Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Lenka Kudrnová Název: VY_32_INOVACE_05_B _09 Osobnosti automobilového průmyslu a letectví.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
01 Tepelnémotory.
Advertisements

Škoda 110 Super Sport „Ferat“. Škoda 110 Super Sport „Ferat“
Spalovací motory zážehové
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Vysoká cena ropy mnoha lidem způsobuje značné problémy. U autodopravců nebo jiných firem, které jsou závislé na vysoké spotřebě paliv, může vysoká cena.
Jaké jsou technické prostředky ke snižování vlivu dopravy na životní prostředí - Jaká auta budeme používat? Patrik Macháček ZŠ Vítězná, Litovel 1250.
Co je to motor? Zařízení zpravidla přeměňující energii z chemické reakce (zpravidla hoření) na energii pohybovou. Motor je obvykle součástí a pohonem.
Spalovací motory vznětové
ZÁŽEHOVÝ MOTOR.
VYUŽITÍ TEPELNÉ ENERGIE V PRAXI
Tepelné motory.
Tepelné motory. Tepelné motory Parní stroj Vaří-li se voda v hrnci s poklicí, pára poklici nadzvedá koná práci Parní stroj přeměňuje teplo.
Vznětový motor Zbyněk Plch, Tercie, 2008.
Pístové stroje . Pístové stroje s klikovým ústrojím se vyznačují vratným pohybem některých jejich mechanických částí. Pístové stroje mohou.
Tepelné stroje -motory
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Spalovací motor zážehový
Proudový motor Izakovičová Pavla Mančíková Lucie Pálková Tereza
SPALOVACÍ MOTORY.
Čtyřdobý zážehový motor
TEPELNÉ MOTORY 3 Reaktivní motory.
Tepelné motory.
PARNÍ TURBÍNA Barbora Čomová, Milan Večeřa, Veronika Nováková, Vojtěch Rezek, Adam Kostrhun.
Spalovací Turbína.
POLOHA TĚŽIŠTĚ AUTOMOBILU
Vynález lodě na parní pohon a lodního šroubu
Fyzikální veličiny.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Bugatti Veyron Valérie Grodová.
Všestranně využitelný stroj
Klepnutím lze upravit styly předlohy textu. Druhá úroveň Třetí úroveň Čtvrtá úroveň Pátá úroveň Klepnutím lze upravit styly předlohy textu. –Druhá úroveň.
ALTERNATIVNÍ POHONY AUTOMOBILŮ Miroslav Kubíska
Lamborghini. Lamborghini Urraco Lamborghini Diablo Lamborghini Galardo Lamborghini Murcielago A o nich budu psát Lamborghini Reveton.
FF WHEEL EXPRESS, s. r. o. SŠ a JŠ Volyně Lidická VOLYNĚ Tel.: wheel. www
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Spalovací Motory Benzínové
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Charakteristika pístového spalovacího motoru. Žák se seznámí s čtyřdobým.
MOTORY Mgr. Martin Tichý MOTORY Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.1.18/ „Řemesla s techniky začneme od píky“ Datum vytvoření: Datum.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:F8 - 8 Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_19 Název materiáluTepelné.
KARBURÁTOR OB21-OP-STROJ-SMV-JEŘ-U Obsah  Význam karburátoru v automobilu Význam karburátoru v automobilu Význam karburátoru v automobilu  Princip.
PARNÍ STROJ Jan Lameš 5.B. CO JE TO PARNÍ STROJ Je to mechanický stroj poháněný parou.
Ročník: 2. ročník strojírenských učebních oborů Typ šablony III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací obor: Strojnictví Téma: Spalovací.
FYZIKA 3 VZNĚTOVÝ MOTOR ZŠ HejniceZ. Hyxa. Vznětové (Dieselovy) motory Palivo – motorová nafta Vznětový motor se vyrábí pouze ve čtyřdobé verzi, místo.
Tepelné stroje z pohledu základního kursu fyziky 3. Poznámky k přednášce.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_10 Název materiáluVypařování.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1B_09 TÉMA: VYNÁLEZY.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 4. ročník oboru strojírenství Vzdělávací.
Pístové spalovací motory
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Stanoviště:Náměstí Republiky
TEPELNÉ MOTORY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_02_32.
SKORO ZAPOMENUTÁ ČESKÁ AUTA.
VY_32_INOVACE_07M_Zlomek, výpočet více částí z celku - 3
Spalovací motory 1 VY_32_INOVACE_21_420
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_11 Tepelné motory –opakování
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Termika VY_32_INOVACE_05-52 Ročník: Vzdělávací oblast:
Tepelné motory VY_32_INOVACE_29_Tepelné motory
Toyota Prius Poznámky k přednášce.
Střední průmyslová škola a Střední odborné učiliště Uničov, Školní 164
PROVĚRKY Převody jednotek (délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
Spalovací motor Název školy: Základní škola Brána Nová Paka
Skupiny a podskupiny řidičských oprávnění
Tepelné motory - proudové a raketové motory
Převody jednotek – shrnutí, procvičení
POČÁTKY AUTOMOBILISMU
Počátky letectví Jakub Janík.
Boeing Dreamliner.
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Lenka Kudrnová Název: VY_32_INOVACE_05_B _09 Osobnosti automobilového průmyslu a letectví Téma: Dějepis 8. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/

první motocykl byl sestrojen v roce 1869 a poháněla ho pára první Daimlerův motocykl se objevil v roce 1885 a poháněl jej benzínový spalovací motor. Daimler se dále o výrobu motocyklů nezajímal, chtěl jen vyzkoušet funkčnost motoru.

vznikl roku 1886 zabudováním motoru do samohybného kočáru vytvořil jej spolu s Wilhelmem May- bachem je méně dokonalý než Benzův automo- bil vůz dosahoval maximální rychlosti mezi 12 až 15 km/h

vznikl zdokonalením principu německého krajana Nicalause Otty z roku 1876 problémy způsobovalo plynné palivo přetrvávaly potíže s nebezpečným zapalováním směsi rozžhavenou trubičkou v hlavě. jednalo se o jednoválec, pro svůj „vytáhlý“ tvar přezdívaný „stojací hodiny“ a vážící 60 kg používal karburátor, v němž se lehká těkavá kapalina odpařovala přímo z hladiny a mířila do válce o objemu 264 cm 3 ohromující nebyl ani tak výkon půl koňské síly (asi 368 wattů), jako spíše neslýchaně vysoké otáčky 650/min. Předchozí motory běžely zhruba na obrátek. chlazení obstarával ventilátor, vhánějící proud vzduchu do dvojitého pláště válce.

celkem bylo vyrobeno kusů mělo trojrychlostní převodovku a zpátečku objevil se již plovák karburátoru a zapalování pro dobíjení baterie max. rychlost 16 km/h spotřeba 10l/100 km

Dokážeš na základě znalostí z fyziky popsat, jak funguje Dieselův motor? Obrázek ti pomůže.

původně pracoval na tekuté těžké palivo (hnací olej) k zážehu paliva docházelo po jeho vytrysknutí do spalovací komory od zahřátého vzduchu v důsledku stlačení brzy se mu podařilo motor vylepšit tak, aby využíval tepelnou energii na 26 %, tedy dvakrát účinněji než v té době nejlepší parní stroj poměrně záhy dochází k masovému rozšíření tohoto typu motoru i nahrazení hnacího oleje naftou

původní model T měl vpředu montovaný čtyřválcový řadový zážehový motor o objemu 2,9 litrů o výkonu 15 kW (20 koní) s nejvyšší rychlostí 64 – 72 km/h ovládnul 50% trhu s automobily, stal se nejprodávanějším typem vůbec spotřebu měl přibližně od 11,1 do 18,7 l/100km motor byl schopný spalovat benzín nebo ethanol

Orwille

k letadlu vlastnoručně vyrobili vrtuli i motor motor byl lepší než běžné motory té doby - měl dostatečně nízký poměr hmotnosti k výkonu k převodu používali řetěz z kola Stavba letadla Flyer I stála méně než tisíc dolarů. Rozpětí křídel bylo 12 metrů, hmotnost 340 kg a jeho 77 kilogramový motor měl výkon 12 koňských sil (9 kW).

Wilbur 17. prosince 1903 vzlétli, každý dvakrát. První letěl Orville, let byl dlouhý 39 metrů a trval 12 sekund. Čtvrtý let toho dne byl jediným skutečně řízeným letem. Wilbur Wright letěl 279 metrů a let trval 59 sekund. Brzy po prvním letu Wrightové požádali o patent na letadlo, ale až do roku 1908 nelétali – zřejmě v obavě o prozrazení jejich patentu.

Objem: m³vodíku v 17 oddílech ze zlatotepecké blány Délka: 128 m Průměr: 11,7 m Motory: Daimler 2 × 16 KS Dostup: 400 m Rychlost: 28 km/h, podle některých zpráv i přes 30 km/h údaje převzaty z

AutorMgr. Lenka Kudrnová Vytvořeno dne Odpilotováno dneve třídě Vzdělávací oblastČlověk a společnost Vzdělávací oborOsobnosti automobilového průmyslu a letectví TémaDějepis 8. ročník Klíčová slovaG. Daimler, K. Benz, R. Diesel, H. Fond, O. a W. Wrightové, L. Blériot, F. von Zeppelin

ANOTACE Výkladový materiál obsahově rozvíjející učebnici dějepisu pro 8. ročník. Časová dotace cca 40 min. Materiál obsahuje jednu otázku založenou na mezipředmětových vztazích (fyzika, motory). Hlavním bohatstvím tohoto materiálu je obrazový materiál a další obohacující informace. POUŽITÉ ZDROJE Vlastní tvorba. Zdroje obrazového materiálu: ZweiRadMuseumNSU_Reitwagen.JPG Ferdinand_Graf_von_Zeppelin_Profil.jpg otevřená galerie