VY_32_INOVACE_209_Klasicismus Šablona Identifikátor školy: 600 150 569 Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: 4.7.2012 Vzdělávací obor, téma:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tematický okruh: Člověk ve společnosti (Kulturní život)
Advertisements

VY_32_INOVACE _17 Klasicistní umění
KLASICISMUS Mgr. Eliška Handšuhová ZŠ Oblačná Liberec
Klasicismus a romantismus
Empír - (z lat. empire = císařství )
Klasicismus umělecký směr 17. století, Francie
Jméno autora: Tomáš Procházka
KLASICISMUS EMPÍR.
Obecná charakteristika Architektura
Klasicismus v evropské hudbě
8. ročník Novověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Závěr 18. století – poč. 19. století
Antika I Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Klasicismus Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Autor: Mgr. Helena Kremsová, ZŠ Masarykova, Ostrov
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
 Složité hudební dílo  Skladba pro symfonický orchestr  Rozvoj od klasicismu.
Životopisy slavných (pokud se chcete vrátit na internetové stránky, klikněte zde) Alena Sojková.
Klasicismus Empír.
Wolfgang Amadeus Mozart Jeho doba - 18.století. Politika  klasicismus (2. polovina 17. stol. a 18. stol.)  umění klasicismu ovlivňovala politická a.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Klasicismus a empír 18. – 19. století.
Rokoko, klasicismus - 2 Označení materiálu:
Klasicismus Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3617_ Klasicismus Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola UNESCO.
Klasicistní architektura v Čechách Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802 – 4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno.
Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Dějepis – realismus, umělecký.
17. stol. - ve znamení vědy a pokroku na evropském území nedochází k velkým válkám myslitelé vystupující proti velkému vlivu šlechty a církve na královskou.
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
KLASICISMUS A EMPÍR od poloviny 18.století k počátku 19. století.
VY_32_INOVACE_215_Románské umění Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc. Michael RADIMERSKÝ Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_7_ KONTROLNÍ PĚTIMINUTOVKA Č. 18 Číslo projektu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Vývoj artificiální hudby 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_13_Hudba v období klasicismu.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_06 Autor: Mgr. Eva Damborská Anotace: Učební text pro ZŠ – Periodizace dějin evropské hudby - žáci se naučí etapy dějin evropské.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Klasicismus, empír, romantismus
Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor:
KLASICISMUS - OPAKOVÁNÍ
VY_32_INOVACE_203_Baroko Šablona Identifikátor školy:
VY_32_INOVACE_206_Gotika Šablona Identifikátor školy:
FILIP SMIČKA Prezentace pod vedením Mgr. Barbory Pacalové
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Klasicismus, empír, romantismus (1. pol. 18.–1. pol. 19. století)
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
BAROKO sochařství, malířství, literatura
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_20 Klasicismus
Architektura do začátku 20. století.
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
VY_32_INOVACE_
Hudba Test Poslech POJMY
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  11/20
Klasicismus
Symfonie AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_28_11_HV7_Skála
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: Základní škola Netvořice
KLASICISMUS.
Klasicismus Konec 18. stol. Autor: Lenka Mulačová
KLASICISMUS Přelom 18./19. STOLETÍ.
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 7. ROČNÍK
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablonaa Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
Dějiny hudby a její osobnosti
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Klasicismus v hudbě AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Architektonické slohy města Veselí nad Moravou ÚKOL Č. 23
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Osvícenství, klasicismus
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_209_Klasicismus Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Dějepis – architektura, rysy, hudba a předstsvitelé Ročník: 8-.

Klasicismus Pro 8. ročník ZŠ Anotace – rysy architektury, stavby, hudební představitelé zábavnou poznávací formou

Klasicismus Vznik v 18. stol. v době Francouzské revoluce Kopíroval prvky z antiky a renesance, zdůrazňoval rozum, střídmost Prvky v architektuře:  Trojúhelníkové štíty  Antické sloupy  Rovné linie Zámek Kačina

Budovaly se civilní stavby: (ne církevní) paláce, zámky, divadla, muzea, nádherné zahrady Zámek Ratibořice Zámek Lysice u Brna Přádelna Svatava Stavovské divadlo 1. úkol: Znáš další podobné zámky? 2. úkol: Ukaž na stavbách rysy klasicismu:

 Vysvětli pojmy:  Renesance:  Střídmost:  Antika:  Rovné linie: Úkoly: 1. Nakresli trojúhelníkový štít. 2. Nakresli antický sloup. 3. Nakresli jednoduchou klasicistní stavbu.

Poslechněte si známé ukázky skladatelů: WOLFGANG AMADEUS MOZART dEY LUDWIG VAN BEETHOVEN

 9ho_dvora.jpg 9ho_dvora.jpg  800px-Ratibo%C5%99ice_castle_whole.JPG 800px-Ratibo%C5%99ice_castle_whole.JPG    Zdroje fotografií: