Nová závěrečná zkouška 2 Individuální projekt národní Kulatý stůl, MŠMT, 28. 6. 2011.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Advertisements

Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
OP LZZ - Rozvoj kvalifikační úrovně a kompetencí pracovníků v cestovním ruchu Individuální projekt pro CzechTourism.
Autoevaluace škol v Moravskoslezském kraji
Zkvalitňování dalšího profesního vzdělávání zaměřeného na stavebnictví, elektrotechniku a gastronomii.
Stáže ve firmách - vzdělávání praxí Kulatý stůl s odbornou veřejností FOND DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Stroupežnického 30, Praha
KULATÝ STŮL PRO STUDENTY FBI VŠB-TUO “Safety AGENT“ Posilování partnerství v oblasti bezpečnosti průmyslu r.č. CZ.1.07/2.4.00/ , Podnikatelský.
Efektivní transfer technologií základní informace o projektu Národní dialog – © 2010 EF-TRANS.
Systémová podpora profesionálního výkonu sociální práce
Rozvoj Národní soustavy kvalifikací podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání Systémový projekt (NSK – Národní Soustava Kvalifikací)
PEČOVATELSKÉ CENTUM PRAHA 7 Pečovatelské centrum Praha 7 Realizace systému profesního vzdělávání v Pečovatelském centru Praha 7.
NOVÁ ZÁVĚREČNÁ ZKOUŠKA PRO VŠECHNY ŽÁKY UČEBNÍCH OBORŮ Závěrečná konference,
Návrh a realizace modulového systému dalšího vzdělávání učitelů v MSK Magdalena Chmelařová Opava 2008.
Každá (základní) škola má mít přehled o svých vzdělávacích výsledcích.
Nová závěrečná zkouška ve spolupráci škol a firem POSPOLU Olga Kofroňová, NÚV
E-LEARNINGOVÉ VZDĚLÁVÁNÍ TVŮRCŮ A UŽIVATELŮ JEDNOTNÉHO ZADÁNÍ.
Střední školství a trh práce Akční program podpory odborného školství.
Evropský sociální fond - jedinečná příležitost k financování rozvoje lidských zdrojů ve výzkumu a vývoji Projekt Centrum manažerských dovedností ve vědě.
Organizační struktura
CZ / /0003 Digitalizace – digitální vysílání jako nová technologie a nový trh Hermes o.s. Czech Digital Group, Newton College Jan Vávra,
Konference projektu UNIV 2 KRAJE ve Zlínském kraji PhDr. Helena Marinková, Ph.D.
KARIÉRNÍ SYSTÉM ŘEDITELŮ
STAV VÝVOJE A VYBRANÉ SOUVISLOSTI NÁRODNÍ SOUSTAVA KVALIFIKACÍ STAV VÝVOJE A VYBRANÉ SOUVISLOSTI.
ÚVODNÍ KONFERENCE K PROBLEMATICE INTEGROVANÉHO VZDĚLÁVÁNÍ OSOB SE ZDRAVOTNÍM POSTIŽENÍM Olomouc 27. dubna 2006.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV ERDF výzva pro vysoké školy Ing. Martin Hajnala Praha, duben 2016.
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Základní fakta Celková částka pro ZŠ a SŠ v republice (mimo hl. město) mil Kč Minimální částka na jeden projekt: 15 mil. Kč Maximální výše podpory.
Podporujeme zájem o odborné vzdělávání Helena Úlovcová Národní ústav odborného vzdělávání Konference Budoucnost odborného školství, Praha,
Zákon o uznávání výsledků dalšího vzdělávání (179/2006 Sb.) Rozvoj Národní soustavy kvalifikací podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í.
Systém dílčích kvalifikací - cesta k výučnímu listu Střední odborná škola a Střední odborné učiliště technické, Třemošnice, Sportovní 322.
Nová závěrečná zkouška 2 Individuální projekt národní.
KLÍČ Klíčové kompetence v počátečním vzdělávání Barbara Čechová Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
Most, 24. ledna 2008 Univerzita půl třetího věku Závěrečný seminář Mgr. Jaroslava Barbara Sporková
Úvodní konference projektu Kreativní a kompetentní učitel CZ.1.07/1.3.06/ Třeboň, 7. září 2010.
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
Výzva č. 32 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.1 Vyšší odborné vzdělávání Mgr. Martina Jedličková.
ŘEŠENÍ PROJEKTU UNIV 3 Seminář Seč 6. října 2015.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
Kurikulum G Mgr. Lucie Hučínová-Slejšková, PhDr. Stanislava Krčková.
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení Jana Bydžovská KULATÝ STŮL MŠMT – PŘEDSTAVENÍ INDIVIDUÁLNÍHO NÁRODNÍHO PROJEKTU
Národní ústav odborného vzdělávání Aktuální úkoly v příštím období Jitka Pohanková Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol Špindlerův Mlýn,
Podpora vzdělávání prostřednictvím OP Rozvoj lidských zdrojů a OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Ing. Jan Vitula MŠMT.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Reflexe aktivit a výsledků projektu Reflexe aktivit a výsledků projektu Evaluace a inovativní aplikace bakalářského studijního programu Učitelství pro.
NZZ – Nová závěrečná zkouška IPN Dana Kočková, NÚOV MŠMT,
VŠICHNI MÁME STEJNOU CESTU
Úvodní konference projektu UNIV 2 KRAJE, PRAHA
Typ projektu Individuální, národní
Pilot ZUŠ „Podpora činnosti základního uměleckého školství
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
hodnocení a financování výzkumu, vývoje a inovací
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Komplexní systém hodnocení
Aktuální stav dalšího vzdělávání a vize do budoucna
Představení Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vyhlášení 3. výzvy předkladatelům grantových projektů k předkládání projektových žádostí o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost,
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Název operačního programu:
Databáze projektových výstupů OP VK
Hlavní manažér SP Kvalita I
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Organizační struktura
Nové přístupy k využití ict ve výuce přírodovědných předmětů na základních, středních školách CZ.1.07/1.1.07/ CZ.1.07/1.1.07/
Model intenzivní podpory
Podpora procesů uznávání
„Koncept“ – Koncepce dalšího vzdělávání
Transkript prezentace:

Nová závěrečná zkouška 2 Individuální projekt národní Kulatý stůl, MŠMT,

OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost 4.1 Systémový rámec celoživotního učení Oblast podpory zaměřena na systémová řešení, která vyžadují koordinaci na centrální úrovni. Podporované aktivity:  Vývoj, realizace a podpora centrálně řízených evaluačních procesů při ukončování vzdělávání na středních školách  Dobudování a realizace systému hodnocení kvality poskytovaného vzdělávání 2

Kontext/důvod realizace projektu – REFORMA ukončování studia žáků v oborech vzdělání s výučním listem  Podpořit zvýšení kvality vzdělávání žáků  Zajišťovat transparentnost a srovnatelnost výsledků vzdělávání v celé ČR  Zaměstnavatele zapojit přímo do procesu vzdělávání a evaluace  Zvýšit význam odborného vzdělávání a odborné přípravy na trhu práce 3

Cíl projektu Zabezpečit přípravu jednotných zadání pro závěrečné zkoušky 2012/2013 a 2013/14 ve vazbě na  nové obory vzdělání s rámcovými vzdělávacími programy  kvalifikační standardy NSK 4

Přidaná hodnota projektu NZZ 2 navazuje na NZZ (1) a Kvalitu I a vytváří novou – přidanou hodnotu: Poprvé jednotná zadání pro nové obory vzdělání - RVP (dosud vyvíjena JZZZ pro obory stávající soustavy) Nové obory vzdělání – náběh žáků 3. ročníků kat. H kat. E 2011/ / / / Celkem8236 5

Přidaná hodnota projektu Nový informační systém pro objektivní ověřování kompetencí Generování úkolů z databanky přímo na žáka (dosud se z úkolů sestavovala témata, ze kterých žák vybíral)  důsledkem je zefektivnění a zlevnění standardního procesu tvorby JZZZ (za předpokladu silné databanky úloh)  zjednodušení přípravy škol na závěrečné zkoušky 6

Přidaná hodnota projektu Nově bude navrženo a realizováno e-learningové vzdělávání Vývoj metodických podpor a realizace e-learningového vzdělávání učitelů, kteří budou připravovat NZZ ve škole (dosud organizovány metodické semináře)  bude zajištěno průběžné vzdělávání učitelů během projektu a po jeho ukončení  zefektivnění přípravy NZZ ve škole  úspora finančních prostředků 7

Cílová skupina  Žáci v oborech vzdělání kat. H  Žáci v oborech vzdělání kat. E Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami  Ředitelé a učitelé škol

Přínos pro školy  Vodítko pro školu, jaké jsou výstupní požadavky na žáka  Zpětná vazba pro školu, jak splňuje požadavky jednotného zadání  Vliv na kvalitu vzdělávání ve školách (výuku, přípravu zkoušek, vybavení školních pracovišť…) 9

Přínos pro učitele  Učitelé se bezprostředně podílejí na stanovení obsahu závěrečné zkoušky (autorský tým)  Učitelé, kteří jednotné zadání realizovali ve školách, se zprostředkovaně podílejí na jeho vývoji (zpětná vazba z dotazníkového šetření)  Učitelé mají prostor pro diskusi nad obsahem závěrečné zkoušky, výukou v oboru atd. 10

Přínos pro žáky  Na žáky téhož oboru jsou u závěrečných zkoušek kladeny stejné nároky  Žáci jsou objektivně hodnoceni na základě stanovených kritérií a správných řešení  Závěrečná zkouška podle jednotného zadání má u zaměstnavatelů vyšší kredit 11

Přínos pro zaměstnavatele  Vazby mezi obsahem zkoušky a požadavky zaměstnavatelů jsou transparentní (NSK)  Výstupy žáků daného oboru jsou srovnatelné  Zaměstnavatelé (odborníci z praxe) se na obsahu závěrečných zkoušek přímo podílejí 12

Rizika projektu a jejich eliminace  Časový skluz začátku projektu - ohrožení šk. r. 2012/13 Včasné zahájení projektu  Bezpečnostní rizika - ztráta a zcizení dat Aplikace standardních bezpečnostních pravidel  Komunikační rizika tj. poruchy sítí a internet Automatická obnova stavu před poruchou  Rizika spojená s nekvalitním vybavením škol VYT IS bude provozován na různých platformách  Riziko nízké zainteresovanosti zaměstnavatelů VŘ na firmu, která zajistí participaci odborníků 13

Udržitelnost projektu  Po ukončení projektu bude ve standardním provozu internetový informační systému NZZ pro bezpečnou tvorbu jednotných zadání a pro jejich efektivní zprostředkování všem školám v ČR.  PŘO, v rámci svých rozpočtových zdrojů, bude zajišťovat závěrečné zkoušky podle jednotných zadání, vyhodnocovat statistická data o zkouškách a vytvářet analýzy a závěry pro potřeby MŠMT.  O uzákonění a plošné realizaci nové závěrečné zkoušky rozhodne MŠMT. 14

Rozpočet projektu Realizace: – měsíců Rozpočet projektu celkem Kč100 % Klíčové aktivity Kč81 % Řízení Kč19 % 15

Klíčové aktivity  Tvorba jednotných zadání ve vazbě na kurikulární reformu a kvalifikace  tis. Kč71 %  Provoz a inovace internetového informačního systému (IIS NZZ)  tis. Kč 21 %  Metodická a legislativní podpora tvorby jednotných zadání a jejich plošné realizace  tis. Kč 5 %  Vzdělávání tvůrců jednotných zadání  tis. Kč 3 % 16

Výstupy projektu Výstupy  Témata JZZZ uložená v databázi informačního systému NZZ, ze kterých budou generována jednotná zadání 2012/13 a 2013/14 - školám budou zpřístupněna na webovém portálu v březnu 2013 a  Evaluační ukazatele jednotných zadání, datové soubory informací o průběhu realizace jednotných zadání, analýza výsledků.  Metodické materiály pro tvorbu jednotných zadání a pro přípravu škol na závěrečné zkoušky.  Vzdělávání tvůrců jednotných zadání (prezenční), příprava studijních materiálů.  E-learningové vzdělávání tvůrců a realizátorů jednotných zadání, monitoring jeho průběhu. 17

Monitorovací indikátory Jednotná zadání pro ZZ 2012/2013  pro 70 oborů vzdělání kat. H  pro 41 oborů vzdělání kat. E Jednotná zadání pro ZZ 2013/2014  pro 80 oborů vzdělání kat. H  pro 30 oborů vzdělání kat. E Počet učitelů – absolventů e-learningového vzdělávání  (75 % „školoborů“) 18

Výběrová řízení Kč bez DPH Konference projektu 250 tis. Zajištění provozu IIS NZZ a jeho rozvoj6.000 tis. Zajišťování participace zaměstnavatelů2.500 tis. Publicita + PR kampaň 333 tis. Kancelářský materiál 788 tis. Hardware 233 tis. Software 117 tis. Hosting IS 540 tis. 19

Děkujeme za pozornost. Dana Kočková Libor Berný 20