Ročník: 1. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Sportovní hry Téma: Hry s míči Jméno autora: Mgr. Renata Kynzlová Vytvořeno dne: 5. září 2012.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona č.: III/2 Sada č.: 2 Datum vytvoření: Datum ověření: Pro ročník: sedmý Vzdělávací.
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Florbal Ročník: Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: S portovní hry Téma: Florbal – základní pravidla Jméno autora: Mgr. Tomáš Vacek.
Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390 Reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Bc. Alena Machová.
VZNIK PRACOVNÍHO POM Ě RU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Helena Baculáková Název: VY_32_INOVACE_01_B_08_VZNIK PRACOVNÍHO.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_BOZENA_SEDIVA_HOLENI A UPRAVA VLASU A VOUSU_11 Název školy Střední škola služeb, obchodu.
Základní škola a Střední škola CREDO, o.p.s Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Pohybové hry s gymnastickou stuhou Výukový materiál č.: VY_32_INOVACE_147_Pohybové.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/15 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
Ročník: 2. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Sportovní hry Téma: Volejbal-průpravné hry Jméno autora: Mgr. Renata Kynzlová Vytvořeno dne:
Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník učebního oboru zedník – vyučovací předmět “technologie“. Je použitelný i pro výuku dané problematiky u jiných.
E KOLOGIE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Soňa Dvořáková Název: VY_32_INOVACE_13_B_19_Ekologie Téma: Člověk a příroda Číslo.
Protahovací cvičení pro zádové svaly a páteř Výukový materiál č.: VY_INOVACE_32_68_protahovací cvičení – záda a páteř Vypracovala: Mgr. Miroslava Spurná.
VI. Vyučovací lekce Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města Prahy.
VY_52_INOVACE_02_Práce, výkon, energie Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390 Reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Bc. Alena Machová.
Zatoulaná klubíčka prostorové vztahy NA, POD, ZA, PŘED, VPRAVO, VLEVO.
Autor: Mgr. Roman Havlíček Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Házená Házená je kolektivní míčový sport, ve kterém proti sobě.
Ročník:  3. Vzdělávací obor:  Tělesná výchova Tematický okruh:
SLABIKÁŘ DĚTSKÝCH PRÁV VY_32_INOVACE_01_10
Utkání PhDr. Vladimír Süss, Ph.D.
Beach volleyball Ročník: 1. Vzdělávací obor: Tělesná výchova
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Síla a skládání sil Ing. Jan Havel.
Programování a simulace CNC strojů I.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
PYRAMIDA Kinematika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Linda Kapounová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
8.1 Aritmetické vektory.
Rovnací cviky - trpaslíci
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Význam utkání v sportovních hrách
Tenis Ročník: 1. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh:
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
Úvodní a seznamovací hry
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Poměr v základním tvaru.
Část 5 - TRESTY.
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření leden 2012 Ročník
Matematika pro stavební obory 19. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha
Věcné učení Bezpečné chování ve škole, při hrách, výletech, koupání
Cukrářské technologie – pevná těsta a linecké těsto třené
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Hra ke zopakování či procvičení učiva:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Útočné činnosti jednotlivce vztahového typu
Basketbal.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Opakujeme čísla do 20 2 Druháci a matematika 1 a < 13
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Hra ke zopakování či procvičení učiva:
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Poměr v základním tvaru.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
ELEKTROTECHNICKÉ MATERIÁLY
KOMBINACE BEZ OPAKOVÁNÍ
Kondiční cvičení v tělocvičně Překážková dráha
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
Hra ke zopakování či procvičení učiva:
Hra ke zopakování či procvičení učiva:
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Příklady - opakování Auto se pohybovalo 3 hodiny stálou rychlostí 80 km/h, poté 2 hodiny rychlostí 100 km/h, pak 30 minut stálo a nakonec 2,5 hodiny rychlostí.
Vy_32_Inovace_14_Rozklad výrazů na součin
Výroba velikonočního košíčku
Transkript prezentace:

Ročník: 1. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Sportovní hry Téma: Hry s míči Jméno autora: Mgr. Renata Kynzlová Vytvořeno dne: 5. září 2012 Metodický popis, (anotace): Podpora hodiny Sportovní hry

Drobné pohybové hry na rozehřátí II. Hry s míči. Při tomto druhu her se u dětí rozvíjí především švih a postřeh. Děti musí být soustředěné a zkoordinovat zrakový vjem s rukama, zejména při chytání míče. Obratnost při vyhýbání se míči je také velmi důležitá. Při házení hrozí riziko natažení svalů, proto jsou před míčovými hrami vhodné protahovací cviky.

Míčovaná  2.1 Míčovaná  Cíl: rozvoj obratnosti a rychlosti  Počet dětí: dvě skupiny po cca deseti dětech  Pomůcky: mety na vyznačení herního prostoru, 60 míčů (je možné nahradit míče papírovými koulemi)  Prostorová organizace: tělocvična, přírodní prostředí  Pravidla hry Hrací plochu rozdělíme na polovinu. Do každé poloviny se postaví jedno družstvo a 30 míčů (papírových koulí). Na povel paní učitelky začnou obě družstva házet míče ze své poloviny hrací plochy na polovinu soupeře. Hra končí po uplynutí časového limitu. Vyhrává to družstvo, které má na své polovině méně míčů.

Číslovaná  Cíl: rozvoj rychlosti, přesnosti a obratnosti  Počet dětí: dvě skupiny po cca deseti dětech  Pomůcky: mety na vyznačení herního prostoru, 1 velký míč, 1 malý míč  Prostorová organizace: tělocvična, přírodní prostředí  Pravidla hry Vytvoříme dvě družstva po deseti dětech. V každém družstvu přidělíme dětem čísla od jedné do deseti (pro lepší zapamatování dětem připevníme ke sportovnímu oděvu kartičku s daným číslem a stejné číslo připevníme na zem do místa, kde dítě s daným číslem bude stát). Mezi družstva přesně doprostřed položíme velký a malý míč. Paní učitelka vyvolá nějaké číslo. Z každého družstva vyběhne hráč s tímto číslem a běží k míčům. Hráč, který doběhne první, vezme větší míč a snaží se s ním doběhnout ke svému družstvu. Hráč, který doběhne jako druhý, vezme menší míč a snaží se vybít hráče s větším míčem. Když ho vybije, získává pro své družstvo bod, a když ne, získává bod družstvo soupeře. Vybití platí jen do doby, než se hráč s větším míčem vrátí zpět ke svému družstvu.

Předávaná  Cíl: rozvoj rychlosti a obratnosti  Počet dětí: dvě skupiny po cca deseti dětech  Pomůcky: pro každé družstvo jeden míč  Prostorová organizace: tělocvična, přírodní prostředí  Pravidla hry Dvě družstva stojí vedle sebe (děti v jednotlivých družstvech v zástupu za sebou). První v každém družstvu na povel vyučujícího začne podávat míč nad hlavou dítěti, které stojí hned za ním, a takto hra pokračuje až k poslednímu dítěti. Poslední dítě pak běží na začátek řady a pokračuje stejným způsobem. Hra končí v momentě, kdy se vystřídají v podávání všichni členové družstva. Vítězí družstvo, které bylo rychlejší. Způsobů podávání míče je celá řada, například podávání pod nohama, bokem, kutálení pod nohama apod.

Veverky a kuny  Cíl: rozvoj rychlosti a obratnosti  Počet dětí: 10–15  Pomůcky: míče nebo papírové koule (cca 40), lavičky, v přírodním prostředí větve  Prostorová organizace: tělocvična, přírodní prostředí  Pravidla hry Vyučující vytvoří ze tří laviček trojúhelníková prostor. Poté určí 3 děti, které budou představovat 3 kuny a které budou ve vymezeném prostoru. Ostatní děti budou veverky mimo ohraničené území. V hnízdě veverek, kde jsou kuny, jsou míče nebo papírové koule představující oříšky. Na povel vyučujícího začnou kuny vyhazovat oříšky z hnízda ven. Veverky vyhozené oříšky sbírají a rychle je nosí zpět do hnízda, kam je položí. Nesmí je do hnízda házet, smí je nosit jen po jednom. Hodnotí se, kolik míčů po skončení časového intervalu hry zůstalo v hnízdě.

Bago  Boj o získání míče v kruhu - procvičují se přihrávky házením, správné chytání a ruční zpracování míče, klamné pohyby při přihrávkách.  Hráči jsou rozmístěni po obvodu velkého kruhu, rozestupy mezi nimi jsou větší než na upažení. Uprostřed kruhu se volně pohybuje určený hráč (bago). Hráči na obvodu si navzájem různým způsobem přihrávají (házením). Přihrávat mohou sousedním hráčům vpravo i vlevo, případně přes kruh, kterémukoliv spoluhráči.  Úkolem středního, v kruhu se pohybujícího hráče, je získat míč a to zachycením přihrávky nebo i v případě nesprávného chycení - zpracování míče (např. když míč vypadne hráči z rukou, odskočí atd.). K získání míče stačí střednímu hráči pouze dotyk. Podaří-li se mu to, vystřídá jej a do středu nastupuje ten hráč, jehož přihrávku zachytil, od kterého získal míč.  Při větším počtu hráčů se hraje se dvěma středníky, případně i se dvěma míči.  Hraje se na čas - např. na 5 minut. Vítězem - nejlepším - je ten, kdo byl nejméně-krát resp. nejkratší dobu středníkem.  Při dobré technice podávání je úloha jediného středníka velmi nesnadná a pohybově náročná. Méně obratní jednotlivci se proto v úměrném čase vystřídají, i když míč nezískají. Jejich úkol se také usnadní přidáním druhého středníka.

Upravená házená  Dodržují se všechna hlavní pravidla házené, to znamená, že povoleny jsou pouze 3 kroky s míčem v rukou, při postupu vpřed může jednotlivec driblovat (odrážet míč od země), hráč smí držet míč pouze 3 sekundy, zasahovat míč nohou smí pouze brankář.  Góly se hází.  Doba hry je zpravidla 2 x minut (dle věku a kondice dětí).

Použité zdroje: vlastní