Autoevaluace I. a II. Karel Rýdl - Stanislav Michek - Martin Chvál (zástupci přípravného týmu)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
Advertisements

Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Nabízíme všem účastníkům projektu Posílení oborové zaměstnanosti absolventů Vytvoření poradenského servisu a aktivit pro stávající studenty, zájemce o.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ IPn - Autoevaluace Karel Rýdl - Stanislav Michek (zástupci přípravného týmu)
Zkušenosti města Valašské Meziříčí s rozvojovými projekty Město Valašské Meziříčí Zdeněk Studeník Praha
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. Vysoká škola podnikání, a.s. Tento projekt je spolufinancován Evropskou Unií a.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
Individuální projekt národní – „K2“ Kvalita a konkurenceschopnost v neformálním vzdělávání.
1 Koordinátor S 1 Příprava vedoucích pracovníků a koordinátorů středních odborných škol na tvorbu a realizaci ŠVP.
Evropské jazykové portfolio v praxi TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/3.2.04/ Název projektu:Inovace do praxe Název a číslo globálního grantu:Podpora nabídky dalšího vzdělávání v.
Září 2008Mgr. Lenka Schwarzová INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Výzva k předkládání žádostí o finanční podporu.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY CENTRUM PRIMÁRNÍ PREVENCE SEMIRAMIS o.s. Mgr. Simona Krajíčková.
Zkušenosti z inspekční činnosti ve školách s prvním stupněm Mgr. Miroslav Pospíšil, ČŠI Jihlava, leden 2011  hodnocení ŠVP  poznatky z inspekční činnosti.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
Projekt Statutárního města Jihlavy - Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava
Jsou venkovské školy horší než městské?
Tematické setkání k TVORBĚ INDIVIDUÁLNÍCH VZDĚLÁVACÍCH PLÁNŮ
Individuálně, ale společně a jinak
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Mgr. Jiří Starý Odbor strategického rozvoje
Ing. Kateřina Lichtenberková
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Komplexní systém hodnocení
Komplexní systém hodnocení
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
Úřad práce České republiky
Vlastní hodnocení školy Vítejte na dnešní přednášce RNDr. Jiří Kuhn,
Plánování ve školní tělesné výchově
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Vyšší odborná škola a Střední škola, Varnsdorf, příspěvková organizace
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Podpůrná opatření prvního stupně
Implementace Krajského akčního plánu Jihočeského kraje I
Náměty pro činnost Národního fóra
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Příspěvek na konferenci
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Workshop projektu systémová podpora sociální práce v obcích na téma:
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
Autoevaluace z pohledu
Centralizované rozvojové projekty 2017
Kultura a problematika přístupnosti kulturního bohatství ve vzdělávání neslyšících žáků ZŠ Mgr. et MgA. Mariana Koutská katedra speciální pedagogiky, Pedagogická.
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
STRATEGIE AGE MANAGEMENTU V ČESKÉ REPUBLICE CZ.1.04/5.1.01/
Projekt „Strategické řízení rozvoje elektronického zdravotnictví v resortu MZ“ a příprava resortních metodik rozvoje elektronického zdravotnictví v oblasti.
Vybrané cíle projektu KIPR
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Model intenzivní podpory
MAP rozvoje vzdělávání v SO ORP Neratovice
reg. číslo projektu: ​ CZ /0.0/0.0/17_052/
Model intenzivní podpory
Dotazníkové šetření II – koncepce a nastavení
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Akční plán - plánované společné aktivity
Život bez střeva , Praha.
Model intenzivní podpory
Ustavující jednání Řídícího výboru MAP II, Praha 1
Model intenzivní podpory
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.
„Postup města Chrudim k udržitelnému rozvoji pomocí MA 21“
Transkript prezentace:

Autoevaluace I. a II. Karel Rýdl - Stanislav Michek - Martin Chvál (zástupci přípravného týmu)

Proč tento projekt? Vývoj společnosti vyžaduje jinak připraveného člověka, Vývoj společnosti vyžaduje jinak připraveného člověka, jehož znaky jsou flexibilita, kreativita, sociální ohleduplnost a emocionalita, komunikativnost a profesionalita. jehož znaky jsou flexibilita, kreativita, sociální ohleduplnost a emocionalita, komunikativnost a profesionalita. Pod tímto tlakem dochází k proměně paradigmatu centrálně a direktivně řízených vzdělávacích procesů k jejich autonomnímu chování a jednání. Pod tímto tlakem dochází k proměně paradigmatu centrálně a direktivně řízených vzdělávacích procesů k jejich autonomnímu chování a jednání. Autonomní projevy vyžadují pro vlastní další efektivní rozvoj zpětnou vazbu v podobě různých forem a metod evaluačních procesů. Autonomní projevy vyžadují pro vlastní další efektivní rozvoj zpětnou vazbu v podobě různých forem a metod evaluačních procesů. Tento projekt navrhne a podpoří pro českou vzdělávací soustavu Tento projekt navrhne a podpoří pro českou vzdělávací soustavu efektivní (auto)evaluační procesy.

Komparativní přístup Vyhodnocení a aplikace účelných jednotlivých zahraničních zkušeností, Vyhodnocení a aplikace účelných jednotlivých zahraničních zkušeností, i když nikde na světě není uspokojivý systém zaveden (dynamičnost a proměnlivost). i když nikde na světě není uspokojivý systém zaveden (dynamičnost a proměnlivost). Zohlednění domácích zdrojů využitelných pro systém autoevaluace v rámci školního vzdělávání. Zohlednění domácích zdrojů využitelných pro systém autoevaluace v rámci školního vzdělávání. Otevřenost projektu pro všechny zainteresované aktéry evaluačních procesů. Otevřenost projektu pro všechny zainteresované aktéry evaluačních procesů.

Potřeba projektu Časový faktor (nikdy není pozdě), Všechny země mají problémy s efektivní evaluací, Projekt nás posune na evropskou špičku v realizaci autoevaluačních procesů.

Principy tvorby projektového záměru „Dělat správné věci správně“ „Dělat správné věci správně“ Konsensus a týmová spolupráce: Konsensus a týmová spolupráce: zástupců MŠMT zástupců MŠMT odborníků z NÚOV, VÚP, NIDV a ČŠI odborníků z NÚOV, VÚP, NIDV a ČŠI odborníků na evaluaci z akademické sféry odborníků na evaluaci z akademické sféry zástupců asociací SKAV a CZESHA zástupců asociací SKAV a CZESHA Kvalita Kvalita Reflexe Reflexe Respekt a porozumění Respekt a porozumění …

Příprava projektového záměru Prvotní impulsy Prvotní impulsy konference Pedagogická evaluace ´06 v Malenovicích (září 2006) konference Pedagogická evaluace ´06 v Malenovicích (září 2006) Setkání odborníků z různých pracovišť a rozvíjení myšlenky Setkání odborníků z různých pracovišť a rozvíjení myšlenky IV. ročník studentské vědecké konference „Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů“ na Pedagogické fakultě v Olomouci (prosinec 2006) IV. ročník studentské vědecké konference „Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů“ na Pedagogické fakultě v Olomouci (prosinec 2006) Setkání přípravného týmu: Setkání přípravného týmu: Pardubice (únor 2007) Pardubice (únor 2007) NÚOV (březen 2007) NÚOV (březen 2007) Ostravská univerzita (duben 2007) Ostravská univerzita (duben 2007) VÚP v Praze (červen 2007) VÚP v Praze (červen 2007) Telč (červenec 2007) Telč (červenec 2007) NIDV v Brně (říjen 2007) NIDV v Brně (říjen 2007)

Hlavní cíle projektu Podpořit vlastní sebereflexi škol Podpořit vlastní sebereflexi škol jako efektivního prostředku řízení v decentralizovaném systému. Vhodně provázat autoevaluaci a externí evaluaci Vhodně provázat autoevaluaci a externí evaluaci a sice v diskusi se školami, zřizovateli a ČŠI. V současné době ukládá Zákon č. 561/2004 Sb. povinnost školám vytvářet zprávu o vlastním hodnocení školy (§ 28), která má být východiskem pro zpracování výroční zprávy školy a jedním z podkladů pro hodnocení ČŠI (§ 12). Návazně na to ukládají i RVP povinnost zakomponovat autoevaluaci do ŠVP.

Máte nějaká vhodná výzkumná čísla o současném stavu? Díky za ně. Máte nějaká vhodná výzkumná čísla o současném stavu? Díky za ně. Převzato ze Sborníku národního projektu koordinátor. NIDV 2007.

Přidaná hodnota projektu aneb co se změní Před Autoevaluace chápána převážně jako administrativní požadavek shora Po Autoevaluace chápána převážně jako nezbytná součást zkvalitňování práce školy

Přidaná hodnota projektu aneb co se změní Před Roztříštěná nabídka evaluačních nástrojů Roztříštěná nabídka evaluačních nástrojů Roztříštěnost příkladů dobré praxe Roztříštěnost příkladů dobré praxe Absence poradenského systému Absence poradenského systému Roztříštěná nabídka DVPP k autoevaluaci (dotyk s tématem v rámci KO ŠVP a ÚŘ) Roztříštěná nabídka DVPP k autoevaluaci (dotyk s tématem v rámci KO ŠVP a ÚŘ) Vzdělávání zaměřeno jen na ředitele škol (ZŠ, SŠ, VOŠ) Vzdělávání zaměřeno jen na ředitele škol (ZŠ, SŠ, VOŠ) Ojedinělá výměna zkušeností mezi školami Ojedinělá výměna zkušeností mezi školami Absence funkčního propojení autoevaluace a externí evaluace Absence funkčního propojení autoevaluace a externí evaluace Po Přehledný systém validizovaných evaluačních nástrojů Přehledný systém validizovaných evaluačních nástrojů Recenzovaná nabídka příkladů efektivní praxe Recenzovaná nabídka příkladů efektivní praxe Funkční systém poradenství Funkční systém poradenství Ucelený modulární systém vzdělávání Ucelený modulární systém vzdělávání Komplexní nabídka pro všechny zainteresované (koordinátoři AE, učitelé, ČŠI, zřizovatelé) Komplexní nabídka pro všechny zainteresované (koordinátoři AE, učitelé, ČŠI, zřizovatelé) Motivovaná výměna zkušeností škol Motivovaná výměna zkušeností škol Funkční a konsensuální propojení AE a externí evaluace Funkční a konsensuální propojení AE a externí evaluace

Jak? Strukturovanou nabídkou ověřených evaluačních nástrojů (dotazníků, pozorovacích archů, posuzovacích škál, aj., příklady dobré praxe) Strukturovanou nabídkou ověřených evaluačních nástrojů (dotazníků, pozorovacích archů, posuzovacích škál, aj., příklady dobré praxe) Vytvořením podpůrného poradenského systému (přímá poradenská podpora v terénu, web, telefonické centrum) Vytvořením podpůrného poradenského systému (přímá poradenská podpora v terénu, web, telefonické centrum) Podpořením sdílení zkušeností (sítě spolupracujících škol, peer review, informační systém) Podpořením sdílení zkušeností (sítě spolupracujících škol, peer review, informační systém) Navrhnutím principů efektivní autoevaluace (kritéria hodnocení autoevaluačních procesů a výstupů autoevaluace, doporučení přístupu k autoevaluaci různými sociálními partnery) Navrhnutím principů efektivní autoevaluace (kritéria hodnocení autoevaluačních procesů a výstupů autoevaluace, doporučení přístupu k autoevaluaci různými sociálními partnery) Uceleným systémem dalšího vzdělávání (ředitelé, koordinátoři autoevaluace, učitelé, poradci, ČŠI, zřizovatelé) Uceleným systémem dalšího vzdělávání (ředitelé, koordinátoři autoevaluace, učitelé, poradci, ČŠI, zřizovatelé)

Pro koho a s kým? Cílové skupiny: Primární (podle definice OP) Vedoucí pracovníci škol (MŠ speciální, ZŠ, G, SOŠ, SOU, ZUŠ, konzervatoře) Vedoucí pracovníci škol (MŠ speciální, ZŠ, G, SOŠ, SOU, ZUŠ, konzervatoře) Pracovníci škol Pracovníci školSekundární Pracovníci ČŠI Pracovníci ČŠI Zřizovatelé škol Zřizovatelé škol Další sociální partneři Další sociální partneři Předpokládá se spolupráce s NÚOV a SKAV, CZESHA, NIDV, VÚP, ČŠI, experty ze všech typů škol. Předpokládá se spolupráce s NÚOV a SKAV, CZESHA, NIDV, VÚP, ČŠI, experty ze všech typů škol.

Podpora SKAV a CZESHA SKAV: Na základě současného stavu informací o způsobu implementace OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost má SKAV, o. s. zájem o zapojení do systémového projektu Autoevaluace I a II. Zároveň členská konference SKAV, o.s. doporučuje, aby v rámci projektu byla věnována pozornost mj. následujícím oblastem: Kultura používání evaluačních nástrojů Kultura používání evaluačních nástrojů Monitoring způsobu používání evaluačních nástrojů Monitoring způsobu používání evaluačních nástrojů Důkladná pilotáž vzdělávacích kurzů Důkladná pilotáž vzdělávacích kurzů Předškolní vzdělávání Předškolní vzdělávání Stanovisko SKAV, o.s. k zapojení do systémového projektu Autevaluace I a II ze dne CZESHA: Předsednictvo CZESHA vítá projektový záměr, jehož smyslem je poskytnout ucelenou metodiku autoevaluace, přístupnou a prakticky využitelnou všemi školami. S určitým politováním konstatujeme, že se tento projekt nepodařilo načasovat tak, aby postihl autoevaluace, které již na základě termínu daného zákonem na všech školách proběhly. Tato skutečnost však nesnižuje význam projektu pro další období. Za zvláště důležitou považujeme aktivitu „Podpůrné systémy pro školy“. Předpokládáme, že do projektu budou významně zapojeny školy jak v projektovém týmu, tak při pilotáži výsledků. Vyjadřujeme připravenost i zájem Unie CZESHA se projektu aktivně účastnit. Stanovisko předsednictva CZESHA k projektovému záměru „Zavádění systému autoevaluace – AUTOEVALUACE I a II Stanovisko předsednictva CZESHA k projektovému záměru „Zavádění systému autoevaluace – AUTOEVALUACE I a II ze dne

Vazba na jiné projekty V rámci Autoevaluace I. a II. bude rovněž monitorována a zhodnocována činnost ve prospěch škol a zřizovatelů především u projektů: podporujících autoevaluaci škol na krajské úrovni, podporujících autoevaluaci škol na krajské úrovni, zaměřených na oblast výsledků vzdělávání žáků zaměřených na oblast výsledků vzdělávání žáků Tvorba nástrojů pro hodnocení výsledků vzdělávání žáků (zejména nástrojů pro ověřování klíčových kompetencí žáků). Tvorba nástrojů pro hodnocení výsledků vzdělávání žáků (zejména nástrojů pro ověřování klíčových kompetencí žáků). Realizace měření výsledků vzdělávání žáků. Realizace měření výsledků vzdělávání žáků.

Autoevaluace I a II Autoevaluace I. Autoevaluace I Těžiště aktivit: Sběr informací, analýzy dokumentů včetně zahraničních, shromažďování, třídění a validizace nástrojů, Těžiště aktivit: Sběr informací, analýzy dokumentů včetně zahraničních, shromažďování, třídění a validizace nástrojů, Částka: tis. Kč Částka: tis. Kč Autoevaluace II. Autoevaluace II Těžiště aktivit: Vzdělávání a diseminace, poradenská podpora Těžiště aktivit: Vzdělávání a diseminace, poradenská podpora Částka: tis. Kč Částka: tis. Kč Předpokládá se kontinuální navázání obou projektů.

Plánovaná struktura aktivit Název aktivity Náklady v % Náklady v tis. Kč A Výzkum a analýzy 6 % B Vývoj a ověřování 24 % C Podpůrné systémy pro školy 32 % D Vzdělávání a diseminace 27 % E Projektové řízení 11 % Celkem AE I + AE II

Autoevaluace Celková částka na projekt Celková částka na projekt tis. Kč. Je úměrná přidané hodnotě projektu podporující udržitelnost výsledků ve dvou faktorech: Kvantitativní zásah cílových skupin – počet proškolených osob a počet do projektu aktivně zapojených škol, počet osob využívající vytvořenou elektronickou databázi Kvantitativní zásah cílových skupin – počet proškolených osob a počet do projektu aktivně zapojených škol, počet osob využívající vytvořenou elektronickou databázi Dlouhodobý kvalitativní dopad - počet nabízených a ověřených evaluačních nástrojů, počet příkladů dobré praxe, počet podpůrných materiálů Dlouhodobý kvalitativní dopad - počet nabízených a ověřených evaluačních nástrojů, počet příkladů dobré praxe, počet podpůrných materiálů

Děkujeme za pozornost a těšíme se na případnou spolupráci Kontakty: Martin Chvál Martin Chvál Stanislav Michek Stanislav Michek Karel Rýdl Karel Rýdl