„Partnerská spolupráce institucí v rámci Operačního programu přeshraniční spolupráce ČR - Polsko“ Ing. Michal Janeba náměstek ministra pro regionální rozvoj.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tvorba OP pro programovací období Kontext a vazby OP •EU jako ek. nejrozvinutější společenství na světě – charakterzované sociálním smírem.
Advertisements

MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČESKÉ REPUBLIKY Česká republika není čistým plátcem do fondů EU MMR ČR Seznámení se stavem čerpání za období.
Institut pro integraci České republiky do Evropské unie Prostředí pro projekt spolufinancovaný ze SF EU Ing. Zdeněk Chaluš, CSc.
PRVNÍ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 18. KVĚTNA 2004 PRVNÍ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 18. KVĚTNA.
PŘÍPRAVNÉ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 5. DUBNA 2004 PŘÍPRAVNÉ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 5.
KIPR Šumava první schůzka s ředitelem NSZM Ing. Petrem Švecem se uskutečnila na Modravě PS UR, akce komunitního plánování v šumavských.
Příprava na kohezní politiku EU nadnárodní, národní a krajská úroveň Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje, , Přerov.
Podpora inovací v rámci kohezní politiky
Interreg III A Česká republika -Bavorsko Iniciativa INTERREG IIIA program přeshraniční spolupráce Česká republika- Svobodný stát Bavorsko Plzeň
Evropské seskupení pro územní spolupráci TRITIA – vývoj spolupráce čtyř regionů Mgr. Petr Ksenič Ostrava, 18. října 2011.
Tento projekt je spolufinancovaný z Evropského fondu regionálního rozvoje. Akce se koná v rámci Programu cezhraničnej spolupráce SR-ČR pod názvem.
Maršálkovský úřad Opolského vojvodství 1 Zkušenosti s IS INTERREG III A a výzvy OPPS Zkušenosti s IS INTERREG III A a výzvy OPPS Piotr.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR NÁRODNÍ ORGÁN PRO KOORDINACI Jan Král Výroční konference Regionálního operačního programu Severozápad ROP.
ESVA. Lisabonská smlouva ER – oficiální EU instituce Úroveň hlav států a vlád Stanovuje cíle a dává obecné směry SZBP – závěry ER Stálý předseda ER zajišťuje.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Vyjednání Národního strategického referenčního rámce a operačních programů na období 2007 – 2013 Jiří Čunek 1. místopředseda vlády a ministr pro místní.
Europejskie Ugrupowanie Współpracy Terytorialnej TRITIA.
Příprava a realizace kroků k využití strukturálních fondů EU v období 2007 – 13 Jiří Čunek 1.místopředseda vlády a ministr pro místní rozvoj.
Dispoziční fond Česká republika - Bavorsko Dotace v rámci INTERREG IIIA pro vymezené území.
Interreg IIIA Česká republika–Polsko Olomouc, Hotel Flóra Závěrečný seminář Seminář je spolufinancován EU.
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Řízení a koordinace politiky soudržnosti v České republice v období Ostravice Hotel Montér Ministerstvo pro místní rozvoj ČR.
Seminář pro žadatele OPPS ČR-PR 2007 – 2013 Seminář pro žadatele OPPS ČR-PR 2007 – 2013 Zpracovala: Bc. Jana Bartošková Datum: 25. října 2010.
Centrum pro regionální rozvoj České republiky
Projekt SROP 3.3 – „Posílení kapacity místních a regionálních orgánů při plánování a realizaci programů v Karlovarském kraji“ Pedagogické a vzdělávací.
MONITOROVACÍ SYSTÉM SF a FS PRO OBDOBÍ WEBOVÝ ÚČET ŽADATELE A PŘÍJEMCE PODPORY Nová aplikace monitorovacího systému Mgr. Matěj Mareš Odbor evropských.
Projekt je spolufinancován Evropskou unií a Českou republikou Atlas Labe na území Královéhradeckého kraje prezentace výsledků projektu.
Účel a cíle zřízení TPS z pohledu MZe Praha Ing. Pavel Sekáč, Ministerstvo zemědělství Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje.
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Integrovaný operační program Konference „Bezpečná Evropa“ Hradec Králové.
Schválení OP OPS chvalovací proces Ministerstvo financíEvropská komise Certifikační orgán Auditní orgán Ministerstvo pro místní rozvoj Programování Metodiky.
Potřeby obcí a jejich financování v období Ing. Dan Jiránek XV. Celostátní finanční konference Praha, 29. listopadu 2012.
OEF/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor evropských fondů.
OPPS ČR-PR Operační program přeshraniční spolupráce Česká republika-Polská republika Seminář pro žadatele Zpracovala: Jana Bartošková.
ÚVOD. ZMĚNY OPROTI INTERREG IIIA samostatný cíl strukturálních fondů = posílení významu, zvýšení objemu finančních prostředků pro českou stranu, zvýšení.
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky Příspěvek Ministerstva vnitra k informatizaci územních samospráv Ing. Tomáš Holenda ředitel.
ministryně pro místní rozvoj
Představení Zprostředkovatele a partnera programu Martina Bečvářová Praha (květen 2015)
Program ESPON 2013 Témata aktuální výzvy Národní informační den Ministerstvo pro místní rozvoj ČR 21. února 2011.
Příprava na období 2014 – 2020 Cíl 2 „Evropská územní spolupráce“ Ostrava, 29. listopadu 2012.
Regionální konference Zlínského kraje Univerzita Tomáše Bati, Zlín, Příprava operačního programu přeshraniční spolupráce Cíle 3 – Evropská.
Posilování přeshraniční spolupráce v období MVDr. Stanislav Mišák náměstek hejtmana Zlínského kraje Konference , Zlín.
Zkušenosti s činností ROPu Střední Morava a náhled na implementaci v příštím programovém období aneb od administrace k řízení EU fondů Roztoky.
FOND MIKROPROJEKTŮ. Realizace Fondu mikroprojektů v Euroregionu Praděd Obsah prezentace: 1. Stručně o programu Fond mikroprojektů 2. Stav realizace Fondu.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
Kohezní politika v ČR Kohezní politika v ČR JUDr. Olga Letáčková ředitelka úseku řízení kohezní politiky Poslanecká sněmovna PČR 24. dubna 2014, Praha.
JUDr. Olga Letáčková Aktuální stav a strategie pro období Roztoky u Prahy ROP Střední Čechy.
Fond mikroprojektů Euroregionu Praděd Porovnání podmínek Fondu v rámci programu OPPS a nového programu Interreg V-A
Setkání starostů u kulatého stolu Hoštejn Projekt „MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů“ CZ.1.04/4.1.00/B Tento.
OPPS ČR-PR Rozdíly v programech přeshraniční spolupráce v rámci Cíle 3 realizovaných v MSK a časté chyby Zpracovala: Ing. Markéta Hluchníková.
Role Olomouckého kraje při implementaci programu INTERREG V-A ČR-Polsko Seminář „Jak na přeshraniční projekty s Polskem v období “, Olomouc, 3.
Neziskový sektor jako partner. Národní úroveň Pracovní skupina „NNO a regionální rozvoj“ - otevřená platforma NNO na národní úrovni - téma: regionální.
Výzva Vládě ČR: Zajistěte budoucnost Regionálních operačních programů ČR v letech 2014−2020.
OP přeshraniční spolupráce Slovensko – Česká republika 6. mezivládní Česko-slovenská komise pro přeshraniční spolupráci 14. prosince 2006 Modrá,
Regionální interveční rámec pozice AK ČR pro programové období 2014+
CRR ČR, Společný technický sekretariát, Olomouc, ul. Jeremenkova 40B, , | tel.: | fax: +420.
Daniel Braun Konference „Moravskoslezsko “, Ostrava Příprava budoucího programového období
ROP JV – informace o novém programovém období
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Postavení PS ve struktuře orgánů Rady vlády pro udržitelný rozvoj
Starosti starostů s evropskými fondy, Praha
Řízení rizik podvodů pro období 2014–2020
Cestovní ruch v přeshraniční spolupráci
STRATEGII REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR
Plán činnosti PS na rok 2009 Náměty na činnost PS
Michal Šperling - EUREDIS
Daniel Braun Ministerstvo pro místní rozvoj Praha, 22. června 2012
Tvorba veřejných projektů – příklad Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Mgr. Bc. David Póč Oddělení pro strategii a rozvoj/Katedra.
Výjezdní zasedání pracovní skupiny pro evaluaci a HP
„Program RE:START a Platforma Uhelné regiony“
Transkript prezentace:

„Partnerská spolupráce institucí v rámci Operačního programu přeshraniční spolupráce ČR - Polsko“ Ing. Michal Janeba náměstek ministra pro regionální rozvoj a cestovní ruch Výroční konference OPPS ČR-Polsko 15. listopadu 2010, Olomouc

Přeshraniční spolupráce je realizována a rozvíjena napříč programovými obdobími EU (od CBC Phare – r.1999 po přípravu nového programového období 2014+) Přeshraniční spolupráce je realizována a rozvíjena napříč programovými obdobími EU (od CBC Phare – r.1999 po přípravu nového programového období 2014+) Implementační struktury přeshraniční spolupráce vykazují napříč obdobími vysokou míru stability a kontinuity Implementační struktury přeshraniční spolupráce vykazují napříč obdobími vysokou míru stability a kontinuity Oproti mnohým jiným realizovaným OP je zde zajištěn přenos zkušeností vytvářející předpoklady úspěšné implementace pro další období Oproti mnohým jiným realizovaným OP je zde zajištěn přenos zkušeností vytvářející předpoklady úspěšné implementace pro další období Společnou snahou by mělo být využít maximálně tento potenciál i do budoucna Společnou snahou by mělo být využít maximálně tento potenciál i do budoucna I.Vývoj spolupráce implementačních struktur

První období realizace CBC – vyšší míra centralizace implementace První období realizace CBC – vyšší míra centralizace implementace Vrcholná zodpovědnost MF, v rámci MMR pak instituce tzv. Programme authorizing officer Vrcholná zodpovědnost MF, v rámci MMR pak instituce tzv. Programme authorizing officer Zapojení Euroregionů – správa Fondu malých projektů Zapojení Euroregionů – správa Fondu malých projektů Zapojení regionů zejména do struktur pro výběr projektů Zapojení regionů zejména do struktur pro výběr projektů II.Institucionální zabezpečení - CBC Phare

Řídící zodpovědnost členského státu (rozhodnutím EK pověřena ČR, vláda pověřila MMR) Řídící zodpovědnost členského státu (rozhodnutím EK pověřena ČR, vláda pověřila MMR) Vyjednávání programů v rámci Task force, významné zastoupení aktérů všech úrovní Vyjednávání programů v rámci Task force, významné zastoupení aktérů všech úrovní Rozsáhlé zapojení a kompetence regionů ve všech fázích programu (jeho příprava a realizace, výběr projektů atd.) Rozsáhlé zapojení a kompetence regionů ve všech fázích programu (jeho příprava a realizace, výběr projektů atd.) Regiony (kraje a euroregiony) rozhodovací strukturou programu prostřednictvím účasti v Monitorovacím výboru Regiony (kraje a euroregiony) rozhodovací strukturou programu prostřednictvím účasti v Monitorovacím výboru Euroregiony v decentralizované působnosti řídily FMP Euroregiony v decentralizované působnosti řídily FMP V souladu s příslušnými nařízeními jsou na centrální úrovni zejména řídící a kontrolní funkce (odpovědnost členského státu za prostředky programu) V souladu s příslušnými nařízeními jsou na centrální úrovni zejména řídící a kontrolní funkce (odpovědnost členského státu za prostředky programu) III.Programové období

Příprava programu opět na principu partnerství v rámci Task force (její práce řízena zástupci obou členských států) Příprava programu opět na principu partnerství v rámci Task force (její práce řízena zástupci obou členských států) Implementační struktura zůstala v zásadě zachována Implementační struktura zůstala v zásadě zachována I přes odlišný postoj EK se podařilo vyjednat zachování významných kompetencí na regionální úrovni (zejména účast na hodnocení a výběru projektů) I přes odlišný postoj EK se podařilo vyjednat zachování významných kompetencí na regionální úrovni (zejména účast na hodnocení a výběru projektů) Nadále zachováno a posíleno partnerství centrální a regionální úrovně Nadále zachováno a posíleno partnerství centrální a regionální úrovně Zachována správa Fondů malých projektů euroregiony Zachována správa Fondů malých projektů euroregiony IV.Stávající programové období ( )

Stabilita (oproti jiným OP nízká míra změn jak na úrovni prvků implementační struktury, tak personálu zapojených organizací) Stabilita (oproti jiným OP nízká míra změn jak na úrovni prvků implementační struktury, tak personálu zapojených organizací) Kontinuita (zachování dělby rolí a kompetencí) Kontinuita (zachování dělby rolí a kompetencí) Vysoká míra decentralizace (zapojení regionů do všech fází programu a vícero úrovní implementace, decentralizace správy FMP) Vysoká míra decentralizace (zapojení regionů do všech fází programu a vícero úrovní implementace, decentralizace správy FMP) Silné partnerství centrální a regionální úrovně Silné partnerství centrální a regionální úrovně Významné a vyvážené zapojení všech úrovní veřejné správy (centrální, regionální, místní) Významné a vyvážené zapojení všech úrovní veřejné správy (centrální, regionální, místní) V.Společné znaky implementační struktury programu a jejího vývoje mezi obdobími

Jednoznačně úspěšný program napříč obdobími, měřeno objektivními ukazateli: Jednoznačně úspěšný program napříč obdobími, měřeno objektivními ukazateli: Počtem úspěšně realizovaných projektůPočtem úspěšně realizovaných projektů Enormním zájmem žadatelů ve všech obdobích realizaceEnormním zájmem žadatelů ve všech obdobích realizace Efektivním využitím prostředků a nízkým počtem nesrovnalostíEfektivním využitím prostředků a nízkým počtem nesrovnalostí Funkčním nastavením implementaceFunkčním nastavením implementace V předchozím programovém období INTERREG IIIA jeden z prvních či vůbec první OP v ČR, u kterého byla ze strany EK schválena závěrečná zpráva V předchozím programovém období INTERREG IIIA jeden z prvních či vůbec první OP v ČR, u kterého byla ze strany EK schválena závěrečná zpráva V tomto programovém období je dle vyjádření zástupců EK česko-polský program považován za jeden z nejlépe fungujících CBC programů v EU, kromě jiného i z hlediska efektivity a rychlosti čerpání prostředků programu V tomto programovém období je dle vyjádření zástupců EK česko-polský program považován za jeden z nejlépe fungujících CBC programů v EU, kromě jiného i z hlediska efektivity a rychlosti čerpání prostředků programu VI.Výsledky spolupráce a partnerství institucí implementační struktury

Hlavní východiska: Hlavní východiska: Základní dohody členských států o řídících strukturáchZákladní dohody členských států o řídících strukturách Postoje členských států a doporučení EK: „evoluce nikoli revoluce“, tedy postupný vývoj založený na zkušenostech stávající implementacePostoje členských států a doporučení EK: „evoluce nikoli revoluce“, tedy postupný vývoj založený na zkušenostech stávající implementace Na české straně potřeba respektování Programového prohlášení vlády v otázce realizace Strukturálních fondů v ČRNa české straně potřeba respektování Programového prohlášení vlády v otázce realizace Strukturálních fondů v ČR Závěry 5.kohezní zprávyZávěry 5.kohezní zprávy V souhrnu se tak předpokládá budování na základě stávajících zkušeností - kontinuita ve vymezení programů a jejich implementačních struktur, další prohloubení spolupráce institucí V souhrnu se tak předpokládá budování na základě stávajících zkušeností - kontinuita ve vymezení programů a jejich implementačních struktur, další prohloubení spolupráce institucí VII. Implementace příštího programového období

Implementační struktura bude budována na základě dohod zúčastněných členských států, ve spolupráci s dalšími partnery a dále v průběhu procesu přípravy a vyjednávání programu upřesňována Implementační struktura bude budována na základě dohod zúčastněných členských států, ve spolupráci s dalšími partnery a dále v průběhu procesu přípravy a vyjednávání programu upřesňována Na české straně budou významná i stanoviska koordinačních struktur: Na české straně budou významná i stanoviska koordinačních struktur: MF (odpovědnost členského státu za prostředky programu)MF (odpovědnost členského státu za prostředky programu) NOK (odpovědnost za naplňování programového prohlášení Vlády ČR na poli strukturálních fondů)NOK (odpovědnost za naplňování programového prohlášení Vlády ČR na poli strukturálních fondů) VIII. Budování implementační struktury období

Nadále významné zapojení regionů ve všech fázích přípravy a realizace programu (členství v Task Force, v procesu implementace, účast na procesu hodnocení a výběru projektů, členství v MV apod.) Nadále významné zapojení regionů ve všech fázích přípravy a realizace programu (členství v Task Force, v procesu implementace, účast na procesu hodnocení a výběru projektů, členství v MV apod.) Zajištění řídících a kontrolních funkcí na úrovni členských států Zajištění řídících a kontrolních funkcí na úrovni členských států Nadále se počítá s decentralizací řízení na úrovni Fondu malých projektů (euroregiony) Nadále se počítá s decentralizací řízení na úrovni Fondu malých projektů (euroregiony) Významným prvkem realizace programu mohou být v nadcházejícím období nově zakládaná ESÚS Významným prvkem realizace programu mohou být v nadcházejícím období nově zakládaná ESÚS Pokud se podaří efektivně nastartovat jejich fungování, mohou být velmi významnými předkladateli projektů a příjemci podpory, stejně tak se mohou jako správci FMP bezprostředně účastnit na realizaci programu Pokud se podaří efektivně nastartovat jejich fungování, mohou být velmi významnými předkladateli projektů a příjemci podpory, stejně tak se mohou jako správci FMP bezprostředně účastnit na realizaci programu Ze strany MMR je podporováno zakládaní ESÚS na česko-polské hranici jako efektivní nástroj pro usnadnění spolupráce partnerů Ze strany MMR je podporováno zakládaní ESÚS na česko-polské hranici jako efektivní nástroj pro usnadnění spolupráce partnerů IX. Předpokládané hlavní prvky implementační struktury období 2014+

Děkuji za pozornost Ing. Michal Janeba náměstek ministra pro regionální rozvoj a cestovní ruch