Kolín bez bariér.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice)
Advertisements

Pracovní skupina národnostní menšiny a cizinci
1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení a služby 3) Ochrana kulturního dědictví 4) Investice do lesů 1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení.
Vstupní informační seminář k přípravě dokumentu Strategie rozvoje města Ústí nad Labem do roku 2015 a posuzování vlivu tohoto dokumentu na životní prostředí.
Potřeby a strategický rozvoj měst v evropském kontextu Oldřich Vlasák Poslanec Evropského parlamentu Předseda Svazu měst a obcí České republiky Konference.
Tvorba integrované strategie území MAS Ekoregion Úhlava.
Informace o přípravě IPRÚ Liberec - Jablonec nad Nisou I NTEGROVANÝ P LÁN R OZVOJE Ú ZEMÍ LIBEREC – JABLONEC NAD NISOU INFORMACE O PŘÍPRAVĚ.
Mezinárodní konference DOPRAVA BEZ BARIÉR
Strategický plán Městské části Praha-Libuš postup zpracování, výstupy, metody.
KONCEPT ÚZEMNÍHO PLÁNU ODOLENA VODA pro veřejné projednání –
Sociodemografická analýza Výzkum potřeb uživatelů Prostějov.
Integrovaný plán rozvoje města Ústí nad Labem - Centrum Podporováno z Evropského fondu pro regionální rozvoj „Vize přestane být snem“
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR PRO OBDOBÍ
Urban Planning OfficeCity of Dresden Cyklistická doprava v Drážďanech 1. zasedání měst Uherskohradišťské charty Jihlava
VZOR PREZENTACE – ÚVODNÍ JEDNÁNÍ PRACOVNÍ SKUPINY
Strategické plánování v obcích (Víme, kam jdeme) Zlín
NAVRHOVÁNÍ STAVEB PRO SAMOSTATNÝ A BEZPEČNÝ POHYB NEVIDOMÝCH A SLABOZRAKÝCH OSOB Doporučený standard technický (ČKAIT) z r Nezajištěný prostor –
Vedoucí odboru strategického rozvoje města Vsetín
Zvýšení kvality řízení KÚPK aktivita A3 Informační strategie Analýza Workshop
Využití infrastruktury školské sítě pro internetizaci obcí Daniel Dočekal.
INOVACE 2011 Pražská rada pro výzkum a ekonomiku (PRVEK) Bohuslav Svoboda Primátor hl. m. Prahy
Projekt: UČÍME SE V PROSTORU Oblast: Stavebnictví Název předmětu:Pozemní stavby Název a ID tématu:Vhodné a méně vhodné staveniště (STA20) Zpracoval: Ing.
ePraha a podpora turismu Ivan Seyček Magistrát hl. m. Prahy ePraha ISSS/LORIS/V4DIS ePraha a podpora turismu.
Záměrem Moravskoslezského kraje je provést systémovou změnu v poskytování sociálních služeb Závěrečná konference k projektu „Podpora transformace pobytových.
Prezentace společnosti GOLFER s.r.o Konference Partnerství pro budoucnost – CÍLOVÝ SYSTÉM ŘÍZENÍ MÍSTNÍHO ROZVOJE STRATEGIE A PROJEKTY.
INVALIDITA JAKO SOCIÁLNÍ UDÁLOST
Cíle územního plánování „vytvářet předpoklady pro výstavbu a pro udržitelný rozvoj území soustavným a komplexním řešením účelného využití a prostorového.
MĚSTA 2020 aneb od strategie k projektům
Vývoj aplikace pro navigaci v Porubském areálu VŠB-TU Ostrava
Bezbariérovost občanské vybavenosti centra města Ostravy Ing. Jakub ŠVRČEK Ing. Marek MIHOLA katedra Městského inženýrství FAST VŠB TU OSTRAVA GIS Ostrava.
Vzdělávání osob se zdravotním postižením na ZČU v Plzni - Ing. Petr Šika.
Strategie regionu, obce. Strategický plán rozvoje Má úzký vztah k územnímu plánu Měl by být flexibilní, slaďuje představy subjektů Vymezeny perspektivní.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Základy dopravní politiky obce, města, regionu.
SUMP - Plány udržitelné městské mobility Ministerstvo dopravy , Žďár nad Sázavou.
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM) Vládní výbor pro zdravotně postižené občany Národní rada osob se zdravotním postižením ČR Dagmar.
Vládní výbor pro zdravotně postižené občany. JUDr. Pavel Ptáčník vedoucí Oddělení sekretariátu Vládního výboru pro zdravotně postižené občany.
Materiálně-technický standard v sociálních službách Eva Capicarová.
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE STATUTÁRNÍHO MĚSTA JIHLAVY DO ROKU 2020 VYHODNOCENÍ VLIVŮ NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ A SOUSTAVU NATURA 2000.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje místní akční skupiny Prostějov venkov o.p.s Veřejné projednání Vranovice-Kelčice 4. března 2015.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní inženýrství a ÚPD a doprava Podklady ke cvičení Převzato a upraveno dle Zákonů.
Monitoring a vyhodnocování KPSS na Otrokovicku PŘEDVÁNOČNÍ SETKÁNÍ PRACOVNÍCH SKUPIN A ŘÍDICÍ SKUPINY.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 26. srpna 2016.
Zásady a pravidla Národního rozvojového programu mobility pro všechny Mgr. Barbora Mičicová tajemnice Řídícího výboru NRPM.
Národní politika BOZP a příprava Národního akčního programu BOZP pro období konference Společně bezpečně v EU – Partnerství v prevenci rizik.
PROJEKT REGENERACE SÍDLIŠŤ Regenerace panelových sídlišť je dlouhodobý proces zaměřený na sociální, ekonomické, urbanistické, architektonické a technické.
Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy „JIHLAVA – MĚSTO PRO ŽIVOT“ 17. prosince 2013.
Seminář Svazu měst a obcí České republiky , Praha Úloha architekta při rozvoji města Ing. arch. Marek Janatka, Ph.D.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
ITI Pražské metropolitní oblasti. ITI - nový nástroj Evropské komise - Výchozími dokumenty jsou Strategie EU 2020 a návrhy nařízení Evropské komise -
Kraslice, – Úvod – několik slov o projektu … – Naladíme se … – Nadané děti – Ing. Petr Čavojský / Mgr.
ITI METROPOLITNÍ OBLASTI (MO) Dr. Ing. Marie Zezůlková Kancelář strategie města.
Zásady a pravidla Národního rozvojového programu mobility pro všechny
Projekt na podporu neformální péče v ORP Hodonín
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Integrovaný regionální operační program
Místní plán inkluze + OP VVV
Starosti starostů s evropskými fondy, Praha
Strategie regionu, obce
The Ministry for Regional Development of the Czech Republic (MRD)
Ing. Roman Vodný, Ph.D. ředitel odboru územního plánování MMR
Plán činnosti PS na rok 2009 Náměty na činnost PS
Stárnutí a veřejný prostor – Praha 2017
TÝDEN VĚDY A VÝZKUMU FA ČVUT WORKSHOP I
Role SVAZU při podpoře městské mobility
Zásady a pravidla Národního rozvojového programu mobility pro všechny
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Mapování přístupnosti a pražská Mapa přístupnosti
Informace o vyhlášených výzvách
Základní údaje Samostatná městská část od roku 1994 Rozloha 1 353,1 ha
Transkript prezentace:

Kolín bez bariér

podpory rovných příležitostí pro osoby se zdravotním postižením Koncepce řešení bezbariérové přístupnosti na území města Kolína vychází ze zásad vládního dokumentu: Národní plán podpory rovných příležitostí pro osoby se zdravotním postižením na období 2015–2020 Vládní výbor pro zdravotně postižené občany

Základem koncepce řešení bezbariérové přístupnosti města se staly výsledky dvou podrobných analytických materiálů:

Průzkum současného stavu bezbariérové přístupnosti veřejných objektů a prostranství v Kolíně 2015 Ing. Petr Šika - Planco group s.r.o.

Bezbariérová přístupnost MHD v Kolíně 2015 Jan Hujíček – Univerzita Pardubice

V rámci průzkumu současného stavu bezbariérové přístupnosti bylo zkoumáno více než 100 objektů v osmi kategoriích: Stavby pro veřejnou správu Stavby pro veřejnou dopravu Stavby pro školství Stavby pro kulturu Stavby památkové Stavby pro služby Stavby pro zájmové organizace Stavby pro sport Stavby pro ubytování

Těžiště průzkumu se soustředilo na základní typy bariér veřejného prostoru: ● bariéry horizontální ● bariéry vertikální ● bariéry spádové ● bariéry prostorové ● bariéry senzorické ● bariéry ergonomické ● bariéry antropometrické

Terénní průzkum stavu přístupnosti byl doplněn: Výzkumem názoru veřejnosti na stav bezbariérovosti v Kolíně Konzultacemi se zájmovými organizacemi.

Hodnocení stavu bezbariérové přístupnosti reflektuje metodiku Pražské organizace vozíčkářů:

Pro vlastní kategorizaci bezbariérové přístupnosti byl použit semaforový model 3 skupin: A objekt přístupný B objekt částečně přístupný s dopomocí C objekt obtížně přístupný nebo nepřístupný

Výsledek průzkumu potvrdil výchozí hypotézu o významných problémech s bezbariérovou přístupností především ve starší zástavbě a na území městské památkové rezervace. Řešení z poslední doby už potřeby osob s omezenou schopností pohybu a orientace obvykle respektují.

Byla však odhalena i nevhodná řešení z poslední doby, kdy už by rozhodně vznikat neměla.

Nesnížené obrubníky v místě přechodů

Překážka ( květník ) na styku signálního pásu a přirozené vodící linie obrubníku

Nevhodně sklopený nesnížený obrubník v místě přechodu

Plán řešení

Integrovaný plán rozvoje města Kolína Strategický rozvojový plán přístupnosti města pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace

Strategický plán přístupnosti obsahuje 4 prioritní rozvojové osy: Oblast pohybového znevýhodnění Oblast zrakového znevýhodnění Oblast sluchového znevýhodnění Oblast věkového znevýhodnění

Koncepce priorit Zohledňování druhů handicapu 2. Kombinace zájmů 3. Věková diverzita 4. Synergický benefit 5. Vícezdrojové kofinancování

Strategická vize - hlavní rozvojový cíl „Vytvořit na území města integrovaný komplex veřejných budov, komunikací a prostranství bez bariér, poskytující všem znevýhodněným obyvatelům i návštěvníkům dostatečné možnosti individuálního pohybu a bezpečné orientace.“

„Vytvořit na území města komplexní přístupné prostředí pro pohyb osob na mechanickém i elektrickém ortopedickém vozíku.“

„Vytvořit na území města síť dostatečně technicky vybavených tras, které umožní bezpečný pohyb osobám se zrakovým znevýhodněním.“

„Vytvořit ve vybraných společenských a shromažďovacích prostorách pro více než 50 osob technické podmínky pro indukční poslech.“

„Ve vybraných lokalitách doplnit zábradlí u venkovních schodišť a rozšířit možnosti krátkodobého posezení na veřejných prostranstvích.“

Taktický plán akčních opatření Pro postupnou realizaci stanovených cílů je připraven taktický plán akčních opatření. Je to soubor návrhů a doporučení, které mají zlepšit současnou situaci. Taktický plán je členěn na devět kapitol podle tématického zaměření příslušných skupin staveb.

Bezbariérové trasy města Součástí urbanistické koncepce přístupnosti města jsou bezbariérové trasy. Jedná se o pěší komunikace umožňující bezpečné užívání osobami s omezenou schopností pohybu a orientace. Propojují jednotlivé budovy občanské vybavenosti, které již jsou či v dohledné době budou přístupné.

Cílová vize bezbariérového Kolína Cílem Strategického plánu přístupnosti je pomoci vytvořit na území města Kolína přístupné (bezbariérové) prostředí. Takové prostředí vzniká postupným vývojem v několika navazujících krocích:

Bezbariérové prostředí Bezbariérový prostor Bezbariérový objekt Bezbariérová trasa Bezbariérové prostředí

Závěr

Odbor regionálního rozvoje a územního plánování města Kolína řeší problematiku odstraňování architektonických bariér a tvorby přístupného veřejného prostoru koncepčně. Má podrobně zmapovaný současný stav, navržené priority i způsoby řešení. Pro vlastní realizaci Strategického plánu přístupnosti v oblasti své působnosti hodlá participovat na evropských i národních dotačních titulech.