Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr. Hana Míčová Název: VY_32_INOVACE_36_D7 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2313 Téma: Střídavé hospodářství.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EVROPA PO ZÁMOŘSKÝCH OBJEVECH
Advertisements

Jak se žilo na konci 18. století obyčejným lidem?
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Život na počátku 19. století
Zemědělství České republiky.
VY_32_INOVACE_31_ Prvouka 3.ročník Polní plodiny
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_72_ČR – zemědělství AUTOR: Mgr. Marek Bury ROČNÍK, DATUM:
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu
ZMĚNY V HOSPODÁŘSTVÍ Mgr. Lenka Venclová 7.třída.
ZEMĚDĚLSTVÍ.
Společenské a hospodářské prostředí
Zemědělství ČR Rostlinná výroba
Zemědělství.
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Primární sektor hospodářství
Polní plodiny Filip Bordovský.
Hospodářské rostliny 4. ročník
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ.
Hospodářství České Republiky
Identifikátor materiálu:ICT_ x- xx Pořadové číslo projektuCZ.1.07./1.4.00/ Anotace AutorTomáš Lešingr Očekávaný výstup Speciální vzdělávací potřebyžádné.
SUCHOZEMSKÉ EKOSYSTÉMY I
SEKTORY SVĚTOVÉHO HOSPODÁŘSTVÍ
Mgr. Věra Vasiljevičová
Zemědělství ČR. Živočišná výroba Chov skotu Rozhodující odvětví v živočišné výrobě Mléko, hovězí maso, trus jako hnojivo Po celém území, zejména východní.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Okrasné a užitkové rostliny Název sady: Člověk a jeho svět.
ZEMĚDĚLSTVÍ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Titul. Jméno Příjmení. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Téma: Průmyslová revoluce v Anglii Vypracovala: Mgr. Monika Vlková, SPŠ Uh. Brod OB21-VVP-HUM-DEJ-MVLK-L
VY_32_INOVACE_Fi_III_04 Název Zemědělství /rostlinná výroba/ Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Hana Ježková Název prezentace (DUMu): 8. Půda a produkce potravin Název sady: Základy ekologie pro střední.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Dějepis Autor: Mgr. Zdeněk Kóňa Zemědělství, pole, louky, obilí, sklizeň. VENKOV VE STŘEDOVĚKU Co se nám vybaví,
Průmyslová revoluce 2 Velká Británie 18. a 19.století Zemědělství.
Předpoklady přechodu k průmyslové společnosti 18.stol. Základní škola Čelákovice VY_32_INOVACE_114_Přechod k průmyslové společnosti.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE V ČECHÁCH
Antonín Košíček Sára Šobková
Hospodářské plodiny.
MANUFAKTURY A PRVNÍ STROJE
VY_52_INOVACE_63_Zemědělství ČR
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Česko - zemědělství AUTOR: Mgr. Aleš Skála
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Brandýs n. L. – Stará Boleslav, Školní 291
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Užitkové rostliny, které se pěstují na polích nazýváme polní plodiny.
zpracovaný v rámci projektu
Hospodářské rostliny Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_08_10_Ekosystémy.
EVROPA HOSPODÁŘSTVÍ VY_32_INOVACE_07-47 Ročník: VIII. ročník
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Autor: Mgr. Eva Procházková
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
VLASTIVĚDA vypracovala: Mgr
FINANČNÍ GRAMOTNOST Ten dělá to a ten zas tohle
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Sada : Člověk a jeho společnost VY_32_INOVACE_ 05 Dějepis _8.ročník_02
Manufaktury Začínají vznikat v polovině 18. století
Společné znaky a dělení rostlin (opakování)
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ZEM Ě D Ě LSKÝ PR Ů MYSL Karafiátová Jana. Zemědělství je nedílnou součástí hospodářství Důležité nejen ve výrobě potravin a zemědělských produktů, ale.
Jak se žilo ve vrcholném středověku?
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
EKOSYSTÉM POLE je uměle vytvořený člověkem
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ.
Zemědělství Rozdělení dle vyspělosti zemí:
Manufaktury a první stroje polovina 18. století
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ.
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr. Hana Míčová Název: VY_32_INOVACE_36_D7 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: Střídavé hospodářství a manufaktury Anotace: Prezentace k výkladu o hospodářském rozvoji v 16. století Datum:

S TŘÍDAVÉ HOSPODÁŘSTVÍ A MANUFAKTURY Prezentace k doplnění výkladu

S TŘÍDAVÉ HOSPODÁŘSTVÍ Nahradilo trojpolní systém. Střídání plodin, aby nedocházelo k zbytečnému vysilování půdy. Vynechával se úhor. Příklad: jetel – ozimá obilovina – okopanina – jarní obilovina

S TŘÍDAVÉ HOSPODÁŘSTVÍ Nové postupy a plodiny: pluh se železnou radlicí a kolečky pícniny (jetel, vojtěška), později brambory a kukuřice plodiny pro manufaktury (len, konopí, chmel), chov ovcí pro vlnu rozšíření pěstování zeleniny, ovoce a luštěnin

M ANUFAKTURY Rozptýlená manufaktura Princip: Faktor obešel dělníky pracující v několika dílnách, nebo ve svých domech. Rozdal / prodal jim suroviny, vybral / odkoupil hotové zboží. Přechodný jev: Buď zanikly, nebo byly časem proměněny v soustředěné manufaktury.

M ANUFAKTURY Soustředěná manufaktura Velké dílny do nichž byla soustředěna výroba. Pracovníci se naučí pouze část postupu výroby (na rozdíl od řemeslníků). Výroba se zrychlí a zlevní.

M ANUFAKTURY Předpoklad vzniku - velká poptávka po určitém druhu zboží. Manus = ruka V manufakturách se pracovalo pouze ručně s pomocí nástrojů.

M ANUFAKTURY Textilní obory Sklářství Knihtisk Tiskárna

R UČNÍ SPŘÁDACÍ STROJE V MANUFAKTUŘE

T ECHNICKÝ POKROK vodní kola – mlýny, hamry, katry, lisovny čerpadla důlní vozíky na dřevěných kolejích zdokonalené způsoby tavení větrné mlýny

T KALCOVSKÝ STAV NA TKANÍ GOBELÍNŮ

S LÉVÁRNA KOVŮ

R UČNÍ VYTAHOVÁNÍ RUDY Z DOLŮ

C ITOVÁNO V LICENCI W IKIMEDIA C OMMONS Snímek 12: Slévárna kovů, Agricola Georgius ( ). Snímek 13: Ruční vytahování rudy z dolů, Agricola Georgius ( ). ng ng Další zdroje: Snímek 8: Tiskárna. Snímek 9: Ruční spřádací stroje v manufaktuře. Snímek 11: Tkalcovský stav na tkaní gobelínů, autor ČT24. pg