je typický pro kulturní trávy. ZPĚT ODPOVĚĎ obilka

ČELEDI ROSTLIN 4000 Jmenuj tři čeledi dvouděložných rostlin. ZPĚT ODPOVĚĎ Pryskyřníkovité, hluchavkovité, hvězdnicovité, bobovité, růžovité…

ČELEDI ROSTLIN 5000 Vysvětli pojem – zelené hnojivo. ZPĚT ODPOVĚĎ Zelené hnojivo jsou rostliny z čeledi bobovité, protože na jejich kořenech žijí hlízkovité bakterie, které váží na sebe vzdušný dusík.

VÝTRUSNÉ ROSTLINY 1000 Jmenuj tři skupiny výtrusných rostlin. ZPĚT ODPOVĚĎ Mechy, kapradiny, plavuně, přesličky

VÝTRUSNÉ ROSTLINY 2000 Řekni, jak se rozmnožují mechorosty. ZPĚT ODPOVĚĎ Rodozměnou – střídání pohlavního a nepohlavního rozmnožování.

VÝTRUSNÉ ROSTLINY 3000 Popiš stavbu mechové rostlinky. ZPĚT ODPOVĚĎ Příchytné vlákno, lodyžka s lístky, štět a tobolka.

VÝTRUSNÉ ROSTLINY 4000 Vysvětli pojem „oddenek“ a uveď příklad rostliny, která jej má. ZPĚT ODPOVĚĎ Podzemní stonek, kapradiny.

VÝTRUSNÉ ROSTLINY 5000 Vzpomeň si, kterým rostlinám vděčíme za vznik černého uhlí. ZPĚT ODPOVĚĎ Stromovitým kapradinám, přesličkám a plavuním.

OBOJŽIVELNÍCI, PLAZI 1000 Řekni, z koho se vyvinuli obojživelníci. ZPĚT ODPOVĚĎ z ryb

OBOJŽIVELNÍCI, PLAZI 2000 Řekni, k jakému oplození dochází u obojživelníků. ZPĚT ODPOVĚĎ K vnějšímu.

OBOJŽIVELNÍCI, PLAZI 3000 Řekni, z jakého materiálu jsou plazí a ptačí vajíčka. ZPĚT ODPOVĚĎ kožovitá a vápenitá

OBOJŽIVELNÍCI, PLAZI 4000 Jmenuj tři druhy našich obojživelníků. ZPĚT ODPOVĚĎ skokan hnědý a zelený, ropucha obecná, rosnička obecná

OBOJŽIVELNÍCI, PLAZI 5000 Řekni, která kost chybí hadům (v souvislosti s TS). ZPĚT ODPOVĚĎ kost hrudní

ROSTLINY OBECNĚ 1000 Popiš vnější stavbu listu. ZPĚT ODPOVĚĎ řapík, čepel, žilnatina

ROSTLINY OBECNĚ 2000 Vysvětli pojem „opylení“. ZPĚT ODPOVĚĎ Přenos pylového zrna z tyčinek na bliznu pestíku.

ROSTLINY OBECNĚ 3000 Jmenuj po dvou druzích suché a dužnaté plody. ZPĚT ODPOVĚĎ Lusk, obilka, tvrdka, tobolka, nažka. Malvice, peckovice, bobule.

ROSTLINY OBECNĚ 4000 Vysvětli hlavní rozdíl mezi nahosemennou a krytosemennou rostlinou. ZPĚT ODPOVĚĎ Nahosemenné rostliny nemají plody, semena volně leží na šupinách šištic.

ROSTLINY OBECNĚ 5000 Uveď dva příklady vegetativního rozmnožování. ZPĚT ODPOVĚĎ Pomocí šlahounů, oddenků, hlíz, cibulí, listů.

PTÁCI 1000 Řekni, k jakému oplození dochází u ptáků. ZPĚT ODPOVĚĎ vnitřnímu

PTÁCI 2000 Řekni, jak jsou přizpůsobeny kosti ptáků k létání. ZPĚT ODPOVĚĎ Kosti ptáků jsou pneumatizované = duté.

PTÁCI 3000 Popiš vnější stavbu obrysového pera. ZPĚT ODPOVĚĎ brk, prapor, osten

PTÁCI 4000 Řekni, jak se nazývají spojené klíční kosti ptáků. ZPĚT ODPOVĚĎ sáňky

PTÁCI 5000 Popiš tři druhy peří podle uložení na těle ptáků. ZPĚT ODPOVĚĎ letky, krycí, rýdovací

Použité zdroje Není-li uvedeno jinak vlastní práce autora. Obrázky použité v prezentaci jsou dostupné pod licencí Microsoft Office 2007 na Office.com