STRUKTURA METODIKY STRUKTURA METODICKÉHO LISTU PRACOVNÍ LIST PROJEKTOVÝ DEN A PREZENTAČNÍ DEN PROGRAM SEMINÁŘE CHEMIE 1 Projekt TROJLÍSTEK, Seminář chemie,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Realizace KA 02 v rámci projektu„Nadané dítě.eu“
Advertisements

Environmentální výchova pro základní školu
Představení zajímavých projektů OPVK
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů
Sylabus pro prezentační dovednosti I.
Sylabus pro prezentační dovednosti III.
Úvod do předmětu Technologie
Integrovaný plán rozvoje města Náchoda na období Jednání Řídícího výboru Náchod,
Bakalářský seminář Úvod BP Závěr BP.
Výstupy projektu Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D.
Chemie jako věda Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
MALÁ MATURITA 9.ROČNÍKU ZŠ a MŠ Regionu Karlovarský venkov.
CHEMICKÉ POKUSY V LABORATOŘI
OBECNÁ CHEMIE PROTOKOL POKUSU VY_32_INOVACE_02 - PROTOKOL POKUSU
Centrum primární prevence Semiramis o.s. Ptácká 162, Mladá Boleslav Náplň práce lektorů Programů DPP.
ICT ve výuce chemie pro posluchače Studia k výkonu specializovaných činností (ICV) Mgr. Martin Dojiva.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Příprava peroxidu chromu Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek VY_32_INOVACE_8A17.
VY_32_INOVACE_EKO_07 MARKETINGOVÝ VÝZKUM II. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
SP4MP_IPCH/01 INKLUZIVNÍ VZDĚLÁVÁNÍ Projekty Mgr. Jarmila Matochová.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
Popis - opakování a procvičování Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Microsoft Office Access obecný přehled Jiří Kubík.
Průřezové problémové okruhy ke zkoušce
Člověk a příroda Fyzika Člověk a příroda Potápění a plavání VY_52_INOVACE_34 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracovala:
PLÁNOVÁNÍ CELOROČNÍ VÝUKOVÉ AKTIVITY UČITELE EKONOMICKÝCH PŘEDMĚTŮ
Vlastnosti dusičnanu sodného – efektní motivační experiment Hořící obrázek Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek.
Příprava na vyučovací hodinu a její vyhodnocení
Veřejné zdravotnictví 2. ročník
Žákovský pokus Vlastnosti látek
Dokumentace k zajištění BOZP
Případová studie Seminář 2014.
Setkání zástupců škol a podniků působících v oblasti chemického průmyslu Praha
Struktura bakalářské práce
SC2MP_DPV Didaktika přírodních věd povinný předmět povinný předmět 7-8 bloků dvouhodinových, 1 čtyřhodinový.
DIDAKTIKA FYZIKY I. 5 Fyzikální experimenty
Purkyňovo gymnázium Strážnice
Workshop na téma „Realizace politiky přípravy na stárnutí” Pořádaný v rámci projektu „Podpora sociálního začleňování na místní a regionální úrovni“ (reg.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Pilotní tréninky hotel Zlatý Orel K1- K14 Výsledky hodnocení tréninku kompetencí: Bilanční workshop hotel Troyer
Trojlístek – IRER a FChT Projekt: Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie a chemie žáků ve věku 11 až 15 let  Metodiky  Semináře pro pedagogy.
Mgr. Dagmar Muzikářová. ZAŘAZENÍ POKUSU Poznáváme složení látek - částice látek Jednoduché úlohy s dostupnými látkami a pomůckami, bez nutnosti laboratoře.
Žákovský pokus Hydrolýza solí a stanovení pH Ing. Lenka Molčanová.
Chemický experiment. Školní a vědecký experiment Školní experiment: Dříve řešený problém Známý výsledek pro experimentátora Vyvození výsledku na základě.
MATEMATIKA PRO CHEMIKY II. SYLABUS PŘEDMĚTU Opakování a rozšíření znalostí Reálné funkce a vlastnosti funkcí jedné a dvou proměnných Spojitost a limita.
Projekt: Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie, fyziky a chemie pro žáky ve věku 11 až 15 let Projekt: Trojlístek - podpora výuky přírodopisu,
Výroba mýdla - - žákovský pokus MGR. DANIELA SZMEKOVÁ.
IRER Projekt: Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie a chemie žáků ve věku 11 až 15 let Projekt „Trojlístek“ Akce na 20 školách Semináře pro.
Vzdělávání pedagogických pracovníků v přírodovědných a technických oborech Závěrečná odborná konference Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie,
Příjemce podpory: TRIALOG
Trojlístek – IRER a FChT
Polytechnická hnízda pro Prahu Partnery projektu jsou Hospodářská komora hl.m. Prahy a cechy řemeslníků Cílem je vybudování sítě dílen na SŠ pro ZŠ vychází.
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
Redoxní reakce – sestavení galvanického článku
Didaktická příručka z chemie pro střední školu
Chemické rovnice a reakce v praktické výuce chemie
DIDAKTIKA FYZIKY I. 5 Fyzikální experimenty
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Neživá příroda ve výuce přírodopisu
VÝZNAM DEMONSTRAČNÍHO POKUSU VE VÝUCE CHEMIE
Výjezdní zasedání pracovní skupiny pro evaluaci a HP
Nové povinnosti pro externí zhotovitele služeb v oblasti BOZP
Název operačního programu:
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
NOVÉ FORMY VÝUKY VE ŠKOLÁCH JMK
Vzorový projekt pro ZŠ.
Kariérové poradenství a podnikavost
Vzorový projekt pro gymnázia
Vzorový projekt pro ZŠ.
Workshop na téma „Realizace politiky přípravy na stárnutí”
Transkript prezentace:

STRUKTURA METODIKY STRUKTURA METODICKÉHO LISTU PRACOVNÍ LIST PROJEKTOVÝ DEN A PREZENTAČNÍ DEN PROGRAM SEMINÁŘE CHEMIE 1 Projekt TROJLÍSTEK, Seminář chemie, 1. – , Pardubice

STRUKTURA METODIKY (jednoho „pokusu“) 1.Předmět výuky (chemie) 2.Cílová skupina 3.Abstrakt (souhrn experimentu) 4.Startovní znalosti žáků (vlastivěda, přírodověda aj.) 5.Cílové znalosti žáků, nabyté vědomosti, přínos (pochopení fyz. dějů, chem. reakcí) 6.Chemikálie, pomůcky a vybavení (detailní výčet, možné alternativy) 7.Časový harmonogram (příprava, realizace) 8.Laboratorní postup (detailní popis) 9.Princip experimentu (vysvětlení pokusu, děje, vlastnosti, chemické reakce) 10.Bezpečnost práce (chování látek, výskyt, H a P věty, nakládání, skladování, likvidace) 11.Poznámky ke strategii výuky (tipy pro rozšíření, návrhy alternativního provedení) 12.Přínos (důraz na souvislosti s každodenním životem) 13.Fotografie rozsah 5 – 13 stran 2

STRUKTURA METODICKÉHO LISTU („návod pro žáky“) Předmět výuky (chemie) Cílová skupina Abstrakt Startovní znalosti žáků (vlastivěda, přírodověda aj.) Cílové znalosti žáků, nabyté vědomosti, přínos (pochopení fyz. dějů, chem. reakcí) Chemikálie, pomůcky a vybavení (výčet, možné alternativy) Časový harmonogram (příprava, realizace) Laboratorní postup (detailní popis) Princip experimentu (vysvětlení pokusu, děje) Záměrně vypuštěn! Bezpečnost práce Stručná upozornění. Poznámky ke strategii výuky (tipy pro rozšíření, návrhy alternativního provedení) Přínos (důraz na souvislosti s každodenním životem) Fotografie rozsah 2 strany 3

PRACOVNÍ LIST „laboratorní protokol“ rozsah 1 list slouží pro interní účely (příprava závěrečné prezentace, klasifikace apod.) Žáci ve skupinách shrnou výsledky svého bádání: 1.Stručně popište postup pokusu. 2.Zapište, zakreslete nebo namalujte výsledky vašeho pozorování či pořiďte obrazový záznam. 3.Pokuste se o vysvětlení Vašich pozorování. 4

PROJEKTOVÝ DEN (1. a 2. den) Dva dny po asi 24 žácích. Seznámení s projektem Školení BOZP a PO (vlastnosti látek, nakládání, skladování a likvidace, vazby na používání chemikálií v domácnosti, hygiena práce, první pomoc, požární ochrana, možnost ukázek hoření a hašení) Rozdělení žáků do skupin Realizace experimentů ve skupinách (vysvětlení postupu, ukázka práce s pomůckami a chemikáliemi, realizace individuálně nebo ve skupinách) Žáci mj. pořizují obrazové záznamy. Učitel se aktivně podílí na průběhu projekt. dne. Mezičas – žáci připraví prezentaci (MS PowerPoint apod.) PREZENTAČNÍ DEN (3. den) Společné setkání. Přednáška pozvaného odborníka. Vlastní prezentace žáků (skupina představí zvolený pokus ústy zástupce nebo všech) 5

PROGRAM SEMINÁŘE CHEMIE (1. – , Pardubice) Sobota :45 – 18:15 Odborný program Představení projektu, představení metodiky chemie Pokusy – Patrik Pařík, diskuse 19:15 – 21:45 Odborná konzultace (diskuse) Neděle :00 – 12:00 Odborný program Pokusy – Hana Jiránková, diskuse Pokusy – Jiří Schwarz, diskuse 13:30 – 17:30 Odborný program Pokusy – Petr Bělina, diskuse Pokusy – Dagmar Holubcová, diskuse 6