AJ - přítomný čas Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
AJ - přítomný čas Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Advertisements

Cvičení 3: Přítomný čas prostý a přítomný čas průběhový
Vyjádření budoucnosti - …. GOING TO …
Číslo: VY_32_INOVACE_15_07 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Present.
PAST SIMPLE (MINULÝ ČAS PROSTÝ) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Michaela Kuklová. Dostupné z Metodického portálu
Past simple & past continuous
PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ.
PRESENT SIMPLE PRESENT CONTINUOUS
Přítomný čas PRŮBĚHOVÝ Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivity III/2 Sada Anglický jazyk Název Present continuous Klíčová slova přítomný čas průběhový,
Used to/ would, be/ get used to Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Základní škola, Ostrava-Poruba, I. Sekaniny 1804, příspěvková organizace Název projektu ◦ Zkvalitnění vzdělávání na ZŠ I.Sekaniny - Škola pro 21. století.
Právě chystám snídani. Právě píše úkol. Právě se díváme na televizi. Proč se mi směješ? Proč odcházíš? Těšíš se na prázdniny? Co to jíš? Kam jdeš? Jdeme.
Present Continuous (Přítomný čas průběhový).  Probíhá právě teď,  vyjadřuje jistou, zajištěnou, naplánovanou budoucnost  Now, just now, at the moment,
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Present simple Present continuous
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_43.
Present Continuous (Přítomný čas průběhový).  Probíhá právě teď,  vyjadřuje jistou, zajištěnou, naplánovanou budoucnost  Now, just now, at the moment,
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Číslo: VY_32_INOVACE_15_09 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Present.
Přítomný čas prostý Present simple Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alice Javoříková. Dostupné z Metodického portálu.
Present Continuous Tense Questions
Present simple Přítomný čas prostý. Probíhá opakovaně, často, vždycky, nikdy, obvykle, zřídka…. On Saturday, at five o´clock, on my birthday, every day,
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka Projekty SIPVZ Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006.
Past Continuous – tvar a použití
Second conditional – tvar a použití Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_AJ_19 TÉMA:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Adverbs of frequency Název sady: Project 2 Číslo projektu:
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Present Continuous Tense Název sady: Project 2 Číslo projektu:
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ Vyjadřuje děje, které jsou pořád nebo se.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Název školy:Základní škola Městec Králové Autor:Mgr. Marcela Kloučková Název:VY_32_INOVACE_07_Aj6 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Téma:přítomné časy.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
VY_32_INOVACE_09 Anglický jazyk 4.tř. Present simple and present continuous. Name:
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková What are you doing now?
Present Tenses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Present Simple Tense Název sady: Přítomný čas prostý Číslo.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: PaedDr. Milena Holcnerová NÁZEV:VY_22_INOVACE_18_AJ8_PRESENT TENSES TEMA:PRESENT TENSES ČÍSLO PROJEKTU:
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ Přítomný čas průběhový popisuje děj,
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Present simple, present continuous Název sady: Project 1.
 Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Bc. Lucie Ševčíková  VY_22_INOVACE_2.2.2 AJ8,9g_34  Téma: pomocná slovesa 
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
VY_32_Inovace_ Present simple - question
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, přísp.organizace
PRESENT CONTINUOUS aneb přítomný čas průběhový
Autor: Mgr. Renata Václavíčková
ANGLICKÝ JAZYK – 7. ROČNÍK
Present simple and present continuous
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Mgr. Jaroslava Majlišová Název prezentace: (DUMu) GRAMMAR – TEST 3
VY_32_INOVACE_222_Časy sloves
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
REVISION OF TENSES Anotace: Materiál je určen žáků 8
PRESENT CONTINUOS Autorka: Mgr. Bohumila Navrátilová Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU PENÍZE ŠKOLÁM.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autor: Mgr. Renata Václavíčková
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Present simple Negative +question
Dále si procvičí nejčastější situace, při kterých se časy používají
VY_32_INOVACE_228_Přítomný čas průb.
Past simple – minulý čas prostý
Present tenses Mgr. Lucia Púčková VY_32_Inovace_19 PL-3
(Přítomný čas průběhový)
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_42_ time prepositions Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Past simple x Past continous
Transkript prezentace:

AJ - přítomný čas Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Přítomný čas Přítomný čas prostý Používá se pro vyjádření něčeho, co dělám pravidelně –Každé pondělí chodím plavat. –I go to swim every Monday. něčeho, co je stále pravda –Slunce vychází na východě. –The sun rises in the East. –Jsem student. –I am a student. něčeho, co se opakuje (často, občas, někdy...) –Často navštěvuji babičku. –I often visit my gradmother. pocitů –Mám rád čokoládu. Myslí si, že je to hezké. –I like chocolate. He thinks it is nice. Přítomný čas průběhový Používá se pro vyjádření něčeho, co dělám „právě teď“ –Píšu domácí úkol. (teď) –I am writing my homework. něčeho, co probíhá –Svítí sluníčko. –The sun is shining. (svítilo před chvílí, svítí teď a bude svítit i za chvíli) Rozeznáváme dva typy přítomného času:

Všimli jste si rozdílu? Přítomný čas prostý Větu v přítomném času prostém vytvoříme pomocí infinitivu slovesa: –Hraji na klavír (umím hrát na klavír). –I play a piano. –Jezdím na koni (umím jezdit na koni). –I ride horses. –V zimě padá sníh. –Snow falls in winter. –Jsem programátor. –I am a programmer. –Můj otec je policista. –My father is a police officer. Přítomný čas průběhový Větu v přítomném času průběhovém vytvoříme pomocí slovesa to be + významového slovesa + koncovka –ing –Hraji na klavír (právě teď trénuji). –I am playing a piano. –Jezdím na koni (právě teď). –I am riding a horse. –Podívej, padá sníh! –Look, it is snowing!

Jak vytvořit anglickou větu v přítomném času prostém

… a česky

Jak vytvořit anglickou větu v přítomném času průběhovém

… a česky

Jiný pohled na přítomný čas průběhový Mohli bychom zkusit přeložit anglickou větu v přítomném průběhovém čase trochu jinak – maličko kostrbatě, ale možná nám to pomůže ;o) Např. –I am cleaning windows. –Já jsem čistící okna. (právě teď jsem ve stavu čištění oken) –You are going too fast! –Ty jsi jedoucí příliš rychle! (právě teď jsi ve stavu, kdy jedeš příliš rychle) –We are having a good time. –My jsme mající dobrou zábavu. (právě teď jsme ve stavu, kdy se dobře bavíme) Pokud si můžeme větu říct tak, že jsme, vyskytujeme se v nějakém stavu, pak je to věta vhodná pro přítomný čas průběhový.

Jak ještě mohu poznat, zda jde o přítomný čas prostý, nebo průběhový? Přítomný čas prostý má obvykle vyjádření opakování (často, nikdy, každou středu, občas, …) Přítomný čas průběhový, pokud má vyjádření času, pak teď, v tento okamžik

Cvičení – doplň správnou formu slovesa v závorce My sister is (be) a programmer. She usually works (work) late at night. Do not disturb me, I am watching (watch) TV! I get up (get up) at six o’clock every morning. His brother likes (like) animals and wants (want) to be a vet. My father gives (give) me £10 a week as my pocket money. We drive (drive) on the right hand-side of the road in our country.

A: „What are you doing (do) at the moment?“ B: „I am eating (eat) my lunch.“ A: „Where are (be) you from?“ B: „I am (be) from Japan.“ The weather is (be) terrible today. It is (be) still raining. Excuse me, I am looking (look) for this address. Oh no! The lift is not working (not work) again! The food smells (smell) delicious! A: How often do you play (play) tennis? B: I practise (practise) every day and I think (think) my technique is getting (get) better and better.