Rozd ě lení starov ě ký Egypt - rozlehlá oáza v povodí ř eky Nil (dlouhá a´ 2 000 km a široká a´20 km) H orní Egypt (na jihu) Dolní Egypt (na severu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sochařství staré, střední a nové říše
Advertisements

Egyptští bohové Najdi si dvojici, která má jiného boha než ty.
UMĚNÍ EGYPTA Stará říše – př. n. l.
DUM Č.18 DUM Č.18 VÝTVARNÉ VYJADŘOVÁNÍ OD NEJSTARŠÍCH DOB VÝTVARNÉ VYJADŘOVÁNÍ OD NEJSTARŠÍCH DOB Název školy: ZŠ Salvátor, Valašské Meziříčí Název školy:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.3.4 Historie starověkého Egypta, náboženství, způsoby pohřbívání.
STAROVĚKÉ STÁTY - EGYPT Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném Autor: Alena Pavolková Název: VY_32_INOVACE_08_B_4_ STAROVĚKÉ STÁTY – EGYPT Téma: Dějiny.
České země v pravěku Zpracovala: Mgr. Jana Jelínková.
VY_32_INOVACE_Lul_III_01 Egypt Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4. Zlepšení.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě VY_32_INOVACE_š03_s01_07.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.3.5 Opakování starověkého Egypta Název sady: Staroorientální.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.3.3 Starověký Egypt – přírodní a životní podmínky, společnost.
POMOCNÉ VĚDY HISTORICKÉ Tematická oblastKartografie Datum vytvoření Ročník5. ročník osmiletého nebo 1. ročník čtyřletého gymnázia Stručný obsahStudent.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Barbora Šímová Název materiálu: VY_12_INOVACE_D.6.Si.32_Minojska_mykenska_kultura.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Opakování staroorientálních států Název sady: Staroorientální.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_D_08 TÉMA:
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
KULTURA A VĚDA EGYPT KULTURA A VĚDA Dějepis 6. ročník Marek Kryška CULTURE AND SCIENCE.
31 př. n. l. – 476 n. l. Principát Octavius Augustus – titul princeps = první muž v říši způsob vlády – principát zvolen lidovým shromážděním nebo jmenován.
PRAVĚK. DĚLENÍ PRAVĚKU nejdelší období lidských dějin pravěk dělíme podle materiálu, z jakého lidé dokázali vyrobit nástroje.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_17-13_ Egypt, architektura Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
5000let př. n. letopočtem-3500l.př.n.l.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Ještěd.
EGEJSKÁ OBLAST.
UMĚNÍ STARÉHO EGYPTU.
Gotika Název školy: Základní škola Karla Klíče Autor: Alena Pavolková
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_04_BAROKNI_UMENI Název materiálu:
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308

DOBA BRONZOVÁ A ŽELEZNÁ
STAROVĚK EGYPT A MEZOPOTÁMIE.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Prezentace
Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 2012
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
Digitální učební materiál
výtvarné vyjadřování od nejstarších dob
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Název materiálu: Nerostné suroviny
Pobřežní a eolické tvary reliéfu
Pravěk - Doba kamenná Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5B_18
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_09_DĚJEPIS
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ENEOLIT.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_03_GOTICKE_UMENI Název materiálu:
Výtvarné umění starověkého Egypta
výtvarné vyjadřování od nejstarších dob
PRAVĚK.
Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín
Posmrtné masky faraónů
CIVILIZACE ?????.
Výtvarné umění starověkého Egypta
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
PRAVĚK.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
EGYPT VÝZNAMNÍ PANOVNÍCI
EGYPT VE STAROVĚKU.
Tvoří pedosféru, studuje ji pedologie
EGEJSKÁ OBLAST.
Kultura ve starověkém Řecku
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5B_17
ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr
VYPRÁVĚNÍ PODLE OBRÁZKŮ
Starověký Egypt.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Chvalkovice
Transkript prezentace:

Rozd ě lení starov ě ký Egypt - rozlehlá oáza v povodí ř eky Nil (dlouhá a´ km a široká a´20 km) H orní Egypt (na jihu) Dolní Egypt (na severu - delta)

Malí ř ství  obrys, perspektiva  pokrývá stěny chrámů, hrobek, na nábytku,…  zobrazen pozemský život zemřelého a jeho putování po smrti  v chrámech výjevy ze života bohů a faraónů  nástěnné malby se prováděly do omítky z Nilského bahna a úlomků rákosu, která byla opatřena bílým vápenným podkladem Používali techniku :  tempera, eukanstiku  pojidlem barvy byl vosk  Hieroglyfy

Reliéf  doplňuje architekturu  někdy ji celou pokrývá  je epický - výpravný, znázorňuje jednotlivé fáze života  egyptští umělci neznali perspektivu, užívali tzv. pásovou kompozici (věci nad sebou dávali nad sebe)  velice důležitý je obrys s ostrými hranami  reliéfy byly polychromované - malované doplňovalo je písmo  lidská postava - hieratické zobrazení (velikost postavy podle postavení ve společnosti)  byla z profilu pouze oči a ramena z amfasu

Architektura Egypt m ě l ideální podmínky pro rozvoj monumentální architektury, svahy údolí Nilu poskytovaly dostatek kamene (žula, č edi č, pískovec) Egyptské náboženství a víra v posmrtný život byly d ů vodem vybudování obrovských staveb

Základní stavby MASTABA CHRÁM OBELISK PYRAMIDA-Cheopsova pyramida se_I.html

Chrám Edfu

Sochařství  v Egyptě byl dostatek kvalitního kamene > velký rozvoj Druhy: PLASTIKA  trojrozměrná tvorba  monumentální  kolosy  sochy bohů, faraónů  sfingy  drobná - žánrová  realistické portréty (hlavy) ve skutečné  velikosti RELIÉF  sochařská tvorba pro 1 pohled

UMĚLECKÁ ŘEMESLA velmi vysoká úroveň (jako malba a sochařství) - užitná funkce dědičně zachovávána - dokonalost KERAMIKA nejrůznější typy a tvary váz (hrnčířský kruh) zdobena glazurou (nejčastěji modrozelená) KLENOTNICTVÍ velký rozvoj - dostatek zlata oblíbenými kovy byla i měď a bronz (stříbro vzácné) vyráběli se náhrdelníky, náramky, náprsní destičky, náušnice, prsteny, čelenky, tepané masky, zrcadla, zbraně, nádobí,… rozvinula se technika zlacení - pozlacoval se kov, dřevo, kámen tenká zlatá fólie

Chrám Edfu

Sfinga

Abú Simbel

Pyramidy v Gíze