Číslo projektuCZ.1.07/ 1.5.00/34.0673 Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastOšetřovatelství a klinické obory PředmětTeorie Ošetřovatelství.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Konference se zaměřením
Advertisements

Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
ORTOPEDICKÁ KLINIKA JIP, Fn BRNO MEITNEROVÁ HELENA
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_HRUBA_11.
Typy lůžek Pomocná zařízení lůžka
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastMatematické vzdělávání PředmětMatematika Tematický.
Anotace: Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název DUM: Drobná poranění v domácnosti Číslo DUM: VY_52_INOVACE_80_96 Vzdělávací předmět: Rodinná výchova.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_HRUBA_14.
Jsme členy odborných organizací:. O Společnosti Založení firmy 1993 Hlavní činnost: Komplexní zásobování ambulantní a ústavní sféry zdravotním a dezinfekčním.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_HRUBA_26.
Význam sterilizace v ošetřovatelské péči 09
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Vzdělávání pro zdraví PředmětZdravověda Tematický.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastVzdělávání pro zdraví PředmětZdravověda Tematický.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastOšetřovatelství a klinické obory PředmětTeorie Ošetřovatelství.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastOšetřovatelství a klinické obory PředmětTeorie Ošetřovatelství.
Číslo projektu MŠMT: CZ / / Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_1 3 _05_úvod do chemie Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská.
ŠkolaSOU a ZŠ Planá Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá PředmětTechnologie Tematický okruh Předběžná a.
ŠkolaSOU a ZŠ Planá Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá PředmětPotraviny a výživa Tematický okruhÚvod.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastOšetřovatelství a klinické obory PředmětTeorie Ošetřovatelství.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastOšetřovatelství a klinické obory PředmětTeorie Ošetřovatelství.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Vzdělávání pro zdrav í PředmětZdravověda Tematický.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastVzdělávání pro zdravý PředmětZdravověda Tematický.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastOšetřovatelství a klinické obory PředmětTeorie Ošetřovatelství.
ŠkolaSOU a ZŠ Planá Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá PředmětPotraviny a výživa Tematický okruhÚvod.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastOšetřovatelství a klinické obory PředmětTeorie Ošetřovatelství.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastMatematické vzdělávání PředmětMatematika Tematický.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastVzdělávání pro zdraví PředmětZdravověda Tematický.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Postup při přípravě injekce
VYS_32_INOVACE_496_Dezinfekce NÁZEV ŠKOLY
Vedení záznamu o zařízení oš. jednotky
Váza ze sklenice od kávy
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Všechna neocitovaná díla jsou dílem autora.
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Autor: PaedDr. Hana Hrubcová Název:VY_32_INOVACE_3B_20_Péče o kůži
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Název školy: ZŠ a MŠ,Veselí nad Moravou,Kollárova1045
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Získání žaludečního obsahu a výplach žaludku
VY_32_INOVACE_CH.8.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_CH.8.A.13_pH Název: pH Číslo.
Podávání léků ústy – per os
Moč se vyšetřuje v laboratoři:
Infúze Infúze je podání většího množství tekutiny do organismu jinou cestou než trávicím ústrojím. Aplikuje se většinou přímo do krevního oběhu intravenózní.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Bc. Martina Jeřábková Název materiálu:
Podávání léků do dýchacího ústrojí
Ošetřování nemocných v terminálním stádiu
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Do spojivkového vaku se aplikují tekuté léky a masti.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Příznaky nemoci Andrea Ječmenová 2012.
Podávání léků kůží Kůže má mnoho funkcí, a proto je třeba se o ni starat. Léky působí místně. Andrea Ječmenová 2013.
Způsoby podávání léků Andrea Ječmenová 2013.
Transkript prezentace:

Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastOšetřovatelství a klinické obory PředmětTeorie Ošetřovatelství Tematický okruhOdběr biologického materiálu Název materiáluPřevazování ran Číslo materiáluVY_32_INOVACE_5C_TOŠ_18(20) AutorAndrea Ječmenová Datum tvorby Všechna neocitovaná díla jsou dílem autora.

Anotace Prezentace Microsoft PowerPoint studentům přibližuje náročnost zdravotnického povolání. Prezentace je určena jako podpůrný materiál k výkladu učitele, lze použít i k opakování učiva. Cílem prezentace je studentům vštípit, co je převaz, důležitost převazu a správné postupy při převazování různých druhů ran.

Převazování ran Andrea Ječmenová 2013

Účel převazu  Každou ránu na kůži je nutné ošetřit.  Nejčastější rány jsou operační rány, chronické rány a různá poranění.  Opakovanému ošetření rány se říká převaz.

Provádíme ho abychom  ránu zkontrolovali  ránu desinfikovali a vypláchli  zkrátili, odstranili nebo napojili drény  aplikovali léky a léčivé látky  ošetřili granulaci  odstranili stehy po operaci

Zásady pro převazování ran 1.Před převazem připravíme pomůcky => převazový vozík. 2.Pacienta na převaz připravíme. 3.Před každým převazem a po převazu si umyjeme a popř. i dezinfikujeme ruce. 4.Během převazu jsme v neustálém slovním kontaktu s pacientem. 5.Pracujeme šetrně, taktně a chráníme pacientovu odhalenou část těla. 6.Dodržujeme zásady sterility při manipulaci s nástroji a převazovým materiálem. 7.Rána potřebuje k hojení klid => klid na lůžku, úprava polohy, použití dlahy, závěsu. 8.Po ukončení převazu se nejprve postaráme o pacienta, teprve potom uklidíme pomůcky.

Převazový vozík a jeho vybavení  Slouží k uložení všech pomůcek potřebných k převazu.  Pomůcky jsou přehledně uloženy a liší se podle zaměření oddělení.  Nejčastěji se používá standardní pojízdný stolek se dvěma plochami.

POMŮCKY: Nejčastější sterilní pomůcky  toulce s podávkovými kleštěmi v dezinfekčním roztoku  kazety s nástroji  buben se sterilním materiálem, kazeta s mastným tylem  lahvičky s roztoky  zásypy, tekuté obvazy, drény  léčivé roztoky, léčivé masti

POMŮCKY: Ostatní pomůcky  emitní misky  obvazový materiál nesterilní  převazové nůžky  rukavice k jednomu použití  dezinfekční roztok na ruce  nádoba s dezinfekčním roztokem na použité nástroje  gumovky či podložky na jedno použití  nádoba na odpadový materiál

Péče o převazový vozík  každý den po ukončení převazů odstraníme z vozíku všechny pomůcky a vozík mechanicky omyjeme a otřeme dezinfekčním roztokem  doplníme spotřebovaný materiál  použité sterilní nástroje naložíme do dezinfekčního prostředku, => vysušíme => naskládáme do kazet a dáme sterilizovat  doplníme buben se sterilním materiálem a dáme sterilizovat  odpadní materiál odstraníme do biologického odpadu

Kontrolní otázky a cvičení Otázky 1.Jaké rány převazujeme a jaký je účel převazu? 2.Vyjmenuj zásady pro převazování ran. 3.K čemu slouží převazový vozík a vyjmenuj nejčastější sterilní a nesterilní pomůcky k převazu. 4.Popiš, jak se správně o převazový vozík pečuje. Úkol Vyhledej různé druhy převazových vozíků. Vyhledej vhodné převazové vozíky a pomůcky k převazu k ošetření operačních ran, dekubitů a chronických ran. Pracuj a využij internetové zdroje.

Použité zdroje Ošetřovatelství 2 pro SZŠ PhDr. Marie Rozsypalová PhDr. Eva Haladová Mgr. Alena Šafránková Nakladatelství Informatorium spol. s.r.o. ISBN MARUŠKA. Gebymaruska.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: NEZNÁMÝ. Ackkonstrukce.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: