KLÍČE KE KVALITĚ (METODIKA II.) Systém metodické, informační a komunikační podpory při zavádění školních vzdělávacích programů s orientací na rozvoj klíčových.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola, Matice školské 3, České Budějovice
Advertisements

Revize RVP SKAV, KULATÝ STŮL KE VZDĚLÁVACÍ POLITICE Praha
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost • V roce 2012 se Střední odborné učiliště zapojilo do Operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost.
ECVET v Programu celoživotního učení
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
CZ / /0314 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Vedlejší specializace MARKETING (3MK)
Živá historie konference Informační gramotnost – témata, trendy, inspirace Adéla Dilhofová Jiří Zounek.
RNDr. Eva Zelendová PaedDr. Karel Tomek VÚP Praha září 2008
Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici Fakulta prírodných vied Katedra environmentálneho manažérstva Klub ekologické výchovy, o.s. Praha Podmínky a.
Finanční gramotnost v počátečním vzdělávání
Koncepce DVPP pro Českou republiku. Obsah prezentace Cíle koncepce a rámec její tvorby Obsah koncepce Priority státní vzdělávací politiky Poradní sbor.
Národní tým expertů ECVET Národní tým expertů ECVET Šíření a podpora evropského nástroje pro zvýšení kvality mobilit ECVET a jeho zavádění.
Další vývoj přiřazování kvalifikací k EQF v České republice Miroslav Kadlec, Praha,
Implementace ECVET v České republice. HLAVNÍ ZÁSADY ECVET Nástroj k podporování mobility Využití v počátečním i dalším vzdělávání Podpoření stáží v ČR.
Šíření povědomí o Evropské strategii zaměstnanosti Národní vzdělávací fond PhDr. Miroslava Kopicová.
RVP PV a jeho realizace v MŠ – předškolní vzdělávání v uplynulých 10 letech Zora Syslová.
Mgr. Lucie Holacká, Národní institut pro další vzdělávání
Informační kulturní portál
CZ / /0003 Digitalizace – digitální vysílání jako nová technologie a nový trh Hermes o.s. Czech Digital Group, Newton College Jan Vávra,
Mgr. Alena Hesová Podpora finanční gramotnosti prostřednictvím Metodického portálu
PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D.
Projekt METODIKA II Vítejte na dnešní prezentaci.
METODICKÝ SEMINÁŘ ETWINNING. eTwinning eTwinning Partnerství škol v Evropě Projekty spolupráce na dálku Komunita evropský škol.
Rámcové a školní vzdělávací programy
Tematické setkání externí skupiny MŠMT Prioritní osa 4 OP Výzkum, vývoj a vzdělávání Podpora celoživotního učení a rovného přístupu ke kvalitnímu.
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
© Radek Maca1 SCO 2005, Radek Maca odbor 55 - SIPVZ SIPVZ a nový školský zákon.
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/ Příjemce podpory: Vysočina Education Partner projektu: Kraj Vysočina Rozpočet projektu: ca ,- Kč.
Kariérní systém učitelů PhDr. Jitka Miklová, MŠMT
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
Přínos projektu VIP Kariéra II – Kariérové poradenství v podmínkách kurikulární reformy Ing. Jiří Vojtěch, hlavní manažér projektu, vedoucí oddělení pro.
Ředitel Název operačního programu: OP VK Název prioritní osy: Počáteční vzdělávání Název oblasti podpory: Další vzdělávání pracovníků škol a školských.
Projektový záměr Podpora pedagogů MŠ Odborná diskuze MŠMT,
PRAKTICKÁ PODPORA ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVY S VYUŽITÍM AUDIOVIZUÁLNÍCH PROSTŘEDKŮ reg.číslo:CZ.1.07/1.1.00/ Člověk v tísni o.p.s. vzdělávací program.
Nová závěrečná zkouška 2 Individuální projekt národní.
KLÍČ Klíčové kompetence v počátečním vzdělávání Barbara Čechová Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
Nová závěrečná zkouška 2 Individuální projekt národní Kulatý stůl, MŠMT,
Úvodní konference projektu Kreativní a kompetentní učitel CZ.1.07/1.3.06/ Třeboň, 7. září 2010.
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
Tisková konference zahájení školního roku 2008/2009 MŠMT
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
„Podpora činnosti základního uměleckého školství při realizaci výuky podle Rámcového vzdělávacího programu pro umělecké obory základního uměleckého vzdělávání“
Kurikulum G Podpora učitelů gymnázií jako pilířů kvality vzdělávání Lucie Slejšková Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
Kurikulum G Mgr. Lucie Hučínová-Slejšková, PhDr. Stanislava Krčková.
Učitelé pro učitele UPROU ( ). UPROU  Tento projekt je spolufinancován Evropským sociální fondem (75%) a státním rozpočtem ČR (25%).  OP RLZ.
NZZ – Nová závěrečná zkouška IPN Dana Kočková, NÚOV MŠMT,
Minikonference Gymnázium Brno - Řečkovice 17.červen 2010
Šablony OP VVV a podpora nadání
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Multimediální podpora výuky klinických oborů RITM a MEFANET: Přehled aktivit a návrh meziuniverzitní spolupráce při vytváření vzdělávací sítě lékařských.
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
TTnet (Training of Trainers Network)
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Budování kapacit pro rozvoj škol II
Cíle, vize a obsah projektu PPUČ
Komplexní systém hodnocení
Aktuální stav dalšího vzdělávání a vize do budoucna
Klíčové kompetence v počátečním vzdělávání KLÍČ
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Hlavní manažér SP Kvalita I
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Transkript prezentace:

KLÍČE KE KVALITĚ (METODIKA II.) Systém metodické, informační a komunikační podpory při zavádění školních vzdělávacích programů s orientací na rozvoj klíčových kompetencí a růst kvality vzdělávání PhDr. Stanislava Krčková; PhDr. Ondřej Neumajer, Ph.D.; Mgr. Zdeněk Slejška prezentace MŠMT, leden 2008

Smysl projektu Zvýšit kvalitu počátečního vzdělávání podporou rozvoje metodických dovedností učitelů. Urychlit tempo inovací ve vzdělávání využitím potenciálu moderních informačních a komunikačních technologií. Vytvořit předpoklady pro intenzivní rozvoj klíčových kompetencí žáků v počátečním vzdělávání. Snížit zbytečnou psychickou zátěž pedagogů způsobenou nedostatečnou podporou a servisem při jejich přípravě na vzdělávání žáků a jejich vlastním dalším vzdělávání.

Cíl projektu Zajistit učitelům rozsáhlý soubor materiálů a informačních zdrojů, které jim pomohou při tvorbě a realizaci školních vzdělávacích programů a především při vlastní moderní a efektivní výuce. Základní charakteristiky tohoto souboru: Komplexní Snadno a rychle dostupný Strukturovaný Odborně garantovaný

1) Zájem pedagogů o metodickou podporu Preference pomoci při realizaci ŠVP – podpora v oblasti metodických materiálů > výzkum NIDV v rámci projektu Koordinátor Východiska Nejpreferovanější forma vzdělávání – internetový vzdělávací portál > šetření PedF MU v rámci studie zaměřené na tvorbu a realizaci ŠVP (J. Beran, J. Mareš, S. Ježek)

2) Potřeby společnosti proměna školy s analogií směru web 2.0 na školu sdílení a rozšiřování zkušeností díky spolupráci = trend současné doby národní vzdělávací portál - nutnost jedné platformy, která by poskytovala komplexní podporu učitelům – studie dr. B. Brdičky Český národní vzdělávací portál pro XXI. století

Vývoj Metodického portálu potřeba portálových služeb v souvislosti s počátkem kurikulární reformy (RVP PV) – rezortní projekt V roce 2005 byl spuštěn zkušební provoz portálu (jaro sekce předškolního vzdělávání, podzim sekce základního a gymnaziálního vzdělávání). V roce 2006 byla na základě vyhodnocení pilotáže upravena jeho struktura a vytvořena nová grafická podoba. Dne byl na tiskové konferenci v Praze spuštěn ostrý provoz portálu.

Současný stav Nárůst sledovanosti portálu z cca 400 jedinečných IP adres denně na začátku roku 2006 na současných cca 2100 (statistiky dle standardu provádí nezávislá firma Toplist). Od začátku projektu bylo na portálu uveřejněno celkem 1260 nových příspěvků ve všech sekcích vzdělávání. Celkem na portál přispělo 520 autorů. Autorská základna se dá rozdělit na tři kategorie – pedagogové ze škol; VŠ a jednotliví odborníci; NNO. Rozšíření metodické podpory o úložiště „digitálních učebních materiálů“digitálních učebních materiálů

Kam dál? Mezinárodní spolupráce – LRE. Rozšíření metodické podpory o další části. Soustředění výstupů jiných projektů na jednu platformu. Vývoj v souvislosti se vzdělávacími trendy v ICT. Využití pro DVPP. Rozšíření hlavních sekcí a uživatelské i autorské základny.

Jak na to? Název: Shromažďování, kritická revize a elektronická prezentace příspěvků teoretické i praktické povahy Cíl: Zvýšení počtu příspěvků v rámci jednotlivých oborů či dalších sekcí, publikování kvalitních a odborně garantovaných příspěvků propojených s očekávanými výstupy. Postup: S využitím sítě regionálních koordinátorů vyhledávat školy a autory, kteří jsou ochotni nabídnout svoje know-how a rozšířit tak základnu současných autorů. Udržení garance kvality pomocí recenzentů. Výstupy: metodických příspěvků různé povahy (výukové lekce, popisy školních projektů, studie, příklady dobré praxe, překlady zkušeností ze zahraničí,atd.) Aktivita A

Název: Shromažďování, kritická revize a elektronická prezentace digitálních vzdělávacích objektů Cíl: Zpřístupnění garantovaných učebních materiálů použitelných při výuce. Postup: Spoluprací s učiteli vybudovat platformu výměny učebních materiálů použitelných přímo ve výuce, s garancí odborných recenzentů a s ošetřením autorských práv všech materiálů. Výstupy: 6500 digitálních učebních materiálů navázaných na očekávané výstupy v RVP vyhledatelných pomocí víceúrovňových filtrů. Aktivita B

Název: Vytváření moderních informačních nástrojů pro sdílení zkušeností pedagogů navzájem a vývoj technologických prvků Cíl: Vytvoření fungující odborné komunity sdílející zkušenosti a podpora nových trendů ICT využitelných ve vzdělávání. Postup: Sledování vzdělávacích trendů a technologických prvků v ICT, analýza využitelnosti a jejich následná implementace. Vytváření podmínek pro tvorbu aktivní komunity pomocí netmoderace a stimulujících prvků. Výstupy: nové technologické prvky umístěné na portálu a komunita pedagogů využívající portál. Aktivita C

Název: Vytvoření e-learningového prostoru pro vzdělávání v oblastech oborových metodik a didaktik i aktuálních trendech ve vzdělávání Cíl: Zprostředkovat možnost dalšího vzdělávání v oblastech nadoborového vzdělávání. Postup: S pomocí odborníků vytvoření kursů, které by byly následně nabídnuty pedagogické veřejnosti formou e-learningu. Výstupy: 15 kursů umístěných na Metodickém portálu a cca 650 absolventů kursu. Aktivita D

Název: Informační a propagační podpora portálu a organizace a řízení projektu Cíl: Povědomí o možnostech Metodického portálu mezi pedagogickou veřejností a efektivní řízení celého projektu. Postup: Plánovaná a řízená marketingová strategie a účelné vedení a řízení celého realizačního týmu projektu. Výstupy: konference, tiskové zprávy, prezentace, setkání, tištěné a elektronické informační a propagační materiály, sborníky, DVD Aktivita E

Rozpočet Celkový rozpočet: ,- Kč Rámcový rozklad: 1)propagace, prezentace, semináře, konference, vzdělávání ,- Kč 2)příspěvky - tvorba, recenze, vyhledávání, editace, sborníky, DVD ,- Kč 3)pronájem + služby, režie (telefon, internet, poštovné), audit, projektový tým - interní osobní náklady VÚP, NÚOV ,- Kč

Vazba na jiné projekty IS-Edu společný koordinační tým, spolupráce na naplňování portálu MŠMT Autoevaluace, Klíčové kompetence spolupráce s realizačními týmy - poskytování informací prostřednictvím tematických vstupů Kurikulum G, Kurikulum S průběžné zveřejňování komentovaných ukázek ze ŠVP, metodických materiálů, příkladů dobré praxe apod.

Děkujeme za pozornost Kontakty: Stanislava Krčková – Ondřej Neumajer – Zdeněk Slejška –