Úzkostné poruchy DAVID BERNARD. Volba tématu  Téma bylo zvoleno na základě:  zájmu o danou problematiku  pohybu v oblasti úzkostných poruch  osobních.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Cíl této brožury je podat ve stručné formě a z praktického pohledu základní informace o sledování růstu dítěte, zjištění jeho odchylky, určení příčiny.
Advertisements

 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení zapojení a činnosti ledky, schematická značka ledky a obrázky.
Důležitost propojování sociální a zdravotní péče pro duševně nemocné- jak by měl vypadat úspěšný systém začleňování osob s psychiatrickou diagnózou MUDr.Lenka.
Senioři a sociální sítě. Kolik je ale na sociální síti vlastně českých seniorů? Je to asi 5% z 3,5 mil.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluAfektivní.
Zahájení tvorby Komunitního plánu sociálních služeb pro město Žatec Mgr. Petr Antoni Dne
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Název školyStřední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuModerní.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Simona Lehrausová Datum/období: Podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Schizofrenie. Psychóza = nemoc duše Schizofrenie se řadí do jedné ze tří skupin psychóz - funkční psychózy. Realita se stává cizí. Mění způsob, jakým.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Mgr. Karolina Pátková Název : VY_32_INOVACE_7C_12_Téma_Člověk_a_zdraví.
Základy duševní hygieny. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_188_Charakterové vlastnosti osobnosti Název školy Masarykova střední škola zemědělská.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
FOBIE KAROLÍNA RŮŽIČKOVÁ, C3B ZÁKLADNÍ INFORMACE  Z řeckého „fobos“  = úzkostná porucha - chorobný, bezdůvodný strach z věcí, situací nebo.
Psychohygiena - úvod PhDr. Kateřina Bartošová, Ph.D.
TĚLESNÉ A DUŠEVNÍ ZDRAVÍ Rodinná výchova 7.tř. Mgr. Renata Šimková.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
 Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Autor : Mgr. Irena Nešněrová  Datum : květen 2012  Název :VY_42_INOVACE_4.2.1.
Panická porucha Vypracovala: Agatha Račuchová Obor: Technické lyceum Třída: 1L Předmět: Biologie Školní rok: 2016/17 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum.
Dobrovolnické centrum 1. Základní údaje Dobrovolnické centrum Oblastní nemocnice Příbram, a.s., vzniklo 1. prosince V centru máme v průměru kolem.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
AUTOR: Mgr. Markéta Dornicová
AUTOR: Mgr. Markéta Dornicová
Návraty žen do práce očima zaměstnavatelů
Jak naše tělo reaguje na psychické násilí a psychickou bolest?
Platformy projektu KAP LK
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991
PhDr. Irena Martínková, Ph.D.
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Název projektu: Moderní škola
Název vzdělávacího materiálu
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá
UČENÍ.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Další součástky s jedním přechodem PN
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Pracovnělékařské služby
Služby následné péče.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
PhDr.hana pazlarová, ph.d
Informační gramotnost
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Speciální psychiatrie – MKN 10
Ochrana zdraví, prevence
ETIKA Jana HOROVÁ.
Panická porucha.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Obsah projektu MUDr. Jan Stuchlík
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Sebehodnocení školy z pohledu zřizovatele (obce)
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
PhDr.hana pazlarová, ph.d
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
phdr. Hana pazlarová, ph.d.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Karla Klíče Hostinné AUTOR: Mgr
Domy na půl cesty ve středočeském kraji
Organické duševní poruchy
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Dana Ingvortová Číslo
Návykové látky Alkohol
zvyšování kvality života
Transkript prezentace:

Úzkostné poruchy DAVID BERNARD

Volba tématu  Téma bylo zvoleno na základě:  zájmu o danou problematiku  pohybu v oblasti úzkostných poruch  osobních zkušeností s nemocným člověkem

Cíle práce  Vysvětlení základních pojmů  Přiblížení nejčastějších úzkostných poruch  Seznámení s možnou léčbou  Pohled na běžný život nemocného

Obsah prezentace I.Co je to úzkost? II.Mezinárodní klasifikace nemocí, 10. revize III.Generalizovaná úzkostná porucha IV.Další druhy úzkostných poruch V.Formy léčby VI.Rozhovor VII.Závěr

Co je to úzkost?  Jak úzkost působí na člověka?  Je užitečná či škodí?  Složky úzkosti  tělesné pocity  chování  myšlenky

Mezinárodní klasifikace nemocí, 10. revize  K čemu slouží?  Kdy vznikla?  Kdo ji vydává?  Co obsahuje?

Generalizovaná úzkostná porucha (GAD)  Co je to?  Proč GAD vzniká?  Příznaky  příznaky tělesné a duševní  Obavy spjaté s GAD  zdraví, rodina, přátelé, práce, škola, peníze a povinnosti

Další druhy úzkostných poruch  Fobie, specifické fobie  Agorafobie  Sociální fobie  Panická porucha  Obsedantně-kompulzivní porucha (OCD)  Posttraumatická stresová porucha (PTSP)

Formy léčby  Farmakoterapie  Anxiolytika a antidepresiva  Psychoterapie  dynamická terapie a psychoanalýza  kognitivně behaviorální psychoterapie  Alternativní léčba  strava, pohyb, spánek, alternativní medicína, relaxace a plánování času

Rozhovor  Za jakým účelem vznikl  Kdo byl tázán  Jak probíhal  Co bylo zodpovězeno

Závěr  Co jsme se dozvěděli  Osobní přínos  Zhodnocení závažnosti situace

Děkuji Vám za pozornost