Mezinárodní Rok světla 2015 ZŠ Příbram VII, 28.října 1 UNESCO 2015.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI
Advertisements

Rok s kocourkem Matyášem
PRO 3.A a 3.B ZŠ Školní Vrchlabí
Energie.
Projektový den s prvky OSV
TEPLO A SVĚTLO.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace a informační gramotnosti I/2
PROJEKT „VAŘÍME SE ŠKOLOU“. Smysl projektu: Děti si vyzkouší různé možnosti, jak lze prostřít stůl a na něj připravit různé druhy pokrmů. Uvědomí si,
TVÁŘ A MĚSTO - výtvarný projekt ZŠ T. G. M. ve Fulneku (se žáky 8. a 9
Interaktivní výuka přírodovědných předmětů na ZŠ CZ.1.07/1.1.04/ ZŠ a MŠ Olomouc, Gorkého 39.
200 LET LOUIS BRAILLE SONS BLANSKO DEN OTEVŘENÝCH DVEŘÍ 12.LEDNA 2009.
Něco, co mohou napsat jen děti 2. třída ZŠ. „Muslimská Bible se jmenuje Kodak.“
Zpracovala: Natali Hoffmannová
Složení lidského oka Bloudíčková Gabriela, Radová Jana, Spáčal Josef, Březinová Dagmar, Marek Hrůza, Ludvík Josef.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Vytvořila: Mgr. Miloslava Tremlová
Smyslové orgány VY_32_INOVACE_CH AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 3 Kde se ukrývají zvířata Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö(str.1 – 7) Možnosti.
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 9 Ruce jako šperk Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö (str.1 – 8) Možnosti využití.
MATEMATIKA pro 1. třídu ZŠ
Podmínky života na Zemi 5.ročník
VY_32_INOVACE_11_BĚLKOVICE-LAŠŤANY_Př-4. ročník
Zdravá pětka ve třídě II.B
STROMY V SUCHÉM DOLE 2008.
PROJEKT ZVLÁDNEME TO ČÁST CHODÍCÍ LIDÉ I. ZŠ ŠTÍTINA 5. TŘÍDA.
Hodina Prvouky- Rok, roční období
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: VĚCI KOLEM NÁS
Artefiletika Prezentace artefiletiky – metodický list č. 1 Barevná setkání - mandala Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö(str.1 – 8) Možnosti.
Smysly člověka (všeobecně) Pří_234_Savci_Smysly člověka (všeobecně) Autor: Mgr. Martina Vaculová Škola: Základní a Mateřská škola Kašava, okres Zlín, příspěvková.
Výlet za historií č. IV tentokrát ANTROPHOS Zdeňka Chaloupková říjen 2011.
Více obrázků najdete na Otevřené klubovny u Pionýrské skupiny Nepomuk září 2012.
Smysly člověka (všeobecně)
Souhvězdí.
Prvouka 3. ročník ZŠ „Neživá příroda“
SMYSLOVÉ VNÍMÁNÍ.
Barbora Smetanová Kateřina Šauerová.  uměle připravený  směřující k získání dovedností a vědomostí  vázáný  krátkodobý  školní  společný  vícepředmětový.
Je možné cestovat v čase?
Hydroponické pěstování rostlin Adriana Javůrková, Nikola Bajerová, Emílie Zárubová, Sára Bendová.
Téma měsíce: Kniha-můj přítel Téma měsíce: Kniha-můj přítel Školní družina ZŠ Na Smetance Praha 2 měsíc Březen Po dlouhé a studené zimě se všichni radujeme.
VY_32_Inovace_ Svět kolem nás Člověk a jeho svět 3. ročník
Jak vytvořit jednoduchou vránu. Pomůcky:  Tvrdý černý papír A4  Zbytek červeného papíru  Bílou pastelku, obyčejnou tužku  Nůžky  Lepidlo  Šablona.
Název projektu: Rozvoj technického vzdělávání v Jihočeském kraji Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.00/ Projekt 3D planetárium, Techmania Plzeň.
Vesmír Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Motivace praktické výuky uměním, společenskými a přírodními jevy.
úvod souhvězdí barva a teplota hvězd vznik a zánik hvězd červení obři supernova, bílý trpaslík kontrolní otázky.
Reportáž z akce Smysly živočichů Kateřina Bílková | 5. A 1.
DEN ZEMĚ
Základní škola, Příbram – Březové Hory, Prokopská 337 IV. A
Rok s kocourkem Matyášem
Les a voda Les i s vodou je důležitá pro nás, živočichy,
Prezentace – výklad učiva
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Sebepoznání a sebepojetí
ČÍSLO PROJEKTU: OPVK AUTOR: Mgr. Jana Neugebauerová
Hry pro nevidomé.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
ŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením živé přírody.
Vstávej semínko, holala.....
ZAMYŠLENÍ - DISKUSE Člověk žije ve společnosti druhých lidí. V životě se můžeme dostat do situace, kdy na umění domluvit se a spolupracovat bude závislé.
SOUHVĚZDÍ POZNÁVACÍ SCHOPNOSTI.
Něco, co mohou napsat jen děti
Otáčení Země kolem své osy
SLUNCE.
SILUETY POD HLADINOU Kdo je kdo?.
Přírodopis Č. DUMu: VY_32_INOVACE_12_lidské rasy a rovnoprávnost
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Autor: Mgr. Anna Dyková Název: VY_32_INOVACE_19_Voda pro život
Bc. Miloslava Vavříková
Bludiště.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA TURNOV TŘÍDA 8.C
Transkript prezentace:

Mezinárodní Rok světla 2015 ZŠ Příbram VII, 28.října 1 UNESCO 2015

1.ročníky Co vidíš, když nevidíš? Projekt byl zážitkový, na rozmanitých činnostech, při nichž měly děti zavázané oči, si vytvářely zkušenosti, které jim přiblížily zvláštnosti života slepých lidí. Cílem bylo soustředit pozornost k zrakově handicapovaným lidem. Nejprve děti snědly svačinu poslepu, poté se orientovaly v prostoru ve třídě i v tělocvičně. Následoval řízený rozhovor o životě nevidomých, jejich dovednostech a schopnostech. Děti si poslechly nevidomého operního pěvce A.Bocceliho. Pak si prohlédly model oka, pozorovaly oči spolužáka a nakreslily je. Vyzkoušely si i ostatní smysly, poznávaly sluchem i hmatem předměty a činnosti. Seznámily se s braillovým písmem a samy si vyzkoušely napsat své jméno. Na závěr hovořily o tom, co je nejvíce zaujalo i překvapilo.

CO vidíš, když nevidíš?

Učím se číst rukama.

1.ročníky – Tma – Učíme se číst své jméno.

2.ročníky - světlo a tma v reálném životě. Podzemí Hornického muzea v Příbrami. Žáci II.C v rámci projektu Mezinárodní rok světla navštívili podzemní štoly Hornického muzea na Drkolnově, aby si mohli více uvědomit potřebu světla pro život. Při výtvarné výchově diskutovali o tom, kde všude se můžeme se světlem setkat. Vše si nakreslili.

Jdeme do podzemí Březových Hor.

Dostat se do podzemí není tak snadné!

Jak vnímám světlo a tmu.

3.ročníky – světlo a tma kolem nás - závislost přírody na světle

4. ročníky - Tma a světlo Práce se slovy a myšlenková mapa na téma Světlo a tma v mém životě.

Světlo nás provází celým životem.

Třída III.B 17. dubna žáci 3.B zaseli semínka řeřichy. Za několik dní se zazelenaly malé drobné rostlinky. Některá semínka jsme zakryli, aby se k nim nedostalo světlo. Ta vyrostla žlutá až bílá. V Čase se děti učily o fotosyntéze, která probíhá pouze za tepla a světla. Tady měly důkaz o důležitosti slunce( světla a tepla ) pro Zemi. Pokud by nenarostly rostliny, neměli by býložravci a všežravci potravu, a následně ani masožravci. Děti tvořily potravinové řetězce a zjišťovaly závislost rostlin a zvířat i člověka na světle. Nakonec si řeřichu přidaly na chleby a snědly.

Od semínka ke snězení – i tady potřebujeme světlo.

Vše se musí řádně zaznamenat!

5. ročník – Když se řekne,,světlo´´.

Co si vyberu, když se řekne světlo.

6. ročníky – čj - citáty o světle. (Žáci vyhledávají citáty o světle.)

,,Světlo zůstává světlem, i když ho slepý nevidí.´´ L.N. Tolstoj

6.ročník – zeměpis pojem světla a tmy geograficky.

Vytvoření katalogu.

7. ročníky – přírodopis Vliv světla a tmy na rostlinstvo.

Zapisujeme naše zkoumání a poznatky.

Protokoly z pozorování.

8. ročníky – čj – úvahy na téma,,světlo´´ Světlo Světlo je jedna z věcí, pod kterou si každý může představit něco jiného. Většina lidí si asi představí energii nebo elektřinu, která se v dnešní době bere jako samozřejmost. Také se říká, že vidíte světlo na konci tunelu, když dojde život člověka. Někdo může vidět světlo v Bohu, náboženství, kterému věříte. No, to je jen zlomek toho, co si pod světlem může někdo představit. Světlopoděs a Měsíc Tento příběh je starý jako sám vesmír a hvězdy a pouze světlopoděs ho vypráví. Za temných, černých nocí, kdy se strašidlo oblohou plouží a Večernice odchází, se bláznům světlopoděs zjeví. Zuby polité světlou krví honí se za měsíční krví. Krvavý kotouč se stvoří, jakmile zuby okusí. Chudák měsíc mizí a roste za vlivu bestie. Myšlenky honící se hlavou, proč vlastně ryby plavou a moře se mění… Vždy se najde nějaké vysvětlení.

Básně a úvahy byly propojeny do posteru a doplněny obrázky.

Ukázky posterů složené z jednotlivých prací žáků.

9. ročník - aj - Osobnost Louise Brailla. Žáci vyhledávají informace ze života Louise Brailla, zpracovávají do aj. Následně vytvořili karty s Braillovým písmem. Dalším krokem byla návštěva Prahy - Výstava,,Potmě´´. Hodina potmě v reálném světě na vlastní kůži.

9. ročník – aj – vytvoření tématického slovníku,,Světlo´´.

Jednotlivé karty byly svázány do souboru.

Zpracovala Mgr. Jana Batelková Děkuji za pozornost. Příbram 2015