Marketingová komunikace Umění a kreativita v reklamě.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
P ODNIKATELSKÉ DOVEDNOSTI PRO ROZVOJ MSP A NNO V K RÁLOVÉHRADECKÉM KRAJI Projekt CZ.1.07/3.2.10/ Společnost pro právní a ekonomické vzdělávání.
Advertisements

Psychické projevy a stavy
Jak úspěšně inzerovat pomocí PPC. Obsah (aneb co všechno se dozvím )  Pro koho je PPC vhodné  Hlavní výhody pro klienta  Proč používat právě.
UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Korpusová lingvistika (2)
UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
Kreativa & přímá komunikace. Katalogy Letáky Kupóny Dopisy DRTV Direct maily SMS MMS y On-line display ads Sociální sítě Weby Call centra...
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_17.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
PSYCHICKÉ PROCESY A STAVY
VY_32_INOVACE_EKO_01 VZNIK MARKETINGU.
Výrobek a jeho životní cyklus
Křižovatky na cestách poznání Mirek Klvaňa, AsÚ AVČR Observatoř Ondřejov.
Téma lze vyučovat i v jiných oborech.
Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání CZ.1.07/1.3.00/ Stěžejním motivem je představení netradičních a inovativních výukových.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Úvod do managementu1 Rozhodování Kreativita. Úvod do managementu seminář Manažerské rozhodování, Deming, Juran, Pareto, Osborne proces rozhodování.
Matematické metody v ekonomice a řízení II
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Struktura inzertního oznámení Vypracovali: Veronika Kamenická, Ondřej Vaníček, Markéta Štíbrová.
Sociální vztahy Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace Interakce Interpersonální vztahy Sociální vztahy.
EVENT MARKETING, MICE A ŘÍZENÍ JEHO PROCESU v regionální praxi Nic nového pod sluncem Roman Vacho © Generální.
Výhody a nevýhody reklamy v rádiu
Účinná prezentace doc. PhDr. Růžena Lukášová, CSc.
Zdravotnický asistent, první ročník Manipulace Autor: Mgr. Lenka Březíková Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha.
III. ročník – ošetřovatelství – prezenční III. ročník – ošetřovatelství. kombinované 259 Vybrané kapitoly z didaktiky 195 Vybrané kapitoly z didaktiky.
Chyby ve vnímání První dojem Haló efekt Soukromé teorie osobnosti
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
14. října 2008 PRODUKT jednotlivé úrovně produktu Mgr. Eliška Kubíčková.
Marketingová politika a výběr pracovníků. Produktové skupiny, segmentace, teritoria Určení hlavního produktového a teritoriálního rozdělení a stanovení.
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 8.
Teorie vzdělávání dospělých
Improvizace jako součást intermediálních aktivit v procesu sebepoznání a vztahové komunikaci Wanda Dobrovská Univerzita Palackého v Olomouci Katedra hudební.
Exekutivní funkce Literatura:  Moraine Paula. Helping Students Také Control of Everyday Executive Functions.  Učebnice psychologie.
Public relations Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE V EU. AIDA + informovat, přesvědčit, stimulovat komunikace v mezinárodním prostředí: jazykové bariéry kulturní bariéry/rozdíly.
Poradenský proces Plánování akce. Vypracování jednoho nebo více řešení diagnostikovaného problému Vypracování jednoho nebo více řešení diagnostikovaného.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Marketing v knihovnách Ing. Radka Johnová, Ph.D.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_62_INOVACE_2901_typy.reklamy Téma: Typy reklamy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Produkt Klasifikace produktů. Produkty Spotřební zboží Průmyslové zboží / VF Výrobky Služby Nežádané / nežádoucí zboží.
Tvorba značky. Značka Hodnota Investice Přínosy Systém hodnot.
Média. Tištěná Velkoplošná Audio a audiovizuální Elektronická 3D.
Marketingová komunikace prostřednictvím umění Korporátní image.
Provázanost mobilní reklamy s webem Tomáš Košťál … najdu tam, co neznám !
Marketingová komunikace Racionalita a kreativita v marketingové komunikaci.
Produkt Klasifikace produktů. Produkty Spotřební zboží Průmyslové zboží / VF Výrobky Služby Nežádané / nežádoucí zboží.
Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
MARKETING Ing. Radka Johnová Ph.D.
Marketingové nástroje Ing. Radka Johnová, Ph.D.
 Závazný dokument pro předškolní pedagogy (mateřské školy, přípravné třídy základních škol) a pro zřizovatele vzdělávacích institucí (od )
Marketingová komunikace. Účastníci Dodavatelé Odběratelé Veřejnost Zaměstnanci Státní a místní samospráva Umělci Znalci Kritici Žurnalisté Sponzoři.
Sponzoring. Tři pilíře Sponzor (firma, podnik) Sponzorovaní (neziskové organizace) Zprostředkovatelé spolupráce (média)
Strategie.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Vztahy mezi lidmi Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace
Trhy kulturního dědictví a umění
Teorie vzdělávání dospělých
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Plánování Marketingový plán.
Tvorba značky.
Zákazníci, návštěvníci, trhy, segmentace
Sponzoring.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Psychologické působení propagace
Sociální psychologie – CŽV 2012
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Transkript prezentace:

Marketingová komunikace Umění a kreativita v reklamě

Účinná zpráva Upoutat pozornost Udržet zájem Vzbudit přání Vyvolat akci u cílové skupiny

Vnímání Selektivní pozornost  Potřeby  Očekávání  Rozměry Selektivní zkreslení  Efekt rozšíření  Efekt zúžení Selektivní zapamatování  V souladu s názory

Poznávání Behavioristická teorie  Pasivní poznávání  Klasické navykání  Instrumentální navykání Kognitivní teorie  Aktivní  Racionální

Zásady pro formulaci zprávy Jasná Překonat šumy a zkreslení Nést jedno hlavní poselství Tlumočit ho jednoduchým jazykem Dostatečně silná a dramatická Zapamatovatelná

Pravdivá tvrzení Neuvěřitelné kombinace  Čísla  Děti  Příklady  Ztotožnění  Důkazy  Výsledky  Srovnávání  Zobecnění (na všechny…)  Šokující  Testováno

Zpráva může působit Na rozum Na cit Morálně

Úspěšnou zprávu tvoří Obsah Kreativní zpracování

8-denní víkendový kurs pro pojišťovací poradce jen za 4 999,- Kč Po úspěšném absolvování nabízíme zaměstnání s nadstandardními příjmy Nabízíme zaměstnání s nadstandardními příjmy pro pojišťovací poradce po úspěšném absolvování 8-denního víkendového kursu. Kurs jen za 4 999,- Kč

Nový produkt – Co to je ? Fakta + / - Dojmy + / - Potenciální zákazníci Konkurence  Přímá  Nepřímá Co je legální

Metoda na vytváření nápadů James Webb Young A Technique for Producing Ideas Shromáždit hrubý materiál  specifické materiály  všeobecné materiály Utřídění Inkubační doba Zrození nápadu Přetvoření nápadu do použitelné podoby

Metoda laterálního myšlení Edward de Bono Vertikální myšlení - diskurzivní Racionální, klasické, Přesné, Logické Selektivní Sekvenční Používá zákazy Vychází z reality Sleduje nejpravděpodobnější cesty Vytváří závěry Laterální, horizontální myšlení - divergentní Nekonvenční, kreativní, spontánní Logičnost nevyžaduje Hledá nové, nejméně pravděpodobné cesty Může libovolně skákat Má svobodu postupu ve všech směrech Provokativní, samovolné, otevřené Boří všechny hranice a zákazy Nic není nemožné, nezná zápory Překračuje fakta, využívá fantazii Vítá rušivé elementy Cíl je široce definován Vytváří originální nápady

Doplňkové metody pro stimulaci tvůrčích postupů v horizontálním myšlení Vytváření alternativ k daným situacím Pochybování o daných předpokladech Zavádění novot Dočasné upuštění od posuzování věcí Otočení tradičního přístupu Vyvinutí analogie pro danou situaci Využití náhlé inspirace

Synektika William J. Gordon Přímá analogie Personifikovaná analogie Střet protikladů

Bisociace Arthur Koestler The Act of Creation střet a kombinace dvou myšlenek

Metoda obracení Osbornův seznam SCAMPER M. Michalkov SCAMMPERR

SCAMPER Substitute Nahradit, použít jinak Combine Kombinovat, sloučit, spojit s jiným produktem Adapt Přizpůsobit, adaptovat, změnit funkci Modify Modifikovat, upravit, předělat: barvu, zvuk, tvar, pohyb Magnify Zvětšit, ale i zmenšit Put to another use Použít jinak Eliminate Eliminovat, vyloučit, vyměnit, redukovat na základní funkce Reverse Obrátit, změnit pořadí, postup Rearrange Přeskládat, přeskupit

Teoretické postupy pro tvorbu reklamy Definovat důležité prvky Dokonalé poznání produktu Dokonalý popis Přesnost, výstižnost (stejný popis se nesmí hodit na nic jiného) Utřídění vlastností podle významu

Úkol reklamy - komunikace se zákazníkem Najít společnou řeč se zákazníkem Respektovat jeho jazyk a styl řeči Aby zákazník sdělení  pochopil  rozuměl  uvěřil Dát slib výhody, která povede k uspokojení Slib dodržet Rychle přejít k věci, stručně, logicky Přenášet na zákazníka nadšení Poskytnout úplnou informaci Závěrem připomenout akci Nabízet výhody, ne triky

Reklamní strategie, typy reklamy Expertní reklama Reference a doporučení Vysvětlující reklama Síla jednoduchosti a opakování Generická reklama Preventivní reklama Výjimečnost produktu Zaujetí pozic Obraz o produktu Obraz ze života Životní styl Rezonance Emocionální reklamy

Humor Černý humor Dvojsmysly, narážky Image Zážitek Prestiž Strach Stud Sounáležitost Tajemství Ironie Parodie Paradox

Děkuji Vám za pozornost Celý text najdete na Odkaz: Přednášky pro VŠE a FF UK Arts_10a_Kreativita Nebo stránky učitelů © Radka Johnová, 2007