Praha má o jeden Praha má o jeden most míň !
Praha má na čas o most méně, Rámusák skončil
Rok 1983
Trojský tramvajový most, přezdívaný „Rámusák“, bylo dlouhodobé mostní provizorium, jež v letech 1981–2013 převádělo přes Vltavu pražskou tramvajovou trať Partyzánská – Trojská – Hercovka – Ke Stírce
Po mostě vedly vedle kolejí dva úzké nouzové chodníčky, na něž byl veřejnosti vstup zakázán (zákaz ovšem nebyl příliš respektován)
Z provizorního mostu pro tramvaje zbyla jen nájezdová vyhlídka
Praha bude mít ale hned o most víc!
Architektonicko-konstrukční řešení vybral Magistrát hlavního města Prahy z 20 návrhů v soutěži vypsané roku První cena spojená s odměnou 700 tisíc korun byla na podzim 2006 udělena návrhu, jehož autory jsou ing. Jiří Petrák a ing. Ladislav Šašek
Na rozdíl od Rámusáku nebude Trojský most pouze tramvajový, poslouží také pěším a cyklistům, ale především automobilové dopravě
Most je budovaný od roku Povede z Partyzánské ulice v Holešovicích do oblasti ulic Povltavské a Trojské v Tróji Most je budovaný od roku Povede z Partyzánské ulice v Holešovicích do oblasti ulic Povltavské a Trojské v Tróji
Stavitelé mostu v řece vztyčili několik pilířů, na ně pomocí silných lisů z holešovické strany sunuli rychlostí 16 metrů denně ocelovou konstrukci
Stavba je nejen podle laické veřejnosti, ale i podle odborných kruhů velice zdařilým moderním technickým dílem Stavba je nejen podle laické veřejnosti, ale i podle odborných kruhů velice zdařilým moderním technickým dílem
Vodorovné dopravní značení na mostě
Oblouk tratě před podjezdem v Holešovicích
„Schodiště" u holešovické opěry
Pohled na "schodiště" v protipovodňovém valu
Jedno ze schodišť na trojském břehu
21. srpna :44 Na novém Trojském mostě, který je součástí tunelového komplexu Blanka, začaly ve středu večer zatěžkávací zkoušky. Najelo na něj 24 plně naložených nákladních aut a čtyři tramvaje. Zkoušky na mostě potrvají ve dne i v noci do soboty
A teď? Žádná velká show. „Na Trojském mostě tanky nečekejte. Je to nesmysl,“ říká mluvčí společnosti Metrostav František Polák. Kdyby totiž most testovaly tanky jako na Nuselském či Barrandovském mostě, stálo by to příliš mnoho peněz, navíc by poškodily povrch vozovky. Ta by se pak musela zase opravovat. I když na Trojský most nevjedou tanky, přesto bude muset konstrukce unést stovky tun. Ty zajistí nákladní vozy naložené kamením a tramvaje. Jen pro příklad, nákladní vůz má většinou okolo 20 tun, souprava ForCity váží přes 40 tun. Tank je jen o málo těžší V roce 1970 sledovali Pražané, jak 66 tanků najíždí na nedokončený most nad Nuselským údolím, kam náklaďáky ještě navezly další tři tisíce tun písku. PRO SROVNÁNÍ :
Tramvaje 15T najíždějí na most v různých rychlostech, brzdí a znovu se rozjíždějí
I n ákladní vozy naložené štěrkem přejížd ějí v různých rychlostech přes most
Celková délka mostu je 250 m, výška nosné konstrukce je cca 34 m nad maximální plavební hladinou řeky. Rozpětí oblouku hlavního pole mostu je 196 m
Most je vybudován z vysokohodnotných betonů, které umožnily vytvořit subtilní konstrukci bez opory Most je vybudován z vysokohodnotných betonů, které umožnily vytvořit subtilní konstrukci bez opory
Nepodpírá se o jediný pilíř ve Vltavě. Byly použity nové vysokopevnostní betony i nové technologie. Beton byl například před uložením chlazen tekutým dusíkem
Objevily se úvahy, že by se most mohl jmenovat po prezidentovi Václavu Havlovi. Rada hlavního města však schválila vžitý název Trojský most. Asi tam usoudili, že mu po smrti bohatě stačí letiště v Ruzyni a ZŠ v Poděbradech Objevily se úvahy, že by se most mohl jmenovat po prezidentovi Václavu Havlovi. Rada hlavního města však schválila vžitý název Trojský most. Asi tam usoudili, že mu po smrti bohatě stačí letiště v Ruzyni a ZŠ v Poděbradech
Most se má otevřít počátkem října
Poslední úpravy před otevřením
A tady je už pozvánka Otevírat ho budou celých 5 hodin !
Trojský most se městu dost prodražil
Náklady na stavbu mostu byly původně předpokládány na zhruba půl miliardy korun, po změně projektu ale vzrostly, nakonec se zřejmě vyšplhají až na 1,2 miliardy korun
Rozhodčí soud dnes ve sporu Prahy a stavební firmy Metrostav týkajícím se neproplacených faktur za tunel Blanka rozhodl, že hlavní město musí zaplatit poslední dlužnou miliardu korun. Největší část této sumy připadá na problematický Trojský most, jehož cena tak bude 1,3 miliardy korun. Na dotaz ČTK to řekli náměstek primátora Jiří Nouza (TOP 09) a mluvčí Metrostavu František Polák Praha prohrála, musí doplatit miliardu za Trojský most 24. září 2014 | čtk 24. září 2014 | čtk 1. října 2014 Z MATERIÁLŮ NA INTERNETU SESTAVIL