R EKLAMA A JEJÍ DRUHY PaedDr. Milan Báča. Hlavní úkoly reklamy Hlavní úkoly reklamy K hlavním úkolům reklamy patří:  zvýšit tržby z prodeje produktu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín ČESKÁ REPUBLIKA – KVARTÉR, MALOOBCHOD.
Advertisements

AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Marketing, marketingové.
Reklama v rozhodování firmy. Reklamní výdaje a jejich účinnost
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Reklama v marketingu Obsah Pojem reklama, znaky reklamy Druhy reklamy
Sociální reklama v rukou konzumu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_17.
Úvod do marketingu Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing. Dana Gebauerová a Ing. Romana Venclíková. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší.
Tento produkt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Environmentální Vzdělávání a výchova.
Téma lze vyučovat i v jiných oborech.
Marketing a sport Ing. Petr Hedrlín.
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
Aktivita č.2: Podnikání a právo
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
VÝZNAM A FORMY MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
ZÁKLADNÍ INFORMACE O REKLAMĚ Reklama TV spot Rozhlasový spot Billboard Leták ve schránce Inzerce v novinách Reklama v časopisech Bannery na internetu Spam.
Marketingová komunikace
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_246 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
VEŘEJNÁ EKONOMIKA A SPRÁVA
Základní škola a mateřská škola T. G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
NEVLÁDNÍ NEZISKOVÉ ORGANIZACE (NNO)
NEZISKOVÉ ORGANIZACE VYMEZENÍ, VÝZNAM. 2 Občanská společnost občan Soukromý sektor stát VEŘ. PROSTOR Dána institucemi a organizacemi různého charakteru.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
MARKETINGOVÝ MIX.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
KOMUNIKAČNÍ SPECIFIKA IN STORE KOMUNIKACE
Reklama 8. ročník. Definice takové sdělení, které má příjemce ovlivnit, aby se nějak choval nebo aby zaujal určitý postoj takové sdělení, které má příjemce.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Občanská společnost VY_INOVACE_32_OBN_920 Autor: Mgr. Marcela Šudichová Vytvořeno: leden 2013 Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola.
Vítejte na Marketingu.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Jana Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_PEDAGOGIKA_PSYCHOLOGIE_09.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Neziskové formy podniku -> Ekonomika a neziskový sektor Ekonomika a neziskový sektor
FINANČNÍ GRAMOTNOST REKLAMA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Výzkumné komunity / Privátní panely / Výzkum trhu Firemní dárcovství Radek Jiřičný Research Director
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Veronika Poláčková Název materiálu:
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_078 Jméno autora: Blanka Zbožínková Název.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_62_INOVACE_2801_reklama Téma: Reklama a její klady a zápory Číslo projektu:
On-line marketing a jeho možnosti Co uvidíte?  Význam on-line marketingu  Celkový pohled na internet  Sociální sítě  Vychytávky na internetu.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Zdeňka Bitterová Název materiálu:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Zdeňka Bitterová Název materiálu:
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Finanční gramotnost Tematický.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Ing. Zdeňka Bitterová Název materiálu:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Ernest Seifert Název materiálu:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Ernest Seifert Název materiálu:
Marketing neziskových organizací
Vítejte na Marketingu.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Michala Čepková Název materiálu:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Ernest Seifert Název materiálu:
Marketingová komunikace
Piktogram reklama logo
Firemní dárcovství Radek Jiřičný Research Director
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Ing. Zdeňka Bitterová Název materiálu:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Renata Pitrová Název materiálu:
Transkript prezentace:

R EKLAMA A JEJÍ DRUHY PaedDr. Milan Báča

Hlavní úkoly reklamy Hlavní úkoly reklamy K hlavním úkolům reklamy patří:  zvýšit tržby z prodeje produktu  posílení finanční pozice  vytvoření silné značky  zvýšení poptávky po výrobcích  vytvoření pozitivní image  prezentovat názor a přesvědčovat  upozornit na problém  usilovat o změnu názorů, postojů i chování

Druhy reklamy Druhy reklamy  Reklama komerční  Reklama politická (ideová)  Reklama sociální

Reklama komerční Reklama komerční Nejčastější druh reklamy Úkol: Pokuste se ve dvojici charakterizovat cíle komerční reklamy

Reklama komerční - cíle Reklama komerční - cíle 1)informovat veřejnost o nějakém novém zboží nebo službě tak, aby vzbudila u případných zákazníků zájem o produkt, 2)přesvědčit zákazníka kvalitě a výhodnosti daného zboží či služby tak, aby si daný produkt zakoupil, 3)vybízet zákazníka k zájmu o zboží a služby 4) připomínat veřejnosti zboží, službu, značku tak, aby si v případě nákupu na produkt vzpomněl.

Reklama komerční - dělení Reklama komerční - dělení produktová reklama cílem této komerční reklamy je propagovat nějaký produkt (výrobek či službu) Uveďte příklady značková (brandová) reklama je zaměřena na podporu a zviditelnění značky (názvu firmy, jejího loga) Uveďte příklady

Příklad komerční reklamy 1 Komerční reklama 1 (Reklama na kosmetický přípravek)

Příklad komerční reklamy 2 Komerční reklama 2 (Reklamní banner firmy Baťa)

Reklama politická (ideová) Reklama politická (ideová)  podpora náboženských hnutí, různých nadací, ekologických organizací, občanských sdružení apod. Uveďte příklady  prezentace politických subjektů nebo postojů, např. v období předvolební kampaně pro přesvědčování voličů (jejím cílem je v takovém případě oslovit voliče a přimět je k tomu, aby volili danou politickou stranu) Uveďte příklady

Příklad politické (ideové) reklamy 1 Politická reklama (pohled na plakátovací plochu před volbami)

Reklama sociální Reklama sociální je vytvářena především institucemi neziskového sektoru a státem (Nejde o ekonomický profit) Úkol: Pokuste se ve dvojici charakterizovat cíle sociální reklamy

Reklama sociální - cíle Reklama sociální - cíle 1)upozornit na nějaký společenský problém, Uveďte příklady 2)usilovat o změnu názorů, postojů a chování lidí vůči nějakému společenskému jevu, Uveďte příklady 3) Propagovat neziskové aktivity a organizace (dobročinné akce) a společensky pozitivní jevy, Uveďte příklady

Příklad sociální reklamy 1 Nemyslíš - zaplatíš

Příklad sociální reklamy 2 Normální je nekouřit

Reklama sociální vs. komerční Reklama sociální vs. komerční Pokuste se formulovat rozdíly mezi sociální a komerční reklamou Komerční reklama: její účinnost relativně dobře měřitelná (kolik zboží se prodalo, jak vzrostl prodej?), Sociální reklama: měření účinnosti sociální reklamy je problematické (snížilo se domácí násilí po odvysílání televizních spotů?)

Reklama sociální - zásady Reklama sociální - zásady  nesmí odrazovat, vzbuzovat nevoli či pohoršení  musí být přesvědčivá,  musí být inteligentní  musí být etická V komerční reklamě zákazník zažívá odlišný profit: uvěří a koupí si zboží, v sociální reklamě mu zůstává jen víra, že udělal něco prospěšného, pomohl potřebné věci, že nenaletěl.

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízeních. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. 1.Klipart sady MS OFFICE verze 2010