Trendy v e-tourismu aneb Hrajeme si s technologiemi World Media Partners Vít Pechanec.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sociální sítě Ondřej Herman.
Advertisements

Sociální sítě.
Mobile Internet Forum 2009 Petr Škvařil 8. října 2009 Případové studie mobilního marketingu.
INTERNET.
Google spouští Vyhledávání v reálném čase globálně.
Trendy na internetu aneb co právě frčí Václav Fořt WEBMINT s.r.o.
Národní informační portál s podporou call centra (NIP) Fórum cestovního ruchu listopadu 2011 Pardubice.
WEB 2.0 Bc. Jana Darmopilová, H2IGE1 LS Co je to Web X.0?  = (neoficiální) označení pro etapu vývoje webu  Jde o dělení podle uživatelského přístupu.
Využití internetu a sociálních sítí v lesní pedagogice Jiří Dolejší
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_130_IT7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
MARKETINGOVÝ MIX.
Jiří Štěpán, duben 2010 Vlastnosti úspěšných webových prezentací.
Internet a cestovní ruch
Oborová brána TECH tech.jib.cz Seminář „Okna oborů dokořán! Proč a jak využívat oborové brány & jak dál v CPK? “ Praha, NTK PhDr. Lenka Hvězdová.
Microsites systém satelitních webů od SEO EXPERTA 1.
Sociální sítě I Výpočetní technika. jméno autoraMgr. Petr Jonáš název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Portál - kultura a historie Prahy Ivan Seyček Miroslav Váňa Lada Králová Magistrát hl. m. Prahy ePraha ISSS/LORIS/V4DIS Portál – kultura.
Informační zdroje v jednotném prostředí: SEN VŠECH KNIHOVNÍKŮ Jan Pokorný, Ústav výpočetní techniky UK.
Nadacepartnerstvi.cz cyklistevitani.cz Cyklisté vítáni Konference Společně správným směrem - spolupráce s partnery i médii Ostrava, 10. prosince 2009 Certifikace.
Web 2.0, folksonomie a uživatelská rozhraní Lenka Němečková Eliška Pavlásková Založeno mimo jiné na prezentacích prof. B. Whitea „The Promise of Rich User.
Využití ICT v cestovním ruchu ISSS, Hradec Králové, Ministerstvo pro místní rozvoj ČR.
eGovernment Informační systémy ve státní správě a samosprávě
Informační kulturní portál
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: říjen.
Internetové poradenství na portálech e-Governmentu Jana Andrýsková, Jiří Hřebíček Provozně ekonomická fakulta, MZLU Brno.
Hledání rovnováhy mezi podnikatelským subjektem a zákazníkem Seminář ČMS Říjen 2012.
Přednáška: DISTRIBUCE Distribuce - soubor všech podniků a jednotlivců, kteří se stanou vlastníky nebo budou nápomocni při převodu vlastnictví produktů.
Nové technologie pro webové aplikace v cestovním ruchu Nové technologie pro webové aplikace v cestovním ruchu Pavel Čech Unverzita Hradec Králové.
Systém kvality a inovací v cestovním ruchu
SOCIÁLNÍ SÍTĚ.
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Povodně 2002 Internetový portál Plzeňského kraje a Geografický informační systém kraje Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor informatiky.
Efektivní reklama na internetu Luboš Plotěný
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
E-business Eva Alková, Zuzana Zapletalová. E-business  Elektronické podnikání  Využívá webové technologie a automatizované softwarové systémy  Podle.
MARKETING A MANAGEMENT CESTOVNÍHO RUCHU část 4 RNDr. Aleš Krejčí, CSc.
Portál veřejné správy © 2002 IBM Corporation ISSS 2003 Portál veřejné správy portal.gov.cz Ing. Dana Bérová
Sociální sítě Sociální síť, je propojená skupina lidí, kteří se navzájem ovlivňují. Sociální síť není tvořena na základě zájmů, vazeb nebo z podobných.
VÝZKUM A INTERNET Internet Advertising Conference Vít Smékal, OMG
Trendy v e-tourismu World Media Partners Vít Pechanec.
Petr Mikšovič CEO, SOVA NET, s.r.o. Význam on-line strategie v B2B.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Aktivity CzT vůči TIC. VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ TIC Projekt: Rozvoj lidských zdrojů v oblasti CR formou dalšího vzdělávání Program: OPLZZ Cíl = zvýšení úrovně:
[ 1 ] PharmDr. Martin Beneš © 2011 Státní ústav pro kontrolu léčiv Kam kráčí lékárenství ? Martin Beneš ředitel SÚKL.
© 2008 World Media Partners Turistický portál Východních Čech Cíl projektu: Nárůst počtu návštěvníků a turistů a rozvoj cestovního ruchu v Pardubickém.
_ KOMUNIKAČNÍ A MEDIÁLNÍ STRATEGIE KAMPANĚ NA 1.
Destinační management TO Poodří - Moravské Kravařsko Konference Kunín 9. června
Projekty CCRJM v oblasti internetových aplikací Brno Ing. Lukáš Bačík.
Asociace hotelů a restaurací ČR Hotelové recenzní stránky fenomém, který může podpořit i poškodit váš hotel Vít Pechanec.
Projekt 2 -Studie vybrané destinace v cestovním ruchu se zaměřením na sportovní aktivity 1)Rozdělení studentů do dvou až tříčlenných týmů 2)Výběr destinace.
M-Tourism na případových studiích World Media Partners Vít Pechanec.
Adaptace on-line David Kunssberger Miroslav Lupač Agentura Koniklec, o. p. s.
Moderní informační systémy - úvod do teorie, druhy IS v cestovním ruchu.
On-line marketing a jeho možnosti Co uvidíte?  Význam on-line marketingu  Celkový pohled na internet  Sociální sítě  Vychytávky na internetu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Zajištění regionálních funkcí knihoven v roce 2013 PhDr. Vít Richter Národní knihovna ČR Svaz knihovníků a informačních pracovníků ČR Tel. 603–223–627,
Standardy a legislativa pro IS v cestovním ruchu.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
_ Marketingový mix na podporu domácího cestovního ruchu 21/05/13 Radka Neumannova.
EU peníze školám Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Inovace školství Šablona - název Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Anotace Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru M/01 PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu Informační a komunikační technologie, inovuje.
IKT SOCIÁLNÍ SÍTĚ Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Formy komunikace na internetu. 1. Elektronická pošta -  Jeden z nejstarších způsobů komunikace na internetu  - odděluje v ové adrese.
Lidské zdroje jako jedna z priorit RIS3 strategie
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Budování Integrovaného informačního systému Národního památkového ústavu Petr Volfík, NPÚ ÚP
SOCIÁLNÍ SÍTĚ Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
Role ČT v rozvoji DTT.
Transkript prezentace:

Trendy v e-tourismu aneb Hrajeme si s technologiemi World Media Partners Vít Pechanec

Globální trendy v e-turismu Trendy v e-tourismu Větší pozornost uživatelsky příjemným a personalizovaným rozhranímVětší pozornost uživatelsky příjemným a personalizovaným rozhraním Zvyšování dostupnosti a rozsahu informací (online služby)Zvyšování dostupnosti a rozsahu informací (online služby) Pravidelnější a přesnější marketingový výzkum (analýza transakcí, požadavků a chování zákazníků)Pravidelnější a přesnější marketingový výzkum (analýza transakcí, požadavků a chování zákazníků) Flexibilnější a transparentnější cenyFlexibilnější a transparentnější ceny Snižování byrokracie a papírování (elektronické letenky apod.)Snižování byrokracie a papírování (elektronické letenky apod.) Vytváření produktů na míru (supersegmentace trhu) a personalizace služebVytváření produktů na míru (supersegmentace trhu) a personalizace služeb Rozšiřování automatizace činností (např. autorizace vstupu do ubytovacích zařízení, infoboxy)Rozšiřování automatizace činností (např. autorizace vstupu do ubytovacích zařízení, infoboxy) Snižování jazykových bariér díky zavedení rozhraní s automatickým překladačemSnižování jazykových bariér díky zavedení rozhraní s automatickým překladačem Zdroj: publikace E-Tourism (MMR 2008)

Gartner Hype cycle Trendy v e-tourismu 5 fází mediálního cyklu: 1.Technologické spuštění 2.Nafouknutá očekávání 3.Deziluze 4.Vzrůst osvěty 5.Fáze produktivity

Postavení Internetu Trendy v e-tourismu Nejvýznamnější zdroje informací pro zahraniční cesty v Evropě Internet: 45 %Internet: 45 % CK/CA: 20 %CK/CA: 20 % přátelé / známí: 17 %přátelé / známí: 17 % turističtí průvodci: 8%turističtí průvodci: 8% cestovní brožury: 7 %cestovní brožury: 7 % Zdroj: European Travel Commission

Trendy Internetu 1/4 Trendy v e-tourismu Personalizace poskytovaných informací a jejich prezentace - národnostní, podle rolí, podle aktivit uživatele a jeho preferencí (nastavení vlastního profilu apod.)Personalizace poskytovaných informací a jejich prezentace - národnostní, podle rolí, podle aktivit uživatele a jeho preferencí (nastavení vlastního profilu apod.) Inteligentní vyhledávání a třídění výstupů vyhledávání - folksonomie, geografická lokalizace, sémantický web, do budoucna využití umělé inteligenceInteligentní vyhledávání a třídění výstupů vyhledávání - folksonomie, geografická lokalizace, sémantický web, do budoucna využití umělé inteligence Rostoucí interaktivita webu - hypermédia, interaktivní mapy, pseudovirtuální realita, virtuální procházky a průlety (Google Street View)Rostoucí interaktivita webu - hypermédia, interaktivní mapy, pseudovirtuální realita, virtuální procházky a průlety (Google Street View)

Google Street View Trendy v e-tourismu

Kde že to jsme?...přece v Olšance… Trendy v e-tourismu

Využití Tourmapy.cz Trendy v e-tourismu

Letecké a satelitní snímky Pamatujte na to, že cesta bludištěm může být odhalena leteckým snímkem…ale také nemusí Pamatujte na to, že cesta bludištěm může být odhalena leteckým snímkem…ale také nemusí Trendy v e-tourismu Bludiště u Brandýsa nad Orlicí Zámek Loučeň

Trendy v Internetu 2/4 Rozvoj grafického a multimediálního obsahu webu - foto a videogalerie, elektronické pohlednice (HDR – foto, video)Rozvoj grafického a multimediálního obsahu webu - foto a videogalerie, elektronické pohlednice (HDR – foto, video) Trendy v e-tourismu

Trendy v Internetu 3/4 Rozšiřování okruhu uživatelů – senioři, uzpůsobování webu pro různě zdravotně handicapované osoby (přístupnost webu, Zákon č. 365/2000 Sb. o informačních systémech veřejné správy, použitelnost webu)Rozšiřování okruhu uživatelů – senioři, uzpůsobování webu pro různě zdravotně handicapované osoby (přístupnost webu, Zákon č. 365/2000 Sb. o informačních systémech veřejné správy, použitelnost webu) Růst aktuálnosti informací - rezervační systémy (GDS, CRS, IDS), webové kamery, poloha dopravních prostředků, stav počasí, satelitní snímky, aktuální dopravní informaceRůst aktuálnosti informací - rezervační systémy (GDS, CRS, IDS), webové kamery, poloha dopravních prostředků, stav počasí, satelitní snímky, aktuální dopravní informace Trendy v e-tourismu

Rezervační Jizni-Morava.info Trendy v e-tourismu

Trendy v Internetu 4/4 Ústup od podrobného informačního obsahu prezentací destinací k prezentační rovině s mělkým informačním obsahem (fotografie, videa)Ústup od podrobného informačního obsahu prezentací destinací k prezentační rovině s mělkým informačním obsahem (fotografie, videa) Internacionalizace a globalizaceInternacionalizace a globalizace Posilování postavení internetových vyhledávačů (SEO - optimalizace pro vyhledávače)Posilování postavení internetových vyhledávačů (SEO - optimalizace pro vyhledávače) Web 2.0Web 2.0 Zdroj: publikace E-Tourism (MMR 2008) Trendy v e-tourismu

Web 2.0 Výraz Web 2.0 použil prvně Tim O´Reilly pro označení konference v roce 2004 po „splasknutí internetové bubliny“. Zjednodušeně označuje pomyslnou fázi vývoje webu, kdy je obsah tvořen především jeho uživateli v rámci vlastních komunit.  Wiki  Sdílení foto, audio a video obsahu  Folksonomie (uživatelská metadata)  Blogy  Sociální internetové sítě (MySpace, Facebook, Twitter…)  Záložkovací systémy (del.icio.us, digg.com, jagg.cz)  Mashupy Trendy v e-tourismu

Žebříček 10 nejšpinavějších hotelů v USA a Velké Británii Trendy v e-tourismu

Hotelové recenzní systémy  více jak 75% uživatelů recenzních uživatelů sdělilo, že recenze měla významný vliv na nákupním rozhodování  zákazníci byli ochotni zaplatit min. 20% více za služby, které byly označeny jako výborné v recenzním hodnocení  45 mil. Návštěvníků měsíčně (zdroj: comscore) 1/3 pochází z Evropy  více jak 9 mil. registrovaných členů  více jak 20 mil. recenzí, názorů a doporučení  každou minutu jsou přidány 3 nové recenze Data platná k 11/2008 Trendy v e-tourismu

Vítejte ve světe recenzních systémů!

Web 1.0, 2.0, 3.0…. Trendy v e-tourismu Web 1.0Web 2.0Web 3.0 Obsahje vytvářen převážně jeho vlastníkem návštěvníci se aktivně podílejí na tvorbě obsahu informačně-prezentační, metainformační a zákaznicky znalostní části, různě propojené Interakcevytváří nároky na vlastníka, proto jen v nezbytné míře je vítána, má formu diskuse, chatu, propojení s messenger, využití sociálních profilů založená na preferencích a chování uživatelů Aktualizaceodpovídá možnostem vlastníka web je živý organismus – tvůrců obsahu mohou být milióny automatická segmentačně a personalizovaně orientovaná tvorba obsahu pomocí mj. inteligentních agentů Komunitaneexistuje, návštěvník je pasivní příjemce informací bez interakcí návštěvník je současně ten, „o kom web píše“, jednotlivec je součástí rozsáhlé komunity návštěvník je součástí sociálních sítí lidských i umělých Personalizaceweby neumožňují implicitní personalizaci umožňují vytvářet a využívat sociální profily čtenářů profily, inteligentní predikce (chování jiných jedinců), široká škála personalizace (grafická, interaktivní, hlasová, textová, časová) Autor: prof.RNDr.Zelenka, CsC., Konference ISSS 2010

Inteligentní agent Trendy v e-tourismu

Trendy v oblasti e-business Trendy v e-tourismu  Pokračující přesun e-business ke koncovým uživatelům  Interaktivní digitální televize (iDTV)  Mobilní zařízení a LBS - lokálně kontextové služby  Multiplatformní rozhraní pro různé distribuční systémy  Personalizace produktu

Plánovač Vychodni-Cechy.info Trendy v e-tourismu

Trendy v oblasti e-business Trendy v e-tourismu  Růst podílu prodeje přes CRS a IDS  GDS - pokračování trendu v přibližování ke koncovým zákazníkům a většího využití Internetu (př. Galileo - Octopus Travel)  CK budou „více online“  Dostupnost aktuálních, relevantních, interaktivních, přehledných a obsahově bohatých informací Hlavními faktory konkurenceschopnosti subjektů CR bude schopnost využít nové distribuční kanály a personalizovat produkty CR.

Děkuji za pozornost! Vít Pechanec World Media Partners U stadionu 6, Svitavy tel Trendy v e-tourismu