RYTMUS o.p.s. INTEGRACE, INKLUZE. CO SI SPOLEČNĚ ŘEKNEME ? RYTMUS – Od klienta k občanovi o.p.s. Co je to inkluze Video, jak to ve škole vypadá nebo mělo.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Od integrace k inkluzi Mgr. Jitka Topičová , Chomutov.
Advertisements

Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi D.R.A.K., o.s.
Případové studie Úvodní informace Zpracovávaná témata Ukázka zpracovaného tématu CZ.1.07/1.1.00/ My to umíme.
Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Právní řád ČR a právní ochrana občanů N á zev sady: Výuka občanské nauky.
Formy a druhy sociálních služeb. Sociální služby Činnost zajišťující pomoc a podporu osobám za účelem sociálního začlenění nebo v rámci prevence před.
Fokus Praha o.s. Nová struktura vedení Fokusu Praha – rok 2005.
Projekt Zvyšování kvality života uživatelů sociálních služeb se zdravotním postižením ve Zlínském kraji je spolufinancován Evropským sociálním fondem prostřednictvím.
Česká společnost pro rozvoj lidských zdrojů Lublaňská 57/5 | Praha 2 | | T | F | |
1. Setkání (nejen) křesťanských pedagogů litoměřické diecéze Myšlenka a smysl setkávání pedagogů „Naši učitelé nesmějí být podobni sloupům u cest, jež.
Moje představa o koordinované rehabilitaci Bc. Václav KRÁSA Předseda NRZP ČR.
Aktivity a projekty Lísky na podporu spolupráce v regionu Pomáháme lidem porozumět přírodě a být dobrými hospodáři přírodního i kulturního dědictví.
Komise pro podmíněné propuštění (KPP) Společný projekt PMS CR, VS ČR a Českého helsinského výboru.
Asistent pedagoga jako nástroj pro inkluzivní vzdělávání Mgr. Lucie Macků.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Bc. Klára Loudová Název materiálu:
Raná péče. terénní, popřípadě ambulantní služba poskytovaná dítěti a rodičům dítěte ve věku do 7 let, které je zdravotně postižené, nebo jehož vývoj je.
9. Mateřská škola, Písek, Alšova Identifikační údaje o škole Právní subjekt:Základní škola Josefa Kajetána Tyla a Mateřská škola Písek, Tylova 2391.
Představení výzkumného projektu Lenka Hloušková Ústav pedagogických věd Filozofická fakulta MU Brno.
Pedagogické disciplíny II. Část Aplikované. Rozdělení aplikovaných pedagogických disciplín  Školské  Mimoškolské  Na hranici školských a mimoškolských.
Projekt Zvyšování kvality života uživatelů sociálních služeb se zdravotním postižením ve Zlínském kraji je spolufinancován Evropským sociálním fondem prostřednictvím.
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB JIHLAVA Mgr. Naděžda Vrbatová, PhD.
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ.
Individuálně, ale společně a jinak
OD PŘEDŠKOLNÍ VÝCHOVY K PŘEDŠKOLNÍMU VZDĚLÁVÁNÍ A ZPÁTKY K PŘEDŠKOLNÍ VÝCHOVĚ Doc. PhDr. Eva Opravilová, CSc., PhDr. Jana Kropáčková,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Svoji životní situaci pociťujete jako nepříznivou, kterou nemůžete zvládnout vlastními silami …
SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ V KONTEXTU OP VVV
Projekt odboru personálního Ministerstva vnitra Akceptace specifických potřeb zaměstnanců a zaměstnankyň MV: nástroj ke zvýšení efektivity práce MV ČR.
Josef Středula, předseda ČMKOS
Mentoring, co a jak? Václav Šneberger
Respekt k práci, respekt k člověku
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
EMPATIE - JAK SE MAMINKA CÍTÍ… CO BY SE STALO KDYBY…
Techniky práce s mentálně postiženými
DĚTI VĚZNĚNÝCH RODIČŮ Zkušenosti a plány Věznice Světlá nad Sázavou
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Základní informace o poskytovateli
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Stimulace tvořivosti – tvůrčí řízení a vedení lidí,
9. Heterogenní a homogenní skupiny
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Bc. Miloslava Vavříková
Svoji životní situaci pociťujete jako nepříznivou, kterou nemůžete zvládnout vlastními silami …
2. ROČNÍK KONFERENCE K RODINNÉ POLITICE MĚSTA OLOMOUCE,
České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a Glance 2010 Tisková konference 7.
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Role a možnosti spolupráce s orgány sociálně-právní ochrany dětí
Školní poradenské pracoviště
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
ASISTENT PEDAGOGA V MALOTŘÍDNÍ ŠKOLE
KURIKULUM PRO VŠECHNY R. Votavová /
phdr. Hana pazlarová, ph.d.
FORMY PRÁCE S TALENTOVANÝMI ŽÁKY
Domy na půl cesty ve středočeském kraji
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Centra kolegiální podpory
Zkušenosti Gymnázia, Praha 5, Na Zatlance 11
ZŠ KRNOV, Janáčkovo náměstí 17
Strategické řízení a plánování
Život bez střeva , Praha.
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.
Podpora samostatného bydlení
Diagnostika dítěte předškolního věku
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

RYTMUS o.p.s. INTEGRACE, INKLUZE

CO SI SPOLEČNĚ ŘEKNEME ? RYTMUS – Od klienta k občanovi o.p.s. Co je to inkluze Video, jak to ve škole vypadá nebo mělo vypadat

KDO JSME? Občanské sdružení Rytmus bylo založeno v roce Posláním Rytmus, o.s. je umožnit lidem se znevýhodněním aktivně se začleňovat do běžného prostředí – v práci, ve škole, v místě bydliště.aktivně Od úterý 14. ledna 2014 jsme se stali obecně prospěšnou společností. Nový název tak zní Rytmus - Od klienta k občanovi, o.p.s. Změna souvisí s novým občanským zákoníkem.

STŘEDISKO PODPORY INKLUZE kurzy pro pedagogické pracovníky přímá podpora ve školách u začleněného žáka podpora rodině, poskytnutí základních informací, kde a za jakých okolností se jejich dítě může vzdělávat Více na našich stránkách

TRANZITNÍ PROGRAM...jak ze školy do života... Jaké jsou cíle Tranzitního programu? naučit studenta/ku, co znamená chodit do práce rozvíjet pracovní a sociální dovednosti studentů/ek umožnit studentovi/ce vyzkoušet si práci v běžném prostředí usnadnit studentovi/ce přechod ze školy do běžného pracovního prostředí usnadnit studentovi/ce přechod z dětství do života dospělého napomoci studentům/kám a jejich blízkým k vytvoření představy o možné budoucnosti

PODPOROVANÉ ZAMĚSTNÁVÁNÍ Podporované zaměstnání (PZ) je časově omezená služba na dobu dvou, příp. tří let spočívající v individuální a flexibilní podpoře lidí se zdravotním nebo sociálním znevýhodněním na trhu práce a jejich zaměstnavatelů. Služba PZ zahrnuje: Personální poradenství v oblasti zaměstnávání osob se zdravotním postižením Personální poradenství Pracovní asistenci, která spočívá v přímé podpoře zaměstnance. Pracovní asistenci

CO TO JE INKLUZE

INKLUZE „ Inkluze se dá chápat jako stav, kdy se člověk s postižením rodí do společnosti, která akceptuje jeho odlišnost a odlišnost každého svého člena, kdy je tedy normální být jiný a takové dítě se rodí do společnosti, která se nad jeho stavem nepozastavuje.“ (Bazalová, B. 2006)

INKLUZE Podstatou inkluzívního vzdělávání je snaha poskytnout všem dětem kvalitní vzdělání nezávisle na jejich schopnostech, individuálních zvláštnostech, znevýhodnění nebo nadání. ODLIŠNOST JE JASNÁ, TOLERANCE MŮŽE BÝT SPOLEČNÁ !!!

KDE SE VZALA ? 1989 „1. výskyt“ v Kanadě v Centru Marshy Forest Termín, který měl a má vystihovat/zahrnovat vnímání sociální spravedlnosti Poprvé myšlenka, že by se žáci měli a mohli vzdělávat ve stejném prostředí Sociální izolace aktivuje stejné oblasti v mozku, jaké reagují na fyzickou bolest.

JE ODLIŠNOST NA ZÁVADU? V inkluzívní škole se s odlišností počítá, je přijímána, respektována a dokonce vítána jako dobrá zkušenost a přínos pro všechny. Dětem přináší setkání s odlišností důležité vybavení do budoucího života v podobě získání respektu k sobě i ostatním, schopnosti empatie, tolerance, ohleduplnosti a zodpovědnosti. Děti se učí komunikovat, spolupracovat a vzájemně si pomáhat. Učí se také o pomoc požádat, uvědomit si a pojmenovat své potřeby.

ŠKOLSKÝ ZÁKON 561/2004 Vyhláška 73/2005 stanovuje, kdo je žákem s tak zvanými speciálními potřebami Žák se zdravotním postižením Žák se zdravotním znevýhodněním Žák se sociálním znevýhodněním

PŘÍNOS PRO UČITELE ??? Inkluzivní vzdělávání umožňuje : zažití různorodosti poznání, že každé dítě má nějaké silné stránky, na nichž se dá stavět nutí ho zamýšlet se nad pedagogickými postupy a strategií výuky a hledat nové cesty nezbytnost dalšího vzdělávání, což podporuje jeho profesionální růst

RODIČ MÁ MORÁLNÍ I ZÁKONNÉ PRÁVO ROZHODNOUT, KDE SE JEHO DÍTĚ BUDE VZDĚLÁVAT Třída ve škole by měla být takovým modelem společnosti. Vynechat někoho z kolektivu může znamenat setkat se s ním někdy jindy a někde jinde a pak nevědět, co s tím. Chodit do školy neznamená jen učit se, učit se, ale také SOCIALIZOVAT.

VIDEO

JE TO INKLUZE ???

KDE SE S INKLUZÍ SETKÁVÁME?

INTEGRACE VERSUS INKLUZE Zaměření na potřeby žáka s postižením / Zaměření na potřeby všech žáků Expertízy specialistů / Expertízy běžných učitelů Speciální intervence / Kvalitní výuka pro všechny Prospěch pro integrovaného žáka / Prospěch pro všechny Dílčí změny prostředí / Celková změny školy Vzdělávání zaměřeno na běžné dítě a / Zaměření na skupinu a školu na dítě s postižením

V ČEM JSEM DOBRÁ/Ý

MARTINKA, dítě s DS, 8 let Jsem přátelská Jsem upřímná a bezelstná Mám ráda lidi okolo sebe Ráda pomáhám a chci pomáhat Jsem přející, umím se rozdělit Umím být veselá, ráda laškuji a dělám si legraci Ráda si hraji, zúčastním se každé hry Umím dát lidem najevo, že jsou pro mne důležití – obejmu, pohladím Když je někdo smutný, upozorním na to ostatní, chci mu pomoci Neumím být škodolibá, zlá ani zákeřná

NA CO NARÁŽI RODIČE ??? Jednání o nás (našich dětech) bez nás Požadavky na úhradu platu asistenta Neznalost specifik našich dětí > strach > učitelé nemohou využít potenciál heterogenní skupiny Snaha o přizpůsobení jedince většině Vše stojí a padá s jedním skvělým učitelem

SPC nejsou schopna metodicky vést školy (kapacita, personální problém) Asistenti pedagoga nejsou tam, kde jsou potřeba Žáci ve speciálních školách mají vytvořené kvalitnější zázemí než žáci v integraci Děti jsou směřovány do škol, kde to již funguje – děti jdou za kreativními učiteli, za vytvořenými podmínkami, místo aby tomu bylo naopak, běžné školy s kvalitním přístupem k integraci se tak postupně mohou stávat stále více speciálními

ZMIZÍK BEZ ZMIZÍKU JAKO HRAD BEZ HRADU 3bo&feature=youtu.be

SLOVO NA ZÁVĚR „Hranice je pouze v našich hlavách. Ta není nikde jinde. Jestli máme dostatek fantazie pro to, abychom i ty, co jsou až na konci, zařadili do normálního světa, tak tam jsou. Jestliže nemáme, tak tam není nikdo. To je jedna věc. Druhá - lidé, kteří jsou těžce a hluboce postižení, na to se mě už někdo ptal, a byl to člověk rozumný a férový, takže klidně tuto otázku mohl položit, jestli to vůbec má smysl. V jeho otázce nebylo nic postranního. Ta odpověď je, že to má nesmírný smysl speciálně pro ty ostatní.“ (Milan Cháb – Svět bez ústavů)Milan Cháb

Děkuji za pozornost Vladislava Kršková