MARKETING 1. Význam marketingu Podílí se na vývoji a zdokonalování výrobků a služeb Ovlivňuje distribuční a cenovou politiku Je těsně spjat s propagací.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tvorba cen v maloobchodě
Advertisements

Služby jako fenomén dnešní doby. Úloha služeb Rozvoj terciéru Podniky obohacují svou nabídku o doprovodné služby Servis je něco více než jen dodávka Společnost.
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
SPORTOVNÍ PRODUKT Brigita Stloukalová.
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
Základy marketingu.
Vývoj marketingových koncepcí
Inovace bakalářského studijního programu v kontextu Boloňského procesu s důrazem na výsledky učení CZ.2.17/3.1.00/32599 Vysoká škola regionálního rozvoje.
Cena v pojetí marketingu
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Úvod do marketingu.
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
M ARKETING – S WOT ANALÝZA Ing. Jiří Šilhán. P OJETÍ MARKETINGU Pohled ekonomů: Marketing je proces výměny užitné hodnoty, kterou kupující získává od.
VY_32_INOVACE_EKO_01 VZNIK MARKETINGU.
Marketingový mix 4 P.
Výrobek a jeho životní cyklus
Marketing Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Cenová strategie Eduard Andráši.
P9 CENA JAKO NÁSTROJ MM Cena - je vyjádřením „hodnoty“ zboží nebo služby. Cena je jediným prvkem marketingového mixu, který vytváří firmě příjmy. Všechny.
MARKETING Brigita Stloukalová. Nastudujte si sami: Šimková, E. Základy managementu a marketingu pro neziskové organizace. Kap. 8. Marketing v neziskové.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
MARKETINGOVÝ MIX.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
TRH A CÍLENÝ MARKETING.
Koncepce marketingového řízení
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Konkurence Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Marketingové prostředí
úvod pojetí a obsah marketingu
Trh a tržní mechanizmus Ne chaos, ale ekonomický řád.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
MARKETING.
Marketing ? Marketing!. Jaroslava Štěrbová Marketing je procesem … plánování a naplňování koncepce, oceňování, propagace a distribuce myšlenek,
Podnikatelské koncepce
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Prosperita organizace
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Podnikatelský plán struktura plánu.
Druhy ekonomik, hospodářský proces, trh
POSTAVENÍ FIRMY - Rizika povolání FIRMA ORGANIZACE LIDSKÝ FAKTOR CÍLE Ekonomie Politika Ekologie Legislativa Trh Riziko v centrálně řízené ekonomice v.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
8. Marketing.
Model strategie marketingového mixu
ZÁKLADY EKONOMIE I Poptávka a nabídka Tržní mechanismus 4
TRH (tržní mechanismus)
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
MARKETING 3 Produkt jako nástroj marketingu. Produkt Z pohledu marketingu se člení na: Spotřební zboží Výrobní prostředky.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
MARKETING Přednáška P
Digitální učební materiál
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Marketingový systém řízení
Marketingové strategie
OBCHODNÍ ČINNOST A JEJÍ PSYCHOLOGICKÁ HLEDISKA
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING.
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.12
Marketing Základy a postupy..
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

MARKETING 1

Význam marketingu Podílí se na vývoji a zdokonalování výrobků a služeb Ovlivňuje distribuční a cenovou politiku Je těsně spjat s propagací Moderně pojatý marketing je důležitým prvkem řízení podniku s orientací na trh

Vývoj obchodu První etapa – rodová společnost, soběstačnost na úrovni životního minima Vliv geografických podmínek a dělby práce - vznik obchodu jako přímé směny jednoho produktu za druhý Potřeba zprostředkovat výměnu mezi více partnery – obchodník Kupec – výhodnějším se stává, když se zboží kumuluje na jednom místě a kupující chodí za ním

Nástup marketingu Vznik podnikání – výroba a distribuce zboží předem určeného k prodeji Nástup marketingu v 19. stol., rozvoj ve 20. stol., Spojené státy 3 vývojové fáze marketingu

1. fáze Převaha poptávky nad nabídkou Omezená konkurence Malé rozdíly mezi nabízeným zbožím Řešení vnitřních problémů firmy – výrobní, distribuční, finanční, problémy s pracovní silou Marketing redukován na otázku ocenění, distribuce a jednoduché propagace

2. fáze Zákazník je vzdělanější, roste kupní síla Začíná politika otevírání se zákazníkovi Analýza požadavků zákazníka Důraz na odbornou přípravu zaměstnanců Sílí reklamní a propagační činnost Zdokonaluje se systém distribuce a prodeje

3. fáze Komplexní marketing Ve firmě rovnováha mezi vnitřními potřebami firmy a vnější realitou Potřeby zákazníků jsou uspokojovány Firma plní závazky vůči státu a společnosti

Marketing Definice AMA (Americká marketingová společnost) 1985: Marketing je procesem plánování a naplňování koncepce, oceňování, propagace a distribuce myšlenek, výrobků a služeb, který směřuje k uskutečnění vzájemné výměny uspokojující potřeby jedinců a organizací

Marketing má pomoci tomu, aby požadované zboží bylo nabídnuto správným skupinám zákazníků, a to v pravý čas a na správném místě, za správné ceny a s přispěním přiměřené propagace

Koncepce marketingového řízení Výrobní Výrobková Prodejní Marketingová

Výrobní koncepce Vychází z hlavního a jednoduchého předpokladu,že zákazníci upřednostňují levné a dobře dostupné produkty Důraz na efektivní výrobu a distribuci Základním předpokladem pro fungování – poptávka převyšuje nabídku

Výrobková koncepce Vychází z předpokladu, že zákazníci budou kupovat produkty, které jsou kvalitní a velice spolehlivé Věnuje se maximálně zdokonalování výrobku

Prodejní koncepce Založena na co největším rozšíření výrobku Předpokládá, že zákazník si koupí zboží, kterého je všude dost

Marketingová koncepce Společnost analyzuje a hledá potřeby a požadavky potencionálního zákazníka Dokáže uspokojit požadavky rychleji a lépe než konkurence

Prodejní a marketingová koncepce Prodejní koncepce: firma vytvoří produkt a pak různými metodami přesvědčuje zákazníka, aby si jej koupil. Snaží se přizpůsobit požadavky spotřebitele své nabídce. Marketingová koncepce: firma zjišťuje, jaké má zákazník potřeby a zaměřuje se na vývoj produktu, který těmto potřebám vyhovuje. Podmínkou obou koncepcí je přiměřený zisk

Úloha marketingu Uspokojení potřeby zákazníka Dosažení výhody nad ostatním i účastníky ekonomické soutěže Nutnou podmínkou je důkladná analýza zákazníka a analýza konkurence

Analýza zákazníka psychologické jevy zpracování informací vnímání Paměť hodnocení způsob rozhodování emocionální reakce motivy učení Společenské aspekty spotřeby Vliv mezilidských vztahů, rodiny Hromadné sdělovací prostředky Kulturně společenské a politické vlivy Uskutečňování marketingu Návrh a vývoj nových výrobků a služeb Odhad velikosti poptávky Komunikace se spotřebiteli Cenová politika distribuce

Analýza konkurenceschopnosti Schopnost obstát v ekonomické soutěži ovlivňuje: Síla dodavatele Síla zákazníka Nahraditelnost produktu Snadnost vstupu nových firem do odvětví Míra rivality mezi existujícími konkurenty

Marketingová strategie Dlouhodobá koncepce činnosti organizace v oblasti marketingu Smyslem je promyšleně a účelně rozvrhnout zdroje, aby byly co nejlépe splněny úlohy marketingu Neustálý proces hledání, pokusů i omylů a učení se z chyb konkurence

Nejrozšířenější strategie Strategie diferenciace produktu Strategie minimálních nákladů Strategie tržní orientace

Marketingový mix – 4P Základní nástroje marketingu: -Product - produkt -Place - distribuce, místo prodeje -Price - cena -Promotion - propagace

Produkt Hmotný i nehmotný statek, který je předmětem zájmu určité skupiny osob či organizace Výrobek, služba, myšlenka… Širší pojem – celková nabídka zákazníkovi: včetně prestiže výrobce, obchodní značky, kultury prodeje…

Distribuce, místo prodeje Cesta produktu od výrobce ke spotřebiteli Základní institucí je velko a malo obchod Běžné funkce – přeprava, skladování, prodej, kompletace zboží, úvěr, servis… Možnost zakoupit žádaný produkt v místech a v době pro zákazníka vhodných

Cena Míra hodnoty produktu Výše ceny souvisí se stimulací odbytu: nízké ceny pro ekonomicky uvažující spotřebitele, vysoké ceny jako symbol výjimečnosti… Je omezena náklady na jedné straně a poptávkou na straně druhé

Propagace Informovat o výrobku a přesvědčit zákazníky o výhodnosti koupě produktu Reklama Podpora prodeje – kupony, soutěže, Publicita - nezávislé hodnocení firmy Osobní prodej – prodavač chválí produkt