Nové moduly pro řízení inovací reg. č.: CZ.1.07/3.2.02/03.0006 Nejčastější chyby při zadávání veřejných zakázek Mgr. Karel Psohlavec 30. září 2015, Plzeň.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Veřejné zakázky - pochybení v souvislosti s VZ.
Advertisements

NEJČASTĚJŠÍ POCHYBENÍ ZADAVATELE při zadávání veřejných zakázek
Veřejné zakázky Ústí nad Labem, 8. října 2013.
Úspěšné podání nabídky a obrana při vyloučení zadavatelem
Postupy pro zadávání zakázek při pořizování zboží, služeb či stavebních prací z prostředků finanční podpory OP VK.
Možnosti kontroly veřejných zakázek Oživení, o. s.
Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III /005/3310a/672/
Veřejné zakázky Karlovy Vary, 14. srpna 2014.
Veřejné zakázky 1 Ústí nad Labem, Zdroje informací o veřejných zakázkách 2.Právní prostředí – normy a řídící akty 3.Základní pojmy 4.Povinnosti.
Zákon č. 137/2006 Sb.,o veřejných zakázkách platí pro v š e c h n y dotované zadavatele.
Veřejné zakázky. Právní základ 3 Právní základ - Smlouva o založení Evropského společenství - Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách - Zákon č.
Podmínky pro zadávání VŘ/ZŘ ve vztahu k elektronickým učebnicím Mgr. Monika Málková.
1 Moderní učitel CZ.1.07/1.3.00/ Vdělávání v oblasti veřejných zakázek dle postupu uvedeného v Příručce pro příjemce Ing. Jan Weigel, lektor VŘ.
A UDIT VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP Josef Jemelka Oddělení veřejných zakázek OPŽP Státní fond životního prostředí ČR.
Změny v Pokynech pro zadávání veřejných zakázek ROP SV v roce 2012.
Seminář pro žadatele o finanční podporu – Výzva č. 51 Veřejné zakázky v oblasti ICT.
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP Závazné postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů.
Výběr dodavatele, veřejné zakázky. Legislativa, informace Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Důležité.
Seminář pro žadatele k 14. výzvě IROP „Infrastruktura pro předškolní vzdělávání“ a 15. výzvě „Infrastruktura pro předškolní vzdělávání pro sociálně vyloučené.
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP a OP LZZ zvláštní část Závazná postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů.
Novely zákona o veřejných zakázkách v roce 2012 Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Mgr. Jan Sixta Veřejné zakázky od 1.dubna 2012 zásadní změna k lepšímu?
„Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“ CZ.1.07/1.1.00/ Nejčastější chyby při zadávání veřejných zakázek z OPVK
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazné postupy pro.
Pravidla pro zadávání veřejných zakázek pro přímo řízené organizace na MZ ČR Ing. Mgr. Zdeňka Zatloukalová.
Seminář pro žadatele k 3. výzvě IROP „Regulační plány“ a k 9. výzvě IROP „Územní studie“ Zadávání a kontrola veřejných zakázek , Brno.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Seminář pro žadatele k 49. výzvě IROP „Deinstitucionalizace sociálních služeb za účelem sociálního začleňování II." Zadávání a kontrola veřejných zakázek.
Postup při zadávání VZ - Příspěvkové organizace Kompetence k rozhodování o nákupu věcí, služeb a stavebních prací Rozsah Číslo usnesení Rady ÚK z
ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OP VK Seminář pro příjemce 10. ledna 2012.
PROBLÉMOVÁ MÍSTA PŘI ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OP VK 15. prosince 2011.
Seminář pro žadatele k 34. a 35. výzvě IROP „Sociální bydlení (pro SVL)" Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ (zvláštní část) Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Projekt „Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje Reg.č. CZ.1.07/1.1.00/ Zadávání veřejných zakázek Ing. Jana Nedrdová Ústí nad Labem,
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Veřejné zakázky.
Zadávání a kontrola veřejných zakázek Mgr. Barbora Dedková - Specialista na administraci VZ Seminář pro SC 1.3 ZVÝŠENÍ PŘIPRAVENOSTI K ŘEŠENÍ A ŘÍZENÍ.
Veřejné zakázky na zpracování územního plánování Porada pro ÚÚP
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP Mgr. Vlasta Buřinská Oddělení veřejných zakázek OPŽP Státní fond životního prostředí ČR.
Seminář pro žadatele k 5. výzvě IROP „ VYSOCE SPECIALIZOVANÁ PÉČE V OBLASTECH ONKOGYNEKOLOGIE A PERINATOLOGIE " Ing. Oldřich Hnátek Zadávání a kontrola.
Seminář pro žadatele IROP „Administrace projektů ve fázi realizace"
Seminář pro žadatele k 25. výzvě IROP „KNIHOVNY"
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Chyby při zadávání dotovaných veřejných zakázek
Zákon 417/2009 Sb. Mgr. Pavel Herman.
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Oblast intervence 3.2 Integrovaného operačního programu
Novelizace Zákon č. 417/2009 Sb. a č. 179/2010 Sb. a další novelizace
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP
Seminář pro žadatele k 21. výzvě IROP „MUZEA"
Seminář pro žadatele k 29. výzvě IROP „Rozvoj sociálních služeb"
Pochybení při zadávání veřejných zakázek
Zadávání zakázek žadatelem/příjemcem dotace
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Seminář pro žadatele k 72. výzvě IROP „Cyklodoprava II"
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Transkript prezentace:

Nové moduly pro řízení inovací reg. č.: CZ.1.07/3.2.02/ Nejčastější chyby při zadávání veřejných zakázek Mgr. Karel Psohlavec 30. září 2015, Plzeň

2 Kdy zadávám veřejnou zakázku? Kdy zadávám veřejnou zakázku Veřejný zadavatel: Obce, kraje, státní organizace a další subjekty vymezené zákonem. Kdy je soukromý subjekt „dotovaným“ zadavatelem? Míra dotace (veřejných prostředků určených na úhradu zadávané zakázky) činí více než 50 %. Na dotovaného zadavatele se vztahují stejná pravidla jako na veřejného zadavatele, zejm.: Řídí se v plném rozsahu pravidly stanovenými v zákoně o veřejných zakázkách a v pravidlech dotačního programu. Jak zadává veřejný a dotovaný zadavatel zakázky malého rozsahu: Dle pravidel zákona o veřejných zakázkách (jen základní zásady + uveřejnění smlouvy nad 500 tisíc Kč bez DPH na profilu zadavatele). Pravidla daná dotačním programem (Příručka pro příjemce apod.). Jak zadává zakázky "nedotovaný" zadavatel (míra dotace pod 50 % + není veřejným zadavatelem): Pouze dle pravidel daných dotačním programem (prakticky bývá odchylka pouze v povinnosti uveřejňování smluv na profilu zadavatele)

3 Veřejné zakázky: Proč být obezřetný? Proč být při zadávání veřejných zakázek obezřetný Obecné důvody:  Na úspěchu veřejné zakázky závisí úspěch projektu.  Vynakládání veřejných prostředků je veřejností sledováno a důsledně kontrolováno.  Možná trestněprávní odpovědnost. Sankce:  Výše sankcí za pochybení v rámci dotačních projektů jsou striktně stanovena v „Pokynech ke stanovení finančních oprav dle COCOF“.  U většiny „nových“ dotačních titulů je sazebník korekcí zapracován přímo do Smlouvy o poskytnutí dotace.  Sankce stanoveny procentuální sazbou z hodnoty předmětné zakázky.  Sankce stanoveny povětšinou absolutní hodnotou bez reálné možnosti zmírnění sankce ve vztahu k závažnosti pochybení.  Výše sankcí ve výši desítek procent.  Aplikovány sankce též za porušení základních zásad – záleží na výkladu kontrolního orgánu/poskytovatele dotace.  Sankce ukládány naprosto pravidelně, každé pochybení sankcionováno, mnohdy s odkazem na „základní zásady“.

4 Veřejné zakázky: Časté chyby v praxi I  Chybné stanovení předmětu zakázky – nepřípustné členění zakázky (zadání zakázky v nesprávném – mírnějším režimu).  Neoslovení minimálního počtu uchazečů (stanovují příručky u VZMR a některé režimy dle ZVZ).  Nedodržení lhůty pro podávání nabídek (pozor na počítání lhůt – první a poslední den se nepočítá!). Lhůty jsou stanovené jako minimální, musí odpovídat předmětu a rozsahu zadání.  Neuveřejnění výzvy na webu poskytovatele dotace/profilu zadavatele/úřední desce (dle pravidel programu).  Použití obchodních názvů u nakupovaných předmětů výpočetní techniky, příp. jiné diskriminační zadání. Pozor naopak na nejasné vymezení předmětu zakázky.

5 Veřejné zakázky: Časté chyby v praxi II  Neoprávněné vyloučení nabídky (nelze vyloučit z formálních důvodů: počet kopií nabídky, nesešití nabídky, neočíslování nabídky, vyloučení nevyzvaného uchazeče apod.).  Nesprávné nevyloučení nabídky (nesplnění kvalifikace, nepřípustné plnění, nepodepsaný návrh smlouvy, nepřípustně upravený návrh smlouvy/návrh smlouvy neodpovídající závazným obchodním podmínkám).  Diskriminační přístup v rámci posuzování a hodnocení nabídek (při „doptávání“ vyzván jen někdo/jiní vyloučeni), zvýhodnění při hodnocení (pozor na trestněprávní aspekt).  Chyby při hodnocení. Velmi detailní popis hodnotícího procesu u vícekriteriálního hodnocení, hodnocení striktně dle metodiky.

6 Veřejné zakázky: Časté chyby v praxi III  Dodatečné stavební práce (vícepráce) – vždy v souladu se zákonnými důvody, dodržení formálního postupu, řešit ex-ante, uveřejnit dodatek, pozor na limit víceprací!  Umožnění změny či zmenšení objemu plnění. Neudělení sankce za pozdní dodávku.  Nevyhotovení a neuveřejnění doprovodné administrativy u zakázek dle ZVZ (předběžné oznámení, odůvodní VZ, písemná zpráva, oznámení o výsledku, informace o subdodavatelích, informace o uhrazené ceně apod.).  Pozor na pravidla jednotlivých programů – napříč programy jsou značné rozdíly a požadavky poskytovatelů dotace.  Chyby vyplývající z časového stresu – do procesu vstupuje řada objektivních skutečností. Nutné řešit zadání zakázky se značnou časovou rezervou.  Chyby administrativního charakteru – chybné, nedůsledné vedení spisu.

7 Veřejné zakázky: Základní prevence Preventivní kroky pro bezpečné zadání veřejné zakázky  Velká časová rezerva, zadávání s rozvahou, vnímání projektu jako celku.  Důsledné studium právní úpravy, pozor na verze dotačních pravidel. Zpracování „jízdního řádu“ před prvním zadavatelským úkonem.  Průběžné konzultace s poskytovatelem dotace.  V pochybnostech zakázku zrušit (před podpisem smlouvy).  V procesu posuzování/hodnocení nabídek být maximálně důsledný, v pochybnostech požádat o vysvětlení/doplnění nabídky (pokud to právní úprava umožňuje). Nespěchat na ukončení jednání komise!  Nestandardní režimy volit jen ve výjimečných a odůvodněných případech.  V případě pochybností volit přísnější režim.  Využít služeb odborných poradců.

Kontakty a další informace Mgr. Karel Psohlavec Tel.: Děkuji za pozornost!