Téma: Využití ICT pro psaní novinových článků Vypracovala: Jana Wasserbauerová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_ 2.5 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Textový editor – odkazy (obsah, rejstřík) Typ:
Advertisements

Formátování diplomové práce
Rychlejší ovládání počítače
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Martin Dlouhý. Vytvořeno dne Nový začátek (New start) CZ.1.07/1.4.00/
Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/16
Styly, záhlaví a zápatí, oddíly
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
TVORBA WEBOVÝCH STRÁNEK
Grafická úprava seminární práce
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
IT začátečníci - Word Modul 3.
VY_32_INOVACE_7C6 OddílY výhody použití.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Ilona Sadílková Materiál: VY_32_INOVACE_ICT34.12 Téma: Zkratky pro Windows.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
VY_32_INOVACE_In 6.,7.17 PowerPoint – snímky
Textový editor 11 Styly.
VYPRACOVALA: MGR. HANA TOFLOVÁ DNE: ICT2/1/3/13 WORD - tabulky.
14. Textový editor ( VKLÁDÁNÍ dalších objektů do textu…)
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
MS PowerPoint Prezentační manažer Kapitola 4.0 (Text)
Téma: CorelDRAW - Textové objekty - 7. díl
PowerPoint II. Miroslav Lorenc.
MS OFFICE - WORD TITULNÍ STRANA A OBSAH Ing. Petr Hanáček
Excel – editace ( formát ) buněk
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
 Microsoft Word  Je textový procesor od firmy Microsoft, který je součástí kancelářského balíku Microsoft Office.
TEXTOVÝ EDITOR.
Word – Struktura dokumentu
Textový editor.
TEXTOVÝ EDITOR (vkládání dalších objektů do textu a jejich vlastnosti, textové tabulky, šablony,) Lol.
Kreslíme rastrovou grafikou I. v programu MALOVÁNÍ
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Úprava grafických objektů –obrázků ve Wordu 2010.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Textový editor Vkládání obrázků ze souboru a použití schránky  Pomocí menu vložení a klepnutím na obrázek se nám otevře adresář, ze kterého vybereme.
Tabulkový procesor – Excel 2010 Listy
Word – styly Ing. Bohumil Bareš. Co je to styl Jednoduše řečeno, styl je souhrn vlastností odstavce, který lze aktivovat pouze jediným krokem. Jinými.
Zápatí a záhlaví, okraje stránky, číslování stránek
Operace s grafickým objektem ve Wordu 2010
Formátováním odstavce se rozumí změna jeho vlastností jako velikost, barva, typ, podtržení atd. Pokud chceme změnit některou z vlastností již napsaného.
Tvorba prezentace Rozložení snímků Vkládání obrázků do snímků
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: květen.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika Ročník:7. Datum vytvoření:Duben.
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Jak učit tvorbu textových dokumentů
K čemu slouží Jak ho spustíme Hlavní pás karet Pracovní prostředí – nabídka tlačítka Office Jak správně psát Píšeme velká písmena Pohyb po dokumentu Typy.
EXCEL – tisk a tvorba grafů Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Corel DRAW Úloha 3 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Počítačová grafika Zoner Callisto – tabulky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického portálu.
T EXTOVÝ EDITOR ( VKLÁDÁNÍ DALŠÍCH OBJEKTŮ DO TEXTU A JEJICH VLASTNOSTI, TEXTOVÉ TABULKY, ŠABLONY, JEJICH VYUŽITÍ A TVORBA )
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, MATEŘSKÁ ŠKOLA, ŠKOLNÍ JÍDELNA A ŠKOLNÍ DRUŽINA BOUZOV, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost, č.OP.
Kopírování textu, formátování odstavce. Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_ INOVACE_18-03 Název školy Střední průmyslová škola.
TEXTOVÝ EDITOR Karin Tylšerová. Textový editor je software, kterým je možné editovat prostý text. Neobsahuje žádné informace o formátování, jako je použití.
Microsoft FRONT PAGE Šablona 32 VY_32_INOVACE_19_10_Front Page.
Název:VY_32_INOVACE_ICT_7B_10B Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Milena Vacková Ročník:7. Tematický okruh,
 Program pro tvorbu tabulek.  Síť buněk, do kterých můžeme vkládat libovolné údaje  Podstatou jsou vzorce, pomocí kterých provádíme v buňce operace.
Grafická úprava sestavy Access (15). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Výpočetní technika VY_32_INOVACE_10_16_word.
ZŠ Brno, Řehořova 3 S počítačem snadno a rychle Informatika 7
Textový Editor.
WORDPAD Textový dokument.
Pro rychlý způsob formátování textů a následné vytváření obsahu
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Jméno Příjmení, další jména Ústav konstruování
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Transkript prezentace:

Téma: Využití ICT pro psaní novinových článků Vypracovala: Jana Wasserbauerová

Vytváření textových dokumentů V současné době je pro žáka střední školy PC nezbytnou součástí, stejně jako penál nebo sešit. Vytváří pomocí něho samostatné domácí práce, referáty, seminární práce… Jak vytvářet textové dokumenty? I při psaní na PC je třeba dodržovat gramatiku, ale existují i pravidla typografická, o kterých pojednává jiná prezentace. Vedle těchto pravidel je třeba zajistit, aby dokument byl zajímavý i po vizuální stránce.

Co najdeme v prezentaci? Často se studenti ptají (přestože vše bylo vysvětleno v rámci předmětu ICT): – Jak vytvoříme sloupečky, abychom rozčlenili text, aby byl čitelnější? – Jak si zkontrolujeme gramatické a typografické chyby? – Jak zajistíme automatické dělení slov? – Jak vložíme do textu funkční hypertextový odkaz? – Jak se vkládají jednotlivé styly textu?

Jak začít psát článek? Vytváříme-li nějaký text, který budeme chtít určitým způsobem upravit, použít několik stylů, číslování, sloupců, vkládat obrázek a podobně, vidím jako nejlepší napsat celý článek normálním písmem. Snažíme se dodržet typografická a gramatická pravidla. Když máme článek napsaný, ujasníme si kolik úrovní nadpisů budeme chtít použít a zda je budeme chtít barevně odlišit a očíslovat, odsadit od okolního textu a okrajů stránek. Tyto všechny kroky lze zajistit pomocí využití stylů, jak je naznačeno na obrázku na následující stránce.

Nastavení stylu Nadpisu

Označte text, který budete chtít mít napsaný určitým stylem. Klikněte na ikonu Nadpisu pravým tlačítkem myši. Otevře se nabídka, ze které si vyberte Změnit. Otevře se okno, ve kterém již definujete název nadpisu, barvu nadpisu, formát písma… Další nabídka možných a docela běžných úprav se skrývá pod tlačítkem Formát.

Vložení hypertextového odkazu Chcete-li do textu vložit hypertextový funkční odkaz, nejjednodušší způsob je zkopírovat webovou adresu přímo z Internetu. Někdy se stane, že okopírovaná adresa není aktivní. Stačí jen označit webovou adresu, v kartě Vložit kliknout levým tlačítkem na Hypertextový odkaz a do políčka Adresa vložit odkaz.

Úprava textu do bloku a rozčlenění textu do příslušného počtu sloupců Vytváříme-li novinový článek, je vhodné zarovnat normální text do bloku a dělit slova na konci řádku. Samozřejmostí je rozčlenění rozsáhlejšího textu do sloupců. Pro zarovnání textu do bloku stačí text označit a kliknout levým tlačítkem myši na příslušné tlačítko.

Úprava textu do bloku a rozčlenění textu do příslušného počtu sloupců Označený text rozčleníme do sloupců pomocí karty Rozložení stránky a tlačítka Sloupce.

Úprava textu do bloku a rozčlenění textu do příslušného počtu sloupců Opticky vypadá lépe text, ve kterém je povolené dělení slov na konci řádku. Dělení může být prováděno automaticky nebo ručně.

Závěrečná úprava textu Na závěr zkontrolujeme celý text po stránce pravopisné, ale i z hlediska typografie. Velké mezery, vzniklé zarovnáním textu do bloku, můžeme zmenšit použitím synonym s vhodnější délkou. Vše najdeme na kartě Revize.

Samostatná práce Vytvořte novinový článek, na libovolné téma. Daný článek bude podkladem pro vypracování dotazníkového šetření, které budete zpracovávat v některých následujících hodinách. –Článek bude v rozsahu minimálně slov, minimálně 2000 znaků. –V textu použijete minimálně tři styly s víceúrovňovým číslováním nadpisů. –Článek bude rozdělen do tří sloupců a zarovnán do bloku s automatickým dělením slov. –Text oživíte vlastními obrázky (fotografiemi, obrázky vytvořené v některém grafickém editoru)