ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, 767 01 KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Elektronická učebnice - I
Advertisements

EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
ČÍSLOVKY Český jazyk - 8. ročník ( základní seznámení )
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Jméno autora: Mgr. Hana Boháčová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_26_CJL_M Ročník: II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Co víme o číslovkách.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_02
ČÍSLOVKY Mgr. Michal Oblouk.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Jazyk český Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_02_04.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Štěpánková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Znalostio zlomcích.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_CESKYJA ZYK1_05 Tematická.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_752_7TR_CJ Autor: Mgr. Květuše Zmrzlíková.
ČÍSLOVKY.
Druhy číslovek VY_32_INOVACE_135 pro 5. ročník ZŠ
Číslo v digitálním archivu školy
Číslovky Český jazyk 5. ročník ZŠ
Číslovky Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 20123Výukový materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací.
Číslovky.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Tvarosloví – zájmena, číslovky
Mgr. Michal Oblouk. slova číselného významu, vyjadřují počet, pořadí, množství druhů, násobenost a kolikrát se něco vyskytuje rozlišujeme číslovky: 1)URČITÉ.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_307_Číslovky-základní dělení AUTOR: Ilona Kozubová ROČNÍK,
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_340_3TR_CJ Autor: Mgr. Lenka Nytrová.
Číslovky.
Základní škola a mateřská škola T.G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Mgr. Smékalová Jitka ANOTACE Žáci si s pomocí učitele zopakují druhy číslovek, žáci si.
PRAVOPIS ČÍSLOVEK Mgr. Michal Oblouk.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_491_Druhy číslovek AUTOR: Mgr. Martina Ringová ROČNÍK, DATUM:
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_586_5TR_CJ Autor: Mgr. Leona Szabó 1.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.05 Anotace: Prezentace je zaměřena na číslovky a jejich dělení. Žáci si hravou formou procvičí pravidla pro psaní číslovek ve.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Název materiálu:VY_32_INOVACE_CJ2r0110 Název sady:Morfologie pro 2. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor:Český jazyk a.
Číslovky.
ČÍSLOVKY Druhy číslovek a jejich užití 6. ročník.
Š ABLONA : ICT ČJ Č ÍSLOVKY 5.R. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Jazyková.
Podstatná jména Přídavná jména Zájmena Číslovky Slovesa
ČÍSLOVKY Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Číslovky s obrázky I Autor obrázků © Tomasz Nogol souhlasí s jejich zveřejněním na Metodickém portálu. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk – 5.ročník ČÍSLOVKY Co už známe Pokud v závodě předběhneš závodníka na druhém místě, na jakém místě.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_ČJ_18 TÉMA:
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): listopad 2013 Ročník: 6,7,8,9 Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název:
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Mgr. Marie Havránková TVAROSLOVÍ 6 - číslovky Mluvnice pro 2. ročník 2. ročník Srpen 2012.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Martina Durinová SKLOŇOVÁNÍ ČÍSLOVEK.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Urbášek. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk
Autor: Mgr. Leon Maršík Datum: Název: VY_32_INOVACE_08_Čj5
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_199_ ĆÍSLOVKY
Číslovky Bc. K. Matějková.
DRUHY ČÍSLOVEK Tvarosloví
Český jazyk – 3.ročník, Číslovky
Základní škola Unhošť CZ.1.07/1.4.00/ Projekt MŠMT ČR
VY_32_INOVACE_06_Český jazyk pro 8. ročník_Číslovky
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marie Vališová Číslo
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Autor: Mgr. Vlasta Šujanová
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_07_CISLOVKY Název materiálu: Číslovky
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ČÍSLOVKY Vyjadřují množství čtyři (koně), tři (mušketýři) pořadí
Autor: Mgr. Eva Kotounová Název: VY_32_INOVACE_2C56Čj6_Číslovky
ČÍSLOVKY - DRUHY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Transkript prezentace:

ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ŠABLONA ČÍSLO: III/2 NÁZEV: INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT PŘEDMĚT: český jazyk ROČNÍK: pátý TÉMA: číslovky AUTOR: Mgr. Táňa Kočířová DATUM VYTVOŘENÍ: VY_32_INOVACE_59_TK

Anotace a pilotování Metodický materiál je určený pro žáky pátého ročníku. Prezentace k vysvětlení nového učiva o číslovkách. Význam číslovek. Druhy číslovek. Třídění číslovek. Prezentaci jsme použili při seznámení se slovním druhem číslovky. Třídění číslovek na určité a neurčité – dva žáci zapisovali do trojúhelníků na tabuli. Kontrola provedena odlétnutím. Třídění číslovek podle významu, samostatná práce – kontrola odlétnutím. Společná práce skloňování číslovek, následně práce do školních sešitů.

Číslovky jsou slova číselného významu, které označují počet nebo pořadí, skloňují se a rozlišují na určité a neurčité o ČÍSLOVKY URČITÉ označují určitý, přesný počet (můžeme je zapsat číslicemi). jedna, pět, sto, desátý, třicetkrát, padesátery, čtyřmi, dvěma, osmý o ČÍSLOVKY NEURČITÉ neoznačují určitý, přesný počet, (nemůžeme je zapsat číslicemi). několik, mnohokrát, málo, moc, několikery, více, méně

Vypiš z textu číslovky určité a neurčité. Ivan včera snědl hodně ovoce. Koupila jsem tři jablka, šest hrušek a trochu švestek. První v cíli byla Andrea. Do dálky skočila málo. Už několikrát jsem ti říkal, abys tam zašel. Pátá a desátá minuta byla pro náš tým kritická. V diktátě jsi udělal moc chyb. Mezi dvěma keři se něco zablýsklo. Za devatero horami a desatero řekami je smutné království. Mám dvoje nové boty. Mám několikery běžky, mohu ti jedny půjčit. t rochu, hodně, málo, několikrát, moc, několikery určité neurčité tři, šest, první pátá, desátá, dvěma, devatero, desatero, dvoje, jedny

Číslovky dělíme podle významu ZÁKLADNÍ vyjadřují počet a odpovídají na otázku KOLIK? pět, sto, mnoho, šedesát, třemi, dvou… ŘADOVÉ označují pořadí a odpovídají na otázku KOLIKÁTÝ? pátá, stý, třetí, několikátý… DRUHOVÉ vyjadřují množství druhů a odpovídají na otázku KOLIKERÝ? patero, několikero, desaterý, málokterý, NÁSOBNÉ vyjadřují kolikrát se něco vyskytuje a odpovídají na otázku KOLIKRÁT? několikrát, pětkrát, desetkrát, vícekrát

Roztřiďte řadu těchto slov tisíc, dvakrát, pátý, třemi, dvoje, desatery, vícekrát, málo, moc, čtyřicet, sedmou, jedenáctý, čtvery, mnoho, více, stá, stokrát, párkrát, dvěma, osmý, trojí, čtyřikrát, sedmdesát, milióntá, méně, osmero základní řadové druhové násobné kolik? kolikátá? kolikerá? kolikrát? tisíc, třemi, málo, moc, čtyřicet, mnoho, více, dvěma, sedmdesát, méně pátý, sedmou, jedenáctý, stá, osmý, milióntá, dvoje, desatery, čtvery, trojí, osmero dvakrát, vícekrát, stokrát, párkrát, čtyřikrát

Psaní číslovek Číslovky určité zapisujeme v textu obvykle slovy. Číslicemi většinou jen v datech, stránkování, označení kapitoly nebo dílu. Za číslovkou řadovou psanou číslicí píšeme vždy tečku. Karel IV., 12.3., 21. století, 5. patro, za letopočtem se tečky nepíší 13. dubna 2004 každá číslice v daném čísle se píše zvlášť tisíc devět set dvacet tři

Číslovky v závorkách napište slovy Před (3) hodinami jsme tu ještě nebyli. Utíkal jsem se (2) kamarády hned domů. Už po (10) ti to říkám. Ve (2) se to lépe táhne. Mám přečíst (500) stran. Stála jsem (6) v řadě a přede mnou to vyprodali. Natrhali jsme (15) kilo jablek. Přišla k nám fenka Líza se (4) štěňaty. Děti ve školce si hrály s (5) medvídky a (2) panenkami. Do(2) hodin se určitě vrátíme. Zopakuj si (4) sloku písně. Slyšelas pohádku o (12) měsíčkách. Vyzkoušela jsem si (5) brýle a žádné jsem si nevybrala. V ZOO byly (2) opice se (2) mláďaty. Musíme dát mléko (4) koťatům.

Řešení Před třemi hodinami jsme tu ještě nebyli. Utíkal jsem se dvěma kamarády hned domů. Už po desáté ti to říkám. Ve dvou se to lépe táhne. Mám přečíst pět set stran. Stála jsem šestá v řadě a přede mnou to vyprodali. Natrhali jsme patnáct kilo jablek. Přišla k nám fenka Líza se čtyřmi štěňaty. Děti ve školce si hrály s pěti medvídky a dvěma panenkami. Do dvou hodin se určitě vrátíme. Zopakuj si čtvrtou sloku písně. Slyšelas pohádku o dvanácti měsíčkách. Vyzkoušela jsem si patery brýle a žádné jsem si nevybrala. V ZOO byly dvě opice se dvěma mláďaty. Musíme dát mléko čtyřem koťatům.

Citace Vlastní tvorba