Praha má o jeden Praha má o jeden most míň ! Praha má na čas o most méně, Rámusák skončil.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jak tunel Blanka promění okolí Pražského hradu
Advertisements

Sem vložte LOGO klienta. Doprava v Praze tak trochu jinak Tunel Blanka z jiného pohledu.
Doprava. Doprava Témata prezentace Dopravní muzeum Dresden DVB dopravní podnik Letiště Drážďany Stavba mostu Waldschlösschenbrücke Turistická atrakce.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jana Homolková ANOTACE Prezentace zpracovává téma Praha – hl. město. Prezentace je.
Železniční spojení Praha – Kladno s odbočkou na Letiště Václava Havla
MILLAU (Francie) Nejvyšší most světa ..
Karlův most Jakub Kořínek VI.S. Logo cestovky Co je to Karlův most??? Karlův most je nejstarší stojící most přes řeku Vltavu v Praze a druhý nejstarší.
 Slovíčka „až, maximálně, nejvýše“ apod.  Slovíčko „od“  Malá písmenka  Cena uvedená bez DPH  Klamavá reklama  Zdroj:
Karlův most je původně gotická stavba spojující pravý břeh Vltavy s levým v centru Prahy. Konkrétně se jedná o spojení Starého města (dříve Staré Město.
Železniční dvojkolejné příhradové mosty
Klenot Prahy … … Karlův most
Praha.
Slovní úlohy řešené rovnicí nebo soustavou Patnáctiminutovka
Malá Chuchle – Lahovice
VY_32_INOVACE_ 18_ Praha (1) (2) (SADA ČÍSLO 6). INFORMACE PRO UČITELE Jméno autora výukového materiálu: Bc. Milena Švermová Datum (období), ve kterém.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_258_Praha 2 AUTOR: Alena Hořavová ROČNÍK, DATUM: 9.,
PAMÁTKY PRAHA.
Dopravní síť České Republiky
Vypracovala: Žaneta Peikerová C1.B
Boeing 787 Dreamliner.
Spolupráce s partnery – základ kvalitní odborné výuky Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.01/
Hana Škopková, VI.B Z Wikipedie, otevřené encyklopedie
Den otevřených dveří na stavbě Královopolského tunelu sobota Stavbu tvoří dva paralelní dvoupruhové tunely dlouhé cca 1,25 km, v projektu jsou.
VY_32_INOVACE 34_04 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Český stavební trh - hlavní konkurenti na trhu Josef Mázdra 2009/2010.
Trasování lesních cest
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Dopravní průzkum Petr Chocholouš.
LOKOMOTIVY A ŽELEZNICE
37.1 Kraj Praha – poznáš jeho dominanty?
Michal Petřík, Petr Poremski, Daniela Uhrovičová, Ondřej Šimečka
Technologie provádění CB krytů
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_32-05 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng.
Použití provizorních mostní objektů ve vztahu k veřejné dopravě Doc. Ing. Radovan Soušek, Ph.D. Dopravní fakulta Jana Pernera Univerzity Pardubice Žďár.
Rozvoj technického vzdělávání v Jihočeském kraji Exkurze Praha 16. –
Balabenka Foto a text Zdeněk Kačena Ruční posun obrázků.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Mgr. Dana Vítková NÁZEV: VY_32_INOVACE_33_PRAHA TÉMA: ZEM Ě PIS 1 Č ÍSLO.
Betony pro moderní stavby a design Jan Škácha Jan Škácha, Sika CZ s.r.o. Petr Fabík, atelier Fabík s.r.o. Betony pro moderní stavby a design.
CYKLOSTEZKA VARHANY Ing. Jiří Samšiňák projektový manažer města Česká Lípa.
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Dopravní zeměpis, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_32-03
Vítězný oblouk Francouzský název : Arc de Triomphe de l'Étoile
Navrhování tunelových staveb
PRINCEZNIN DLOUHÝ NOS Z POHLEDU FYZIKY (FILM TŘI VETERÁNI)
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Digitální učební materiál
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_06_PRAHA.
Rozpočtování - Inženýrských staveb
Hlavní město Praha - pražské metro, letiště Václava Havla - Ruzyně,
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_32-06
Koněspřežná dráha České Budějovice - Linec (česká část)
Anglie LONDÝN.
o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů
VY_32_INOVACE_Lul_I_13 KAREL IV. vladař
Soňa Maruničová Říjen ročník
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Rozpočtování - Inženýrských staveb
Systém vodních staveb v Evropě
Wien – Baden: integrace tramvaje se železnicí
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_32-20
Klenot Prahy … … Karlův most !! Stereo Zvuk
Prezentaci připravil: Martin Zubalík
0.7 SEKUNDY.
0.7 SEKUNDY.
PŘÍPRAVA SOUBORU STAVEB PRAHA - KLADNO S ODBOČKOU NA LETIŠTĚ VÁCLAVA HAVLA KONFERENCE DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURA
Současný počet tramvají v evidenci DPMO a. s.
Transkript prezentace:

Praha má o jeden Praha má o jeden most míň !

Praha má na čas o most méně, Rámusák skončil

Rok 1983

Trojský tramvajový most, přezdívaný „Rámusák“, bylo dlouhodobé mostní provizorium, jež v letech 1981–2013 převádělo přes Vltavu pražskou tramvajovou trať Partyzánská – Trojská – Hercovka – Ke Stírce

Po mostě vedly vedle kolejí dva úzké nouzové chodníčky, na něž byl veřejnosti vstup zakázán (zákaz ovšem nebyl příliš respektován)

Z provizorního mostu pro tramvaje zbyla jen nájezdová vyhlídka

Praha bude mít ale hned o most víc!

Architektonicko-konstrukční řešení vybral Magistrát hlavního města Prahy z 20 návrhů v soutěži vypsané roku První cena spojená s odměnou 700 tisíc korun byla na podzim 2006 udělena návrhu, jehož autory jsou ing. Jiří Petrák a ing. Ladislav Šašek

Na rozdíl od Rámusáku nebude Trojský most pouze tramvajový, poslouží také pěším a cyklistům, ale především automobilové dopravě

Most je budovaný od roku Povede z Partyzánské ulice v Holešovicích do oblasti ulic Povltavské a Trojské v Tróji Most je budovaný od roku Povede z Partyzánské ulice v Holešovicích do oblasti ulic Povltavské a Trojské v Tróji

Stavitelé mostu v řece vztyčili několik pilířů, na ně pomocí silných lisů z holešovické strany sunuli rychlostí 16 metrů denně ocelovou konstrukci

Stavba je nejen podle laické veřejnosti, ale i podle odborných kruhů velice zdařilým moderním technickým dílem Stavba je nejen podle laické veřejnosti, ale i podle odborných kruhů velice zdařilým moderním technickým dílem

Vodorovné dopravní značení na mostě

Oblouk tratě před podjezdem v Holešovicích

„Schodiště" u holešovické opěry

Pohled na "schodiště" v protipovodňovém valu

Jedno ze schodišť na trojském břehu

21. srpna :44 Na novém Trojském mostě, který je součástí tunelového komplexu Blanka, začaly ve středu večer zatěžkávací zkoušky. Najelo na něj 24 plně naložených nákladních aut a čtyři tramvaje. Zkoušky na mostě potrvají ve dne i v noci do soboty

A teď? Žádná velká show. „Na Trojském mostě tanky nečekejte. Je to nesmysl,“ říká mluvčí společnosti Metrostav František Polák. Kdyby totiž most testovaly tanky jako na Nuselském či Barrandovském mostě, stálo by to příliš mnoho peněz, navíc by poškodily povrch vozovky. Ta by se pak musela zase opravovat. I když na Trojský most nevjedou tanky, přesto bude muset konstrukce unést stovky tun. Ty zajistí nákladní vozy naložené kamením a tramvaje. Jen pro příklad, nákladní vůz má většinou okolo 20 tun, souprava ForCity váží přes 40 tun. Tank je jen o málo těžší V roce 1970 sledovali Pražané, jak 66 tanků najíždí na nedokončený most nad Nuselským údolím, kam náklaďáky ještě navezly další tři tisíce tun písku. PRO SROVNÁNÍ :

Tramvaje 15T najíždějí na most v různých rychlostech, brzdí a znovu se rozjíždějí

I n ákladní vozy naložené štěrkem přejížd ějí v různých rychlostech přes most

Celková délka mostu je 250 m, výška nosné konstrukce je cca 34 m nad maximální plavební hladinou řeky. Rozpětí oblouku hlavního pole mostu je 196 m

Most je vybudován z vysokohodnotných betonů, které umožnily vytvořit subtilní konstrukci bez opory Most je vybudován z vysokohodnotných betonů, které umožnily vytvořit subtilní konstrukci bez opory

Nepodpírá se o jediný pilíř ve Vltavě. Byly použity nové vysokopevnostní betony i nové technologie. Beton byl například před uložením chlazen tekutým dusíkem

Objevily se úvahy, že by se most mohl jmenovat po prezidentovi Václavu Havlovi. Rada hlavního města však schválila vžitý název Trojský most. Asi tam usoudili, že mu po smrti bohatě stačí letiště v Ruzyni a ZŠ v Poděbradech Objevily se úvahy, že by se most mohl jmenovat po prezidentovi Václavu Havlovi. Rada hlavního města však schválila vžitý název Trojský most. Asi tam usoudili, že mu po smrti bohatě stačí letiště v Ruzyni a ZŠ v Poděbradech

Most se má otevřít počátkem října

Poslední úpravy před otevřením

A tady je už pozvánka Otevírat ho budou celých 5 hodin !

Trojský most se městu dost prodražil

Náklady na stavbu mostu byly původně předpokládány na zhruba půl miliardy korun, po změně projektu ale vzrostly, nakonec se zřejmě vyšplhají až na 1,2 miliardy korun

Rozhodčí soud dnes ve sporu Prahy a stavební firmy Metrostav týkajícím se neproplacených faktur za tunel Blanka rozhodl, že hlavní město musí zaplatit poslední dlužnou miliardu korun. Největší část této sumy připadá na problematický Trojský most, jehož cena tak bude 1,3 miliardy korun. Na dotaz ČTK to řekli náměstek primátora Jiří Nouza (TOP 09) a mluvčí Metrostavu František Polák Praha prohrála, musí doplatit miliardu za Trojský most 24. září 2014 | čtk 24. září 2014 | čtk 1. října 2014 Z MATERIÁLŮ NA INTERNETU SESTAVIL