 Z latinského slova „cultura“ – co je pěstováno  Soubor materiálních a duchovních hodnot vytvořených lidmi v průběhu vývoje společnosti  Materiální.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Co je estetika?  věda o podstatě a formách tvorby podle zákonů krásy  základ osvojení světa jako tvůrčí,cílevědomé činnosti lidí-estetické osvojování.
Advertisements

Kultura Zabývající vědy jsou etnografie, antropologie, kulturologie.
Název SŠ: Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace Číslo projektu:CZ.107/1.500/ Název projektu: Moderní škola Předmět:Český.
JAZYKOVĚDA, JAZYKOVÁ KULTURA, ŘEČ A JAZYK
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
 VY_32_INOVACE_16_09  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Obecné poučení o literatuře
Slovníček pojmů Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Lidé a příroda.
Občanská výchova Milan Šimek
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství
MGR. MICHAL OBLOUK KULTURA A JEJÍ PROJEVY. KULTURA slovo latinského původu, colere = pěstovat od 16. století se používá pro označení vybraných lidských.
 VY_32_INOVACE_16_20  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Obsah předmětu Základní pojmy Umělecké styly
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. SADA č.22I Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO.
Název školy Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP Název OP OP Vzdělávání.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
KULTURA Jitka Nešněrová.
Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Rozsáhlé oblasti se specifickým historickým vývojem, během kterého se vyvinuly charakteristické kulturní znaky obyvatelstva. SVĚTOVÉ.
Výtvarné umění.
VY_32_INOVACE_16_02 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Civilizace, kultura, instituce, sociální agregáty
KRÁSA KOLEM NÁS Jako kýč jsou v umění označována díla, která jsou příliš okázalá, rušivá. Jedná se také o laciné napodobeniny a nekvalitní ztvárnění určitých.
Pokus se vysvětlit pojem KULTURA.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_406.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník:
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
1 HISTORICKÝ PROSEMINÁŘ Postup v rámci bakalářského studia oboru Dějin křesťanského umění na KTF UK: INTERDISCIPLINÁRNÍ CVIČENÍ HISTORICKÝ PROSEMINÁŘ SEMINÁŘ.
= prostředek lidské komunikace
Úvod do ekologie Zkus na kousek papíru napsat co si myslíš že znamenají tyto pojmy: 1.Ekologie 2.Environmentální výchova 3.Udržitelný rozvoj.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_TOMAS_VASATA_CLOVEK _VE_SPOLECNOSTI_KULTURNI_DEDICTVI_06 Název školyStřední škola služeb,
KULTURA Barbořáková Šárka, Pěkníková Noemi. KULTURA (LAT. CULTURA, „CO JE TŘEBA PĚSTOVAT“)  V užším slova smyslu: soubor vybraných a tvůrčích lidských.
 Souhrn hybných činitelů v činnostech, učení a osobnosti  Skutečnosti, které jedince podněcují, podporují nebo naopak tlumí, aby něco konal či nekonal.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_4_11_Sebepoznávání a sebepojetí Číslo projektu:
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
VY_32_INOVACE_41 DĚJINY KULTURY. VY_32_INOVACE_41 DĚJINY KULTURY.
UMĚNÍ, VÍRA A NÁBOŽENSTVÍ
Ekonomika – základní pojmy.
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Vztahy a pravidla soužití - rodina
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
I. Úvod do předmětu 1a. Historie a dějepisectví, historické prameny, metody historické práce.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Kultura Vladimír Velešík.
VY_32_INOVACE_41_Člověk a kultura
Socializace Kejřová.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
výtvarné vyjadřování od nejstarších dob
SŠ oděvní, služeb a ekonomiky Červený Kostelec
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
KULTURA Společenská kultura Kultura ; VY_32_INOVACE_D3_01
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
Transkript prezentace:

 Z latinského slova „cultura“ – co je pěstováno  Soubor materiálních a duchovních hodnot vytvořených lidmi v průběhu vývoje společnosti  Materiální hodnoty – lidské produkty, můžeme si na ně sáhnout (domy, oblečení, zbraně…)  Duchovní hodnoty – názory lidí, vzdělání, představy, poznatky vědy

Archeologická kultura  Soubor památek a jevů z minulosti  Názvy vznikaly podle místa nalezišť nebo výrazných znaků (k. lužická, k. se zvoncovými poháry…)

Zemědělská kultura  Zúrodnění půdy, pěstování užitkových rostlin

Kultura jazyka  Úroveň jazykového vyjadřování  Péče o užívání spisovného jazyka

Kultura bydlení  Způsob bydlení, místo bytu  Vnitřní i vnější vybavení bytu

Kultura práce a pracovního prostředí  Vybavení pracoviště  Pracovní podmínky, které zlepšují úroveň práce

Kultura cestování  Úroveň cestování, chování cestujících  Vybavení a čistota dopravních prostředků

Kultura životního prostředí  Zabývá se prostředím, ve kterém žijeme, jeho zlepšováním

Kultura stolování  Zabývá se stolováním v různých zemí, jejich zvyky a tradicemi

Kultura oblékání  Zabývá se oblečením na různé příležitosti i vhodným oblečením v různých zemí

 Má mnoho významů:  U jako dovednost v určitém oboru (kuchařské, vojenské, lékařské umění)  U jako soubor uměleckých děl a tvorby literatura, divadlo, tanec, film, hudba, výtvarné umění (architektura, malířství, grafika, sochařství, užité umění – např. umělecké kovářství, keramika…)

 Estetická – slouží k uspokojování potřeby člověka po kráse  Komunikativní – každé umění o něčem vypovídá, má určité poselství  Poznávací – umožňuje poznávat život v jiných zemích, krajích, v jiné době

 JANOŠKOVÁ, D. a kol. Občanská výchova 7 Rodinná výchova 7. Plzeň: Fraus,  VALENTA, M. Občanská výchova pro 7. ročník. Praha: SPL Práce,1996.   %AD %AD