Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/34.0048 Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Advertisements

NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI VY_32_INOVACE_16_1_5 NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
VÝPOČET ČISTÉ MZDY VY_32_INOVACE_12_1_5 VÝPOČET ČISTÉ MZDY Autor: Ing. Jana Rauscherová Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace Gymnázium a Střední.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
VY_32_INOVACE_12_1_7 Ing. Jan Voříšek  V současné době známe několik desítek milionů organických látek a každý rok se objevují a vyvíjejí nové látky.
Kamarádství, přátelství. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ŠKOLNÍ BRANDÝS N/L – STARÁ BOLESLAV AUTOR: MGR. VĚRA BLAŽÍČKOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_VÝCHOVA KE ZDRAVÍ TEMA: KUŘÁCTVÍ ČÍSLO PROJEKTU:
Spoje potrubí-zákl. informace1 VY_32_INOVACE_441.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ VY_32_INOVACE_14_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
VY_32_INOVACE_16_20_kouření. Spoj název s obrázkem.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
ALKALOIDY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_09_26.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD VY_32_INOVACE_15_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
SŠHS Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Libuše Hajná Název šablony VY_32_INOVACE CHE Název DUMuCHE E Stupeň a typ vzděláváníOdborné.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Energetická hodnota potravin (EH)
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
AUTOR: Mgr. Markéta Dornicová
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Výchova ke zdraví – důsledky závislostí
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Současná architektura
Název projektu: Moderní škola
Vzduch VY_32_INOVACE_1A_15 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Hrubá a čistá mzda, pojištění, daně 1 – Hrubá a čistá mzda
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Alena Dohnalová Číslo
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor: Mgr. Dagmar Šaflová
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_09
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
VY_32_INOVACE_10_2_7 Ing. Jan Voříšek
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Globální problémy současného světa 3 – Populační vývoj, negramotnost
PŘÍRODOVĚDA JEDOVATÉ ZLOZVYKY
Sada 2 Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Střední škola obchodně technická s. r. o.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
3/4 takt 3. ročník.
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková organizace Kouření cigaret Autor: Mgr. Jana Votavová VY_32_INOVACE_8_2_4

Kouření cigaret VY_32_INOVACE_8_2 _4 Mgr. Jana Votavová Obr.1

Kouření vdechování tabákového kouře kouřem se do organismu dostane 2000 nejrůznějších chemických látek v tabáku se vyskytuje rostlinný alkaloid nikotin - důležitý vliv na lidský mozek – způsobuje psychosociální závislost

Diskuse – proč lidé kouří V jakých situacích si lidé zapálí cigaretu? Při jaké příležitosti se kouří? Kde se smí a nesmí kouřit?

Vliv kouření Nikotin se vstřebává sliznicí ústní dutiny nebo z plic. Nikotin se váže v mozku na receptory. Tyto receptory pak napomáhají k lepšímu soustředění. Jestliže je nikotinu vyšší množství, může mít uklidňující účinky. Kouření podporuje činnost střev. Negativní vliv kouření Téměř 4 miliony lidí ročně zemřou na následky kouření. Kouření je příčinou  nemocí srdce a cév  rakoviny plic, rakoviny močového měchýře a rakoviny slinivky břišní  chronických plicních onemocnění

Kouření zapříčiňuje pokles plodnosti u mužů Díky kouření vznikají žaludeční vředy a zvyšuje se riziko vzniku lupénky. Kuřák diabetik je více ohrožen nemocemi očí a ledvin. Cigaretový kouř je silně rakovinotvorný. Mnoho chemikálií, které obsahuje, vyvolává zhoubné bujení. Čím mladší je začínající kuřák, tím vyšší je riziko vzniku rakoviny.

Skupinová práce Vytvořte leták, který bude upozorňovat na škodlivost kouření

CHOPN Chronická obstrukční plicní nemoc Srovnání zdravé plíce a plíce kuřáka Obr.2

Pasivní kouření nastává, když kouř jedné osoby kouřící tabákové výrobky (či kuřákovy zplodiny) je vdechováno jinými. Současné vědecké důkazy ukazují, že pasivní vystavení tabákovému kouři způsobuje smrt, nemoci a (někdy i trvalá) chronická postižení vedoucí ke zdravotnímu postižení, mj. astma

anketa 1) Kouřil jsi někdy cigaretu? ano – ne 2) Nabídl ti někdy kamarád cigaretu? ano – ne 3) Kouříš denně a) méně jak 5 cigaret b) více jak 5 cigaret c) nekouřím

Obr.1 - PAOLO NEO. Cigareta. [online]. [cit ]. Dostupné z: jako public domainhttp:// Obr.2 - JTRAVERS. Copd versus healthy lung.jpg. Wikimedia commons [online]. [cit ]. Dostupné z: jako public domainhttp://commons.wikimedia.org/wiki/File:Copd_versus_healthy_lung.jpg?uselan Kouření. Wikipedia [online]. [cit ]. Dostupné z: Kouření. Koureni.cz [online]. [cit ]. Dostupné z:

VY_32_INOVACE_8_2 _4 Téma sady: Výchova ke zdraví Vzdělávací obor:Biologie Název materiálu: Kouření cigaret Autor:Jana Votavová Rok vytvoření materiálu: 2012 Jazyk:čeština Druh učebního materiálu:prezentace s aktivizací žáka Cílová skupina:žák Stupeň a typ vzdělávání:základní – 2. stupeň, nižší stupeň víceletá gymnázia Typická věková skupina: let Klíčová slova:výživa, živiny, zdravý životní styl, Očekávaný výstup Žák chápe nebezpečí vyplývající z kouření. Vysvětlí důsledky vdechování cigaretového kouře. Anotace Prezentace je určená k seznámení s nebezpečím kouření cigaret a k posílení správných postojů v této oblasti. Pokyny pro práci s materiálem Prezentace předkládá jednotlivá nebezpečí spojená s kouřením cigaret.Téma je vhodné doplnit diskusí se žáky. Cílem skupinové práce – vytvoření letáku – je posílení správných postojů. Práce je vhodné okomentovat a popř. vystavit. Anketa je určena k uvědomění si, kolik dětí se již s cigaretou setkalo, je vhodné výsledky rozebrat a popř. doplnit diskusí. Výsledky mohou sloužit i jako monitorovací nástroj v rámci prevence.