SÍLA A JEJÍ MĚŘENÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_4_Síla a její měření Téma: Fyzika.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Gravitační síla ve vesmíru
Advertisements

Látky a tělesa, síla Měření síly.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Duben 2012
O roli pružiny při měření síly
Fyzika 7. ročník Síla Anotace
Vzájemné silové působení těles
Fyzika Účinky síly.
Síla a její měření Pojem síla - znalosti ze 6. ročníku
VZÁJEMNÉ PŮSOBENÍ TĚLES. SÍLA
Fyzika 7. ročník Síla a její účinky
Pohybové účinky síly. Pohybové zákony
Název materiálu: SÍLA – výklad učiva. Název dle číselného rozsahu: VY_32_INOVACE_201. Autor materiálu: Mgr. Bronislav Budík. Zařazení materiálu: o Vzdělávací.
Síla a její měření.
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Duben 2012
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Úvodní hlavička Doplň číslo lab. práce. Úvodní hlavička Doplň číslo lab. práce.
Síla. Skládání sil Co už víme o síle
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F13/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Síla Autor: Bc. Jana Slabá.
Fyzika - opakování.
SÍLA F = 3 N F = 3 N.
Síla.
Téma: Vzájemné působení těles, síla a její měření Autorka: Marta Gulová Ostrava 2006.
Gravitační síla.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich.
VY_32_INOVACE_03 - SÍLA, ÚVOD DO TÉMATU
Digitální učební materiál
Měření síly Všechna tělesa jsou přitahována k Zemi gravitační silou.
Člověk a příroda – Fyzika
Gravitační síla a hmotnost tělesa
Zákon vzájemného působení dvou těles
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSíly a jejich.
Síla.
Síla, její znázornění a účinky.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Síla. Měření síly. Gravitační síla.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Síla opakování.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: Soňa Brunnová Název materiálu: VY_32_INOVACE_06_DYNAMIKA.
Rovnováha dvou sil (Učebnice strana 43 – 45)
Síla 1kg = 10N nebo 100g = 1N značka síly F
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření a znázornění síly
VÝPOČET HMOTNOSTI Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_2_Výpočet hmotnosti Téma: Fyzika.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
MĚŘENÍ SÍLY Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
TĚLESA A LÁTKY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_7_Tělesa a látky Téma: Fyzika 6. ročník.
HUSTOTA LÁTKY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_1_Hustota látky Téma: Fyzika 6. ročník.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Skládání a rozkládání sil Číslo DUM: III/2/FY/2/1/17 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Fyzikální.
 Každé těleso působí na druhé gravitační silou.  Gravitační sílu značíme F g.
Základní škola, Moravský Krumlov, náměstí Klášterní 134, okres Znojmo, příspěvková organizace VY_32_INOVACE_01_FII_SÍLA A JEJÍ VLASTNOSTI.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 7 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co je potřeba na všech obrázcích?
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_50_SÍLA TEMA: FYZIKA ČÍSLO.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
GRAVITAČNÍ SÍLA.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Síla Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín
SÍLA A JEJÍ MĚŘENÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Znázornění a měření síly, tíha tělesa
VZÁJEMNÉ PŮSOBENÍ TĚLES. SÍLA
MĚŘENÍ HMOTNOSTI Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_12_FYZIKA
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Skládání a rozkládání sil
ZMĚNA TEPLOTY V PRŮBĚHU DNE
ZMĚNA TEPLOTY V PRŮBĚHU DNE
MĚŘENÍ SÍLY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
ČAS A MĚŘENÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Transkript prezentace:

SÍLA A JEJÍ MĚŘENÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_4_Síla a její měření Téma: Fyzika 6. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/

AutorMgr. Hana Kuříková Vytvořeno dne Odpilotováno dne ve třídě6. A Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika Tematický okruhFyzika 6. ročník TémaSíla a její měření Klíčová slovaSíla, Newton, siloměr, působiště

SÍLA A JEJÍ MĚŘENÍ

Motivace: Znáte posilovač svalů? Je to několik pružin a cvičí se s ním. Kdo vyvine největší sílu? Ten, kdo ho natáhne nejvíce. Napínáním posilovače, působíte na něj silou a on na vás. Pokus: napínání pružiny (ruka působí silou na pružinu a pružina působí silou na ruku)

Co to je síla? SÍLA -fyzikální veličina charakterizující působení těles -vlastnost, kterou měříme prodloužením pružiny Uveď příklady vzájemného působení těles. Příklad: stůl a váza, tenisová raketa a míček

Síla – fyzikální veličina Označení síly: F Jednotka síly: N ( Newton ) Další jednotky: 1 kN = N 1 MN = N Isaac Newton ( 1643 – 1727) 1N je přibližně velikost síly, kterou působí Země na těleso o hmotnosti 100g = 0,1 kg Převeď:25 kN =…………..N N=…………..MN N = …………..kN

Druhy sil Síla:magnetická (plech a magnet) elektrická (igelitové proužky třeme) gravitační ( seskok parašutisty)

Mění pohyb tělesa (těleso se dává do pohybu, urychluje, zpomaluje,…..) Mění tvar tělesa Těleso rozdělí Účinky síly

Znázornění síly Síla je určena: velikostí F = 5N směremsvisle dolů působištěm(místo působení síly) Sílu znázorňujeme úsečkou se šipkou. F = 5N Působiště síly Směr síly

Měření síly Měření založeno na prodloužení pružiny Prodloužení pružiny je tolikrát větší, kolikrát větší silou je pružina napínána Úkol: Urči, která pružina je napínána nejvíce a nejméně.

Siloměr háček obal pružina stupnice háček

Vlastní měření siloměrem Před měřením: 1.Při síle F=0 N splývá okraj s nulovou čárkou stupnice. 2.Zjisti jednotky stupnice. 3.Zjisti měřící rozsah ( největší síla ) 4.Zjisti nejmenší dílek Měření: Zjisti, jakou silou je přitahováno závaží 100 g, 200 g, 300 g

Otázky na závěr 1.Uveď příklady vzájemného působení dvou těles ve třídě, doma, na ulici. 2.Řekni, jak označujeme sílu, její jednotku a měřidlo. 3.Změř sílu, kterou Země přitahuje závaží 50 g. 4.Čím je určena síla a zakresli sílu 5 N svisle nahoru. 5.Je možné, aby na sebe silou působila tělesa, která se nedotýkají. Uveď příklady.

Anotace: Tato prezentace slouží k výkladu učiva o síle. Učitel nejdříve ukáže pokus s posilovačem. Pomocí otázek definuje novou fyzikální veličinu sílu (označení, jednotky, účinky síly a druhy sil). Žáci pochopí, jak se znázorňuje síla.V závěru prezentace se žáci seznámí s měřením síly pomocí siloměru.Každý žák dostane siloměr a závaží 100 g, 200 g, 300 g. Otázky na závěr zadáme žákům za domácí úkol. Celá prezentace probíhá na interaktivní tabuli. Použitá literatura: Doc. RNDr. Růžena Kolářová, CSc., PaedDr. Jiří Bohuněk: Fyzika pro 6. ročník základní školy, 2. vydání 2003 Prometheus, 159 stran, ISBN Citace obrazového materiálu: Foto archiv autora Klipart kolekce MS Office. Dostupný pod licencí GNU Free Documentation License IsaacNewton-1689.jpg