Prediktivní behaviorální cílení je tady… aneb jak cílíte reklamu vy? Internet Advertising Conference 27. dubna 2010.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Marketingový informační systém Je to systém vytvořený za účelem shromažďování, analýzy a vyhodnocování informací o trhu, které Je to systém vytvořený.
Advertisements

Analýza fungování institutu dohod o výkonu pěstounské péče v ČR SocioFactor s.r.o.
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
Poměrní ukazatelé Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Marketing. nástroje marketingu mix 5P product – produkt product – produkt price – cena (prodej) price – cena (prodej) place – distribuce (pozice) place.
Strategické otázky výzkumníka 1.Jaký typ výzkumu zvolit? 2.Na jakém vzorku bude výzkum probíhat? 3.Jaké výzkumné metody a techniky uplatnit?
Období vzniku: duben _inovace_FG.9.48 Autor : Vladimír TesaříkČlověk a svět práce, finanční gramotnost, nové auto.
Marketingové informace a marketingový výzkum. Marketingový informační systém sběr informací třídění informací analyzování informací distribuce informací.
PRŮZKUM TRHU základy. 1. Odběratelé (zákazníci) Dotazníky nejdůkladnější způsob zjišťování potřeb, názorů a zvyklostí zákazníků.
Využití informačních technologií při řízení obchodního řetězce Interspar © Ing. Jan Weiser.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Petra Kábrtová Máchová Název materiálu:
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Reklama a reklamní.
Systém správy dokumentace akreditované zkušební laboratoře Bc. Jan Randl, 4912.
Seminář na MZ Bezpečnost zdravotních služeb - současná priorita MZ MUDr. Markéta Hellerová Ministerstvo zdravotnictví.
Mgr. Bedřich Myšička vrchní ředitel sekce ekonomické Sekce ekonomická 10. dubna 2014.
Diplomové práce pro CE WOOD a) Bilance toku materiálu pilařského provozu b) Závislost kvality vstupní suroviny na kvalitu výstupních produktů pilařského.
MÁTE VE SVÝCH DATECH NEJVĚTŠÍ BOHATSTVÍ. Stávající datový sklad Pasivní homologace adresy Identifikátory subjektu IČ, jméno, příjmení, domácnost (první.
Pracovní skupina Portál elektronického zdravotnictví NSeZ – neveřejná prezentace Emauzy, MUDr. Pavel VEPŘEK předseda pracovní skupiny.
[Název výrobku] Marketingový plán [Jméno]. Přehled trhu Minulost, současnost a budoucnost trhu –Uveďte přehled změn podílu na trhu, vedoucích pozic, aktérů,
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Katedra podnikové strategie Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku.
OneNote. Co to je?  OneNote patří k produktům Microsoftu, nyní je ke stažení zdarma  jde o aplikaci pro rychlou, snadnou a přehlednou správu různých.
VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ ČESKÉ BUDĚJOVICE ÚSTAV PODNIKOVÉ STRATEGIE Autor bakalářské práce: Jitka Macháčková Vedoucí bakalářské práce: Ing.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza marketingového mixu vybrané banky Autor bakalářské práce:
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Autor: Pavel Maroušek Vedoucí: Ing. Martin Maršík, PhD.
Autor: Zuzana Dvořáková Vedoucí práce: Ing. Ludmila Opekarová, Ph.D.
Měření online reklamy v cestovním ruchu
Zaměřeno na malé a střední podnikání aneb společenská odpovědnost firem v olomouckém kraji Martin Fink Brno,
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr
Mobilní aplikace nebo web?
Jak získat nejlepší talenty?
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Motivační a věrnostní programy jako nástroj budování loajality zákazníků Autor práce: skopalová.
Zavádění nového produktu na trh
Procesní management v oddělení logistiky
Analýza konkurenčního prostředí
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Optimalizace materiálového a informačního toku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Zpětná vazba od zákazníků ve vybrané společnosti
Matematika 3 – Statistika Kapitola 4: Diskrétní náhodná veličina
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Firemní kultura zahraniční společnosti na území ČR Autor bakalářské.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Analýza řízení privátní značky v maloobchodní jednotce
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Financování přímých NIV
Tomáš Búřil, předseda Výkonné rady SPIR
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Komunikace se zákazníky ve vybraném podniku Autor práce: Zuzana.
Procvičení vzorců a funkcí v rámci jednoho i více listů
Cukrářské technologie – pálená hmota a listové těsto
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
Vzdělávání.
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
Digitální učební materiál
Vliv reklamy na společnost
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Dopad online seznamek na výběrové párování
Kvalita a bezpečí jako hlavní principy k úspěšné a efektivní akreditaci Gabriela Franková.
Název projektu | Název společnosti | Jméno prezentujícího
potenciál úspor KSE v období dle cílů EU
Teorie chyb a vyrovnávací počet 1
Cena pro nového distributora Profit za nového distributora
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů
Seminář o stavebním spoření
STŘEDOŠKOLSKÁ ODBORNÁ ČINNOST
VZDĚLÁVÁNÍ VE SVĚTLE DEMOGRAFICKÉHO VÝVOJE
Transkript prezentace:

Prediktivní behaviorální cílení je tady… aneb jak cílíte reklamu vy? Internet Advertising Conference 27. dubna 2010

Obsah Prediktivní behaviorální cílení (PBT) v kostce –Jít správným směrem –Jak to funguje? –Výhody a přínosy PBT technologie Pozice PBT a NetMonitoru PBT v praxi –Případová studie AZ pneu –Praktický dopad na prodej prostoru IAC 20102

Prediktivní behaviorální cílení v kostce Jít správným směrem IAC 20103

Nejdůležitější marketingové strategie roku IAC 2010 Zdroj: Marketing & Media Ecosystem 2010 survey and Booz Allen Hamilton analysis

Motta vedoucí k úspěchu Never stop testing, and your advertising will never stop improving (David Ogilvy) Kvalita, ne kvantita, je správným měřítkem Není důležité, kde se reklama zobrazuje, ale komu Nemusíte být skvělí, abyste začali, ale musíte začít, abyste byli skvělí Vaše budoucnost začíná dnes, ne zítra IAC 20105

6 Prediktivní behaviorální cílení v kostce Jak to funguje?

IAC Prediktivní behaviorální cílení Sleduje chování lidí na Internetu –navštěvované stránky (oborově roztříděné) –četnost návštěv, doba na stránce Informace o lidech z dotazníků Vytvoření uživatelských profilů –cca 80 sociodemografických a zájmových parametrů Ochrana osobních údajů je samozřejmostí

IAC Jak to funguje… Profily návštěvníků Sociodemografie a zájmy Chování

Jak to funguje… IAC Psychografický profil (průzkum) Péče o tělo Zájmy (průzkum) Péče o tělo Jídlo Demografický profil (průzkum) Pohlaví Věk Obsahové kanály (změřené Cookie) Idnes.cz/HP Technet.cz Ihned.cz/zahranicni Hokejzive.cz Brand Affinities (změřeno) interval.cz chytrazena.cz nugg.ad Prediction Engine Radek Petr |Pavla|Vojta Předpověz chybějící hodnoty pro Radka!

IAC 2010 Jak to funguje… 10 Psychografický profil (průzkum) Péče o tělo Zájmy (průzkum) Péče o tělo Jídlo Demografický profil (průzkum) Pohlaví Věk Obsahové kanály (změřené Cookie) Idnes.cz/HP Technet.cz Ihned.cz/zahranicni Hokejzive.cz Brand Affinities (změřeno) Interval.cz Chytrazena.cz nugg.ad Prediction Engine Radek Petr | Pavla|Vojta Najdi Radkovo nejbližší statistické dvojče = Vojta Radek zdědí chybějící hodnoty od Vojty

IAC Prediktivní behaviorální cílení v kostce Výhody a přínosy

Výhody a přínosy pro inzerenty Větší efektivita investovaných prostředků –Platba jen za správnou cílovou skupinu –Snížení mediální ztráty Zvýšená úspěšnost kampaní –Zacílení na správnou cílovou skupinu –Zacílíte přímo na „decision makers“ –Základem je jak se lidé chovají, co chtějí IAC

Výhody a přínosy pro inzerenty Vyšší prodej inzerovaného produktu/služby Možnost proměřit správnou cílovou skupinu –Před začátkem kampaně lze proměřit, kdo navštěvuje, objednává, stahuje apod. –Reklama se zobrazuje pouze naměřenému profilu lidí IAC

Výhody a přínosy pro poskytovatele prostoru Podrobná znalost svých návštěvníků –Popis reklamního prostoru i výsledků kampaní –Analýza v jakých cílových skupinách je daný poskytovatel nejsilnější Spokojení návštěvníci –Reklama a nebo obsah stránky je pro ně poutavější IAC

Výhody a přínosy pro poskytovatele prostoru Více peněz ze stávajících zdrojů –Vyšší eCPM = stejný prostor vydělá více peněz –Vyšší vyprodanost Méně žádaný prostor s PBT cílením dosahuje stejné kvality jako více žádaný prostor Nový zdroj peněz –Nové cílové skupiny pro nové inzerenty –Nové atraktivní produkty IAC

Výhody a přínosy Data jsou sdílená mezi všemi účastníky sběru dat –Rychlý a rozsáhlý sběr informací Data o lidech jsou neustále aktualizována –Zájmy se mění častěji než sociodemografické data Sběr dat odstartoval v červnu 2009 nad prostory: –Mafra(3,45 mil. UU dle Netmonitor 02/2010 ) –CET21(2,84 mil. UU dle Netmonitor 02/2010 ) –ArboInteractive(3,35 mil. UU dle Netmonitor 02/2010 ) –BillBoard.cz(5,46 mil. UU dle Internet BillBoard 02/2010 ) IAC

IAC Pozice PBT technologie a Netmonitoru PBT není konkurent, ale „nástavba“ Netmonitoru

IAC Pozice a úkol Netmonitoru Jednotnou a nezávislou metodikou popsat –Návštěvnost internetu a jednotlivých měřených medií –Sociodemografickou strukturu návštěvníků Poskytnout mediím popis jejich návštěvníků Poskytnout data pro mediální plánování

IAC V čem je PBT odlišné Uživatelské profily vznikají ze dvou zdrojů dat –Reálný pohyb lidí napříč internetem –Dotazníky Velikostně neomezený panel –Každý návštěvník je součástí „panelu“ Data jsou sdílená napříč všemi médii Cca 80 sledovaných parametrů (cca 70 zájmových) Umožňuje cílit na zvolenou cílovou skupinu

IAC Pozice a úkol PBT technologie Zajistit, aby se reklama skutečně zobrazovala naplánované cílové skupině Příklad: –Kampaň s cílením na muže –Data Netmonitoru říkají, že server XY má 70% mužů –PBT cílení zajistí, že reklama zasáhne skutečně jen muže! 3 zobrazení Jaká je pravděpodobnost, že budou zasaženi naplánovaní muži?

PBT v praxi Případová studie AZ pneu IAC

Případová studie Cíl: porovnat efektivitu reklamy –PBT kampaň x Necílená kampaň (RON) –PBT kampaň x Prémiový prostor s danou cílovou skupinou –Změřit návratnost investovaných peněz Produkt –ALU kola (nově otevřený web bez předchozí propagace) Časování –Týden zobrazování reklamy a pak 3 týdny měřených objednávek IAC

IAC Srovnání: PBT kampaň x Necílená kampaň PBT cílení je 2x efektivnější nad stejným prostorem Bonus v podobě většího množství zobrazení či zásahu je pro inzerenta minimálním přínosem Prodej reklamního prostoru na kliky je pro media nevýhodný Sledované hodnoty Necílená kampaň (RON) PBT kampaň Nárůst výkonu s PBT Konverze (obj./imp.) 0,00556 %0,01127 %102,69 % Konverze (obj./kliky) 6,42 %9,14 %42,35 % Počet objednávek ,86 % pot CPC po 4.týdnu potCPC po 1.týdnu 16,1 Kč (3,9 Kč) 22,9 Kč (6,9 Kč) 42,35 % 76,92 % Počet UU ,41% Počet zobrazení ,46%

IAC Srovnání: PBT kampaň x Prémiový prostor PBT cílení se přiblížilo výkonu prémiového prostoru Cena za CPT může u PBT cílení vzrůst o 296 % (55 -> 163 Kč) Velikost prémiového reklamního prostoru je malá a často vyprodaná Sledované hodnoty Prémiový prostor (automoto) PBT kampaň Nárůst výkonu s PBT Konverze (obj./imp.) 0,01456 %0,01127 %-22,61 % Konverze (obj./kliky) 9,11 %9,14 %0,33 % Počet objednávek Potenciální CPC potCPC po 1.týdnu 22,8 Kč (5,8 Kč) 22,9 Kč (6,9 Kč) 0,33 % 18,96 % Počet UU Ø CPT200 Kč55 + X KčX=108 Kč

IAC Návratnost investovaných peněz Hodnocení inzerenta: „V ceníkových cenách mě kampaň stála Kč (část byla prodána na CPT za 200 Kč a část na kliky za 6,- Kč/klik). Kampaň se mi zaplatila a ještě jsem na ni vydělal“… řekl Pavel Petruška, majitel společnosti AZ-Pneu. Čistý zisk z kampaně byl Kč

PBT v praxi Praktický dopad na prodej prostoru IAC

Více peněz z dostupného prostoru Jak lze zvýšit prodej –Větší reklamní prostor –Lepší vyprodanost (%) –Vyšší eCPM (Kč) Rozdělení prostoru –Prémiový prostor HP, oborové segmenty Nejvyšší CPM –Běžný prostor Sloučené prostory do skupin Střední CPM –Long-Tail prostor Slabě prodatelný prostor Nejnižší CPM IAC

Typ reklamního prostoruPremiumBěžnýLong-TailSuma původní stav Kapacita (imprese/měsíc) Vyprodanost70,00%55,00%25,00%41,00% Prodaných impresí za měsíc Ø CPM150 Kč90 Kč35 Kč86 Kč Prodej (Kč/měsíc) Kč Kč Kč Kč s PBT cílením Vyprodanost80,00%60,00%35,00%49,33% Prodaných impresí za měsíc Ø CPM150 Kč90 Kč45 Kč86 Kč Prodej (Kč/měsíc) Kč Kč Kč Kč Nový příjem Kč Kč Kč Kč Více peněz z dostupného prostoru PBT přináší –Vyšší kvalitu prostoru –Nové inzerenty –Možnost zvýšit ceny IAC

Zdroje informací IAC PBT zdroj peněz – pohled top managementu management-perspective/ management-perspective/ Průzkum používaných marketingových strategií Názorná ukázka jak PBT funguje Behaviorální cílení zdvojnásobuje efektivitu reklamy Behaviorální cílení zvyšuje konverze ads.htmlhttp:// ads.html Kdo kliká na internetu a proč je PPC špatný pro inzerenty pricin/ pricin/ Reklama na zobrazení a její skutečný přínos downloads/broadband/e3i449839ed4a8362b6f3ac6a4240ab3fd0http:// downloads/broadband/e3i449839ed4a8362b6f3ac6a4240ab3fd0

Děkuji za pozornost Tomáš Horák